Caile ferate ale vecinilor Romaniei

Started by Ionut, November 05, 2016, 09:24:10 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cristi5

Exista un topic cu Schengen, nu se va intampla nimic cu frontiera feroviara pana atunci.

TibiV

Se suspendă circulația trenurilor de călători în Moldova. "Sunt un pericol pentru pasageri"
4 februarie 2021

Circulația trenurilor de călători în Moldova se va suspenda începând cu data de 12 februarie, a anunțat conducerea Întreprinderii de Stat Calea Ferată din Moldova.

Subiectul a fost dezbătut în cadrul ședinței Comisiei Economie, Bugete și Finanțe din Parlamentul de la Chișinău, care s-a desfășurat miercuri.

"Noi am menționat că acestea sunt doar pierderile întreprinderii. Nimeni nu ne finanțează, sunt doar cheltuieli pentru întreprindere. Aceste trenuri sunt învechite și prezintă pericol pentru pasageri, aș spune. Acum vine ora de vară, ele încep să se aprindă și sunt un pericol pentru pasageri", a declarat reprezentantul CFM care a participat la ședința parlamentară.

El a precizat că 70% din pasageri sunt angajați ai întreprinderii. Potrivit Biroului Național de Statistică de la Chișinău, în perioada ianuarie-octombrie 2020, numărul de pasageri transportați în transportul feroviar s-a redus cu 9,2%.

Circulația trenurilor de călători în Moldova, afectată de problemele financiare ale CFM
La Calea Ferată din Moldova sunt grave probleme financiare și în următoarea lună vor avea loc concedieri. Conducerea CFM susține că pandemia a afectat mult veniturile întreprinderii, fiind anulate toate cursele internaționale, fapt care a impus diminuarea drastică a cheltuielilor.

"Calea Ferată nu are bani pentru salarii. Pe luna octombrie, nu au primit încă leafa cinci filiale din 38. Nu mai vorbesc de noiembrie și alte luni. Muncitorii nu au cu ce-și hrăni copiii. S-au schimbat multe. Ucraina a redirecționat transportul de tranzit prin Ismail. Ne înconjoară și Rusia. Tranzitul pe care îl aveam înainte, 2-3 trenuri pe zi, acum nu avem săptămâni întregi nici un tren", susține Ion Zaporojan, președintele Federaţiei Sindicale a Feroviarilor din Moldova.

Menționăm că din primăvara anului trecut, din cauza pandemiei, trenurile internaționale de călători și o parte din traficul intern de călători a încetat să mai circule.

În prezent, Calea Ferată operează călătorii pe direcțiile Chișinău – Bender, Chișinău – Ungheni și Bălți – Ocnița. Astfel, după această decizie, circulația trenurilor de călători se va opri complet în Moldova.

Sursa primara: https://clubferoviar.ro/circulatia-trenurilor-de-calatori-in-moldova/
Sursa citata: https://newsmaker.md/ro/calea-ferata-a-moldovei-suspenda-circulatia-interna-a-trenurilor-din-12-februarie/
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Vlad94

Sper ca ungurii sa se apuce de dublarea. Liniei intre Lokoszhaza si frontiera (cam doi kilometri). In momentul de fata, intre Curtici si frontiera avem un fir care nu poate fi utolozat.

cezar-mario2012

De prin Serbia - Viitoarea gară centrală din Belgrad, cum va arata peste câțiva ani:


rizelgeorgel

In urma unei petitii inaintate Ministerului Transporturilor in luna martie, am pus in discutie electrificarea tronsonului transfrontalier Episcopia Bihor - Biharkeresztes. Din pacate, Ministerul a transmis ca putem discuta despre electrificarea acestui segment dupa ce va fi gata electrificarea portiunii Cluj - Episcopia Bihor. Sa mentionez ca portiunea Puspokladany - Biharkeresztes va fi electrificata complet la sfarsitul anului 2022. In aceste conditii, vor trece foarte multi ani pana vom merge cu trenul electric fara opriri lungi, de la Cluj la Budapesta.

tom_sawyer

Hungary to Romania line to be doubled

27 June 2021

HUNGARY: A consortium of Strabag Rail (66%) and a local partner V-Híd has been awarded a €364m contract to double-track and renew the 30 km line between Békéscsaba and Lőkösháza at the Romanian border on the route to Arad.

railwaygazette.com

voicul

Bulgaria a început construcția la cel mai lung tunel din Balcani

Bulgaria a început construcția la ceea ce ar urma să fie cel mai lung tunel din Balcani. Acesta ar urma să facă legătura între capitala țării, Sofia, și orașul-port și stațiune la Marea Neagră, Burgas. Prin tunel va trece o linie de cale ferată.

