Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Ionut

#810
Quote from: cutter on June 25, 2015, 02:25:43 PM
Mda, dar pedeapsa pentru că ai condus obosit nu trebuie să fie moartea, zic și eu.

De-asta zic, adevarul e undeva la mijloc. Eu intotdeauna zic ca, in ultima instanta, tu (soferul) esti responsabil pentru sanatatea ta, ba chiar si pentru a celor pe care-i transporti (de cele mai multe ori cei mai iubiti oameni din viata ta). Eu am fost invatat din secunda 0 de instructor (buzoian, foarte bun) ca trebuie sa-mi pazesc pielea si sa fiu responsabil la volan, drept pentru care m-a si scos in oras la prima lectie! :shocking: Mi-a zis sa nu-mi fie teama ca ma descurc cu volanul si oricum este langa mine. Eram rupt dupa lectia aia, cred ca pierdusem vreo 2-3 kg (nu exagerez, mai ceva ca soferii de raliu), dar si acum o tin minte. Si tin minte cat de important este sa fii responsabil la volan. Ba mai mult, am invatat tot de "mic" (intr-ale sofatului), in special de la tata, ca trebuie sa conduci si pentru ceilalti. Uneori nu e suficient sa conduci doar pentru tine.

La urma urmei nu mai conteaza cine a avut dreptate. Ca nu a fost semnalizarea. Ca ala nu a dat prioritate. Ca CNADNR, ca firma de constructii... Nu mai conteaza a cui e vina cand tu esti mort.

Ah, ca ideal ar fi sa respecte toti regulile de circulatie si semnalizarea sa fie perfecta si sa nu avem gropi si si si si... da, ideal ar fi asa. Insa nu traim intr-o lume ideala. Deci eu tot voi beli ochii pe sosea indiferent ce-mi zic indicatoarele de atentionare pentru ca, in ultima instanta, e viata mea in joc.

Nu te contrazic legat de ce zici - e corect ce zici. Eu doar vreau sa expun o alta parte a problemei. Cred ca acum am fost 101% clar.

:cheers:

cutter


ashbird

@Ionut : o infinitate de plusuri meriti. " trebuie sa conduci si pentru ceilalti. Uneori nu e suficient sa conduci doar pentru tine."
Fie sa renasca numai cel ce har/Are de-a renaste, curatit prin jar,
Din cenusa-i proprie si din propriu-i scrum,/Astazi ca si maine, pururi sï acum!

igorashu

Din poze înțeleg că accidentul a fost aici. Deci singurul acces e de pe centura Arad. Iar din pozele de ieri de la sursa secretă îmi pare destul de clar că accesul e interzis.

ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Eurocopter

#815
Mie imi vine foarte greu sa cred ca respectivul individ a intrat pe tronsonul inchis circulatiei in necunostinta de cauza. Daca semnalizarea ar fi fost atat de proasta si de permisiva, cred ca am fi avut demult o situatie de genul si nenumarate masini care ar fi intrat pe tronsonul in santier.

Faptul ca avem de a face cu un caz relativ izolat ma face sa cred ca omul fie a ocolit intentionat jaloanele, fie a fost extrem, extrem de neatent in zona intersectiei. In ambele cazuri, dupa parerea mea vina majoritara apartine dansului. Nu uitati ca in Romania (si Bulgaria probabil) inca avem nenumarate cazuri in care nu se respecta semnalele vizuale, acustice sau bariera la trecerea la nivel cu calea ferata!

Inclin sa fiu de acord cu principiul lui Ionut si as vrea sa fac o comparatie cu domeniul aerian. In aer nu exista parapeti, jaloane, protectii, etc. Daca nu esti disciplinat sau nu te supui singur si de buna voie tuturor legilor/regulamentelor si zbori pe unde 'scrie' ca e interzis, ai sanse bune sa mori. Totusi in cazul aviatiei 99,99% dintre participantii la trafic se supun si respecta aceste reguli, asadar nu moare aproape nimeni (mai putini anual per total in lume decat in Romania in accidente rutiere in acelasi interval de timp). Nu vad de ce in domeniul rutier nu s-ar putea aplica aceleasi principii si lumea nu ar trebui sa fie la fel de educata si de civilizata. Eu unul as favoriza in mod clar educatia in scopul sigurantiei rutiere, in dauna elementelor de siguranta rutiera in sine. Adica degeaba punem parapeti peste parapeti si bariere peste bariere daca bizonii alearga nestingheriti pe sosele patriei.

