News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Caile ferate ale vecinilor Romaniei

Started by Ionut, November 05, 2016, 09:24:10 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

District EA

Lőkösháza - Curtici - octombrie 2022

shift2rail

Superb video, se poate filma si in directia opusa, spre Budapesta/Viena?

tom_sawyer

Guvernul Republicii Moldova și Î.S. "Calea Ferată din Moldova" vor beneficia de asistență tehnică oferită de Agenția Franceză pentru Dezvoltare (AFD) în procesul de reformare a sectorului feroviar și de modernizare a CFM

La data de 27 octombrie 2022, în cadrul unui eveniment găzduit de CFM, a avut loc lansarea oficială a Proiectului de asistență tehnică pentru susținerea implementării reformei sectorului feroviar și modernizării companiei naționale de transport feroviar, ce urmează a fi implementat cu suportul Agenției Franceze pentru Dezvoltare.

Proiectul, al cărui obiectiv general este de a sprijini dezvoltarea sustenabilă a transportului feroviar în Republica Moldova, este unul dintre rezultatele directe ale Memorandumului de Înțelegere semnat la 24 mai 2022, de către Viceprim-ministrul Republicii Moldova, Dl Andrei Spînu și Directorul Executiv al AFD, Dl Rèmy Rioux, prin care este consemnat interesul comun al părților de a coopera în sectoarele energetic și feroviar, prin intermediul proiectelor de asistență tehnică și financiară.

Proiectul va avea o durată de 11 luni, iar printre obiectivele specifice ale acestuia se regăsesc elaborarea unei Foi de parcurs pentru digitalizarea sectorului feroviar și a CFM, precum și identificarea necesităților și priorităților investiționale ale sectorului, și consolidarea acestora într-un Plan strategic de investiții pentru modernizarea întreprinderii și îmbunătățirea infrastructurii feroviare.

Proiectul va fi implementat de către EGIS Consulting și MC Mobility Consultants, în parteneriat cu Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale și CFM, și cu suportul financiar al AFD.

De asemenea, sub auspiciile aceluiași Memorandum de Înțelegere, Republica Moldova și Agenția Franceză pentru Dezvoltare (AFD) au semnat, la 28 octombrie 2022, un Acord de facilitate de credit în mărime de 60 de milioane de euro. Resursele financiare vor fi destinate atenuării impactului crizei energetice și sporirii sustenabilității sectorului feroviar, precum și susținerii reformelor în sectoarele feroviar și energetic.

Notă: AFD este o organizație a Guvernului Franței care finanțează proiecte de dezvoltare durabile în țările în curs de dezvoltare. Pentru consolidarea activităților în Republica Moldova, în februarie, 2022, AFD a deschis un birou de reprezentare la Chișinău.

cfm.md

tom_sawyer

#153
✅Tronsonul de cale ferată "Tighina-Basarabeasca-Giurgiulești" este în plin proces de reabilitare. Studiile geologice deja au fost finalizate și, în prezent, se lucrează la ridicarea topografică a căilor ferate, instalarea reperelor, se înlocuiesc elementele de fixare și se pun traverse noi de beton. Primele lucrări au început pe sectorul feroviar "Abaclia-Ceadîr-Lunga".

📌În total, până acum, pentru restructurarea căii ferate, au fost recepționate 6.406 traverse din beton armat KB 65 și 10 mii de seturi de elemente de fixare a acestora.
"În ciuda dificultăților de logistică și instabilitatea prețurilor la mărfuri, toate materialele și echipamente speciale sunt livrate la timp, fără a încălca astfel termenii limită de implementare a proiectului" anunță compania responsabilă de reabilitare a tronsonului feroviar- "Temirzhol Zhondeu" din Kazahstan.

🔵Prezicăm că pentru reconstrucția tronsonului feroviar "Tighina-Basarabeasca-Giurgiulești" a fost organizată o licitație publică. În cele din urmă, în anul 2020, BERD și BEI au desemnat câștigătoare compania din Kazahstan "Temirzhol Zhondeu" LPP. Conform condițiilor contractuale, timp de 4 ani, compania urmează să reabiliteze o porțiune feroviară de 233 km. După ce va fi finalizat proiectul, va fi posibilă eliminarea restricțiilor de greutate și viteză. Pentru trenurile de marfă, viteza de circulație va crește până la 90 km/h, iar în cazul transportului de pasageri, viteza trenurilor ar putea crește până la 120 km/h. Valoarea totală a proiectului este de aproximativ  113 mln de euro.














+ hartă cu distanțele între stațiile de cale ferată din Rep.Moldova:
https://photos.google.com/share/AF1QipPSYBdbm8K76IElApA8N1DF6u8f1KBDp9oxkaGx0_Aw7M7Iz4KNQs0KVIOOT13NOQ/photo/AF1QipMq7Z6DEk23O1sde-OoMkGVMPJ0F_jjayZuU80K?key=WkNfQ3ZnRGllSUIzdWg5MjBrQ3Q2cmEtUy1LeGR3

https://www.facebook.com/cfm.md


Vlad94

#155
Un video cu calea ferată Belgrad-Novi Sad, modernizată recent.