Tunelul străpunge stânca la 30 de kilometri de Sofia, într-o regiune muntoasă, şi va avea o lungime de 6,8 kilometri.

Astfel, acesta va fi de două ori mai mare decât cel mai lung tunel în funcţiune din Bulgaria, cel din Kozniţa, relatează Mediafax. Noul tunel face parte din proiectul mai cuprinzător de modernizare a rutei feroviare Tracia, legătura dintre capitală şi Bourgas. În construcție de 15 ani, autoritățile bulgare speră să finalizeze proiectul până în anul 2030 cu ajutorul fondurilor europene primite prin programul operațional  UE pentru transporturi.

Contractul pentru construirea tunelului valorează 300 de milioane de euro, iar lucrările sunt efectuate de companii turce implicate şi în construirea noului aeroport al Istanbulului.

Una dintre aceste firme, Cengiz, are experienţă în Bulgaria deoarece a participat la construirea secţiunii Lyulin, de 19 kilometri, a autostrăzii Struma care leagă Bulgaria de Grecia. Companiile turce vor folosi muncitori turci, care au experienţă cu astfel de lucrări la ei în ţară.

Bulgaria a emis vize de lucru pentru 230 de ingineri turci, care au la dispoziţie 72 de luni pentru a-şi termina munca.

https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/bulgaria-a-inceput-constructia-la-cel-mai-lung-tunel-din-balcani-1605639

RaduG

Moldova a aprobat azi HG privind Codul transportului feroviar.

FB Andrei Spînu, Ministrul Infrastructurii și Dezvoltării.

Noul Cod aici: https://gov.md/sites/default/files/document/attachments/subiect-14_-_nu_634_mei_2019.pdf

Un preview:
QuoteProiect
UE
PARLAMENTUL REPUBLICII MOLDOVA
CODUL
transportului feroviar
Parlamentul adoptă prezentul cod.
Prezentul Cod transpune parțial:
- Directiva 2012/34/UE a Parlamentului European și a Consiliului din 21
noiembrie 2012 privind instituirea spațiului feroviar unic european (reformare)
(Text cu relevanță pentru SEE), publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene
L 343 din 14 decembrie 2012, astfel cum a fost modificată ultima oară prin Decizia
delegată (UE) 2017/2075 a Comisiei din 4 septembrie 2017;
- Directiva 2016/798/UE a Parlamentului European și a Consiliului din 11
mai 2016 privind siguranța feroviară (reformare), publicată în Jurnalul Oficial al
Uniunii Europene L 138 din 26 mai 2016;
- Directiva 2007/59/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 23
octombrie 2007 privind certificarea mecanicilor de locomotivă care conduc
locomotive și trenuri în sistemul feroviar comunitar, publicată în Jurnalul Oficial
al Uniunii Europene L 315 din 3 decembrie 2007, astfel cum a fost modificată
ultima oară prin Directiva (UE) 2016/882 a Comisiei din 1 iunie 2016.
Capitolul I
DISPOZIȚII GENERALE
Articolul 1. Obiectul și domeniul de aplicare
(1) Prezentul Cod stabilește:
a) cadrul juridic privind condițiile de gestionare a infrastructurii feroviare și
de organizare a activităților de transport feroviar;
b) condițiile de înregistrare și certificare a întreprinderilor feroviare în
Republica Moldova;
c) cerințele față de angajații din domeniul transportului feroviar;
d) raporturile juridice între subiecții implicați în transportul feroviar de
pasageri, bagaje și mărfuri în Republica Moldova.
(2) Prevederile prezentului Cod se aplică:
a) utilizării infrastructurii feroviare pentru servicii de transport feroviar;
b) serviciilor de transport feroviar;
c) sistemului feroviar național;
d) materialului rulant feroviar;
e) serviciilor conexe transportului feroviar.





tom_sawyer

Calea Ferată a Moldovei scoate la licitaţie 98 de locomotive vechi.

