News:

Tur de forță pe A0, 12-13 martie:
A0 Sud 3, A0 Nord 1.

Main Menu

Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

oc7avian

Noi încă avem mentalitatea șoferul se grăbește, pietonul se ferește. Cu toții trebuie să ajungem undeva. Pe lângă "armă mortală", șoferii avem și cel mai ridicat confort. Alt motiv să gândești piramida priorității precum mai sus.

irirat

^^Noi, cei care am prins cel putin clasele gimnaziale pe vremea aialalta, am avut ocazia sa facem educatie rutiera la scoala, unele din putinele lucruri pe care le-am apreciat.
Nu ne invatau codul rutier cap coada, se punea accentul pe circulatia pietonilor si a biciclistilor, dar recunosc ca mi-a prins bine inca de atunci. Daca iti dadeai interesul si invatai la educatie rutiera puteai face parte din patrula scolara si dirijai masinile la trecerile de pietoni din jurul scolii.
 

dragos76

Nu știu ce să zic cât de mult foloseau acele ore, poate prea idealizăm noi. Ar fi interesant de văzut o statistică legat de accidente cu victime pietoni pe plaja de vârstă 40-50 (care să zic au prins acele ore) vs 20-30.

Nu zic că nu ajută și acele cursuri, dar măsurile cu impact mult mai puternic sunt altele.

kitsune

Au prins destul de bine. Intr-atât încât încă mă mai asigur stânga-dreapta la trecerea străzii (chiar și dacă este sens unic sau dacă sunt in UK/Japonia, India :lol:)
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

JohannDB

        Nu știu ce să zic cât de mult foloseau acele ore, poate prea idealizăm noi. 
    Stimate coleg de forum, dacă ai prins acele vremuri, poate te-au vexat acele "ore de circulație" și le-ai dat atenția maximal....minimală...!!
    Și unii, destul de mulți, nu le-am "idealizat" sub nicio formă; însă..., de asta mai trăim (și) azi, cu toate oasele pe noi, nerupte/nefracturate, nebroșate cu cleme de titan......
  Și ca istorie, a anilor 85, la nivelul Brașovului era "renumitul" maior Copilu (chiar așa-l chema/se numea, chițibușar și pretențios), care era spaima "catindaților" la examenul de permis... Afirma cu propriul grai, importanța responsabilității "șofatului"..... Dar "omul" Mr. Copilu îl găseai și la intersecții/treceri de pietomi, printre "micuții agenți școlari", că i se dusese duhul și căpătase un respect deja viral, iar de călcai pe bec, erai "pierdut"...........
  DAR AZI ??......??

kitsune

Azi Johann, trece pe stradă trocarici din ăla chinezesc cu 3 roți, fără numere, cu 2 inși in el, cu fiare vechi in spate, chiar pe lângă mașina de poliție (eu de pe cealaltă parte facându-le semne disperate, doar-doar l-or opri și întreba de sănătate. Nah, ca-n Andrieș "eu nu sunt de pe-aici și nici nu sunt de servici", au plecat mai departe fără să se uite (cred că de la ochelarii de soare ai agentului nu l-au văzut  O:-) ). Ieri în Constanța se întâmpla. Și după aia îmi sare în față un citycoco mergând pe contrasens, slalom printre mașinile parcate.
Poliția locală? Are treabă zilnic dirijând circulația la o trecere de pietoni lângă o anumită școală unde părinții parchează in dană dublă și triplă pe avarii de mai rămâne o singură bandă iar apoi trec în șir indian pe trecere (de unde și nevoia de a avea doi agenți care să îi "ajute" să aștepte până mai trec două mașini, că răbdarea generației actuale este maxim 5 secunde, la fel ca "attention span")
Ce lecții de educație rutieră? Lecții de educație în general, alea ne trebuie.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Liviu M

Quote from: irirat on February 24, 2025, 08:02:48 PMNoi, cei care am prins cel putin clasele gimnaziale pe vremea aialalta,
Le-am prins, *) dar în multe locuri n-au avut 'ecou' din cauza lipsei de aplicabilitate.
La Comarnic pe vremea aia treceau mașini pe o singură stradă, o singură școală era în apropiere și ar fi avut motive să facă cursuri de circulație. Sau să intereseze pe cineva cursurile respective încât să rețină invataturile peste ani și ani.
Adulți, unii din copiii ăștia au luat permisul și se străduie să se mențină la curent cu regulile **) , alții au luat permisul și după n-au mai recitit cod(r)ul ***) si ultimii care nici n-au permis, nici n-au citit vreo regulă. Dar mobili sunt majoritatea...

*) Cu ce am rămas? Traversat pe la semafor când e verde (ce e ăla semafor?), traversat pe zebră (n-avem grădină zoologică și nici nu prea știm călări) sau pe la colțul străzii in lipsă, după ce ne asigurăm bine (asta a fost singura înțeleasă din prima, deși aveam probleme cu aprecierea la binele de la asigurat) fără să fugim. Bicicletă n-avea nimeni, n-avea rost să vorbim despre ele.  :lol:
**) A propos, câți dintre voi apreciați c-ați lua proba teoretică dacă vă duceți mâine (fără recapitulare la noapte) la examen?
***) Ăștia probabil se asigură cel mai bine la traversare, că ei stiu :lol: că soferii-s zei.

Cipi

Pisica cu clopotei:

QuotePoliția anunță că, de la 1 martie, sistemul de radare fixe e-SIGUR este operațional în toată țară. Șoferii care încalcă regulile de circulație pot fi sancționați, pe baza imaginilor înregistrate de camerele mobile, instalate pe trepiede aflate la marginea drumului, iar conducătorii auto nu mai sunt opriți în trafic.

Amenda vine acasă, prin poștă. Radarele aflate pe marginea drumului vor fi mereu însoțite, de o mașină inscripționată cu însemnele poliției. 700 de dispozitive au fost distribuite deja polițiștilor rutieri din toată țara. Au încorporate cameră video, aparat de fotografiat digital și un sistem de măsurare a vitezei cu laser. Pot identifica la vehiculele din trafic marca, numărul de înmatriculare și chiar fața conducătorului auto.

Imaginile se încarcă pe un server al Ministerului de Interne la care au acces toate structurile de poliție și unde sunt procesate. Proprietarii vehiculelor primesc o notificare și au la dispoziție 5 zile să furnizeze datele conducătorului auto, care va fi amendat în cazul în care a încălcat legea.

BizBrasov

De sistemul de radare fixe nu s-a mai auzit nimic...

tom_sawyer

Astăzi, 03.03.2025, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a următorului proiect de act normativ:

Hotărârea Guvernului pentru modificarea anexei nr. 2  la Strategia națională privind siguranța rutieră pentru perioada 2022-2030, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 682/2022

Scurtă descriere

Actul normativ are în vedere următoarele schimbări care vizează:

Programul național prioritar pentru perioada 2025-2027, anexă la Strategia Națională privind Siguranţa Rutieră 2022-2030, prevede sarcini specifice pentru autoritățile publice cu atribuții în domeniul siguranței rutiere.

Propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul de act normativ supus procedurii de transparenţă decizională se pot depune, prin una din următoarele modalități, până la data de 14.03.2025:

Pentru cei interesaţi există şi posibilitatea organizării unei întâlniri în care să se dezbată public proiectul de act normativ, în cazul în care acest lucru este cerut în scris de către o asociaţie legal constituită sau de către o altă autoritate sau instituţie publică până la data de 14.03.2025

MT

tom_sawyer

#8889
,,Un incident deosebit de periculos a avut loc în urmă cu puţin timp la Pasajul Unirii, pe sensul dinspre bulevardul Dimitrie Cantemir către Universitate. Şoferul unei cisterne încărcate cu GPL a vrut să traverseze zona din centrul Capitalei, tranzitând Pasajul Unirii, în ciuda tuturor reglementărilor şi a indicatoarelor prezente în zona pasajului, care interzic atât circulaţia vehiculelor ce transportă materiale inflamabile prin interiorul tunelurilor, cât şi a celor care depăşesc înălţimea reglementată de 3,5 metri în interiorul pasajului", a transmis Primăria Sectorului 4.

Şoferul, care a ignorat cu desăvârşire toate sistemele de avertizare şi indicatoarele aflate în proximitatea tunelului rutier, nu a reuşit să ajungă în interiorul Pasajului Unirii, cisterna pe care o conducea oprindu-se în poarta de gabarit, aflată în exterior.

În urma impactului cu aceasta, toate componentele vehiculului, care depăşeşte înălţimea de 3,5 metri, au fost distruse. Totodată, sistemul de afişaj şi semafoarele de avertizare montate pe poarta de gabarit au fost semnificativ avariate.

hotnews.ro
www.facebook.com/infocamioane

danutzu_1069

Tentativa de act terorist...

Ala nu are ce sa caute prin pasaj, chiar daca ar fi avut loc.

Ar trebui sa-i suspende atestatul de transport materiale periculoase.