Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

JohannDB

  @TVlad, prin zona din imaginea ta am trecut chiar în ziua de ajun de Crăciun, venind din Siret PTF; și am venit pe o vreme proastă cu ploaie la limita lapoviței, mai apoi m-am oprit la Roman, că mă doborâse oboseala. Consecința, am ajuns acasă în seara de ajun, fără chef de nimic, nici măcar de-un pahar cu vin....
  În Roșiori, șoseaua e chiar bună, s-a mai turnat asfalt în cursul anului pe multe sectoare și eventualele șleauri au mai fost frezate la crestele laterale.....
  Asta nu înseamnă că împăunatul cu (iar a naibii marcă) BMW a trebuit să înceapă o depășire ca tras din tun, că asta îi permitea motorul mașinii, să arate ce poate și cu tracțiunea pe spate.... "Meseria" l-a dus în groapă cu toată familia....
 Și am mai spus-o pe undeva, tot pe aici, că eu aș reintroduce în codul rutier, interdicția depășirii multiple... Depășirea să se facă bucată cu bucată, mașină cu mașină, așa cum a fost până, ceva, după "revoluție"; ce-ar fi ?? Ar crăpa osânza-n cocalarii cu cazane ?? La momentul actual, o depășire seamănă cu o probă de dragster..... Și pentru ce ?? Nu ești sigur că ești văzut de toți cei din coloană și nici tu în coloană nu vezi în oglindă suficient de bine și la timp, mai ales pe condiții mai slabe de vizibilitate, că se trezește un kamikaze să ajungă în "pole-position" neapărat, ca să vadă el drumul primul/înaintea tuturor..... Și să fim serioși individul nici nu și-a calculat distanța, pentru că la revenire, spatele mașinii i s-a dus spre dreapta luând-o de-a latul direct spre cisternă.... Atât l-a dus instincul de autoconsrvare

kitsune

Din păcate la noi se poartă statul la 2 m de mașina din față, nu prea mai merge depășirea "mașină cu mașină" că nu este loc de repliere (nu că m-aș băga, că nu am mașină cu 3 litere și tracțiune spate, fără lichid de semnalizare)
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

tom_sawyer

Vitezomanii de pe autostrăzile A1 și A2 nu vor mai fi opriți de polițiști, ci vor primi direct amenzile la domiciliu, asta după ce autoritățile au pus în funcțiune noul sistem de monitorizare cu ajutorul radarelor în zonele de risc. Imaginile surprinse de aparate sunt preluate de autorități, iar apoi șoferii care au încălcat Codul Rutier vor primi amenda acasă.

Autoritățile au pus în funcțiune sistemul de monitorizare a traficului cu ajutorul radarelor pe autostrăzile București – Pitești și București – Constanța. Astfel, zonele de risc vor fi monitorizate video cu ajutorul aparatelor, iar șoferii care încalcă legislația vor primi amenzile direct la domiciliu, fără să mai fie opriți.

,,Începând cu 1 ianuarie 2025, a fost operaționalizat sistemul de monitorizare a traficului rutier pe drumurile publice din România, cu privire la posibile încălcări ale normelor de circulație pe drumurile publice, obținute cu mijloace tehnice din dotarea Poliției Române și colectate automat prin sistemul e-SIGUR. Acest sistem va prelucra imaginile surprinse cu ajutorul cinomometrelor Trucam pe autostrăzile A1 și A2, precum și în județul Vrancea, în zonele cu risc ridicat, iar constatarea și aplicarea sancțiunilor se va realiza de polițiști nominalizați în acest sens", a declarat Comisar-şef de Poliţie Bogdan Oproiu de la Direcția Rutieră, referitor la sistemul e-SIGUR, potrivit Antena 3.

b365.ro

Mojito

Parca se scrie "cinemometru" nu Cinemometru.
Radarele astea fac și poza? Ca daca nu, șoferii cu permise străine pot contesta amenda și fără probe mult succes poliției sa justifice in cazul unei contestații.

dumbravaandrei

Video 10 sau 15 secunde din care se scoate și poza.
Mai scriu pe electromobilitate.com. Și pe blogul meu.

TibiV

Quote from: Mojito on January 06, 2025, 09:42:57 PMParca se scrie "cinemometru" nu Cinemometru...

Cumplita greseala... Jurnalistul ala trebuie dat afara!
 :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer

#8796
🚦 Noul sistem e-SIGUR este activ! 🚦

📡 Cum funcționează?
Camerele mobile (cunoscute sub numele de pistoale radar), amplasate pe marginea drumului, înregistrează activitatea din trafic în zona supravegheată.
🔍 Înregistrările sunt trimise și analizate de polițiști. Abaterile sunt sancționate conform legii, după identificarea conducătorului auto.
🔸 Amenda este expediată direct la domiciliu conducătorului auto, fără a fi necesară oprirea în trafic.

📍 Unde este activ?
• Autostrăzile A1 și A2
• Drumul Național DN2 din județul Vrancea
Extinderea la nivel național este planificată ulterior.

✅ Scopul?
Creșterea siguranței rutiere pe drumurile publice din România.
Condu responsabil!
Siguranța rutieră începe cu tine. Respectă regulile de circulație!





www.facebook.com/www.politiaromana.ro?locale=ro_RO

Tony7Y

Asta inseamna ca masinile cu numere straine o sa-si faca de cap, ca nu cred ca au ei vreo baza comuna cu alte tari prin care sa identifice numele proprietarului. Partea cu vor fi verificate de alti politisti, alta prostie. Daca sunt mii de abateri cu viteza de 10 km/h pe ora peste cea legala, nu cred ca au capacitatea necesară sa le proceseze manual.

Acolo trebuie radare fixe, semnalizate corespunzător, daca chiar vrei sa crești siguranță rutiera, iar politistii sa isi faca treaba si sa oprească șoferii ce incalca legea. Punem trepiedul si stam sa mancam gogosi, ce sa facem.

yetiman

Cred ca e fals ceea ce spui. Asa cum noi primim amenzi din alte tari UE, la fel ar trebui sa fie si invers.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

Tony7Y

Nu cred ca primim din toate tarile. Eu personal nu am primit niciodata amenzi din alte tari, desi eram sigur de mai multe ori ca m-au prins chiar radare fixe, semnalizate. Aici vorbesc de Bulgaria, Grecia, Serbia, Croația, Ungaria, pe care le-am frecventat mai des.

Ma cam indoiesc ca politia romana are acces la datele soferilor din alte tari. Și dacă ar avea, ar trimite o notificare unei persoane care cel mai probabil a vandut masina si cine știe prin cati intermediari a trecut pana a ajuns la faptas.

Si ca sa vorbesc de fapte concrete, cunosc mai multe cazuri in care anumite persoane au fost lovite in trafic/in parcare de masini cu numere de BG si UK, au dat toate detaliile la politie si cazurile nu au fost niciodata finalizate, proprietarul nefiind gasit. Am un coleg lovit acum 3 săptămâni de o masina cu nr de Romania si inca nu l-au gasit pe proprietar, ce sa mai zicem de nr straine.


tom_sawyer

Ce bine ar merge o subtraversare a CF acolo, mai ales că deja există un podeț pe CF.