Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Hercule

#7515
Pasadia, tinere, din respect pentru Ionut vroiam sa nu continui discutia. Daca ai timp si chef n-ai decat sa scrii comentarii lungi cu text formatat si poze, dar asta nu inseamna ca ai automat dreptate. Accepta ca si altii au alta parere, care nu e in esenta diferita de ce spui tu. In principiu pozitia mea sintetizata este exact ce scrie dr4qul4 dar si bigred1984 mai sus.

Imi pare rau ca initial am avut o iesire meschina si am provocat discutii inutile.
Deșteaptă-te române!

JohannDB

                       :lol: :lol: :lol: :lol:... Nu am decât "să mă râd"... La exemplul de intersecție dat de @pasadia, de la "Ceasul Rău" din Brașov cu zebre la "x" grade față de axa longitudinală a căii rutiere (nicidecum perpendiculare), reducând la absurdul total, zebra poate fi și în zig-zag, motiv pentru care "are caracter" și o iau în considerare "ca atare"..... Ce dacă-i în zig-zag, peste drum ?? E "ziebră" ?? Este !!
                       Pace vouă cititorilor !!

gabim

Cu alde astia ce facem? Baut bine la volan si cu permisul suspendat. Nu stiu daca genul asta de evenimente se intampla mult mai des sau doar presa a devenit mai lenesa si s-a specializat pe genul asta de "stiri", dar mie mi se pare ca apar mult mai des decat inainte.

QuoteExamenul toxicologic avea să evidenţieze o alcoolemie de 2,24‰ în sânge. Dumitriu nu avea documentele obligatorii asupra sa, iar după verificări poliţiştii au constatat că nici nu putea să le aibă. Permisul de conducere îi fusese reţinut pe 19 iunie, când o patrulă de frontieră îl depistase la volanul BMW-ului, tot băut, pe raza comunei Ţuţora.

Link: https://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/a-bombardiera-oprit-pe-europeana-dupa-apel-la-112-a-schimba-delirant-benzilea--312960.html
Pariu A7: se va circula pe toate loturile UMB pana la Pascani inainte de a se circula pe lotul Pizzaroti - in caz contrar, 100 Euro in contul API.

oc7avian

Legat de dilema cu pietonul 2 care s-ar deplasa invers (adică e pe sensul opus și vine spre sensul meu), știam de la școala de șoferi că trebuie să opresc. Însă în timpul examenului, am oprit de 2 ori (mai brusc ce-i drept) și m-a luat polițistul de dur la rost. Culmea, ambele cazuri mi s-au părut că cer reacție:

  • drum cu 2 benzi pe sens, o bătrână a sărit fugind pe trecere de pe latura opusă
  • drum cu o bandă pe sens, un preot s-a angajat în traversare. Aici aș fi avut timp să trec, dar dacă grăbea brusc pasul că veneau mașini și din sens opus?

Așadar dilema a rămas.

Însă ca șofer încerc să mă apropii precaut de orice trecere unde n-am vizibilitate (ghinion, să mă claxoneze cei din spate). Astfel pot opri fără să surprind pe cineva în spate, chiar dacă pietonul e mai îndepărtat. Nu pierd nicio secundă, că oricum urmează un loc unde mă blochez în trafic ~20 de secunde minim (testat empiric vs grămadă de vitezomani în orașe). Iar ca pieton mă asigur în ambele direcții (chiar dacă e sens unic) și "forțez" doar când nu incomodez tare (pe Iuliu Maniu uneori e imposibil să faci lumea să oprească altfel, alteori nu fac niciun pas și deja au oprit mașinile).

nirolf

#7519
[mention]gabim [/mention] Din păcate sunt frecvente cazurile și cauza este pasivitatea și corupția poliției, dar și a justiției care dă pedepse mici, cu suspendare, iar arestul preventiv este rar. Impresia mea e că se conduce fără jenă cu permisul suspendat, șansa de a fi prins fiind minimă.

Bărbat prins de poliţişti şi reţinut pentru 24 de ore, după ce a accidentat mortal o femeie şi a fugit de la locul accidentului/ El avea permisul de conducere suspendat


QuoteUn bărbat de 20 de ani a fost prins de poliţişti, după cinci zile de la un accident pe care l-a provocat şi în care o femeie de 75 de ani a decedat. Tânărul a fost reţinut pentru 24 de ore pentru trei infracţiuni. El nu avea dreptul de a conduce maşina, având permisul auto suspendat, transmite News.ro.


hvm

Eu ma intreb un singur lucru: daca era o linie dubla continua intre sensuri oare depasea camionul?

PS: initial voiam sa pun intrebarea pe 2+1, dar acolo iar se ia lumea de mine ca 2+1 e lent si provoaca ambuteiaje.....Si eu consider ca 2+1 chiar si din vopsea e infinit mai bun pentru siguranta decat ce avem acum cu un mic inconvenient ca nu se mai circula chiar cu 150km/h si se fac depasiri cand si cum vrei fara risk-uri. Nici un echipaj de politie nu are nevoie de nici un echipament pentru a constata ca ai depasit linia continua. E cea mai simpla validare posibila......

