Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

__dir

Aseara pe la ora 19 cineva a vrut sa sa iasa spre Marasti, dar s-a incadrat spre Kiseleff si in ultimul moment a vrut sa schimbe iesirea fix in acea intersectie. Inconstienti!

dr4qul4

NU ai ce sa le faci...

ca sa gresesti acolo trebuie sa:
- Nu te uiti la semne
- nu stii drumul
- nu folosesti gps
- si nu te-ai uitat nici inainte pe o harta sa vezi ca Marasti-ul e spre dreapta si Kiseleff spre stanga.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

vancouver

Avand in vedere reparatiile de pe A1 centura Sibiu (parapeti / asfalt) pot reveni la culoarea albastru pe harta? Actualmente este verde. Cum sunt marcajele, intrarile pe poduri?
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Danny550394

Centura Sibiului nu mai este de albastru si nu cred ca va mai deveni.
Dupa ultimile reparatii ale asfaltului este tot denivelata. Zonele asfaltate (s-au gandit in sfarst ca petecul sa fie cu latimea de o banda) sunt denivelate deoarece asfaltul vechi are denivelari longitudinale de la traficul greu iar asfaltul nou este drept.

adiarc

Subscriu.....reparațiile făcute sunt f.proaste ....cu petice pe suprafețe mici , care nu vor tine prea mult si care Nu au fost realizate la nivel......sunt din start denivelate
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

hadrian

#1280
Am facut un tur prin Europa,Hu/Sk/Cz/At/De saptamana trecuta.Nu vorbesc de DN-uri unde stam catastrofal in raport cu tarile mentionate anterior,dar macar la autostrazi,situatia e si acolo f proasta.DE ce?Pau uite :
La intoarcere prind ceata f densa de la intrarea in HU.Vreau sa va zic ca in HU de la granita cu At pana la Nadlac II se putea merge cu 120-140 fara probleme.Vizibilitatea era buna ,marcajele excelente.Cum intru in Ro,pana dupa TM pe A1 de-abia puteam merge cu 60-maxim 75-80.DE-abia se vedea parapetele stanga.Marcajele intre banda de urgenta si B1 vizibil cat -decat,dar greu..greu de tot ,iar cel intre B1 si B2 slab de tot.Autostrada noua !!!
Parca o idee mai bine pe A1/A6 Lugoj,dar tot,nu stiu,marcajele erau f f slab vizibile.
Ce sa mai zic,in 2013 am traversat AT est-vest pe A4-A1 pe o ceata densa si am mers cu 135 peste tot unde se putea(camere multe) fara nici o problema.Lucru prost facut,in graba si ieftin.Sa mergi 600+km de la Nadlac pana la Urziceni in 10h30min,un record negativ,avand in vedere ca am avut peste jumatate de drum autostrada.
Colac peste pupaza,undeva dupa Arad,pana in dreptul Timisoarei,deodata vad un MCV pe banda de urgenta cu girofarurile pornite cu un politist fluturand disperat bastonul,dupa ei,la 10m un tir+un alt auto camion cu busteni varsati pe carosabil pe banda de urgenta +b1.Incetinesc la 30-40,politistul urla : du-te,du-te ma ! ,eu si inca 2 masini(un austriac si un neamt) am tulit-o de acolo cat mai repede pe b2.Halal semnalizare de accident.Pe panourile cu info nu era afisat nimic pana am ajuns acolo.Inutile !
Are rost sa mai spun cum era in At si De la semnalizari de lucrari si accidente sau stau-uri(am prins de toate)?
Ma gandesc ce or fi zis neamtul si austriacul ala care s-au tinut dupa mine cand am intrat in tara(de lumea a II-a cel putin)? :((
Intre M43 si A1 ,la Nadlac II nu erau marcaje,la un moment-dat au disparut toate,nici parapetii laterali nu mai vedeam.Mi-era frica sa opresc ca din ceata ma putea lovi cineva din spate care nu ma vedea.Oribil !
Am mers vreo 3-4 secunde in orb la 40km/h pana au revenit.
Pe A1 erau sectoare la noi unde marcajele pe poduri lipseau si in ceata aia te trezeai ca nu mai ai punct de reper.
Trambuline fara numar.Ma jur ca nu cred ca am dat de mai mult de 1-2 trambuline f f greu perceptibile(la poduri ma refer) in toate celelalte tari in 2700km.
Lucru de mantuiala !!!

