Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

Nici nu poti sa ii condamni. Pana la urma, daca asta e in fisa postului, nu prea au alternative. E o practica comunista(care e mult mai generala de atat, prin care trebuie dovedit la centru ca ai realizat ceva, concret, cu rezultate imediate, cuantificabile) care trebuie eradicata. Exista metode moderne si eficiente prin care se poate urmari munca agentilor, nu doar prin numar minim de amenzi acordate.

MNU

La fel ca in orice alt domeniu, sefii sunt educati in alta oranduire. Sefii din politie, acei supraponerali cu mutra de buldog securist nu pot sa-si schimbe atitudinea si modul de lucru in care au fost nascuti si crescuti. Problema e ca aceste tare se propaga si la generatiile urmatoare... atenuat, dar se transmit. Mai e pana reusim sa schmbam ceva in tara asta.

TibiV

La  "marea  îmbunătățire" a Codului de acum vreo 10 ani s-a băgat şi interdicția vorbitului la telefon fără hands-free.
Un sfert din şoferi sunt cu telefonul la ureche.
De nu ştiu câte ori pe zi nimeresc în faţa mea câte unul care abia se târăște. Mă gândesc că este începător sau pensionară, dar în 90% din cazuri ţine telefonul cu umărul, vorbește şi gesticulează. Si îl doare undeva de ceilalți din trafic.
Şi în 3 cazuri din 4, este vorba de o maşină "bengoasă", care ar trebui să aibă hands-free, că e maşină care costă de 4-5 ori cât Loganul meu, care are hands-free din fabrică...
Şi nu cunosc pe nimeni care să fi luat amendă pentru vorbitul la telefon, deşi este periculos chiar şi dacă ai cutie automată.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Allex

^^
Eu am luat mai multe amenzi pentru vorbitul la telefon, si desi am dispozitiv handsfree, mi-e mult mai comod sa vorbesc cu telefonul direct la ureche (nu e bine, recunosc). In schimb, ca o adaugare la ce ziceai mai sus, acum pe telefoane putem sa urmarim direct facebook-ul si celelalte, ceea ce mi se pare mult mai periculos. Si vad din ce in ce mai multi soferi care ori nu sunt atenti la semafor si pleaca tarziu (dupa claxoane, evident), ori ies usor de pe banda lor tocmai din cauza ca erau cu ochii beliti in telefoane. Si ma tem ca acest lucru se va accentua in timp.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

TibiV

Se va accentua câtă vreme nu se dau amenzi...
By the way...
Pentru facebook nu se pot da amenzi.
Când a fost băgată interdicția cu vorbitul, telefoanele nu aveau net şi cred că FB încă nu fusese inventat.
Deci nu este în Codul Rutier... :D
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Allex

Nu se dadea ceva si pentru "alte activitati la volan, in timpul deplasarii" ?
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

horatiu.cosma

E destul de dificil sa dai amenda pentru vorbit la telefon. Ar trebui sa fie niste camere video omologate pentru asa ceva. Nu poate politistul sa te opreasca si sa te ia la intrebari, fiindca sigur nu poate sa aiba martor, si tu nu semnezi nimic.

Ionut

Nu e doar vorbit. De exemplu nu poti da SMS la volan. E chiar mai periculos decat sa vorbesti.

TibiV

#1223
Am gresit si eu. Nu e pentru vorbit, este pentru folosit.
Codul Ruier:
Quote
Art.36.
   (1) Conducatorii de autovehicule si persoanele care ocupa locuri prevazute prin constructie cu centuri sau dispozitive de siguranta omologate trebuie sa le poarte în timpul circulatiei pe drumurile publice, cu exceptia cazurilor prevazute în regulament.
   (2) Pe timpul deplasarii pe drumurile publice, conducatorii motocicletelor, mopedelor si persoanele transportate pe acestea au obligatia sa poarte casca de protectie omologata.
   (3) Conducatorilor de vehicule le este interzisa folosirea telefoanelor mobile atunci când acestia se afla în timpul mersului, cu exceptia celor prevazute cu dispozitive tip ,,mâini libere".

Deci intra si SMS-ul, si FaceBook, si orice altceva...
Sanctiunea legala:

Quote
Art.108.

(1) Savârsirea de catre conducatorul de autovehicul sau tramvai a uneia sau mai multor contraventii atrage, pe lânga sanctiunea amenzii, si aplicarea unui numar de puncte de penalizare, dupa cum urmeaza:
    a) 2 puncte de penalizare pentru savârsirea urmatoarelor fapte:
              1. folosirea incorecta a luminilor de drum la întâlnirea cu un autovehicul care circula din sens opus;
              2. folosirea telefoanelor mobile în timpul conducerii, cu exceptia celor prevazute cu dispozitive de tip ,,mâini libere";
              3. .......

