Caile ferate ale vecinilor Romaniei

Started by Ionut, November 05, 2016, 09:24:10 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


mariusbalasa

#166
La nouvelle gare principale de Belgrade est ouverte après 46 ans de construction
,,Astăzi vom vizita noua stație principală din Belgrad, care după 46 de ani de construcție poate purta cu siguranță titlul celei mai lungi stații de cale ferată construite, cu siguranță în Europa și poate dincolo de... Belgradul, ca cea mai mare și capitală a Serbiei, a primit în sfârșit stația principală, care a fost inaugurată oficial ieri, 20 octombrie 2023. Video bun!''
Railway Networks


arad.zone

Călătorind prin vecini. De la Novi Sad la Belgrad în 36 minute cu trenul de mare viteză SOKO
https://www.arad.zone/blog-ar/cu-trenul-de-mare-vitez%C4%82-de-la-belgrad-la-novi-sad

Stancosti

După opt ani de întrerupere s-au reluat transportul de călători pe linia Szeged Subotica (Ungaria Serbia), linie simplă, electrificată.
Transportul de marfă e operabil de mai bine de un an.
E singura legătură pe cf între cele două țări, linia principală e în lucru în ambele țări (Budapesta - Kelebia - Subotica - Novi Sad).

https://www.mavcsoport.hu/mav/8-ev-utan-indul-ujra-vasuti-szemelykozlekedes-szeged-es-szabadka-kozott



rizelgeorgel

Pe tronsonul Biharkeresztes - Puspokladany (Bihorul Unguresc) se circula complet cu locomotive electrice, din pacate nu exista trenuri directe Biharkeresztes - Budapesta, insa legaturile in Puspokladany sunt foarte bune.

Konter

Pentru reabilitarea întregii infrastructuri feroviare a Republicii Moldova este nevoie de 3 miliarde de euro, a declarat Andrei Spînu, ministrul Transporturilor și Infrastructurii Drumurilor, în cadrul emisiunii de la Rlive ,,Teritoria svobodi".

În prezent, potrivit lui Spînu, este reabilitat segmentul de calea ferată de la Bender la Basarabeasca cu o lungime de 225 km.
Totodată, în anul curent urmează să înceapă reabilitarea coridorului feroviar Vălcineț-Ocnița-Bălți-Ungheni-Chișinău-Căinari, cu o lungime de 446 de km, cu suportul Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare. Lungimea totală a liniilor de cale ferată din țara vecină este de 1500 km.
CFM este într-o situație dificilă. Astfel, din cele 139 de locomotive existente, 134 și-au depășit durata de amortizare. Totodată, peste 25% din infrastructura feroviară nu mai poate fi exploatată și necesită reparație capitală, iar peste câțiva ani circulația pe mai mult de jumătate din căile ferate ar urma să fie suspendată.
În ultimii 8 ani, întreprinderea de stat a generat pierderi care se apropie de un miliard de lei. Pierderile au crescut în ultimii ani din cauza scăderii numărului de pasageri, în special pentru transportul internațional, dar și a transportului de mărfuri. Totodată, veniturile sunt în continuă scădere. Costurile salvării CFM sunt estimate la câteva sute de milioane de euro.

https://clubferoviar.ro/republica-moldova-a-calculat-de-cati-bani-e-nevoie-pentru-repararea-caii-ferate/

Konter

Ucraina începe linia cu ecartament european ce o leagă de TEN-T și Polonia. Calea ferată va merge de la orașul Lvov, situat în vestul Ucrainei, până la granița cu Polonia. Inițial, Ucraina dorea să înceapă construcția liniei în 2020.
Inițial, Ucraina dorea să înceapă construcția căii ferate cu ecartament european de la Lvov la Polonia în 2020. De asemenea, a inclus proiectul de 21 de milioane de dolari pe o listă de proiecte de investiții prioritare. Calea ferată ar fi trebuit să fie finalizată până la sfârșitul anului 2023, dar acum Ucraina spune că lucrările de construcție vor începe anul acesta.

https://clubferoviar.ro/ucraina-incepe-linia-cu-ecartament-european-ce-o-leaga-de-ten-t-si-polonia/

Konter

Serbia va începe în 2025 modernizarea liniei de cale ferată de 230 de kilometri care leagă capitala Belgrad de orașul Nis din sud-estul țării, plănuind să crească viteza de deplasare a trenurilor la 200 km/oră, a declarat ministrul transporturilor Goran Vesic, potrivit seenews.com.