Si stirea
http://www.tion.ro/patru-autotrenuri-implicate-intr-un-accident-in-lant-pe-autostrada-timisoara-arad/1588976

adiarc

deja , datorita temperaturilor tot mai scazute , carosabilul este tot mai alunecos....de aceea scurgerea apelor este vitala pt siguranta circulatiei , pt o minima aderenta.....ceea ce ar trebuii sa fie un lucru banal - curatarea rigolelor - la noi e ceva tabu....care lipseste cu desavarsire si pune in real pericol toti participanti la trafic.Raportat la evenimentele din ultima sapt , putem adauga ca alaturi de coruptie si birocratia si incompetenta UCIDE

nod rutier de pe centura Sibiu , spre v.Hartibaciului , Agnita , etc

aici scurgerea apelor este f.deficitara , aproape inexistenta ( nu mai zicem de mizerie si aspectul general , jalnic , de tara bananiera )



acele mici reparatii , lipsesc si ele cu desavarsire si in curand o parte din santuri vor disparea cu totul



bordura de pe margine este complet acoperita cu nisip si toata apa , mazga si in viitor zapada si gheata vor ramane pe sosea...nici aici nu s-a curatat niciodata de la inaugurarea din dec 2010



nici marcajul nu se mai vede , parapetii sunt murdari si de pe ei lipsesc cu desavarsire acei , ochi de pisica



rigolele laterale sunt blocate

















momentan atat....si fara CNADNR , in actuala forma , tot asa ar arata...e ca si cand nu exista , aceasta companie parazit
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

iulius

oare cat ne-ar costa per km aplicarea benzilor fosforescente? asa am diminua si noi nr de accidente pe timp de noapte, ceata etc


adiarc

fara structuri competente si nepolitizate , nici n-are rost sa discutam....noi nu suntem in stare sa curatam niste santuri si tu vrei benzi fosforescente? :)
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

yetiman

 :lol: Pe multe drumuri nici macar nu avem vopsea reflectorizanta. De fosforescente ce sa mai vorbim. pentru noi e la stadiul de SF (science fiction nu studiu de fezabilitate... :D)
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

vancouver

COMPANIA DE AUTOSTRAZI (CA)

Consider importanta crearea unei noi structuri speciale pentru autostrazi. Dupa modelul DNA, care este o structura noua, infiintata de la zero in 2002, apoi depopulata de dinozauri in 2005, cand au fost adusi aproape NUMAI tineri (generatia care atunci in 2005 avea 25-30 de ani si acum 35-40 de ani, generatia din care face parte si Kövesi). O alta structura infiintata la un moment dat a fost DIICOT, si acolo cu rezultate bunicele, in orice caz in comparatie cu procuratura obisnuita rezultatele sunt din alta lume. Alte structuri noi si care functioneaza sau functioneaza cat de cat sunt APIA sau Prima Casa (exista o institutie de stat care se ocupa de avizarea dosarelor Prima Casa, aceasta institutia a fost creata de la zero, cu fonduri europene).

Asadar: COMPANIA DE AUTOSTRAZI, separata de CNDNR (fara A), dar creata de la zero, cu un director tanar si oameni tineri, intrare numai pe baza de concurs (pe bune), fara racile de 50-60 de ani, al caror principal interes este angajarea rudelor mai tinere si incompetente...

Ionut, as propune chiar crearea unui subiect special dedicat acestei propuneri si mers cu aceasta propunere in mod repetat la MT sau chiar la Prim-Ministru sau la Iohannis.
Victor Cosmei, ce zici de idee, poate o promovam pe hotnews?