TibiV

Quote from: igorashu on June 25, 2015, 05:05:58 PM
Din poze înțeleg că accidentul a fost aici.
Da, iar semnul STOP era la intrarea pe A1 de pe fostul drum agricol, care acum supratraverseaza autostrada pe pasajul care se vede in poze...
Iar pozitia asta arata ca ala cu Golful rosu a mers ceva vreme pe o autostrada goala...
Nu s-o fi mirat ca e singur-singurel ?!....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ciprebbe

Ce legatura are STOP-ul de acolo cu accidentul?

Voi nu realizati dinamica accidentului dupa urmele de pe cele doua autoturisme?






Doar nu credeti ca a intrat jeep-ul pe acolo(de pe drumul lateral). E lovit pe partea stanga?
Jeep-ul a venit de pe celalat sens al autostrazii si bulgarul venea cu viteza. Vizibilitate aproape de 0 pt jeep datorita antiorbitorilor.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

cutter

Quote from: Eurocopter on June 25, 2015, 05:18:40 PM
Mie imi vine foarte greu sa cred ca respectivul individ a intrat pe tronsonul inchis circulatiei in necunostinta de cauza. Daca semnalizarea ar fi fost atat de proasta si de permisiva, cred ca am fi avut demult o situatie de genul si nenumarate masini care ar fi intrat pe tronsonul in santier.

Păi tocmai a explicat cineva mai sus că abia azi s-a montat în pripă un semn de interzis. În plus, de unde știi că n-au intrat nenumărate mașini? Doar pentru că n-au fost și alte accidente? Faci o grămadă de presupuneri fără date clare.

Quote
Faptul ca avem de a face cu un caz relativ izolat ma face sa cred ca omul fie a ocolit intentionat jaloanele, fie a fost extrem, extrem de neatent in zona intersectiei. In ambele cazuri, dupa parerea mea vina majoritara apartine dansului.

Da, foarte, foarte neatent sau poate ploua (așa pare după celălalte poze din serie) și era obosit. În alt caz ar putea fi ceață. Sau ceață și noapte. Nu e vorba despre a cui e vina din punct de vedere legal, deși nici măcar asta nu e clar 100% din discuția de mai sus (mai ales, dacă s-a montat azi în pripă un semn de interzis care lipsea), ci despre cum cu niște măsuri rezonabile se pot evita complet astfel de situații.

Ce e în neregulă cu ce-au făcut olandezii aici și de ce nu s-ar putea aplica și la noi?



Quote
Inclin sa fiu de acord cu principiul lui Ionut si as vrea sa fac o comparatie cu domeniul aerian.

Ar trebui să faci o comparație și cu principiul șvaițerului. Adică în aviație întotdeauna sunt 3 măsuri redundante, de-aia se întîmplă puține accidente și e safe. Exact așa și aici ar trebui să fie: dacă ești obosit (sau bizon cum vă place vouă să ziceți) și ai ratat semnul de obligatoriu înainte și e și noapte și ceață și te-a orbit cel din sens opus și n-ai văzut nici indicatorul de interzis, atunci bariera frumos făcută ca în Olanda nu-ți permite fizic să intri pe acel segment de autostradă închis și în fine, dacă nici bariera n-o vezi, atunci măcar e făcută de așa natura (uită-te în poza de mai sus) încît cînd în final intri în ea, accidentul să fie cu urmări cît mai ușoare.

