Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 25 Guests are viewing this topic.

TibiV

Aşa este...
Dar nu ştiu în ce măsură Poliţia Rutieră poate împărți vina si la şoferul maşinii albe.
Regulile de circulație sunt aplicabile pe drumurile deschise circulaţiei publice.
S-au ciocnit odată doi papagali în curtea interioară a prăvăliei unde lucrez. A venit Poliţia Rutieră, a recomandat nişte măsuri si atât.

PS În timp ce scriam, a fost si la PRO TV ştirea cu accidentul. Se vede clar că semnul STOP era pentru cei care intrau pe A1 de pe un drum lateral de pământ ( probabil drum tehnologic, semnul era pentru " basculantiştii " lor..) Dar Mitsubishi era pe autostradă, nu avea nici o treabă cu semnul. Întorcea, si în cazul ăsta era vinovat că merge pe contrasens ?
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Kidu

La fel cred ca vor face si in cazul de fata: vor face niste recomandari si mai departe e treaba soferilor si a asigurarilor cum isi repara fiecare masina.
Culpa este comuna si cred ca fiecare va trebui sa isi repare masina. Oricum asta conteaza mai putin, important e ca victimele sa isi revina fara probleme si bine ca n-a murit nimeni.

Un alt aspect care ma irita si as vrea sa il semnalez este faptul ca deja s-au gasit destui contestatari pe net (unii chiar in cercul meu de cunoscuti) care acuza faptul ca nu a fost blocat accesul pe autostrada, ca aia e de fapt marea problema. Total fals!
Degeaba le spui ca exista indicatoare cu accesul interzis, indicatoare care trebuiesc respectate, degeaba le spui ca accesul ala era strict pentru autovehiculele constructorului, capcaunii o tin pe a lor. Lor trebuie sa le blochezi fizic drumul pentru ca altfel nu inteleg semnificatia unui indicator rutier. Asta e marea problema a majoritatii accidentelor de pe drumurile noastre: iresponsabilitate si lipsa sofatului preventiv. Desigur toti vor da vina pe infrastructura.

cutter

Infrastructura trebuie să fie de așa natură pentru ca (folosind o expresie colocvială) prost să fii și să nu poți să greșești. Mentalitatea răspîndită în România (fără nici o legătură cu mesajul tău, nu spun că tu ai zis asta) este că "dacă ești prost, meriți să o pățești". Este primitivă.


horatiu.cosma

Exact, mentalitatea mioritica cum ca daca ai facut o prostie, inseamna ca ai meritat-o. In vest si state sunt mult mai relaxati si orientati spre ideea ca daca se greseste, se trece rapid peste si se cauta solutii. Se porneste de la premiza ca orice se poate rezolva, se dau multe sanse. Noi parca ne bucuram de prostia altora, fiindca atunci putem da sfaturi si parem superiori. Gata off-topic-ul, scuze. Solutia in cazul de fata nu e implementarea de restrictii pentru a bloca soferii sa intre pe interzis, ci educarea lor pentru a nu intra, chiar daca se poate.

Kidu

#799
Quote from: cutter on June 25, 2015, 09:53:55 AM
Infrastructura trebuie să fie de așa natură pentru ca (folosind o expresie colocvială) prost să fii și să nu poți să greșești. Mentalitatea răspîndită în România (fără nici o legătură cu mesajul tău, nu spun că tu ai zis asta) este că "dacă ești prost, meriți să o pățești". Este primitivă.

Eu nu imi doresc sa pateasca nimeni nimic chiar daca prost/naiv/iresponsabil ar fi insa realist vorbind asta e o situatie idilica iar experienta vietii reale ne invata ca de cele mai multe ori prostia se plateste (uneori prea scump, poate chiar cu viata).

Ca sa nu divagam prea mult filozofand de pomana as mai mentiona un aspect foarte important confirmat chiar de sursa secreta care m-a sunat acum cateva minute (ne cunosteam de ani de zile de pe alt forum si chiar ne-am intalnit de cateva ori) sa imi spuna ca ieri cand s-a intamplat accidentul nu exista niciun indicator de acces interzis la intrarea pe A1 dinspre Pecica, astazi a aparut si indicatorul. Existau doar acele parapete de plastic care aveau suficient loc printre ele sa poata intra o masina pe acolo. Asta spune multe si schimba un pic datele problemei.

Ionut

Daca nu exista acel indicator atunci e cam grava treaba. Acum, ma mai gandesc la ceva: cat de orb sa fii incat sa nu vezi ca e santier, totusi?! Chiar si fara indicator. Eu de-asta ziceam ca trebuie sa si gandesti un pic, nu sa mergi orbeste pe unde te baga GPS-ul sau fara sa te uiti la ce te inconjoara.

cutter

Nu, Ionuț, nu așa se pune problema cu "cît de prost să fii", "cît de orb să fii". Șoferii sunt și obosiți, și într-o stare fizică/psihică proastă și neatenți - nu suntem toți niște schumacheri perfect alerți tot timpul. Dacă erau din Bulgaria cum am auzit, poate erau după 14 ore pe drum...

Trebuie și semnalizat corect (în cazul de față se pare că nu era) și făcute bariere fizice în așa fel încît și dacă ratezi semnalizarea din oboseală să nu-ți permită barierele să intri.

Dar sunt sigur că mai vin niște experți acum și ne spun că "n-ai ce să-i faci la omu' prost" și că sistemul cu 5 bidoane spațiate e ok, "ce ești chior de nu le vezi".

Granata06

O nelamurire

Am fost zilele trecute pe autostrada Pitesti - Bucuresti si am observat ca toate placutele de pe parapetii metalici montati pe axul autostrazii sunt invers, adica partea rosie se vede daca te uiti in sensul invers de mers. Asa trebuie sa fie?

 

Ionut

Quote from: cutter on June 25, 2015, 11:19:42 AM
Șoferii sunt și obosiți, și într-o stare fizică/psihică proastă și neatenți - nu suntem toți niște schumacheri perfect alerți tot timpul. Dacă erau din Bulgaria cum am auzit, poate erau după 14 ore pe drum...

Aici esti in offside rau. Daca esti obosit mergi la culcare. Cand dormi pe tine pot fi si doua semne unul langa altul ca tot nu le vezi. Evident, adevarul in povestea asta e undeva pe la mijloc. Trebuie si semnalizarea civilizata (stim amandoi ca suntem deficitari - putin zis - la capitolul asta), dar si tu trebuie sa fii atent! Cand esti intr-o stare fizica/psihica proasta nu ai ce sa cauti la volan!

iuli

In plus, fata de recomandarile lui Ionut eu as recomanda sa nu va aventurati pe santiere pe furis. Incercati sa obtineti, in urma unor discutii cu sefii de santier, acces in zonele unde se lucreaza. Astfel veti fi insotiti chiar de masinile lor sau de personal califcat, care vor raspunde pentru voi. Incercati sa ii convingeti cine suntem si de ce dorim sa facem poze si ca, nu in ultimul rand, incercam sa le promovam munca si eforturile. Un limbaj civilizat si o discutie respectuoasa ajuta!
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

sebba

nu stiu care ar fi de vina, habar nu am si nu ma apuc acum sa comentez... insa mi-a sarit in ochi o bucata de text in care se spune ca GPS-ul l-a bagat pe acolo...

sunt tare curios ce GPS (soft) are deja bucata aia de autostrada bagata si declarata functionala...  in conditiile in care hartile de la GPS-uri se actualizeaza cam din 6 in 6 luni sau chiar mai rar...
Sailing away! S/Y Haimana

cutter

Quote from: Ionut on June 25, 2015, 12:36:01 PM
Cand esti intr-o stare fizica/psihica proasta nu ai ce sa cauti la volan!

Mda, dar pedeapsa pentru că ai condus obosit nu trebuie să fie moartea, zic și eu.

Parapeți centrali pe autostradă pentru ce avem? Nu pentru cazurile de oboseală, neatenție, nesăbuire, stare fizică rea?


Kidu

Deja o dam in diverse de parca am circula numai pe autostrada cu parapete laterale. Ce ne facem cand suntem pe DN-uri sau alte drumuri fara parapete mediane,  ar trebui sa folosim tot oboseala ca si scuza daca adormim si intram pe contrasens omorand pe alticineva nevinovat?

In momentul in care te-ai suit la volan iti asumi o responsabilitate majora nu doar pentru tine si pentru ceilalti pasageri din masina cat si pentru ceilalti participant din trafic. Nu e deloc corect sa vedem doar drepturile nu si obligatiile.
Asta e si motivul pentru care in Romania se intampla atate accidente tragice mai ales in perioada venirilor si plecarilor din concedii. Toata lumea da vina pe lipsa infrastructurii insa nimeni nu se uita la viteza excesiva, oboseala, starea tehnica necorespunzatoare a masinii s.a.m.d.

Daca tu nu ai grija de tine, degeaba astepti sa iti poarte altii de grija. Odata mort nu te aduce nimeni de la groapa chiar daca culpa nu iti apartine doar tie.

pasadia

Eu mai introduc un coeficient in ecuatie. Pe noi, ca stat (sau societate) ne costa fiecare accident. Politie, SMURD, tratamente medicale, hartogaraie, etc... Toate acestea sunt costuri care, daca pot fi evitate, atunci TREBUIE evitate!

Sau altfel spus, intr-o asemenea situatie, constructorul ar trebui obligat sa isi securizeze la maximul posibil santierul. Chiar daca asta conduce la faptul ca fotografilor nostrii le va fi tot mai greu sa patrunda pe teritoriul lor. De altfel, in acest caz, cred ca orice asigurator se va intoarce contra ASTALDI & CNADNR pe motivul ca nu au securizat accesul in santier in mod corespunzator.

horatiu.cosma

Ce ne mai supara minus-urile astea... Poate reuseste cineva sa puna o poza cu indicatoarele de interzis de zilele trecute de la intrarea pe acel sector, fiindca acum sigur au rezolvat problema constructorii, in caz ca nu era semnalizat ok. @cutter, ce vrei sa spui, ca ar trebui sa ridicam garduri, sa punem ziduri de beton, pentru a fi siguri ca soferii respecta indicatoarele? Si eu am fost obosit la volan si era sa adorm, dar mi-am dat seama si am schimbat cu altcineva. Si am mers incet, nu cu 100+. Si cand esti dezorientat si te fenteaza si GPS-ul sigur iti dai seama dupa cateva sute de metri ca ai gresit, ca iti urla si aparatul. Nu e o solutie sa te faci ca ploua si sa continui pe interzis sa ajungi cat mai repede la sectorul deschis circulatiei.