O NOUA STRUCTURI SPECIALA PE AUTOSTRAZI PENTRU CA:
- drumurile nationale si autostrazile au standarde complet diferite
- intretinerea autostrazilor trebuie facuta la un cu totul alt standard: de ex. curatarea permanenta a rigolelor, care acum NU SE FACE DELOC
- VITEZA: datorita circulatie cu viteza f. mare este necesara interventia imediata la balustrauile rupte / deformate pe autostrazi. La fel orice groapa in asfalt!
- TRANSPARENTA: fondurile alocate de MT se pot duce in mod mai clar spre DN sau autostrazi. Astfel presa de scandal nu mai vede un buget urias la CNADNR, din care s-au facut putini km de autostrada. Se va vedea mult mai clar ce bani s-au dus la autostrazi si ce bani la DN-uri
- in cele mai multe tari europene exista structuri specializate pentru autostrazi
- o implementara mai clara a Master-Planului, fara a amesteca lucrurile cu drumurile existente, invechite
- crearea de structuri regionale in functie de nr. de km de autostrazi; de ex. deocamdata nu este nevoie de o structura regionala in zona Moldovei, in schimb directia de drumuri Timisoara are in grija un numar tot mai mare de km de autostrada - desi resursele sunt impartite relativ asemanator.
- noile structuri regionale (cu parcuri logistice si de interventie rapida) se pot crea in zone importante pentru reteaua de autostrazi, puncte care nu au neaparat legatura cu capitalele de judet. Exemplu: Lugoj se afla mai bine situat decat Timisoara pentru a supraveghea A1 Sebes-Nadlac; Turda (in loc de Cluj) ar putea fi sediul Directiei de Autostrazi pentru A3 si A10, Sibiu (in loc de Brasov) pentru A1 Sebes-Curtea de Arges. Ar fi o oportunitate de angajare si de dezvoltare a unor scoli de drumari in aceste orase mai mici - o sansa buna pentru scolarii care nu doresc / nu pot sa mearga la o universitate.
- va exista o mini-concurenta intre CA si CNDNR, posibil cu efecte pozitive
- aducand forte tinere proaspete (angajare insa doar prin concurs) se poata da un nou suflu constructiei de autostrazi, actualmente fondurile disponibile nefiind folosite nici pe departe, si asta mai ales din motive birocratice / de lentoare / de preocupari diferite (inclusiv coruptie).
- noua structura sa functioneze mult mai transparent, cu un departament informatic specializat, cu harti si informatii la zi, cu toate studiile publicate online, etc..

ATENTIE: trebuie sa poata sa existe si exceptii, dar f. limitate. Anumite drumuri de legatura, desi profil 1+1 sa mearga la CA, mai ales daca au fost construite special pentru autostrada (ex. drum legatura nod Izvin - DN6 sau nod Nadlac - DN7). Si invers, daca se face centura Bacau, 19km de autostrada, asta nu justifica crearea unei directii speciale la Bacau sau Iasi pentru autostrazi, putand sa ramana in administrarea CNDNR, inclusiv pe durata constructiei.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

cristi5

Quote from: Danny550394 on November 09, 2015, 10:39:28 AM
Centura Sibiului nu mai este de albastru si nu cred ca va mai deveni.
Dupa ultimile reparatii ale asfaltului este tot denivelata. Zonele asfaltate (s-au gandit in sfarst ca petecul sa fie cu latimea de o banda) sunt denivelate deoarece asfaltul vechi are denivelari longitudinale de la traficul greu iar asfaltul nou este drept.

"verde" acum pe OSM
http://ev.csc.kth.se/cristi/maps/#map=11/45.73829727127337/24.19876098632812

Stocat in OSM cu link la raportul de calitate, asta e unul din segmentele centurii, ca exemplu...
https://www.openstreetmap.org/way/87528120

RaduC

Exemplu de Management Mobil al Traficului pentru reaplicarea marcajelor rutiere. N20, Limerick la Cork, Irlanda

http://www.youtube.com/v/H9D9H_CUAbA

yetiman

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

Allex

@vancouver DX sa intre la CA sau CNDNR? Ma gandesc ca ar sta mai bine in CA.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova