Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

alecu26

fara a incerca sa fiu didactic....eu nu ma incred niciodata in marcajele lor.

Daca nu simt ca am vizibilitatea necesara sa finalizez depasire, poate sa fie mama liniei discontinua...ca nu depasesc.  Dar tre sa recunosc ca din când in când si daca stiu ca nu e politia in zona, si e vreun traban care se taraie cu 50 la ora, si pot sa fac depasirea in perfecta siguranta....o fac.

De faza cu taiatul vegetatiei...am ramas prima data impresionat in Elevetia.

Observati cum e curatat de copaci in mod intentionat la interiorul curbei:

https://www.google.ro/maps/@46.4154448,9.232426,294m/data=!3m1!1e3?hl=ro

creste enorm sentimentul de siguranta, si viteza de deplasare pentru ca te simti in siguranta. Sunt cateva zeci de curbe prin Romania care ar ajuta foarte mult sa se faca asa ceva.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

danutzu_1069

@dr4qul4
dupoa ce am scris post-ul, m-a muitat de mai multe ori la filmare.
Ce am vazut?
- cand duba rosie se angajeaza in depasire ,, si este in depasire, cel care filmeaza se deplaseaza stanga astfel ca se vede printre masini ca din sensul opus se aproprie TIR-ul alb. Se vede clar, deci nu e la distanta mare. Eu, nici cu o masina mica nu m-as fi angajat in depasire, darmite cu o masina de marfa.
- Imediat dupa ce s-a repliat ala rosu:
            - apare TIR-ul alb. Ce iti spune asta?
            - transcontainerul (de fapt e din ala care transporta fier vechi), "ciupeste" frana, moment in care semiremorca "incepe sa danseze" un pic. Momentul coincide si cu trecerea de pe asfalt drept pe asfalt cu sleauri. Este momentul critic.

Apoi se vede ca autotrenul iese de pe carosabil, eu zic ca din cauza ca ala rosu s-a repliat prea din scurt,  probabil soferul "s-a pierdut" si a tras prea mult stanga.... si masina deja e scapata de sub control.


TibiV

danutzu, cred că ai dreptate...
Faptul că nici nu s-a oprit să se uite în urmă arată că şoferul dubei roşii se simţea cu musca pe căciulă...
Si aici este o problemă morală: nu doar că a scăpat neatins, dar nici nu îl va căuta niciodată poliţia să-l ia la întrebări.
Dar asta nu scuză faptul că centura este în halul în care este...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

igorashu

Cred că ar trebui introdusă și la noi în Regulament prevederea care să incrimineze șoferii care provoacă accidente fără să fie propriu-zis implicați.
Mă gândesc la situații precum cea de sus (filmarea e clară), la cei care parchează pe colț sau pe trecerile de pietoni și restricționează vizibilitatea.
Oare putem prin Asociație să forțăm adoptarea unor astfel de măsuri?

Pe cel cu duba roșie poate să-l ia Poliția la întrebări - e interzisă depășirea dacă prin manevră ceilalți sunt obligați să frâneze sau să efectueze manevre de evitare. Măcar 3 luni să-l lase fără permis.

adyneamtu

Cititi, vă rog, declaratiile soferului de TIR. El a dat vina pe denivelarile din șosea, nici n-a pomenit de șoferul dubei roșie.
Stirile ProTV
Vedeti si-n poza de mai sus, tirurile avand lungimi relativ egale se vede ca duba rosie e mult mai in fata relativ cu spatele camionului de pe contrasens.
Soferul tirului franase putin cand era deja pe portiunea cu asfalt bun.
La secunda 13 intrarea dubei pe banda n-a incomodat tirul, dar a coincis cu intrarea tirului pe portiunea cu asfalt prost la o diferenta de nivel mai joasa si cu "santuri" in lungimea drumului. In acel moment a pierdut controlul.
Daca starea drumului era de calitatea celui pana in secunda 12, nu se intampla nimic.

O multime de factori au contribuit la acest accident. Intrarea dubei inapoi pe banda sa zicem ca e unul din factori, dar nu e cel mai important si n-a fost decisiv.

danutzu_1069

Eu nu ma bazez prea tare pe ce spune soferul autotrenului pentru ca era in stare de soc.
In astfel de momente iti scapa multe detalii.

dr4qul4

acum l-am vazut pe laptop si duba rosie a cauzat accidentul.
Dar si soferul de tir, care pentru moment redresase dupa frana (care nu a fost brusca deloc), pierde inexplicabil controlul. Probabil s-a speriat sau a fost furat de o denivelare.
Posibil ca si marfa pe care o transporta sa se fi deplasat dupa franare, sau chiar tirul sa fi avut ceva pb tehnice.


Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

iuli_reiner

#787
Privind atent videoclipul.

-soferul de tir avea maxim o mana pe volan,daca nu chiar mainile erau altundeva ocupate
In momentul diferenteler de nivel volanul tinde sa schimbe directia daca nu il controlezi.

-nu avea centura pusa a sarit prin parbriz,puteti sa va dati seama cum a sarit prin cabina la trecera de nivel am mari dubii ca a redresat volanul cu calm

-in momentul cand a ricosat in dreapta a incercat sa se redreseze tragand volan stanga,remorca era intr-un usor balans la intrare pe acea denivelare insa nu acel lucru ia fost fatal ci faptul ca s-a dus cu botul prea in dreapta.

Priviti cu atentie asfaltul la intrare in balans a remorcii,orice autovehicul are tendinta sa fuga dreapta la acea diferenta de nivel,dupa parerea mea
mainile nu erau pe volan iar centura nu era pusa.

Fara centura ai libertate de miscare in cabina,sa te intinzi oriunde ........   



alecu26

si innaceptabila de mare viteza pentru un asemenea vehicul (masa mare, remorca, stare tehnica sigur destul de proasta) intr-o zona care sigur soferul o stia ca e asa.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

iuli_reiner

#789
Viteza pare mare nu stiu cat este limita de viteza acolo si cat avea el,videoclipul ne poate induce in eroare in privinta vitezei.

In imaginea de mai sus se poate observa ca a ricosat in dreapta cel putin 1 m raportat cu remorca,iar capul tractor nici nu se observa a ricosat foarte mult in dreapta,neasteptat de mult.
La acea trecere a avut un soc,pana a pus mainile pe volan,pana a controlat directia era deviat mult.

In mod normal daca isi pastra calmul ramanea suspendat pe dreapta in sant sau se rasturna pe dreapta,cam asa am observat ca esuiaza
majoritatea.

danutzu_1069

Daca avea o fetitza cu el in cabina, zbura si aia prin parbriz...

Ionut

OK, deci accidentul care a iesit si in presa astazi. Coincidenta a facut ca sursa secreta sa fie in zona exact in momentul producerii nefericitului eveniment. Era foarte aproape, ba chiar la cateva momente dupa ce se sunase deja la 112. Sunt 5-6 victime...

Sunt trei aspecte pe care vreau, ca Vicepresedinte API, sofer si simplu cetatean sa le spun. Sunt convins ca toti sunteti de acord cu mine.

1. Respectati indicatoarele cand intrati pe santiere, respectati muncitorii si conduceti responsabil! Dupa cum puteti vedea, inconstienta, neatentia si mai ales prostia pot provoca daune imense. Mare, mare atentie pentru ca veti suporta consecintele.

2. Intelegeti ca este extrem de greu de intervenit in astfel de situatii. Din ce-am inteles "la cald" de la sursa, salvarea a intervenit greu pentru ca nu se cunostea drumul, accesul si zona exacta unde s-a petrecut accidentul. Politia a ajuns la fata locului mai intai, iar salvarea dupa vreo 15-20 de minute (din ce-am inteles de la sursa). Punctul 1 de mai sus devine asadar si mai important.

3. Conduceti si pentru cei de langa voi cand este cazul. Din ce-am inteles de la sursa, ambii soferi impart vina. Golful rosu era pe A1, fiind "civil", nu are nicio treaba cu subcontractorii sau constructorii, si avea viteza (mare pentru santier), iar masina de teren alba a intrat pe A1 fara sa se asigure desi avea semn STOP!

Mai ales pe santiere trebuie sa va paziti bine pielea si sa respectati cu strictete indicatoarele. Din ce am aflat de la sursa si din ce vad si in presa, treaba o sa fie complicata pentru ca Golful nu avea ce cauta pe santier si masina de teren nu a respectat semnul STOP. Va rog, daca vreti sa discutam, sa o facem calm si argumentat.

PS: Ma bucur si sincer sunt super usurat ca nu a fost cineva din comunitate in Golful rosu! Inca o data: intrati pe santiere pe barba voastra. Sunteti direct responsabili pentru ce faceti pe santiere. Paziti-va pielea si respectati constructorii si indicatiile lor!

Pozele de la sursa... la cateva momente dupa accident.
















danutzu_1069

Pai, masina de santier e rezolvata, in mod sigura are CASCO, dauna totala etc.
La aia rosie e problema.

TibiV

Ionuț zicea că "masina de teren alba a intrat pe A1 fara sa se asigure desi avea semn STOP!".
Dar dacă era de șantier, nu avea ce să se asigure... Că nu era drum public, si nu putea să vină decât altă maşină/utilaj de șantier, care nu venea cu suta...
Bulgaru sigur era la peste 100, că doar se credea pe autostradă...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Nu conteaza. Ai STOP, opresti. Ca in locul Golfului putea fi o masina a constructorului. Si atunci?! De-asta zic ca vina e impartita daca chiar asa stau lucrurile. Asta e treaba Politiei sa determine. Cert este ca e un caz destul de complicat si sensibil, mai ales ca e grav accidentul, deci este clar ca nu s-au respectat niste reguli majore.