Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

gruiarew

TibiV, de acord, dar uite și dumneata aici: https://fb.watch/7ak_-2W65A/

Tot ăia de la parlament sunt de vină sau suntem o adunătură de specimene ce se pot plimba în niște cutii? Că nu-i poți zice țară și oameni la ce vezi în jur... Oriunde te duci, la orice fel de coadă se face, imposibil să nu vrea unul să se înfigă în față. Ce mi-a plăcut mai mult e cum face ăla semn să-l lase în coloană. Cel cu TIR-ul ce vină are? De trebuie să stea după gușteri să dea cu spatele? Unde-i unul cu chipiul sa le ia plasticele pentru depășirea coloanei în așteptare?

Da, de acord legea e strâmbă în multe locuri, dar și acolo unde e clară, nu se aplică.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

b1

Poate în loc să se pună acei stâlpișori, s-ar fi putut freza asfaltul așa cum ne-a povestit @cristi5 aici.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

bacovia

Tre sa mimeze si autoritatile ca fac ceva.

voicul

Sancțiuni mai dure pentru șoferii care conduc în sens invers pe autostradă sau care merg pe banda de urgență. Ce prevede proiectul MAI

Ministerul de Interne pregătește un proiect de act normativ pentru modificarea sancțiunilor din Codul Rutier, prin care vrea să mărească la 120 de zile perioada de suspendare a permisului de conducere în cazul mersului pe sens invers sau întoarcerii pe autostradă. Șoferii care conduc pe banda de urgență a autostrăzii vor fi sancționați și cu suspendarea permisului pe o perioadă de 90 de zile. Totodată, MAI are în vedere reanalizarea cadrului legal ce reglementează procedura de examinare pentru obținerea permisului de conducere.

"Executarea, de către conducătorul de autovehicul, pe autostradă, a manevrei de întoarcere sau de mers înapoi, circulația în sens contrar direcției de mers pe calea unidirecțională, circulația sau traversarea de pe un sens de circulație pe celălalt prin zonele interzise, respectiv prin zona mediană sau racordurile dintre cele două părți carosabile va constitui contravenție și se va sancționa cu amenda prevăzută în clasa a IV-a de sancțiuni și cu aplicarea sancțiunii complementare a suspendării exercitării dreptului de a conduce pentru o perioadă de 120 de zile.

Potrivit aceluiași proiect de act normativ, circulația nejustificată a autovehiculelor pe banda de urgență a autostrăzilor va constitui contravenţie şi se va sancţiona cu amenda prevăzută în clasa a IV-a de sancţiuni şi cu aplicarea sancţiunii complementare a suspendării exercitării dreptului de a conduce pentru o perioadă de 90 de zile.

De asemenea, se are în vedere la nivelul MAI, reanalizarea cadrului legal ce reglementează procedura de examinare pentru obținerea permisului de conducere, în scopul creșterii nivelului de pregătire a conducătorilor de autovehicule, soluție ce ar contribui la reducerea numărului de accidente rutiere", a declarat purtătorul de cuvânt al Ministerului de Interne, Georgian Drăgan.

Acesta a prezentat, în cadrul unei conferințe de presă, acțiunile desfășurate de Poliția Română, în primele 7 luni ale acestui an, pentru prevenirea accidentelor rutiere.

"Conform datelor extrase din bazele de date ale Direcției Rutiere, evoluția accidentelor grave, înregistrate în primele 7 luni ale anilor 2019, 2020 și 2021, se prezintă astfel:

În anul 2019, la nivel naţional, s-au înregistrat 4.421 de accidente, soldate cu decesul a 894 de persoane şi rănirea gravă a altor 4.200.

În anul 2020, la nivel naţional, s-au înregistrat 3.637 de accidente, soldate cu decesul a 812 de persoane şi rănirea gravă a altor 3.344.

În anul 2021, la nivel naţional, s-au înregistrat 2.586 de accidente, soldate cu decesul a 932 de persoane şi rănirea gravă a altor 2.004.

Ca o concluzie, se observă o scădere semnificativă a accidentelor rutiere grave, în acest an, față de anii trecuți, însă, în același timp, numărul persoanelor decedate este în ușoară creștere.

Anul acesta ne-am confruntat cu situația în care, în cadrului unui singur accident rutier, au fost mai multe persoane decedate.

Sancțiunile contravenționale aplicate și infracțiuni
În primele 7 luni ale acestui an, principalele 3 cauze generatoare de accidente rutiere grave, în urma cărora au decedat persoane, se prezintă astfel:

Viteza neadaptată la conduțiile de drum – 106 accidente, în urma cărora au decedat 119 persoane, iar alte 38 au fost grav rănite.
Traversare neregulamentară pietoni – 75 de accidente, în urma cărora au decedat 76 de persoane, iar alta a fost grav rănită.
Pietoni pe partea carosabilă – 58 de accidente, în urma cărora au decedat 58 de persoane.
Dacă este să ne referim la activitățile de combatere a principalelor cauze generatoare de accidente, vă pot transmite că anul acesta, până în prezent, au fost aplicate aproape 460.000 de sancțiuni contravenționale.

Totalul sancțiunilor contravenționale aplicate, la nivel național, pentru nerespectarea regulilor de circulație pe drumurile publice în perioada de referință este de peste 890.000.


Mai sunt detalii pe:
https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/evenimente/sanctiuni-mai-dure-pentru-soferii-care-conduc-in-sens-invers-pe-autostrada-sau-care-merg-pe-banda-de-urgenta-ce-prevede-proiectul-mai-1622547

TibiV

Quote from: gruiarew on August 04, 2021, 04:51:37 PM
Da, de acord legea e strâmbă în multe locuri, dar și acolo unde e clară, nu se aplică.

Asta este de fapt marea durere....

"Bai, cine e seful tau? Inspectorul X, chestorul Y? Stai  ca il sun acum!"...

Si de regula chiar il suna!
Pentru ca "melteanul/bizonul" are (genetic) rude care sunt sunt var/verisoara cu cumnatul/cuscrul chestorului X.
(Am vazut asta "in real life"...)

Aici putem intra intr-o alta discutie (cam off topic) despre ierahia in Politia Romana. Si cum merg lucrurile cand un agent este sunat dupa 5 minute de "cineva", spune "Sa traiti!" si anuleaza un PV...

Pestele de la cap se impute.
Si in cazul institutiei respective nu este doar imputit, este in stare avansata de putrefactie...

PS
Am avut si eu probleme, ca deh... sofer.
Dar niciodata in viata nu am indraznit sa sun pe unul pe care il cunosc "sa ma scoata". Si cunosc multi.
Pentru ca niciodata nu mi-am "luat-o" pe nemeritate.
Da, am lasat nasul in pamant si am platit amenda, o data am dat si carnetul... FARA sa sun...

Eu nu am o problema cu aia care suna ostentativ un sef (inspector/chestor).
Eu am o problema cu acel inspector/chestor care mai este in functie. Ala ar trebui sa fie "cap de coloana" la Jilava/Rahova & institutii similare...
Asta apropo de GDPR...
Peste un anumit rang, nu mai ai dreptul la "anonimitate". Pentru ca nu decizi "anonim", ci ca sef cu nume si functie...

Ma rog, nu mai insist....
Poate citeste Andreica pe aici si ma trece fie pe lista neagra, fie pe lista viitorilor posibil ministri...  O:-)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

hvm

^
Politia romana lipseste cu desavarsire atunci cand e nevoie.

Aseara am calatorit pe traseul Husi - Barlad - Tecuci - Bucuresti. Trei incidente aseara:
1. Barlad ploaie torentiala tot orasul sub ape (la propriu) am trecut pe undeva unde apa era pana la sigla de la un Audi Q7 (care venea din fata) iar valul pe care il genera era pana la nivelul capotei lui. Normal pe acolo am trecut ocoling mai multe masini care aveau apa in ele pana la nivelul consolei centrale. Oameni inspirati, n-au putut sa se uite la masinile parcate pe lateral sa vada cat de inalta e apa si sa decida sa stea pe loc sau sa nu deschida portiera.
Politia ar fi trebuit sa fie la datorie sa inchida drumul si sa nu dea voie la masini cu garda la sol de un sfert de palma sa treaca. Oricum asta tine mult si de inteligenta cocalarului care intra in apa aia cand vede pe margine ca la masinile parcate apa e pana la nivelul rotii. Aici un exemplu. DCam vreo 3 ore am stat pana am reusit sa trec. A fost foarte greu de inaintat cand pe strada sunt doar masini pline de apa). Numai masinile mari au putut trece. In tot timpul asta am vazut un singur duster de politie (si ei probabil erau blocati in loganuri)... La iesirea din oras nici vorba de filtru de politie.

2. dupa vreo 2 ore intre focsani si urziceni pe o zona 1.75+1,75 cu linie continua (nu mai stiu pe unde eram exact) eu aveam 100km/h si ma depaseste unul cu viteza dubla, cred ca avea pe putin 200km/h. Si era un trafic extrem foarte aglomerat. Nici n-am vazut cand a fost tipul in spatele meu. Trebuie sa recunosc ca a avut obrazul subtire si n-a blitat deloc ca sa ma feresc. A depasit corect, cu semnalizare doar ca pe linie continua. In rest totul ok. Daca luam exemplul pe care l-am dat din Grecia cu camere fixe la max 10 km in zonele unde limitarea e pe la 70km, eu sunt sigur ca ar fi descurajant sa mai circuli cu asa viteza. Recunosc totusi ca desi n-am depasit 100-105km/h in afara localitatilor, in nici o localitate n-am mers cu cei 50km/h ci undeva pe la 65-70km/h . Si tot consider ca ar fi necerare radare fixe pentru a reduce riscul.

3. La max 10 min dupa incidentul 2, m-am trezit ca ies dintr-o curba si pe line dreapta vreo 2-3 km un tip depasea ditamai coloana. Era o coloana de vreo 8 tiruri si vreo 10 masini mici (Am ramas uimit cat  trafic poate sa fie la 3:00 am) si ma blita pe mine sa ma dau la o parte. M-am conformat fiindca a continuat depasirea pana dupa curba. Cand ne-am intersectat eram pe acostament iar el era pe banda pe care fusesem eu cu cateva secunde inainte. La fel au facut inca 2 masini care erau in urma mea.... N-a avut nici un stres. Chiar voiam sa trimit inregistrarea la politie, dar cat am stat la Barlad si-a pus sotia telefonul la incarcat si in loc sa scoata cablul de la tel meu a scos camera asa ca din pacate n-am filmare... Desi acu vreo 3 ani am fost total impotriva gandindu-ma cu nu vreau sa stea unul dupa noi de nebun cu camera sa vaneze greselile, acum (avand si pe ala micu cu mine in masina) sunt ferm convins ca trebuie schimbata legislatia sa nu mai poata fi contestata filmarea pe motiv ca nu e cu camera avizata care nu permite modificarea datelor....

In concluzie o sa dublez afirmatia ca pestele de la cap se'mpute. Atat timp cat conducerea MAI si Politie Rutiera nu se ocupa de asigurarea ca se aplica legea no mater what, tot mai multe lume o sa o incalce ca poate scapa cu o pila sau cu o spaga sau ... pur si simplu nu ii prinde nimeni (cum am facut si eu cu cei 65-70 in localitati)... Pe de alta parte tot ei trebuie sa se ocupe de asigurat niste conditii mai bune de condus, ca nu e ok sa ai 100km de localitati pe care sa ii faci in 2-3h pentru ca limita e 50km/h....
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

contador

Filmat cu camera neomologata! Autorul ar trebui sanctionat.


yetiman

Si mai grav e ca sunt destule comentarii care spun ca nu au facut nici o greseala.... ca doar "ai vizibilitate"....
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

adiarc

asa cum spuneam problema e sistemica a statului roman( cu atenta grija a gunoaielor din parlament- prp.vinovati ),a devenit efectiv ESUAT....s-a vazut in situatii de urgenta ca TOATE institutiile pur si simplu NU funcționează......asta stim cu totii...

mi-as dorii sa vad un proces adevarat ( ar fii oricum lent in 7-10 ani ),de reducere ,debirocratizare,depolitizare ,profesionalizare a tuturor autoritatilor publice,care sa anuleze actiunile concertate din ultimii 30 ani de slabire a statului.

din pacate galbenii nu fac nimic...in afara de f.importantul accent pe accelerarea investițiilor...zero ...nimic.....pai cum poti face investitii cu actuala capacitate aproape de zero a autorităților sau chiar ZERO BARAT ,in situatii de urgenta cu adevarat
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

tom_sawyer

Parlamentarii nu se lasă și vor în continuare ca mașinile de Poliție cu radare să fie la vedere

Nu mai puțin de 18 parlamentari de la absolut toate partidele au înregistrat o nouă inițiativă legislativă de modificare a Codului rutier.

Potrivit proiectului, mașinile de poliție care stau în trafic cu radarul trebuie să fie poziționate la vedere și este obligatoriu să aibă înscrisurile distinctive ale poliției rutiere.

De asemenea, și polițiștii trebuie obligatoriu să poarte uniforma cu însemnele distinctive, în caz contrar amenda dată celor care încalcă limita de viteză fiind nulă de drept.

Guvernul a transmis un punct de vedere parlamentului în care anunță că nu susține inițiativa. La rândul său, președintele Iohannis, întrebat despre acest proiect, a spus că legislația rutieră trebuie înăsprită.

În urmă cu doi ani, o lege similară adoptată de Parlament a fost declarată neconstituțională de CCR. Judecătorii au explicat atunci că presemnalizarea aparatelor radar şi montarea lor doar pe maşini inscripţionate ar creşte numărul morţilor pe şosele.

europafm.ro

bacovia

Astia 18 ar trebui sa ramana fara sprijin politic.

ionut_16

#6776
UPDATE Cine e motociclistul care a provocat accidentul în care a murit un trotinetist în București / El a fost arestat
https://www.hotnews.ro/stiri-esential-24960952-cine-motociclistul-care-provocat-accidentul-care-murit-trotinest-bucuresti.htm

Quote​​Motociclistul care l-a lovit pe bărbatul pe trotinetă provocând accidentarea mortală a acestuia ar fi instructor de conducere defensivă, potrivit stirileprotv.ro. El făcea parte dintr-un grup moto din București, care a luat decizia de a-l exclude după tragicul eveniment.



"Ne delimitam de orice fel de conduita rutiera inadecvata și condamnam comportamentul agresiv care poate duce la lezarea oricărei persoane. Având în vedere evenimentele în care a fost implicat unul dintre membrii Black Tulip Bucharest MF, ne dorim sa fie respectate procedurile organelor abilitate. De aceea, ne dezicem de orice informație publicata în afara anchetei oficiale și dorim sa fie respectat anonimatul persoanelor implicate. De asemenea, suntem deschiși comunicării cu organele abilitate, în măsura în care ancheta o va necesita. În urma evenimentelor, decizia clubului de excludere a membrului în cauza a fost votata astăzi, motivata de încălcarea ROI a clubului nostru. Regretam evenimentele întâmplate si suntem alături de familiile celor implicați", se arată într-o postare pe Facebook a Black Tulip Bucharest.

Un bărbat aflat pe o trotinetă electrică a murit la spital , după ce a fost șicanat în trafic de un motociclist, în apropierea intersecției dintre Calea Vitan și Șoseaua Olteniței din Capitală. Potrivit procurorilor, cei doi au avut o discuție în contradictoriu și s-au amenințat, iar motociclistul a coborât de pe motocicletă și a alergat pentru a-l lua la bătaie pe cel de pe trotinetă, a aruncat cu casca în el, iar victima s-a dezechilibrat și a căzut, fiind lovită de o mașină.


Motociclistul a fost arestat, în urma unei decizii a Tribunalului Bucureşti.


Cea mai paradoxală chestie este că acel motociclist este instructor de conducere defensivă, cum să facă așa ceva?

"​​Motociclistul care l-a lovit pe bărbatul pe trotinetă provocând accidentarea mortală a acestuia ar fi instructor de conducere defensivă, potrivit stirileprotv.ro."



b1

CIRCULAȚIE OPRITĂ PE DN 7C

Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliţiei Române informează că traficul a fost oprit pe timpul nopții pe DN 7C (Transfăgărășan), între kilometrii 56 și 102, între localitatea Căpățâneni, județul Argeș, și Bâlea Lac, ca măsură de siguranță, din cauza condițiilor meteorologice nefavorabile (ploaie, căderi de pietre și copaci).
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.