Earthchild


tom_sawyer

BERD și UE sprijină proiectul de reabilitare a Căilor Ferate din Moldova
16/05/2023

Pachetul de finanțare în valoare de 71 de milioane de euro pentru reabilitarea a două tronsoane de cale ferată va facilita transportul din Ucraina către Uniunea Europeană prin Moldova.

Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) și Comisia Europeană au aprobat un pachet financiar prin care UE va acorda un grant de investiții de 20 de milioane de euro pentru un proiect de reabilitare a două tronsoane cheie de linii de cale ferată din Moldova. BERD va oferi guvernului Republicii Moldova 23 de milioane de euro. Celelalte 28 de milioane de euro din costurile proiectului de 71 de milioane de euro vor fi suportate de Căile Ferate din Moldova.

Proiectul a fost lansat în cadrul reuniunii anuale a BERD de la Samarkand din 2023 de către președintele BERD, Odile Renaud-Basso, și de vicepreședintele executiv al Comisiei Europene, Valdis Dombrovskis. Finanțarea Uniunii Europene vine prin Componenta de răspuns rapid a Instrumentului de vecinătate, dezvoltare și cooperare internațională – Europa globală (NDICI – GE).

Căile Ferate din Moldova vor fi responsabile de implementarea proiectului.

Proiectul urmărește să asigure creșterea potențialului logistic și de tranzit al Moldovei și sporirea eficienței operaționale a infrastructurii regionale prin reabilitarea infrastructurii feroviare, pentru început a tronsonului feroviar Vâlcinet – Bălți – Ungheni din Moldova, iar apoi, în a doua fază a lucrărilor, a tronsonului Chișinău – Cainari.


eu4moldova.eu


tom_sawyer

🚉 400 de km de căi ferate vor fi reabilitate de Î.S "Calea Ferată din Moldova" în parteneriat cu "Ukrzaliznytsia"

🤝Un Memorandum în acest sens a fost semnat la Vinnița, în data de 31.05.2023 de către reprezentanții ,,Ukrzaliznytsia" și Î.S ,,Calea ferată a Moldovei", în baza căruia lucrările de reconstrucție a celor 400 km de căi ferate vor fi realizate cu participarea specialiștilor din Ucraina. Este vorba de Coridorul Feroviar Nord- Sud al Moldovei: Vălcineț- Ocnița- Bălți- Ungheni- Călărași- Căinari. Proiectul va fi realizat până la sfârșitul anului 2024 și drept urmare, viteza și capacitatea trenurilor va fi sporită. Acesta este un pas important în fortificarea cooperării comerciale și economice dintre Moldova și Ucraina.

✅️ Proiectul de reabilitare a tronsonului de cale ferată a fost elaborat de ferovairii moldoveni în cadrul inițiativei "Solidarity Lanes" care este susținut de Comisia Europeană și prevede dezvoltarea rutelor logistice alternative, precum și stimularea dezvoltării economice a Moldovei și facilitarea transportului de mărfuri din Ucraina către Uniunea Europeană.

🔹Acesta va fi implementat cu suportul financiar al partenerilor externi. Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) și Comisia Europeană au aprobat deja un pachet financiar prin care UE va acorda un grant de investiții de 20 de milioane de euro, iar BERD va oferi guvernului Republicii Moldova 23 de milioane de euro. În total, pacchetul de finanțare constituie 71 de milioane de euro ( 28 de milioane de euro vor fi investite din alte surse.)

▪️De asemenea, proiectul va contribui la securitatea alimentară, facilitând accesul mărfurilor ucrainene la cel mai mare port operabil din Marea Neagră, Constanța, precum și la porturile din România, Moldova și Ucraina, la Galați, Reni, Ismail și Giurgiulești. Acestea au o capacitate de operare cumulativă care poate absorbi o parte semnificativă a nevoilor de export ale Ucrainei.

facebook.com/cfm.md/


tom_sawyer

Moldovenii vor să repună în circulație linia Cahul-Giurgiulești:





gov.md


balint

Ungaria a terminat electrificarea liniei intre Püspökladány si Biharkeresztes (granita cu Romania).
Sursa
Acum a randul lui CFR sa reabiliteze linia intre Cluj si Oradea/Episcopia Bihor.

misiekwas

CF Belgrad-Budapesta are probleme cam serioase: constructorii au abandonat șantierul pe partea maghiara.

Quote[The Budapest–Belgarde railway line is being built by Orbán-close Lőrinc Mészáros' companies and Chinese partners. However, the Hungarian construction workers have now partially withdrawn from the site due to the renovation of the dilapidated Budapest–Győr line. The Chinese partners tried to take over but could not do the construction according to European standards. The cost of the project has also skyrocketed due to the insane inflation. According to VSquare, the Chinese have stopped working and funding the project. PM Orbán is flying to China to settle things in person in the autumn.
Sursa

misiekwas

#164
Începând cu 15 octombrie, se relansează legătură directă (ma rog, cu transbordare) între Liov/Ivano-Frankivsk și Varșovia, prin Lublin si Rava-Rus'ka. Circulatie era oprita din 2004.Sursa