QuoteÎncă 7 oameni așezați în sicrie direct de pe șoselele Moldovei!!! Iată unul dintre motivele pt. care au murit azi dimineață pe șoselele astea nenorocite (de către toate Guvernele) ȘAPTE OAMENI. Mai jos este moștenirea panourilor de tablă, pe care te prefaci, cu indiferență, că nu o vezi. Fii atent câte sate și localități EȘTI OBLIGAT să tranzitezi de la București la Iași:
IAȘI - BUCUREȘTI
1. Voluntari
2. Afumaţi
3. Şindriliţa
4. Lilieci
5. Sineşti
6. Moviliţa
7. Coşereni
8. Cotorca
9. Căldăruşanca
10. Mihăileşti
11. Limpeziş
12. Cioranca
13. Costeşti
14. Spătaru
15. Buzău
16. Mărăcineni
17. Gura Câlnăului
18. Potârnicheşti
19. Poşta Câlnău
20. Oreavul
21. Râmnicu Sărat
22. Obrejiţa
23. Dumbrăveni
24. Popeşti
25. Urecehşti
26. Goleşti
27. Focşani
28. Garoafa
29. Bizigheşti
30. Tişiţa
31. Mărăşeşti
32. Cosmeşti
33. Frunzeasca
34. Munteni
35. Berheci
36. Coroiu
37. Tutova
38. Bădeana
39. Bârlad
40. Simila
41. Sălcioara
42. Strâmtura Mitoc
43. Crasna
44. Băcăuani
45. Muntenii de jos
46. Vaslui
47. Mărăşeni
48. Ştefan cel Mare
49. Cănţălăreşti
50. Podeni
51. Răţeşu Cuzei
52. Rebricea
53. Scânteia
54. Valea Satului
55. Grajduri
56. Bordea
57. Dumbrava
58. Lunca Cetăţuii
IASI-SUCEAVA
1.Valea Lupului
2.Leţcani
3.Podul Iloaiei
5.Budăi
6.Sârca
7.Bălţaţi
8.Războieni
9.Târgu Frumos
10.Costeşti
11.Ruginoasa
9.Paşcani
10. Gâşteşti
11.Moţca
12.Cristeşti
13.Drăguşeni
14.Oniceni
15.Roşiori
16.vadu moldovei
17.spataresti
18.falticeni
19.bunesti
20.cumparatura
7 vieți au fost curmate azi! 7 familii au rămas distruse pe viață! 7 oameni morți într-un accident pe o șosea tipică Moldovei. Șosele moldovenești, cum de altfel sunt absolut toate șoselele din Moldova: groaznice!
Imediat, Ministerul de Interne face o postare:
"STOP! Este mult prea mult...DEMULT ESTE MULT PREA MULT! Vă rugăm insistent! CONDUCEȚI PREVENTIV! Asigurați-vă temeinic atunci când intrați în depășire! ÎNȚELEGEȚI O DATĂ PENTRU TOTDEAUNA!"
Nicio silabă că în acel loc trebuia să fie o AUTOSTRADĂ! Nicio literă despre ipocrizia întregului Guvern, care a lăsat Moldova în paragină, care a nenorocit o întreagă regiune și din vina căruia s-a petrecut accidentul. Da, vinovații morali pentru că azi sunt în sicrie 7 români, pe lângă vitezomani, sunt cei care au condus toate Guvernele din 1990 până azi, inclusiv cel care guvernează în 1 februarie 2022, care erau obligați să construiască acolo o AUTOSTRADĂ cu 3 benzi pe sens. Chiar acolo, unde a avut loc carnagiul, ar fi trebuit să fie o autostradăăă maaaree!
www.30deanisi15minute.ro e singurul film care explică pe larg cum e cu ipocrizia în ceea ce privește infrastructura din România...

Sursa Stefan mandachi - facebook.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

vasile.silion

Quote from: hvm on February 02, 2022, 07:40:59 AM
Eu ma intreb un singur lucru: daca era o linie dubla continua intre sensuri oare depasea camionul?

Eu cred că, cel puțin pe porțiunea unde s-a produs accidentul, dacă sensurile erau despărțite de parapete de beton, nu se întâmpla tragedia. Poate camionul s-ar fi răsturnat, poate șoferul ar fi murit, dar ar fi scăpat ceilalți din ambulanță și din dubă, aflați pe sensul opus...

Și m-am uitat atent la filmări, pe acea porțiune chiar se pot amplasa foarte ușor paratepe despărțitoare!
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

zeckesan

O abordare neortodoxă pentru siguranța în trafic

QuoteUn preot din satul Brătila de Jos, comuna Helegiu, din județul Bacău a ținut o slujbă în "curba morții", aflată la ieșirea din Onești spre Bacău, loc unde s-au produs mai multe accidente în ultimul timp, transmite Bacău.net.

Ultimul accident produs aici a avut loc sâmbătă, după ce o șoferiță de 34 de ani a intrat pe contrasens și a izbit o mașină care circulă regulamentar. În urmă impactului, o femeie de 60 de ani a murit, iar alte două persoane au fost rănite.

https://www.g4media.ro/video-un-preot-a-sfintit-o-curba-din-judetul-bacau-loc-in-care-se-produc-frecvent-accidente.html

dragos76

Păi la cât de "multe" măsuri concrete se iau, asta pare cam singura ce are șanse să dea roade.

alin2pas

Sunt porțiuni de drum care necesită o atenție suplimentară din partea șoferului, precum și reducerea vitezei pentru a se putea circula în siguranță. Accidentele produse în aceste zone au două cauze principale care pot fi evitate:
1. Aceste porțiuni nu sunt semnalizate corespunzător și șoferii sunt luați prin surprindere.
2. Pe drumul unde sunt aceste porțiuni periculoase sunt multe indicatoare și limitări de viteză nejustificate (doar pentru că unii au vrut să fie ,,mai catolici decât papa"), iar șoferii nu mai respectă semnificația unor indicatoare și marcaje atunci când chiar e cazul. E ca în povestea cu Petrică și lupul: dacă tot păcălea lumea că vine lupul, când acesta chiar a venit, nu l-a mai crezut nimeni și l-a mâncat lupul.
Ar mai fi și o a treia cauză, când ,,problema" e între volan și scaun, dar asta nu mai depinde de administratorii drumurilor.

gabim

Problema cea mare este ca la portiunile de drum periculoase nu facem altceva decat sa numaram mortii si sa facem curatenie dupa accident. In schimb n-am auzit niciodata discutii despre 1) "de ce" se intampla mai multe accidente acolo decat in alte parti (ca soferii sunt tot aia) si 2) ce ar fi de facut ca sa nu se mai intample (sau sa se intample mult mai rar). Mi-e lene sa caut acum link-ul, dar stiu ca in unele tari (cel putin Olanda, poate si Suedia - poate ne lamureste @cristi5) dupa un accident mortal se investigheaza cauzele si se discuta despre cum ar putea fi imbunatatita infrastructura astfel incat sa nu se mai intample. Dar asta necesita initiativa, ceva munca pentru unii din politie/DRDP-uri/<alte institutii>, e mult mai simplu sa colectam mortii, sa curatam urmele accidentului si sa punem una din stampilele clasice: viteza "neadaptata la conditiile de trafic"/neglijenta la volan/depasire neregulamentare si care or mai fi.

Solutii sunt destule: indulcit curbe, semnalizare eficienta, parapeti mediani, 2+1 alternativ, chiar ingustari de drum pentru a forta soferii sa reduca viteza unde e necesar, numai vointa sa fie.
Pariu A7: se va circula pe toate loturile UMB pana la Pascani inainte de a se circula pe lotul Pizzaroti - in caz contrar, 100 Euro in contul API.

akacrys

Nu ne mai facem bine din pacate :ohno:

https://www.gandul.ro/actualitate/foto-panourile-solare-de-pe-dn1-furate-dupa-o-saptamana-de-la-instalare-19745669
Quote

Mai multe panouri solare și sursele de alimentare ale ansamblurilor de iluminare de pe DN1, din județul Brașov, au fost furate la doar câteva zile de la instalare, anunță DRDP Brașov.

,,Din păcate ansamblurile de iluminare a insulelor de calmare de pe DN1 nu au rezistat nici o săptămână. S-au furat modulele de alimentare (compuse din baterii și panouri solare) de pe 4 astfel de insule între Brașov și limita cu județul Sibiu", au anunțat, pe Facebook, reprezentanții reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Brașov.

Sursa citată mai arată au nevoie de ajutorul populației pentru a-i prinde pe hoți.

JohannDB

#7527
       Cu acești stâlpișori, pitici,de semnalizare, la cca 1m înălțime, pe aceste nevolnice insule (insule reclamate și de poliția rutieră, degeaba însă, în decursul timpului, din cauza cărora mulți s-au dat peste cap între Brașov - Sibiu, mai cu seamă Făgăraș - Sibiu), ce s-a făcut cu ei ?? S-au mai cheltuit niște bani ?? Vechii stâlpi de iluminat ce aveau corpul de iluminat sus la cca 5 m înălțime, și la aprox. 2 m deasupra de la acostament, de ce n-au mai fost revitalizați ?? S-au amortizat ?? Îs gata de casare ?? Unul singur, din "stâlpii de talie mare", undeva pe la Olteț/Scoreiu (din toți cei montați), mai pâlpâie anemic la acest moment, iar pâlpâirea lui abia o remarci de la 20-30 m în condiții de noapte normală...
       Stâlpii pitici i-am apucat imediat după plantare pe Brașov - Făgăraș - Sibiu, într-o noapte "proastă" cețoasă cu buniță fină într-un fel de suspensie plus o amestecătură pe asfalt ce era ridicată perdea de anvelope și ghici cât de bine se vedeau ? DELOC !! Când mai aveai și contralumină de la cei din sensul contrar, erai orb de-a binelea.......


TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)