News:

Tur de forță pe A0, 12-13 martie:
A0 Sud 3, A0 Nord 1.

Main Menu

Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cipi

Eu as mai adauga la lista: obligativitatea dirijarii prin marcaje si semne a circulatiei pe benzi daca un giratoriu are mai mult de o banda.

De exemplu: sa fie clar intr-un giratoriu cu 2 benzi ca ai voie sa parasesti giratoriul doar la iesirile 1, 2 (3... etc.) atunci cand patrunzi in giratoriu pe prima banda, la iesirile 2, 3, 4 daca esti pe a doua etc.

Modificarea legislatiei facuta anii trecuti a mai lamurit anumite lucruri (ca in giratorii sunt benzi! si ca trebuie sa respecti benzile respective --> ingrozitor ca a trebuit sa vina o lamurire de sus pentru ca acest lucru sa devina oficial si pentru anumiti lucratori de la Circulatie!), dar, la schimb, a "oficializat" obiceiul deja impamantenit de a intra in giratoriu pe banda 1 si a il parcurge pe aceasta banda, indiferent de iesire... pentru ca ai prioritate fata de orice masina care vrea sa iasa din giratoriu de pe banda 2.

PS: Usor off-topic, la obiceiurile proaste ale soferilor romani, ca erau si asa destule, s-a adaugat si obiceiul de a nu semnaliza deloc cand iesi din giratoriu de pe banda 1... :-|

Liviu M

Quote from: RaduC on February 19, 2025, 10:03:05 AMpe drum uscat - 2 secunde...
Cum calculezi? Cat să fie la 90 km/h? Dar la 110? Stiu, regula de 3 simplă, da' e mai greu in mers.
Mi se pare mai simplu/intuitiv la nemți - jumătate *) din indicația din bord. Mergi cu 100 km/h, stai la mai mult de 50 m de cel din față. Stâlpişorii de pe margine sunt montați din 50 în 50 de metri, te poti orienta.
*) Factorul se poate eventual adapta specificului local.  :lol:



Off-topic - nu-s de acord cu propunerile gen "nu mă asigur decât în anumite condiții" și nu-s de acord cu modificari legislative când modificarile infrastructurii (marcajelor) sunt mai indicate.
Referitor la benzile din giratorii, m-ar interesa părerea lui @JohannDB despre ele. Mie așa mi se par niște benzi normale, in care e suficient să se respecte regulile generale... Atâta timp cât benzile sunt respectate, of course.  :lol:

nirolf

#8867
Ar trebui să se scoată posibilitatea de a plăti jumătate din minim la amenzi. Jumătate din amendă în 15 zile e mult mai corect, mai ales că sunt clase de amenzi cu plaje largi de valori:

Quoteclasa I (2 - 3 puncte de amendă) = 405 lei - 607,5 lei;
clasa a II-a (4 - 5 puncte de amendă) = 810 lei - 1012,5 lei;
clasa a III-a (6 - 8 puncte de amendă) = 1.215 lei - 1.620 lei;
clasa a IV-a (9 - 20 puncte de amendă) = 1.822,5 lei - 4.050 lei;
clasa a V-a (21 - 100 puncte de amendă) = 4.252,5 lei - 20.250 lei.

Rodeo

Lansarea unei campanii de informare după modelul celei cu violul la actul sexual între minor și major, cu spoturi obligatorii timp de minim 6 luni la fiecare calup publicitar pe toate posturile tv privind regulile de deplasare pe autostrăzi, respectiv: categoriile de vehicule ce au drept de acces, modul de a circula la noduri (bretelele cu sens unic, cum întorci daca greșești încadrarea), că e interzisa staționarea voluntară pe banda de urgență, cum se semnalizează vehiculul defect oprit pe banda de urgență, că NU se folosesc luminile de avarie când te deplasezi in condiții de vizibilitate redusă (ceață, ploaie, ninsoare) etc.
Susțin și toate propunerile anterioare, sunt rezonabile și necesare.

stangabriel

#8869
Cresterea progresiva a sanctiunilor pentru comportament agresiv, cumulate pe o perioada limitata de timp, exemplu 1 an.

Te enervezi 1 data pe an e ok, ai o zi proasta. de 2 ori, dublata amenda....3 ori...etc. Si la enervat in trafic ne referim la actiuni care pun in pericol siguranta participantilor la trafic.  Binenteles, controale "la cap" refacute pe bune macar la cei care repeta agresivitatea. Sa nu zic la toata lumea.

Oricum am vazut ca in unele cazuri, un judecator poate sa mareasca sau sa adauge suplimente de sanctiuni la ce a dat deja politia rutiera, dar aceste cazuri sunt rare.

Si cum spuneau si colegii de aici , spoturi de informare, dar mult mai agresive. exemplul de mai jos imi pare cel mai ok, parca s-a mai pus, e de revazut.


Hercule

Clarificarea catorva aspecte care sunt discutabile si interpretabile.
De exemplu: circulatia in giratoriu, semnalizarea, prioritatea, traversarea.
Si daca se poate cateva indatoriri care le au pietonii (ca si participanti la trafic).
Deșteaptă-te române!

dr4qul4

si neaparat ceva pentru ciclisti/mopedisti/trotinetisti.
Nu ma refer la casca ci la amenzi pentru circulatia pe contrasens, pentru traversarea pe trecere sus pe ea, sau pentru traversarea unei strazi de-a latul in viteza (practic se cred pietoni, merg pe trotuar si trec pe la colt de strada, iar daca virezi pe strada aia nu ai cum sa-i vezi)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist.
Pariu cu Andreita. 100 lei (la API). Donez eu daca se circula pe DX4 inainte de 4 Mai. Altfel doneaza el.

Liviu M

Quote from: dr4qul4 on February 20, 2025, 06:50:39 PMiar daca virezi pe strada aia nu ai cum sa-i vezi)
Asta s-ar implementa mai bine cu invatat la scoala sa te asiguri cu uitat peste umar. Uitat de-adevaratelea, cu rasucit spre dreapta si uitat bine.
Stiu caz de ratat examenul de permis din cauza de neasigurat suficient la cotitul la dreapta.

dr4qul4

Nu cred intr-o asemenea obligativitate. Important e sa se uite, nu sa se intoarca. Sunt unii care se intorc si dupa pleaca fara sa se mai uite in fata...Sau se intorc, dar nu se uita unde trebuie, o fac doar pt ca au auzit ca trebuie...
In functie de unghi ma uit si eu. Dar cateodata vad mai bine in oglinda.
Vor aparea mai multe masini cu camere video, care vad mult mai larg ca ochiul.Cel mai bine se observa avantajul camerei cand dai in marsarier. (nu am camere in loc de oglinzi, dar peste 5-7 ani nu se stie). Sunt multe zone pe care nu as putea sa le vad daca ma uit pe geam (camera e si 3-4 m mai in spate si nu are nimic care sa-i obstructioneze vederea).
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist.
Pariu cu Andreita. 100 lei (la API). Donez eu daca se circula pe DX4 inainte de 4 Mai. Altfel doneaza el.

Liviu M

Precizare, te asiguri și în oglindă și cu uitat bine peste umăr.
În rest, nu trebuie să crezi, poți testa, că nu te impiedică nimeni să te asiguri așa fără să fie în regulament.
A propos, pe aici când virezi trebuie să acorzi prioritate și pietonilor care vor să traverseze, fără să fie trecere de pietoni. Așa că oricum trebuie să te asiguri bine când cotesti, cu sau fără biciclişti.

qionescu1

Ar fi bine ca toate propunerile daca s-au centralizat sa fie postate aici. Sau modificarile dorite. E mult mai usor asa.

kitsune

@Liviu M aici este nevoie de o clarificare in lege pentru că altfel se ajunge la interpretări greșite (ca a ta): pietonii au dreptul să traverseze pe la colțul străzii chiar dacă nu este trecere, dar nu scrie nicăieri că au prioritate:

QuoteÎn lipsa trecerilor pentru pietoni, în localităţi, acestia pot traversa pe la coltul străzii, numai după ce s-au asigurat că o pot face fără pericol pentru ei şi pentru ceilalţi participanţi la trafic (art. 72 alin. 3 din OUG).

Și aș adăuga un paragraf și pentru cei de pe pistele de biciclete care traversează o stradă, să acorde prioritate, nu să se arunce în fața mașinii cu viteză. De când cu pistele de biciclete de la noi, făcute pe sau imediat lângă trotuar, este destul de confuz cine are prioritate și cine cedează. Și nu este plăcut să te trezești cu un biciclist cu 15-20 km/h că apare brusc pe șosea
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Liviu M

#8877
Ba să-mi fie cu iertare, dar pe aici *) scrie că au prioritate și pietonii la colțul străzii, și bicicliştii care apar ca nălucile pe pista de biciclete.
Quote(3) Wer abbiegen will, muss entgegenkommende Fahrzeuge durchfahren lassen, Schienenfahrzeuge, Fahrräder mit Hilfsmotor, Fahrräder und Elektrokleinstfahrzeuge auch dann, wenn sie auf oder neben der Fahrbahn in der gleichen Richtung fahren. Dies gilt auch gegenüber Linienomnibussen und sonstigen Fahrzeugen, die gekennzeichnete Sonderfahrstreifen benutzen. Auf zu Fuß Gehende ist besondere Rücksicht zu nehmen; wenn nötig, ist zu warten

*) Că așa am scris in postul anterior, pe aici. Pe la nemți, pe unde căpșunăresc eu, adică. Era în contextul (eficienței) asigurării peste umăr.

LE Teoretic pe trotuar au voie doar copiii cu bicicleta, dar asta înseamnă doar mai multe pe carosabil...

JohannDB

#8878
  Propuneri "radicale" pentru "siguranță".......
1... Interzicerea depășirii multiple, adică două, trei, patru,....sau o coloană de 6-10 mașini... Să depășești NUMAI câte-o mașină, cu revenirea în fața celui depășit; așa... bucată cu bucată... Pentru a se elimina "rachetele" ce vin din spate și iau toată coloana, încât cei ce vin din contrasens să sară în șanț, pentru prioritate absolută a unora cu "sigle pretențioase" și a elimina accidentele în care unul virează stânga și bizonul din spate chiar pe linie continuă îl ia pe sus, iar cel cu virajul "ajunge că nu s-a asigurat temeinic" !!
  2... Desființarea. sensurilor giratorii și reșcolarizarea proiectanților pentru a reuși să gândească intersecții "normale", mari, generoase, organizate, semaforizate, fără stâlpi la intrare la 50 cm de borduri și insule imense cu borduri de 30 cm înălțime, sau cu adevărate crevase de rigole colectoare de apă la bordură, mai ales neacoperite cu "grile din beton"....
  Stau și mă uit "puțin" contrariat aici în Regensburg, că nu mă lovesc de atotprezentele giratorii din orașele noastre,,,,, Dau e intersecții, de semafoare și de participanți calmi...... Ici colo un giratoriu pe-o stradă de rahat, fără imensul "tumul" de pământ, mormânt al unor bani îngropați....
  Am mai găsit pe "land strasee" pe la "țară" câteva girații mici "la nivel", dar și alea generoase ca rază. ca să poată trece "Bauer"-ul Baden-Wuertenberg-ez liniștit cu tractorul, sau combina sau imensa cisternă plină cu pișălău spre câmp..............
  Am scris, marcat de niște lucruri certe și care-mi lasă un gust amar la maimuțăreala din țară..... Vrem siguranță ??? Plecăm din ȘCOALA DE ȘOFERI CU EA...!!!! Și aici la reatestarea germană ni s-a-mpuiat capul cu concreteȚea situașiilor; dar știți ce ?? LECTORUL-referent (polițist specializat pe transporturi grele) și nu numai el, CHIAR A LUAT NOTE de sesizările noastre, cu aspectele de trafic, de semnalizare, de rutare, de comportament în trafic al "bizonilor lor", etc.,... etc., .... Pentru că autoritatea care se ocupă de asta CHIAR vrea să aducă la zi prescripțiile de reglementare după ultimele curente, direcții, previzibilități.... Și polițistul, șef de serviciu, era colaborator al BSK-ului, autoritate  care face și desface.....
  Aș mai avea idei "crețe", dar mai întâi să revin în "Heimat"......

Liviu M

#8879
A propos pietoni/biciclişti. Sunt o grămadă de șoferi care nu prea (mai) au idee despre regulile de circulație și voi vreți să le știe/aplice pietonii și bicicliştii.
Eu zic că ăștia trebuie considerați din start total neștiutori și tratați ca atare - protejați când e cazul. *)
Am învățat asta când am dat cu nasul de legislați nemțească, în care pietonul e zeu **) , biciclistul semizeu, ceilalți "doo roți" ceva mai jos și conducătorii de > 2 roți copiii ploii.

*) ca aveam sub fund o armă destul de mortală.
**) copiii sunt categorie aparte, chiar peste pietoni.

LE Ca să nu mai zic că n-are sens să pui regulile de circulație pentru pietoni/biciclişti într-o lege pe care teoretic n-au nevoie/motivație s-o cunoască. Câți dintre noi au citit cod(r)ul rutier înainte să înceapă școala de șoferi? Eu recunosc, nu.