Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

JohannDB

Și abia la insulă o lămurire, lămuritoare........





Powered by API/PUM imgur uploader

TVlad

#8536
Foarte relevante fotografiile! Eu trec pe acolo de citeva ori pe an si de cele mai multe ori ma pomeneam pe banda a doua, "dobitoc". Nu imi place sa schimb in scurt benzile, asa ca de fiecare data imi propuneam sa ma incadrez diferit doar ca, pina la urmatoarea trecere, uitam. Nu o sa ajung sa memorez toate intersectiile din tara. Configuratia intersectiei nu e intuitiva si, in fond, pina la stilpisori, nimic nu interzicea virajul spre centura de pe banda a doua, era doar inconvenientul asigurarii fata de cei de pe banda 1.

Inca o chestie, indicatoarele, putine si proaste, sint ascunse intr-o mare de panouri publicitare derutante. Eu sint dintre cei care instinctiv citesc tot ce vad scris, asa incit panourile publicitare pentru mine sint foarte derutante. Consider ca, mai ales in apropierea intersectiilor importante, trebuie interzise.


PS: uitati-va pe stilpul cu indicatorul "drum cu prioritate" din imaginea de mai sus. Au adaugat sub el semnul prin care pe banda 2 e prevazuta doar directia inainte iar pe banda 1 inainte si la dreapta. E mult prea mic si il vezi prea tirziu. Inainte nu era:






Powered by API/PUM imgur uploader

L-au adaugat si pe asta dar, din cauza iesirii spre Sacele, nu e evident ca directia "inainte" nu va fi totuna si pe banda 1 si pe 2:





Powered by API/PUM imgur uploader


dumbravaandrei

nu exista stanga in intersectia aia. Doar doua iesiri la dreapta.

p.s: circul zilnic prin acea intersectie

JohannDB

   @TVlad..... """ nimic nu interzicea virajul spre centura de pe banda a doua, era doar inconvenientul asigurarii fata de cei de pe banda 1."""
    Ai drepate, pentru că, așa cum precizam și eu ceva mai sus, până la apariția splendidei reconfigurări și aparițiția "stâlpuleților", pe cele două benzi din dreptul Lukoil-ului din dreapta sensului, puteai merge, pe ambele înainte pe centură (VO1KBV) și tot de pe ambele puteai merge ușor stânga spre Dărte/Brașov....; între cele două benzi fiind NUMAI linie întreruptă !!
     Deci pe 2 benzi intrai pe centură.... Pe 2 benzi intrai spre Dârste/Brașov....
    În particular, cei ce ieșeau din Săcele se puteau disipa pe 2 benzi în dreptul insulei și puteau continua pe pod spre Dârste/Brașov și ei, pe 2 benzi, iar 1 bandă, pe dreapta, pentru intrarea pe centura VO1K.  Să vezi halimai și draci la așteptare și priorități, acum...., mai ales orele de vârf !!

pasadia

Mesaj lung, o sa incerc mai spre final sa il sumarizez:

Lucru la care tin mult in materie de siguranta rutiera (mai mult chiar decat la disparitia unor giratorii din intersectiile mari ale oraselor noatre), lucru despre care am mai scris si in trecut aici pe forum, il reprezinta posibilitarea stabilirii unor contraventii / infractiuni la codul rutier pe baza unor inregistrari / imagini video.

Ok, putem discuta daca acele inregistrari sunt facute sau nu cu aparatura verificata metrologic, daca poate fi gestionata de oricine sau doar de autoritati publice, daca trebuie sa fie anuntate sau nu, daca reprezinta crearea acelei baze de date un nou securism (Big Brother watching) sau nu, dar tot consider ca este important pentru impunerea unei discipline rutiere sa avem camere care sa monitorizeze traficul si pe baza carora sa fie emise automat amenzi / contraventii. Ma refer la
- radare fixe
- red-light camera
- etc...

Stiam ca pe subiectul asta au existat initiative legislative, mai degraba prost scrise. Stiam ca exista inclusiv in PNRR o obligatie in sensul asta... dar una peste alta nu ma asteptam sa am surpriza, in urma cu cateva zile, de a afla ca s-a dat un OUG (mare urgenta!, sper sa nu fie major modificat cand ajunge in dezbatere parlamentara) prin care politistul poate stabili contraventiile pe baza unor inregistrari video.

Senzational, perfect, cea mai buna veste a anului!

Dar apoi a venit urgia. Ca Politia are in dotare teste anti-drog proaste, ca acestea dau multe "falsuri pozitive", ca OUG-ul lasa fara permis bieti soferi nevinovati. Initial nu am bagat in seama subiectul caci imi pare penibil - politia face atat de putine teste incat spaima aceasta cum ca ramane lumea fara permis chiar e cumplit de exagerata. Eu personal am fost pus sa suflu in fiola de 2 sua 3 ori in 20 de ani si niciodata nu mi s-a sugerat ca ar fi in preajma vreun test anti-drog. Dar ma rog, peste 20 de ani de condus si peste 700.000 km ori fi putini...

Acum vad ca campania anti-OUG a ajuns insa pe culmi noi - petitii Declic, semnaturi, facebook, meme-uri, etc. Si peste tot se vorbeste despre ANULAREA intregii OUG, nu doar a articolelor care fac referire strict la teste (adica articolul 1 din OUG, aliniatul 11, cel care introduce niste paragrafe noi in art. 38 al OUG 195/2002 - subiectul sensibil fiind in varianta modificata a art.38 la paragraful b, 5) .

Asa ca, rugamintea mea si catre API ( @cristi5 ) si catre voi, colegi de forum - hai sa iesim public si sa spunem ca, daca chiar se doreste abrogarea/anularea, atunci ar trebui sa anulam doar partea identificata mai sus. NU TOATA ORDONANTA!

dr4qul4

buna ideea.
Iar pentru testele antidrog solutia poate fi simpla:
1. Refuzi sa "suflii", ramai fara permis 2 zile si te duce sa-ti ia sange. Primesti dovada cu drept de circulatie , dar valabila doar de peste 2 zile. Motivul: lumea nu trebuie incurajata sa refuze testarea. Dar pe de alta parte nici nu putem lasa sa conduca pe cineva suspect de a fi sub influenta substantelor halucinogene.
2. Dupa cele 2 zile, daca rezultatele de la sange nu au venit, poti conduce pe baza dovezii. Daca au sosit: - Negativ - primesti permisul inapoi . Pozitiv: predai dovada si se incepe dosarul penal. Daca statul e incompetent.. nu esti afectat in nici un fel.
3. Daca suflii si iese pozitiv, sa se repete (banuiesc ca daca chiar e vorba de un nurofen sau un covrig cu mac, se pot gasi metode ajutatoare). iese si a doua oara, ai parte de acelasi tratament ca cei care refuza testarea.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Xed

As dori sa mai adaug inca o parte a problemei. La nivel national, statul are doar 5 centre de medicina legala unde se pot face analizele toxicologice de sange specifice consumului de droguri: Bucuresti, Targoviste, Iasi, Cluj si daca imi amintesc bine, Timisoara.

Desigur, legea va fi corectata (speram cat mai bine posibil) dar daca statul nu va investi bani seriosi in aceste centre pentru a putea procesa un volum mare de analize iar in paralel sa infiinteze altele noi, noi ne vom afla in aceeasi postura. Vor fi situatii in care soferi drogati isi vor recapata permisul dupa cele 72 de ore in care statul nu a fost in stare sa scoata analizele iar ei vor continua sa conduca bine mersi pentru Dumnezeu stie cat timp. Dam dintr-o extrema in alta.

JohannDB

  ""NASOL""............. Lista medicamentelor care pot da rezultate fals-pozitive la DrugTest

Codamin, Nurofen Plus, Advil sau Parasinus sunt printre medicamentele care dau rezultate fals-pozitive la testele rapide ale polițiștilor de la rutieră.

Toate medicamentele contraindicate conducătorilor de vehicule sunt inscripționate pe cutie cu un triunghi echilateral, cu vârful în sus, de culoare albă, cu laturile de culoare roșie şi cu lungimea de 10 mm şi grosimea de 1,5 mm, având în centru un semn de exclamare de culoare neagră, triunghi încadrat într-un pătrat de culoare albă, cu latura de 15 mm.

Printre acestea se numără cele care conțin substanța activă Codeină, simplă (codeină fosfat 15mg, care se eliberează doar cu prescripție medicală specială TAB III) sau în combinație cu alte substanțe active, în medicamente care se pot elibera fără prescripție medicală (OTC):
*Aspaco
*Caffetin
*Codamin P
*Fasconal
*Ibuvalen Duo
*Nurofen Plus
*Solpadeine comprimate
*Solpadeine Extra comprimate efervescente
De asemenea, medicamentele care conțin Pseudoefedrină (cele destinate tratării simptomelor de răceală și gripă) pot da un rezultat fals pozitiv pentru consumul de amfetamine. Cele mai comune medicamente care conțin această substanță sunt:
*Bioflu/Bioflu Plus
*Advil/Ibusinus/Modafen/Nurofen/Paduden – Răceală și Gripă
*Ibugrip Plus
*Ibuvalen Flu
*Larofen Plus
*Parasinus/Parasinus Penta
*Prosinus
*Tedolfen
Rareori, consumul de Ibuprofen simplu poate duce la testarea pozitivă. De asemenea, este important de știut că suplimentele cu ulei de cannabis sau cele cu cânepă pot da rezultat fals pozitiv pentru consum de cannabis.

Listă produse ce pot da rezultate fals-pozitive la verificarea DrugTest

În ceea ce privește alimentele, consumul unei cantități mari de mac, dar și băuturile de tip apă tonică sau energizantele pot duce la pozitivarea testului rapid antidrog.

,,În ceea ce privește alimentele, consumul unei cantități mari de mac, dar și băuturile de tip apă tonică (Schwepps tonic, Evervess), pot duce la pozitivarea testului rapid antidrog. Recomandarea noastră este să consultați prospectele tuturor medicamentelor pe care le consumați, la secțiunea ,,Conducerea vehiculelor și folosirea utilajelor" înainte de administrare sau de a evita condusul, în cazul în care substanțele medicamentoase pot afecta starea de vigilență. De asemenea, vă puteți adresa medicilor sau farmaciștilor pentru informații legate de capacitatea de a conduce în cazul administrării oricărui medicament".
https://www.monitorulcj.ro/actualitate/121208-ordonanta-84-lista-medicamentelor-care-dau-rezultate-fals-pozitive-la-drugtest-la-ce-trebuie-sa-fie-atenti-soferii

   
               

pasadia

Încep să cred că toate obsesia asta cu "permisul pierdut din cauza de test fals-pozitiv" e orchestrată doar că să nu avem modificările legislative utile - în primul rând cele privitoare la supravegherea video ai amenzile date pe seama acelor camere.

Da, știu, sună a conspiratita. Dar serios - vreau sa povestiți când și unde ați fost puși de către polițiști în fața unui drug-test. Vreau și eu să înțeleg de ce contează, pentru voi, acest subiect.

TVlad

Nu conteaza ca probabilitatea de a fi oprit pentru test e mica, important e ca e nenula si consecintele pot fi foarte grave.

De exemplu si probabilitatea unui accident e mica, deci am putea, dupa aceeasi logica, sa nu purtam centura.

qionescu1

Cred ca nu esti constient de raspandirea drogurilor in Romania si ce fenomen e. Ca te-a oprit pe tine de 3 ori politia e cu totul altceva, ca nu ia oprit nici pe altii iarasi e irelevant. Nu se pune oricum si oricand etilotestul/drog testul. Se mai uita si politia dupa oamenii pe care ii opreste nu se arunca direct cu drog testul la un pensionar sau un fermier ce merge la recoltat.

Repet nu esti constient de dimensiunea fenomenului drogurilor in Romania (cu consum la varste foarte mici) iar problemele astea cu testele sunt reale. Nomenclatorul cu substantele interzise abia tine pasul cu toate combinatiile care se fac. Ce, am uitat drogurile "legale" (etnobotanicele) si cat a durat sa fie interzise si ce ravagii faceau? 

bZ1-

plecam de la Bran duminica dimineata (ora 9) spre Bucuresti acum vreo doua luni. Echipaj prezent in rond la Rasnov, m-a tras pe dreapta fara ezitare. Fiola pusa (evident 0) si intrebare: ati consumat substante/droguri? Eram cu sotia si fetita in masina si am zis clar si raspicat NU. Nu mi l-a pus.
40 de minute mai tarziu, dupa Azuga, pana in Busteni, inca un filtru, ma trage din nou pe dreapta... am gesticulat un pic nervos din maini, m-a vazut si m-a intrebat de ce am gesticulat - i-am explicat ca doar ce m-au oprit colegii de la Bran si mi-au pus fiola. A zis ca nu-l intereseaza, mi-a pus din nou fiola si voia si test anti drog. L-am intrebat daca par genul care ar consuma si a zis ca masina pare genul. Nu se uita la om, nu se uita daca esti cu familia sau familist, nu se uita la nimic. Vazand ca mi-a iesit 0 la alcool a renuntat la a-mi mai da si ala de droguri.
Sunt mituri astea cu se uita la om.... intotdeauna opresc masinile mai noi care par mai scumpe, mi-au confirmat si altii de prin Bucuresti care ma opreau negresit la filtre noaptea, aveam la un moment dat vreo 4 capete de fiola prin masina, le si aratam si glumeam daca pot sa le folosesc p-alea ca sa nu mai desigileze ei unu.
Este o problema cu drogurile dar ei o combat doar la nivel declarativ si ca urmare a unor accidente nefericite, in rest au un target de teste, indiferent daca ala prezinta semne sau nu. Nu politia rutiera trebuie sa prinda utilizatorii, cei responsabili de productie/import/vanzare trebuie prinsi si acolo se mimeaza lupta si mai mult.

qionescu1


dumbravaandrei

#8548
^^ normal, vechea mentalitate de la noi - prinde chiaburul, scoate-i ochii. Confirm ca sunt oprit destul de des pentru orice fel de control, iar altii cu tot neamul de cazane care trec itp-ul doar pe mita ca altfel trebuiau casate de zece ani cel putin, trec bine-mersi pe langa politie...

Cipi

Accident in Dolj pe o sosea tip "autostrada urbana":



Astept cu nerabdare clipa in care soselele tarii vor fi impanzite de radare fixe si cu mai mare nerabdare clipa in care onor Ministerul Transporturilor va avea o strategie (cu timeline, cu buget, cu tot ce trebuie) de scoatere a tuturor nationalelor din localitati.

Pana atunci, vom numara mortii si ranitii de pe ceea ce ar trebui sa fie o ulita locala...