....

Ramane doar sa se si aplice...

LE
Am luat Codul Rutier de pe site-ul Politiei Rutiere (ca sa fiu sigur ca nu iau vreo varianta veche) www.politiarutiera.ro
Siteul permite si postarea de comentarii, si am gasit unul simpatic, pe care il postez ca atare:
Quote
stefan  - treceri de pietoni
  |2013-09-27 20:33:55
Eu stau intr o tara asa zis mai civilizata in care politia face abuz si aici,
stand dupa colt sa te vada daca te opresti la stop sau cu pistol de radar si se
aplica amenzi cumulate care le poti contesta in 30 zile,de exp varul meu a fost
amendat ca vb la tel mob motiv pt care a fost oprit,iar apoi a fost amendat si
pt ca avea parbrizul fisurat si cauciucurile prea uzate pe spate la masina ,in
total 650$ amenda si 3 puncte pt telefon,puncte care aici se prescriu la 2 ani
,iar max sunt 15 ca si in rom.
Hmmm...
Si noi ii vorbim de rau pe politistii romani... :D
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Cipi

Quote from: TibiV on October 01, 2015, 10:13:00 PM
Am luat Codul Rutier de pe site-ul Politiei Rutiere (ca sa fiu sigur ca nu iau vreo varianta veche) www.politiarutiera.ro

Site-ul respectiv, in ciuda numelui, nu apartine politiei rutiere. Din sectiunea "Despre noi":

"Politiarutiera.ro este un produs al grupului de presa ce editeaza revistele TIR Magazin si Investigatorul.

Site-ul nu este afiliat la nici o structura a statului roman si nu reprezinta punctul de vedere oficial al Directiei Politiei Rutiere din IGPR sau a vreunei structuri din subordinea acesteia. Politiarutiera.ro este un site despre activitatea politistilor de circulatie realizat de o companie privata cu sprijinul societatii civile. Pentru informatii si puncte de vedere oficiale ale Directiei Politiei Rutiere din IGPR va rugam sa consultati site-ul acestei din urma institutii."

Legislatia rutiera la zi poate fi gasita, din sursa oficiala, aici: https://www.politiaromana.ro/ro/structura-politiei-romane/unitati-centrale/directia-rutiera/informatii-utile/legislatie-rutiera (site gestionat de "Direcția Comunicații și Tehnologia Informației din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române") :)

dr4qul4

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

yetiman

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu


mirceaVRo

Accident teribil pe A2. O echipă de muncitori care repara asfaltul, spulberată de un TIR, un bărbat a murit

Trei muncitori care reparau carosabilul pe Autostrada Soarelui au fost spulberaţi de un TIR. Nenorocirea s-a petrecut pe drumul care leagă Bucureştiul de Constanţa, la km 23. Una dintre victime murit, în urma impactului violent, iar alte două au ajuns în stare gravă la spital.

Echipa era formată din 7 muncitori şi efectua lucrări de reparaţii pe Autostrada Soarelui, informează Ştirile PRO TV. Accidentul s-a petrecut pe sensul de mers spre litoral, iar muncitorii se aflau aproape de sfârşitul programului. În ei a intrat un plin un TIR, încărcat cu vopsea. În perimetrul în care se lucra, muncitorii parcaseră o camionetă, cu un semnal luminos care îi avertiza pe şioferi să ocolească prin partea stângă. Şoferul TIR-ului nu a făcut acest lucru. Poliţiştii de la Autostrăzi şi inspectorii de la Ministerul Transporturilor au deschis o anchetă pentru a lămuri dacă lucrarea era semnalizată corespunzător. Şoferul care a provocat tragedia este cercetat pentru ucidere din culpă şi vătămare corporală din culpă.

Citeste mai mult: adev.ro/nvvefu

vancouver

S-a discutat de nenumarate ori despre modul iresponsabil in care se semnalizeaza lucrarile pe autostrazi in Romania.

In mod normal acestea trebuie semnalizate cu 2 km mai devreme, cu panouri mari luminoase, cu reluare la 1 km si la 500 m fata de punctul de ingustare. Zic in mod normal, tinand cont de viteza de circulatie si de lipsa de atentie specifica unui drum monoton - de aici rezulta aceasta normalitate.

Dar pentru asta cineva trebuia intai sa se gandeasca in Romania. Sa ce... sa se gandeasca... La ce ..? La spagi pentru contracte, ca numai asta au in cap cei care trebuiau sa se ocupe de siguranta traficului, mama lor de...

Acum a fost nevoie sa moara cineva, iar un sofer sa fie traumatizat si tarat prin tribunale. IMBECILI CARE NE CONDUCETI !!!
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.