În martie 2023, Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), Banca Europeană de Investiții (BEI) și Uniunea Europeană au oferit Serbiei un pachet financiar de 2,2 miliarde de euro (2,4 miliarde de dolari) pentru reconstrucția și modernizarea liniei de cale ferată Belgrad-Nis. Conform unei estimări din iunie 2022 a BEI, costul total al proiectului este estimat la 2,78 miliarde de euro.

În urma modernizării, un tren va parcurge distanța de 230 km dintre Belgrad și Nis într-o oră și 40 de minute, în loc de șase ore în prezent.

Linia de cale ferată Belgrad-Nis face parte din Coridorul paneuropean X, care leagă Europa Centrală de portul grecesc Salonic, situat în Marea Egee, și este inclusă în Planul economic și de investiții al UE pentru Balcanii de Vest. De asemenea, aceasta leagă Belgradul de capitala bulgară Sofia prin punctul de trecere a frontierei Dimitrovgrad.

https://clubferoviar.ro/serbia-modernizeaza-o-linie-pentru-200-km-ora/

Konter

#173
* mutati va rog in topicul potrivit*

Situația se întâlnește în Republica Moldova unde trenurile pot fi forțate să circule și cu 5 kilometri pe oră pentru a fi asigurată siguranța. Sunt unele segmente de cale ferată unde se circulă cu 5 km/h din cauza infrastructurii proaste, a declarat ministrul Infrastructurii, Andrei Spînu, în cadrul emisiunii de la Cinema 1 din țara vecină.

Anterior, ministrul Spînu declara că pentru reabilitarea întregii rețele feroviare din Republica Moldova este nevoie de 3 miliarde de euro.
Lungimea totală a liniilor de cale ferată este de 1.500 km.

CFM este într-o situație dificilă. Astfel, din cele 139 de locomotive existente, 134 și-au depășit durata de amortizare. Totodată, peste 25% din infrastructura feroviară nu mai poate fi exploatată și necesită reparație capitală, iar peste câțiva ani circulația pe mai mult de jumătate din căile ferate ar urma să fie suspendată.
În ultimii 8 ani, întreprinderea de stat a generat pierderi care se apropie de un miliard de lei. Pierderile au crescut în ultimii ani din cauza scăderii numărului de pasageri, în special pentru transportul internațional, dar și a transportului de mărfuri. Totodată, veniturile sunt în continuă scădere. Costurile salvării CFM sunt estimate la câteva sute de milioane euro.

https://clubferoviar.ro/tara-europeana-in-care-trenurile-merg-mai-incet-decat-in-romania/

tom_sawyer

25 aprilie 2024

Secretarul de stat în domeniul transporturi, Mircea Păscăluță, a participat la cea de-a 6-a reuniune a Comitetului director de integrare a sistemelor de transport UE-UA-MD, desfășurată la Košice, Slovacia, alături de omologi din Ucraina, România, dar și reprezentanți ai țărilor UE și Comisiei Europene.

Subiectele discutate s-au referit la proiectele curente și viitoare, finanțate prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), investiții în transport, reforma în sectorul feroviar, rețeaua transeuropeană de transporturi (TEN-T). În contextul extinderii rețelelor TEN-T, Comisia Europeană a prezentat coordonatorii fiecărui coridor, urmând a fi identificate prioritățile segmentate de dezvoltare a acestora și măsurile concrete ce vor fi implementate.

Mesajul principal al participanților a fost axat pe necesitatea de creștere a capacității de transport pentru mărfurile din Ucraina pe cale feroviară. Au fost menționate eforturile considerabile depuse de Republica Moldova pentru reabilitarea infrastructurii feroviare, în mod special a coridorului Vălcineț-Bălți-Ungheni-Chișinău-Căinari.

Pe agenda discuțiilor a fost inclus și proiectul de construcție a coridorului feroviar Chișinău-Ungheni, cu ecartament european, electrificat. Cu suportul JASPERS, până la sfârșitul acestui an, va fi elaborat un studiu de prefezabilitate, care va include și elemente conceptuale de proiectare pentru dezvoltarea acestui proiect.

midr.gov.md/noutati/discutii-privind-integrarea-sistemelor-de-transport-ua-md-pe-piata-europeana


cristi5

Multumim @tom_sawyer @Konter si alti colegi pentru stirile adunate aici!

