Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

iuli_reiner

Sigur ca nu a intrat din intamplare,
ce vreti sa declare ca a intrat pentru ca a auzit de la ''preteni '' ca este gata si ca si altii s-au ''tras'' pe ea?

Responsabilitatea la volan presupune mult mai multe lucruri,nu tin doar de cat de ok conduci ci de credinta,educatie,intelect etc  este un termen
mult mai complex.

Un caz simplu:

Daca ai tigara in mana stanga si o ai  intinsa in exterior,peste geam conduci intr-un oras aglomerat sau pe autostrada.
Cat de responsabil esti? :)

alecu26

Quote from: Granata06 on June 25, 2015, 12:35:33 PM
O nelamurire

Am fost zilele trecute pe autostrada Pitesti - Bucuresti si am observat ca toate placutele de pe parapetii metalici montati pe axul autostrazii sunt invers, adica partea rosie se vede daca te uiti in sensul invers de mers. Asa trebuie sa fie?



asta e o intrebare buna...si cu un raspuns hazliu...care spune multe despre tara in care traim:

deci....ideea normativului cu rosu pe dreapta, alb pe stanga....vin din faptul ca pe dreapta, pe sensul tau de mers vezi stopurile rosi, si pe contrasens vezi farurile albe (DAR ASTA PE UN NENOROCIT DE DRUM DE 2 BENZI).

Foarte multe autostrazi in Romania sunt facute asa....inclusiv A3 Buc-Ploiesti care e mai recent finalizata. Începând cu Orastie-Sibiu s-au facut cu ambele semne puse cu rosu ...si stanga si dreapta. Dar pentru asta a fost nevoie, culmea...de un politist cu multe grade sa dea ordin ca asa se face, si sa respinga proiectele de semnalizare si chiar sa se refaca mai multi kilometri, ca proiectanti au luat normativul in brate si au zis ca ei altceva nu fac.

La fel cum normativul de semnaliare spune ca pe panou se pune cel mai aproriat oras intr-un sens si altul, si asa te trezesti ca tie iesirea spre Sebes iti este semnalizata inclusiv la nodul Orastie, chiar daca Sebesul singur are vreo 3 noduri rutiere. Si asta e doar un caz. Altul misto e la Cunta, unde iti spune ca poti sa iesi de pe Autostrada sa mergi la Sibiu....adica cu vreo 40 de kilometri mai repede, pe când Sibiu-ul are vreo 5 noduri rutier. Dar proiectantii nu si nu...ca asa scrie la normativ. Ei nu stiu sa gandeasca.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

alecu26

si eu sunt de acord ca a gresit mult cel cu golful. Si din pacate greselile se platesc. Sau prostia. (ca si ala care spargea nuci cu pistolul in aeroport la Cluj...vorba unora...e selctie Darwiniana asta).
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

dr4qul4

pana la urma....bine ca nu a murit nimeni.
La accidentul de pe DNCB a murit singurul nevinovat!
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

iuli

Hai sa incheiem discutia dar sa adaug si eu si sa intaresc ce a zis bogdymol. Intrarea pe breteaua spre Nadlac e clar marcata si sunt zeci de "jaloane" evidente care delimiteaza spatiul. Intrarea a fost voita. Punct!
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

yetiman

Apropo ce ziceam de siguranta lucrarilor pe sosele si autostrazi:
Uite ca se poate si la noi. Dar asta ar trebui sa fie o regula si nu o exceptie. Prin caietul de sarcini ar trebui impus ca participantii sa aiba mijloace de semnalizare moderne sau sa fie exclusi de la licitatie.




(imi pare rau de calitate, dar le-am facut cu telefonul, in mare graba, si focalizarea lasa de dorit)
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Danny550394


Marius

Acest tip de semnalizare l-am intalnit duminica trecuta intre Cistei si Craciunel, pe DN14B, chiar am apreciat acest lucru. Se marca axul drumului.
Erau doua masini, prima ma obliga sa tin dreapta pe banda mea, insa cea din spate obliga soferii sa treaca pe banda opusa, adica tot pe banda mea  ???
Pana la urma ne-am descurcat, s-a mai calcat si intins linia alba in anumite locuri  :lol:

vancouver

Quote from: Ionut on June 24, 2015, 11:27:32 PM
Nu conteaza. Ai STOP, opresti. Ca in locul Golfului putea fi o masina a constructorului. Si atunci?! De-asta zic ca vina e impartita daca chiar asa stau lucrurile. Asta e treaba Politiei sa determine. Cert este ca e un caz destul de complicat si sensibil, mai ales ca e grav accidentul, deci este clar ca nu s-au respectat niste reguli majore.

Doar o mentiune: in Germania politistii insista mereu ca nu pot ei sa stabileasca cine este de vina intr-un accident. Ei constata si daca partile nu se inteleg sau exista victime atunci JUDECATORUL DECIDE.

La noi este o reminiscenta a perioadei comuniste, in care politistul avea posibilitatea sa decida culpe. Sigur ca si in Germania sau in Romania politistul constata (intocmenste dosar penal daca este cazul) iar daca din constatare rezulta incalcari ale legii el poate da amenzi sau suspenda permise - cu toate acestea el nu stabilste culpe in sens penal (doar contraventional, dar si aici totul poate fi contestat in adevarata justitie).

POLITIST = membru al puterii executive a statului - principiul fundamental al statului de drept: separatia puterilor in stat, deci politistul nu poate avea rol de decizie cu privire la vinovatii
JUDECATORUL = singurul care in cadrul puterii judecatoresti este desemnat sa stabileasca vinovati si pedepse, dupa ascultarea partilor (statul reprezentat de procurori, iar cei pe care statul vrea sa-i pedepseasca reprezentati de avocati).

Poate n-ar fi rau sa incercam treptat sa scapam de meteahna militianului atotputernic si care poate sa decida cine-i vinovat.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

adiarc

#835
Subscriu
Dar se pare ca încă li se da prea multă importanta.....un milițian poate decide , de ex., sa pună o limita abuziva de 70 la ora pe o linie dreapta de 2 km, ca in palma , lărgită la Stas de drum european , ( exemplu Dn 14 ) , doar pt ca atat i-l duce capul si pt ca poate
Contraexemplul pozitiv....drumul SB-Fagaras....in afara localităților si unde nu sunt limitarispecifice ( cu zone mai lungi , dar pe exact același Stas ca Dn 14 ), avem limita de 100 la ora...poți merge max 110 ....si e cu adevărat suficient....dar , am fii putut avea un milițian cu la fel de putini neuroni si ar fi putut fi 70....bine ca nu e așa.....
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

yetiman

#836
Quote from: Danny550394 on June 26, 2015, 07:06:06 PM
Iesire Dj109D in DN1C O:-)
Jucu-Cluj
Exact. Si inca un aspect pozitiv: refaceau marcajul inainte ca cel vechi sa fie sters, cum se intampla de obicei.

@Marius: pentru unii tehnica e prea moderna.  :D Trebuie sa invete si sa o foloseasca corect.  :)
(am vazut de nenumarate ori, la lucrarile de drumuri, semne care nu aveau nici o legatura cu ce se intampla pe traseu si erau folosite doar in ideea ca erau semne de circulatie.  :lol:
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

TibiV

Quote from: yetiman on June 26, 2015, 08:34:25 PM
am vazut de nenumarate ori, la lucrarile de drumuri, semne care nu aveau nici o legatura cu ce se intampla pe traseu si erau folosite doar in ideea ca erau semne de circulatie.  :lol:
Cred ca ar trebui sa il foloseasca toti pe asta:

:lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

captiva

Nu e din Romania, dar a implicat niste romani:

"Prim-procurorul Parchetului de pe langa Judecatoria Arad, Flavius Chis, a decedat in urma unui accident rutier petrecut pe o autostrada din Slovenia, in care si-au mai pierdut viata sotia sa, fiul sau in varsta de cinci ani si soacra sa, transmite Mediafax.

(...)

Conform presei slovene, autoturismul in care se afla Chis era oprit pe banda de urgenta, iar o autocisterna l-a lovit si l-a proiectat in stancile de la marginea autostrazii.

In acident a mai fost implicat un autoturism din Romania, ai carui ocupanti ar fi fost prieteni ai victimelor, care ii insoteau in vacanta. Este vorba despre doua persoane care au fost ranite si sunt internate in Slovenia."

http://www.hotnews.ro/stiri-ultima_ora-20297350-prim-procuror-roman-familia-murit-intr-accident-rutier-slovenia.htm

Articolul nu spune daca aveau sau nu o problema tehnica, insa tare mi-e ca s-au oprit sa se dezmorteasca sau sa discute ceva cu prietenii, asa cum fac multi alti romani. Aseara pe A2, exact in dreptul iesirii spre DNCB, erau patru (!) masini oprite pe banda de urgenta. Trei din GJ, una din AB. Ocupantii erau iesiti din masini si pareau sa stea de vorba. Probabil isi alegeau traseul.

TibiV

Groaznic...Să-i odihnească Dumnezeu...

Quote from: captiva on July 14, 2015, 01:19:53 PM
Aseara pe A2, exact in dreptul iesirii spre DNCB, erau patru (!) masini oprite pe banda de urgenta. Trei din GJ, una din AB. Ocupantii erau iesiti din masini si pareau sa stea de vorba. Probabil isi alegeau traseul.
Mda....
Banda de urgență e mai comodă decât parcarea dedicată... Iar pe A2 chiar sunt parcări..
Mama proștilor este mereu gravidă... :)