Calea Ferată a Moldovei scoate la licitaţie 98 de locomotive vechi din cele 220 pe care le are. Acestea sunt garate în depozitul stației Unțești, din Ungheni, şi nu au mai fost folosite de mai bine de două decenii. CFM a decis să le vândă deoarece reparaţiile sunt costisitoare.

Locomotivele din depozit au între 30 şi 50 de ani. Cea mai veche este modelul M62 şi a fost construită în 1970 în URSS. Pe vremuri, atingea 100 de km pe oră dacă tracta tren de pasageri și 80 de km pe oră, dacă trăgea un marfar. Chiar şi acum, când nu sunt folosite, locomotivele trebuie întreţinute.

Preţurile de pornire vor fi stabilite de o comisie de evaluare a bunurilor. În 2018, Calea Ferată a Moldovei a achiziţionat 12 locomotive noi la 3.825.000 de euro bucata. Toate au ajuns deja în ţară şi au fost introduse în serviciu.



publika.md

b1

Bulgarii s-au apucat de reconstruit linia ferată dintre Sofia și Plovdiv pentru vitezele de proiectare de 160 km/h pentru trenurile de călători și 120 km/h pentru trenurile de marfă. Se vor construi peste 20 km de tuneluri, dintre care cel mai lung este de 6,7 km. și peste 23 de poduri si viaducte cu o lungime totală de aproximativ 3 km. Proiectul va îndeplini cerințele europene pentru transportul feroviar modern (pe hartă arată că vor păstra o parte din traseul inițial realizându-se conexiuni cu noul traseu aici și aici; cred că vor face și un RK pe vechiul traseu) și o conexiune feroviară rapidă pentru 53.000 de locuitori care locuiesc între Elin Pelin și Kostenets. Constructia traseului este imparțită in 3 secțiuni: Elin Pelin - stație intermediară după stația Vakarel, stație intermediară după stația Vakarel - statie intermediara dupa statia Ihtiman și statie intermediara dupa statia Ihtiman - noua statie Kostenets.

Lotul 1:

QuoteДрон видео от модернизацията на железопътната линия София - Пловдив в участък от  Елин Пелин в посока Костенец - изграждане на Тунел-1 и Тунел-2 в участъка.

Модернизацията на железопътния участък Елин Пелин - Костенец е мащабен проект в ОП ,,Транспорт и транспортна инфраструктура". С реализацията му ще бъдат модернизирани над 51 км железопътни линии и 5 жп гари и спирки, попадащи в обхвата на трасето. Предвижда се още да бъдат премахнати всички пресичания на едно ниво между железопътния транспорт, автомобилното движение и пътниците.

За да бъдат постигнати проектните скорости от 160 км/ч  за пътническите влакове и 120 км/ч за товарните ще бъдат изградени над 20 км тунели, най-дългият, от които е 6,7 км. Предвидено е още строителството на над 23 мостове и виадукти с обща дължина на съоръженията приблизително 3 км. Проектът ще удовлетвори европейските изисквания за модерен железопътен транспорт и бърза жп връзка за 53 хиляди жители, живеещи между Елин Пелин и Костенец.

Изграждането на трасето е разделено на 3 участъка: Елин Пелин – междугарие след гара Вакарел, междугарие след гара Вакарел – междугарие след гара Ихтиман и междугарие след гара Ихтиман – нова гара Костенец.

Изпълнител на пpoeĸтa пo линията от Елин Пелин до Вакарел нocи имeтo "Oбединение ДЗЗД "Джен-Дуй жп Елин Пелин". B нeгo yчacтвaт и тypcĸитe ĸoмпaнии "Дженгиз" и "Дуйгу", ĸoитo ca изпълнитeли нa нoвoтo мeгaлeтищe в Иcтaнбyл. Bъзложител е Националната компания "Железопътна инфраструктура". Надзор на строежа ще изпълнява обединение "Жп Транс" ДЗЗД срещу cyмaтa oт 20.9 милиoнa лeвa без ДДС.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

cristi5

#115
@b1 merci, interesant ce variante de viteza fac bulgarii. Pun aici cele 2 variante majore de pe lotul 1 (si mai jos, varianta mare de pe lotul vecin)

Elin Pelin- Vakarel https://www.openstreetmap.org/#map=13/42.5698/23.6449


Si Ihtiman-Kostenets https://www.openstreetmap.org/#map=15/42.3012/23.8741


Sunt curios unde e "noua statie Kostenets". Racordul spre vechea statie Kostenets merge numai dinspre est spre vest. Ca sa foloseasca traseul nou dinspre Sofia pana la Kostenets si apoi sa revina pe traseul vechi si sa continue pana la Plovdiv, ar trebui sa rebruseze...

Asa ca pana nu construiesc si Kostenets- Momina Klisura si partea mai usoara Momina Klisura-Plovdiv (care banui ca vor fi lotul 2?) nu vad cum vor folosi Ihtiman-Kostenets.

----------------------

PS: sa punem si Kostenets- Momina Klisura  (vedem cand/daca va fi lansat sau daca au renuntat la el?)  https://www.openstreetmap.org/#map=14/42.2656/23.9109



Powered by API/PUM imgur uploader

b1

#116
Ungaria a demarat lucrările de modernizare a căii ferate spre Curtici

Tronsonul cu cea mai îngustă secţiune a celui mai important coridor feroviar de marfă din Ungaria va fi reînnoit, a declarat, marţi, László Mosóczi, secretarul de stat pentru politici de transport al Ministerului Inovării şi al Tehnologiei la Kétegyháza, unde a pus piatra de temelie a dezvoltării care vizează modernizarea tronsonului de cale ferată Békéscsaba-Lőkösháza şi transformarea ei în linie dublă.

László Mosóczi a spus că investiţia în valoare de aproape 130 de miliarde de forinţi (355,5 milioane de euro) va fi finalizată până în vara lui 2024, iar un an mai târziu se va termina şi construcţia aşa-numitului sistem european de control al trenurilor, care va face transportul feroviar mai sigur, costurile acestuia ridicându-se la 5,3 miliarde de forinţi (14,5 milioane de euro).

Pe parcursul realizării investiţiei, tronsonul de cale ferată între Békéscsaba şi Lőkösháza (aproape de granița cu România) va fi modernizat pe o lungime de aproape 30 de kilometri. Unul dintre obiectivele dezvoltării este creşterea sarcinii pe osie cu 15 kN (aproximativ 1,5 tone), ceea ce va duce la o capacitate de transport mai mare, precum şi creşterea vitezei de la 100 la 160 km/h. Va fi modernizată, de asemenea, întreaga linie de tracţiune electrică de deasupra căii de rulare şi alimentarea cu energie.

În gările Szabadkígyós, Kétegyháza şi Lőkösháza va fi reînnoit iluminatul, vor fi modernizate facilităţile traficului pentru călători, se va asigura accesibilitatea gărilor pentru persoanele cu handicap. Vor fi construite pasaje subterane, ascensoare, acoperişuri pentru platforme, bariere fonice pe lungime de 5,5 km şi parcări pentru automobile şi biciclete.

Dezvoltările vor fi executate de firmele Strabag, V Híd S.A. şi grupul francez Thales.

Secretarul de stat a anunţat că în viitorul apropiat vor fi alocate aproximativ 16,41 miliarde euro pentru reînnoirea sectorului feroviar: două treimi pentru dezvoltarea infrastructurii şi o treime pentru înlocuirea materialului rulant.

Dezvoltările de lângă frontieră servesc, de asemenea, politicile naţionale, a subliniat el, reamintind că în ultimul deceniu au fost modernizate tronsoanele de legătură feroviară în direcţia României între Szolnok şi Szajol, respectiv Mezőtúr şi Békéscsaba.

Sursa.

Traseu.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

b1

#117
Calea ferată Sofia- Plovdiv, secțiunea Elin Pelin- Vakarel (construcția tunelurilor 1 și 2), Bulgaria:
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

b1

Construcția tunelurilor 11, 12 și 13 de-a tronsonului dintre Kostenets și Belovo. Tronsonul de la noua stație Kostenets până la stația Belovo are o lungime de 14,2 km. și sunt planificate trei tuneluri cu câte o singură conductă (11, 12 și 13) cu o lungime totală de 4538 m, cel mai lung fiind tunelul 11 cu o lungime de 2480 m., Bulgaria:
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

b1

Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.