Las si eu un link la postarea coridorului est-mediteranean despre proiectul bulgarilor la Vidin

https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=416.msg448011#msg448011

Vlad94

#176
Lucrările de modernizare a liniei de tren Novi Sad-Subotica:
Sincer îmi place cum au gândit proiectul.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Konter

" Țările din Grupul Vișegrad au semnat Declarația de la Praga privind infrastructura de transport, care va consolida cooperarea în căutarea mai multor finanțări UE pentru proiecte strategice de îmbunătățire a conectivității UE și a mobilității militare.
Declarația comună a fost semnată de miniștrii Transporturilor și reprezentanții Cehiei, Estoniei, Ungariei, Letonia, Poloniei și Slovaciei, care s-au angajat să își dezvolte infrastructura de transport și conexiunile transfrontaliere, ceea ce va duce la o rețea mai bine integrată.
Declarația mai precizează importanța proiectelor strategice de transport precum Rail Baltica, calea ferată Via Vindobona care leagă Berlinul, Praga și Viena, precum și liniile de mare viteză care vor asigura legăturile de transport în interiorul țărilor Visegrad.

,,Proiectele de amploare Rail Baltica și Via Baltica nu vor avea doar un impact uriaș asupra Lituaniei, dar vor schimba fundamental și conectivitatea regională, deschizând noi oportunități de transport de marfă cu Ucraina și Moldova. Integrarea deplină în rețelele europene de transport este o prioritate pentru îmbunătățirea conectivității și are o influență serioasă în consolidarea poziției regionale de apărare. Finanțarea europeană adecvată și în timp util este esențială pentru promovarea proiectelor strategice de infrastructură. Prin urmare, subliniem ferm și unanim necesitatea creșterii investițiilor UE în proiecte de transport în regiunea noastră", a declarat ministrul transporturilor din Lituania, Marius Skuodis.
Miniștrii Transporturilor se bazează, de asemenea, pe dezvoltarea de instrumente pentru finanțarea tranzitorie și continuitatea între cadrele financiare pentru proiecte majore și pe explorarea surselor alternative de finanțare, inclusiv împrumuturi și parteneriate public-privat (PPP).
Țările V4 s-au angajat să colaboreze cu alte state membre, Comisia Europeană și Parlamentul European pentru a construi o rețea de transport durabilă, rezistentă și conectată.

Cehia se angajează să își finalizeze rețeaua feroviară de mare viteză și să dubleze conexiunile feroviare cu țările vecine, tunelul transfrontalier între Dresda și Ústí nad Labem fiind una dintre prioritățile pentru creșterea capacității de transport. Tunelul face parte din viitoarea axă de mare viteză din Europa Centrală, numită ,,Via Vindobona", o conexiune de mare viteză între Berlin, Praga și Viena cu un timp de călătorie de circa 4 ore.
Porțiunile pilot de linii noi cu o viteză de până la 320 km/h și o lungime minimă de 120 km vor fi deschise înainte de 2030. Restul de 250 km se vor realiza în anii următori. Această nouă infrastructură va oferi alte opțiuni pentru legăturile pe distanțe lungi, cele mai importante fiind o legătură directă expres Praga – Dresda – Frankfurt.

Rail Baltica va conecta statele baltice cu restul rețelei feroviare a UE prin Polonia, iar prima fază este planificată să fie finalizată până în 2030, în conformitate cu programul stabilit de Regulamentul TEN-T și are ca scop stabilirea unei linii de mare viteză, coridorul dintre granița poloneză și Tallinn până în 2030. Anul acesta, proiectul a intrat într-o nouă fază de implementare, cu 15% din magistrala Rail Baltica programată să fie în construcție până la sfârșitul anului.
Până în 2046, linia va gestiona 51,7 milioane de călătorii de pasageri și 10,9 milioane de tone de marfă. Costurile Rail Baltica au crescut conform ultimei analize cost-beneficiu.
A doua fază a proiectului, care prevede implementarea întregului domeniu de aplicare a proiectului după 2030, este de așteptat să coste până la 23,8 miliarde de euro.
"
Sursa

District EA

Reconstrucție sub trafic în Cehia, comparativ număr de utilaje și muncitori, cu ce avem la noi.