Așa se salvează vieți.

igorashu

#819
@ciprebbe Corect, dar nu cred că aveau viteză mare la impact. Nu-s foarte deformate și nici la mare distanță una de alta. Cred că șoferul Golfului cam știa că e pe unde n-ar trebui să fie.
@cutter Când se construia A2 era ceva similar, dar "obosiții" veneau tare pe banda 2 (doar ca să mai depășească 2-3 mașini) și tăiau calea celor de pe 1. Cam asta e în neregulă la noi.

iuli_reiner

Oare problema nu provine din faptul ca incepe sa fie cunoscut ca este o autostrada terminata si nedata in folosinta?
Nu ar fi extraordinar sa aflam ca au mai trecut si alte masini care nu au treaba cu santierul.
Nu cred ca s-a intrat din greseala.

nirolf

#821
@cutter

Excelent!

Si cand va ganditi la vieti pierdute, nu calculati la pierderi doar Smurdu si Politia, calculati ca omul respectiv mai avea de muncit 5-10 sau poate 30 de ani. Ani in care ar fi adus plus valoare in economie si ar fi platit taxe si impozite, din care se platesc pensii sau se fac autostrazi. D-asta statul, daca nu pentru valoarea lor ca indivizi, macar pt foloasele materiale si tot ar trebui sa faca tot posibilul sa salveze vietile chiar si celor obositi, neatenti, nesimtiti etc.

TibiV

Quote from: ciprebbe on June 25, 2015, 05:32:09 PM
Ce legatura are STOP-ul de acolo cu accidentul?
Voi nu realizati dinamica accidentului dupa urmele de pe cele doua autoturisme?

Asta e legatura
Quote from: Ionut on June 24, 2015, 04:52:05 PM
treaba o sa fie complicata pentru ca Golful nu avea ce cauta pe santier si masina de teren nu a respectat semnul STOP.
Quote from: TibiV on June 24, 2015, 10:37:35 PM
Ionuț zicea că "masina de teren alba a intrat pe A1 fara sa se asigure desi avea semn STOP!".
Dar dacă era de șantier, nu avea de ce să se asigure... Că nu era drum public
Quote from: Ionut on June 24, 2015, 11:27:32 PM
Nu conteaza. Ai STOP, opresti.

Doar ca din ce ce s-a discutat si din ce am vazut la TV, Nissanul nu a intrat de pe fostul drum agricol la care era pus semnul STOP, asa cum a crezut Ionut initial..., Nissanul era deja pe autostrada, si a vrut sa intoarca cand a venit ala din spate si a intrat in el...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

bogdymol

Duminica am trecut pe Centura Arad. Nodul cu autostrada spre Pecica era clar marcat cu balize alb-rosii continue, si doar intr-un loc erau intrerupte pentru 3-4 m, cat sa poata intra constructorul. Pentru traficul de pe Centura Arad erau semne de restrictie la 80 km/h si "drum in lucru". Nu tin minte daca era indicator "accesul interzis" pentru varianta spre Pecica.

Din ce am vazut in pozele recente de la nod, acum balizele sunt ici-colo, pentru ca au realizat marcajele pe asfalt pentru legatura cu autostrada spre Pecica. Oricum ar fi, era clar ca trebuie sa continui pe Centura Arad si sa nu o iei spre Pecica.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

dr4qul4

#824
De ce nu isi pune nimeni intrebarea: Ce viteza avea acel Golf?
Pai sa prinzi tu un asemenea drum, liber si FARA POLITIE si sa nu verifici cat prinde "mititica" ?

Doar nu a fost ceasul rau si L200 a intrat EXACT cand a ajuns golful pe acolo.
Mai degraba ma gandesc ca nu i-au ajuns nici 50 de m sa franeze. Sunt curios daca se vad si daca a masurat cineva urmele de franare.

Eu unul, cand ma ratacesc (sau cand ajung pe un drum si sunt singur) incep sa-mi pun intrebari si mai ales, inncetinesc si ma uit atent dupa semne.

Asa ca sa lase vrajeala. Nu a intrat nimeni din greseala acolo.

O prietena mi-a cerut odata indicatii.  Inainte si la primul STOP faci stanga. Mi-a raspuns: Tu crezi ca eu observ semnele? I-am raspuns: Ia taxiul.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist