Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

punktnet

Mai inainte de educatie rutiera, ai nevoie de educatia de baza a poporului.
Sau ati uitat reportajele alea cu garoi cu permis care nu stiu sa scrie si sa vorbeasca?
O idee buna pentru aria de propuneri legislative - vrei permis? Minim 12 clase absolvite.
Just kidding.

hvm

#7201
De data aceasta sunt deacord cu Vancouver cu punktnet si cu B1 si cu alin2pas.

Nu viteza e problema ci educatia pe care o avem si faptul ca nu avem autostrazi. Nu stiu de unde trebuie cerut ,dar eu as cere de la Politia Rutiera evolutia numarului de morti in accidente pe autostrazi in Romania in ultimii 5 ani comparativ cu DN, DJ. Sunt aproape sigur ca pe A avem sub 2.5% si nu doar in RO. Initial voiam sa spun 5%, dar cred ca e mult.

A e mult mai sigura. Si cum spunea cineva avem nevoie de drumuri rapide. In alta ordine de ideei, sunt total deacord cu reducerea limitei de viteza la 30+ pentru a fi suspendat permisul asa cum e in Grecia si in alte tari din Europa, de asemenea eu militez pentru big brother si posibiliatea de a lua amenda pentru depasiri pe linie continua in baza oricarei filmari, sau stabilirea vitezei in baza unei camere statice a politiei rutiere doar prin numararea liniutelor intrerupte dintre sensuri in perioada de timp (celelalte optiuni incluse in proiectul de lege nu le mai adaug).

De asemenea eu sustin 2+1 pe DN2 si realizarea de centuri, dar mai multe ma rog sa se termine odata A-urile pe care le avem planificate (A1, A3, A7, A8, A13, A10 macar) plus celelalte puse pe teava (ANord, A6, A4) plus DX-urile de legatura.

cat despre educatie nici nu mai vorbesc. Ce sa discutam de scoala cand to platesti x EUR si iei permisul fara sa te prezinti? Acolo nu mi se pare corect. Unul care din conjunctura n-a putut sa faca 12 clase n-are voie sa ia permis, dar un idiot cu liceu/facultate platita de mama/tata facuta la FF are?

Si daca tu limitezi viteza prin camere fixe, e cat se poate de simplu sa educi pe toata lume cu forta, si in 20 de ani o sa fie considerat un lucru normal si de bun simt. Est germanii cum credeti ca au fost educati dupa unificare? Cu vorba buna? sau cu legi drastice? Si nu doar nemtii. Si prin alte state e la fel. Doar la noi nu se poate.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

dumbravaandrei

@hvm ti se pare ca distanta totala a autostrazilor este 2.5% din reteaua nationala de drumuri? Dar traficul ti se pare ca e la 2.5%? Ca nu prea iese asta din date... ca pe A in RO am avea mai mult de 1% din traficul national.
Dupa parerea mea, la actuala retea din Romania, sa ai mai mult 1% din accidente mortale pe A este o problema imensa. Problema care poate scoate la suprafata motive legate de calitatea conducatorilor auto, dar si probleme de infrastructura (casiuri, gropi, elemente de protectie lipsa) cat si de management a acesteia (paza, care nu le face nimic alora de opresc pe banda de urgente sa faca poze sau susu, o politie care nu sanctioneaza indisciplina in trafic, un rar care doarme in bascheti si lasa toate cazanele pe strada sau - mai rau, lasa camioane cu anvelope uzate mult peste limitele tehnice admise).

hvm

Dar tie ti se pare ca DN2 reprezinta 2.5% din lungimea drumurilor publice din romania? Pe DN2 care are sub 500km am avut 2.5% din toti mortii din tara pe drumuri publice - adica vreo 86000km. DN2 are doar 0.1% din aceasta suma, insa 2.5% din morti. Lungimea autostrazilor e dubla fata de DN2, dar eu cred ca avem mult mai putin de 2.5% din morti pe autostrazi. Nu am date legat de autostrazi si de aceeas am pus valoarea de pe DN2.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

adiarc

trebuie sa va readuc in atentie ( de fiecare data ),ca prp.problema este NEAPLICAREA legii...asa cum este ea acum...politistii au ajuns ca si inexistenti si atunci cand erau prezenti ...mai mulți prin boscheti la limite absurde....de fapt si ei fac o groaza de contravenții,cum ar fii vorbitul ostentativ la telefon cu el in fata...

hai sa vedem cum putem impune cu adevărat ce avem acum si apoi venim cu completari...altfel iar ne facem ca muncim si bifam teorie goala de continut daca nu o aplicam
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

alin2pas

În primul rând impunerea legii se poate face prin introducerea în legalitate a radarelor fixe, apoi prin montarea acestora în punctele critice. Astfel nu ar mai trebui să stea echipaje de poliție cu radar mobil în aceste puncte și ar putea de exemplu să patruleze atât cu mașini inscripționate și camerele radar pornite permanent, cât și cu mașini neinscripționate. Legea trebuie respectată, impunând tot felul de limite și restricții organelor statului care trebuie să aplice legea nu face decât să ajute la încălcarea legii. Limitele care trebuie puse organelor legii sunt doar pentru a nu permite acestor organe să încalce drepturile și libertățile fundamentale.
,,Pisica cu clopoței nu prinde șoareci".

ionut_16

In plus, dacă punctul de amendă în prezent înghețat la 145 de Ron, care ar trebui sa fie 10% din salariul minim brut, ar reprezenta 10% din salariul brut al persoanei amendate?

Adică cei de exemplu din IT la un salariu brut de 20000-25000 de Ron vor avea 2000-2500 Ron un punct de amendă față de 145 Ron 'inghetat' (sau 255 Ron după salariul minim brut din 2022)...

Atunci chiar te vei gândi de 2 ori dacă vei trece cu 50+ viteza pe autostradă pentru că în loc de 90 de zile și 9-20 puncte de amendă = 1300-2900 Ron vei avea 18000-40000 Ron amendă, mult mai greu de digerat.

Partea de implementare și provocările sale e in responsabilitatea MAI in colaborare cu ANAF etc. Dar sunt de părere că reprezintă o direcție bună pe lângă aplicarea consecventa a legii, care lipsește.

Adică, poți mergi pe A2 până la Constanța cu viteză 170-180 constant fără să ai frica de vreun radar

alin2pas

Nu merge asta cu 10% din venitul persoanei amendate, că la noi sunt persoane fără venituri care stau în ,,bordeie" cu două - trei etaje și merg să ridice ajutorul social cu Mercedesul.

ionut_16

Avem 5,6 milioane de salariați la data de septembrie 2021
Iar 4,88 milioane de pensionari iunie 2021

Etnicii romi sunt <4% din populație (recensământ 2011) un procent infim, iar pentru ei se poate găsi o altă modalitate de calcul, dar grosier zic că e o idee în direcția bună, complementară pe lângă aplicarea consecventa a legii

dr4qul4

si cat e amenda daca ai sofer? Ca doar el e vinovatul?  Si masina e pe leasing operational, adica inchiriata
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

mirceaeliade

#7210
S-a discutat candva pe aici sau pe undeva ideea de a avea ochiuri de pisica pe dungile albe?  Mi-am dat seama ca in State am condus chiar relaxat noaptea pe autostrazi, pe cand in Ro, chiar si pe A3 nu e chiar relaxant chiar si fara trafic.  Ideea e c ochiurile de pisica rosii pe lateral necesita faza lunga ca sa fie eficiente, mai ales daca e vorba de conditii gen ceatza.  Ochiurile albe pe aftalt ajuta MULT mai mult sa estimezi pe unde trebuie sa conduci, si sunt mai ok pt ca pot fi vazute far probleme cu faza scurta.  Plus ca mai au avantajul ca poti sa te trezesti din somn daca te ia privelistile si iesi de pe banda ta.  Si nici nu cred ca e foarte scump sa fie puse, doar ca e enervant la reasfaltare sa fie puse semi-manual.  Ce parere au cei de aici?

Nu mai vorbesc ca pe DN1 e de-a dreptul terifiant in zona unde pe centru sunt balustrazi de ciment care blocheaza complet lumina de la cei din sens opus, si nu ai absolut nici un habar daca e o groapa sau un bolovan.  In acelasi timp, nu ai cum sa folosest faza lunga pt ca alea il orbesc pe celalalt chiar si peste balustrada ce ciment.

rota

apropo de ochi de pisica, eu as propune montarea pe tot DN2 a ochilor de pisica si stalpi reflectorizanţi, cum au bulgari pe Republic Road I-5

alin2pas

@ionut_16:
În Elveția se practică metoda cu amenda în funcție de venit, dar acolo fiscul chiar își face treaba, iar cuantumul amenzii e stabilit de judecător. La noi măsura probabil ar face mai mult rău decât bine, că știm cât de bine e organizat ANAF și cât sunt de aglomerate instanțele de judecată. Sistemul cu puncte de penalizare e bun, dar ar trebui redus numărul de puncte de la care se suspendă permisul de la 15 la 10, iar dacă apare a doua suspendare a permisului într-o perioadă de (să zicem) 5 ani, indiferent de motiv (cumul de puncte de penalizare, depășirea vitezei legale cu peste 50 km/h etc) permisul să fie anulat, fără drept de reexaminare mai repede de un an.
Acest lucru ar trebui realizat împreună cu legalizarea camerelor fixe. Să fie montate camere radar în punctele critice și în baza înregistrărilor acestor camere radar și a camerelor de supraveghere montate în localități să poată fi luate măsuri, nu doar pentru viteză, ci și pentru alte abateri. AI au și camerele telefoanelor mobile, nu e atât de greu să fie setată o cameră de supraveghere să salveze imaginile cu mașini care depășesc pe linie continuă, trec pe culoarea roșie a semaforului sau săvârșesc alte abateri flagrante și periculoase. Aceste imagini pot fi apoi văzute de un agent de poliție, care să dea OK pentru amendă sau chiar să fie trimise amenzile automat, de sistem (dar această variantă ar da numeroase erori, la început). În Australia s-au montat experimental în urmă cu ceva timp camere care să detecteze dacă e folosit telefonul la volan, dar pentru început fără sancțiuni, doar pentru a verifica eficacitatea sistemului.

mirceaeliade

#7213
in caz ca nu e clar la ce ma refer, eu am vazut ceva de genul:



partea alba e cea importanta dpmdv.  zic eu ca o solutie relativ simpla si relativ ieftina ar spori EXTREM de mult siguranta circulatiei noaptea sau in conditii de ceata sau ploaie abundenda

si in actiune, chair si varianta super-ieftina de jos se vede cat de utila poate fi:


nirolf

#7214
Quote from: ionut_16 on October 20, 2021, 08:10:32 PM
Adică cei de exemplu din IT la un salariu brut de 20000-25000 de Ron vor avea 2000-2500 Ron un punct de amendă față de 145 Ron 'inghetat' (sau 255 Ron după salariul minim brut din 2022)...

Pe lângă limitarea populistă a punctului de amendă, amenzile au scăzut practic și mai mult din 2018 când s-a mai introdus încă o facilitate pentru contravenienți:


Quote
Acum avem mai mult timp la dispoziție să scăpăm cu o amendă mult redusă ca valoare pentru contravențiile comise. Mai exact, azi au intrat în vigoare unele modificări la Ordonanța Guvernului nr. 2/2001 privind regimul contravențiilor, termenul (deja arhicunoscut) de 48 de ore pentru a plăti jumătate din minimul amenzii stabilite de lege devenind de 15 zile.

Cele mai importante amenzi pe care merită să le amintim sunt cele rutiere, desigur, pentru că în trafic se aplică cele mai multe amenzi contravenționale. Aici vorbim de toate amenzile rutiere, chiar și de cele pentru pietoni ori bicicliști. Pentru o amendă aplicată din clasa a II-a de sancțiuni, de exemplu, unde limitele sunt 580 și 725 de lei, chiar dacă polițistul aplică amenda maximă, vom putea plăti în 15 zile doar 290 de lei.


Mai jos sunt clasele de amenzi. Deci când vedeți încălcări grosolane ale legii sancționate cu 2900 lei, respectivul are 15 zile la dispoziție să plătească suma ridicolă de 650 lei. Și ne mai mirăm că nu respectă șoferii regulile.

Quote
clasa I: 290 sau 435 de lei (două sau trei puncte-amendă);
clasa a II-a: 580 sau 725 de lei (patru sau cinci puncte-amendă);
clasa a III-a: de la 870 la 1.160 de lei (de la șase la opt puncte-amendă);
clasa a IV-a: de la 1.305 la 2.900 de lei (de la nouă la 20 de puncte-amendă);
clasa a V-a (numai pentru firme): de la 3.045 la 14.500 de lei (de la 21 la 100 de puncte-amendă).