Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

4 Members and 8 Guests are viewing this topic.

vancouver

In Germania nu trece saptamana sa nu fie un accident cu camionagiu mort sau ranit grav dupa ce a intrat in alt camion. Recent a fost si un accident oribil, au prins o masina a unei gradinite, condusa chiar de directoare, cu 8 copii, intre 2 camioane. Nu mai stiu bilantul, dar parca toti copii au murit si inclusiv ea. Unul din copii era chiar al ei. Se intorceau dintro mini-excursie la scaldat.

Deci da, distanta, distanta, distanta! Pe de alta parte sa stiti ca nu e usor nici pentru camionagii, sa mearga ore in sir in spatele unui zid (camionul din fata). De aceea lasati-i sa mai si depaseasca, sa mai schimbe peisajul, nu va bagati imediat enervati in spatele lor, ca au indraznit sa intre pe banda 2.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

gruiarew

Quote from: danutzu_1069 on July 22, 2021, 08:22:16 AM
Ca detaliu nesemnificativ,

Al doilea din imagine e cu prelată, dacă venea din port putea să fie plin ochi. Mai ales dacă e pentru "intern" posibil să fie încărcat putintel mai mult decât trebuie.

Și gol să fie tot nu oprește ca un autoturism, fii serios. Mie unuia mi se pare de porc să faci orice fel de manevră bruscă sau să nu-i lași spațiu de manevră când ești în preajma a ceva "mare". Ori că-i TIR ori că-i autobuz. Una dintre cele mai întâlnite e "înfiptul" în giratoriu pe interior când ăla cu TIR-ul / autobuzul abia se înscrie. Că "dă-l dracu să-și țină banda".  In Sibiu avem autobuze articulate. Să vezi ce claxoane și înjurături îți iei de la cei din spate dacă nu te înfigi pe lângă autobuz când se rupe ăla în două prin giratorii...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

rota

Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!

dobrogean

In Ungaria am vazut pe autostrada marcaje pe astfalt in forma literei V intors, amplasate cam la 25-30 de metri unul de altul. Iar panourile de pe margine afisau mesajul: "Daca vezi mai putin de 2 marcaje fata de masina din fata esti prea aproape de ea". Mie mi s-a parut foarte util acest marcaj si cred ca ar fi bun de pus din loc in loc si la noi (pentru ca multi soferi din Romania nu au avut ocazia sa conduca pe autostrada si nu isi dau seama la ce pericol se expun daca nu pastreaza distanta de siguranta fata de masina din fata). Sigur ca unii dintre soferii de "fite" nu le vor lua in seama, dar pentru o parte dintre soferi ar fi utile, zic eu.

ionut_16

Accident cu patru morți la Sibiu după ce un Duster a lovit în plin un TIR
https://www.libertatea.ro/stiri/patru-morti-la-sibiu-intr-un-duster-strivit-de-un-tir-3660864





Powered by API/PUM imgur uploader


QuotePatru oameni au decedat vineri dimineaţa, în urma coliziunii între un SUV şi un TIR, pe o stradă din municipiul Sibiu, a anunţat Poliţia, citată de Agerpres.

,,În municipiul Sibiu, pe Calea Şurii Mici, intersecţie cu DN 7H, a avut loc o coliziune între un auto SUV şi un ansamblu TIR. Au rezultat 4 victime, din autoturism, decedate. Traficul este blocat total. Poliţiştii rutieri desfăşoară cercetări în vederea stabilirii cauzelor producerii accidentului", a declarat purtătorul de cuvânt al Inspectoratului de Poliţie Judeţean Sibiu, Elena Welter. La locul accidentului s-au deplasat echipaje de descarcerare pentru scoaterea victimelor din maşină, dar şi câteva ambulanţe.

dr4qul4

Asta cu pastrarea distantei e boala tuturor grabitilor. Problema are radacini in interpretarea gresita a regulii "ca trebuie sa circuli pe prima banda".
Da, pe banda a 2-a doar depasesti, dar asta inseamna ca ai voie sa stai acolo daca ai o alta masina pe banda 1 (la distanta mica de tine si care merge mai incet) sau daca ai alta masina in fata ta (pe banda 2).
Faptul ca nu-l presez pe cel din fata mea, nu inseamna ca nu depasesc ci doar ca respect regulile.

Sunt si cazuri in care dai de cate un adormit pe banda 2, dar vara pe A2 astea sunt cazuri extrem de rare. Majoritatea celor care forteaza au in fata coloana de masini.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

kitsune

#6681
Ieri era unul pe A1 cu un X6 sau Mercedes cocoșat (sincer nici nu am văzut ce marcă era, mă uitam pe unde să mă bag să nu se urce pe mine). Mergea tare pe banda 2, semnalizare stânga permanentă, flashuri, venit până sub bara din spate, mai că nu te împingea de la spate. Eu eram in depășire, cu cca. 140, in față aveam altul care depășea și el la fel. Ei bine, nenea asta cu mașina neagră cocoșată era foarte ofuscat că nu poate trece, cred că a rupt maneta de la faruri.
Îmi pare rău, sincer, că nu filmam. Sincer.

La cei cu accidentul din Sibiu cu Dusterul mi se pare cumva ciudat că au murit toți, mașina nu e așa de deformată. Hai, cei de pe stânga nu aveau șanse, dar cei de pe dreapta? Și nu e modelul vechi.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence


kitsune

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TVlad

#6684
Americanii ii numesc pe nervosii astia care iti stau lipiti de spate "tailgaters". Un tratament bun pentru ei este sa iti speli parbrizul. Sigur o sa le ajunga si lor pe geam niste stropi si poate inteleg mesajul... :D

JohannDB

                 "" tratamentul cu lichid de parbriz."" :lol: :lol: :lol:   Cu condiția ca să schimbi poziția duzei din spate.... Eventual să bagi ulei în ea.....

elphax

sau sa nu ai masina mai noua care da lichid direct prin stergator  :)

Cristi N

Sau noaptea sa aprinzi stopul/rile de ceata.  O:-)

alin2pas

Metoda cea mai eficientă: frâna călcată ușor cu piciorul stâng, cât să aprindă stopurile de frână, în timp ce accelerezi puțin cu dreptul, pentru a compensa frânarea ușoară. Eficiență 100%, dar cere puțină dexteritate.

kitsune

#6689
N-a funcționat nimic, atât de gros era șoricul omului, Nici spălătoare, nici frână, nici avarii, nici semnal stânga, nimic. Când am putut, m-am dat pe banda I și s-a înfipt la 1 m de cel din față. Și tot așa, am văzut semnalizarea aia în zare de mi s-a acrit.
Nu calc frâna cu stângul și nu recomand nimănui dacă nu e obișnuit. Am incercat odată și mi-am lăsat dinții în volan. Stângul nu e obișnuit să aibă finețea necesară. Poate la Dacia 1300 reușeam, dar la astea noi nu sunt obișnuit.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence