Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

vancouver

#6600
Quote from: Liviu M on July 09, 2021, 07:27:16 PM
Irelevant, conteaza cum e in Romania.

Irelevant pentru tine. Pentru mine e foarte relevant. Mai ales ca din acest punct de vedere reglementarile sunt identice in ambele tari. In ambele tari linia de margine a zonei carosabile poate fi continua sau intrerupta. Iar motivul pentru care s-a adoptat acest lucru la nivel european, este cel legat de drumurile f. inguste, unde marginea carosabilului sa poata fi depasita legal pentru a putea trece 2 vehicule unul pe langa altul. Este evident ca aceia care au facut regulamentul romanesc (copiat dupa cel italian sau francez) nu s-au gandit nici o clipa la ceea ce vedem pe DN2, ci fix la situatia cu drumurile inguste s-au gandit.

Quote from: Liviu M on July 09, 2021, 07:27:16 PM
Articolul 78 era irelevant in contextul in care am pus citatul. Citatul era raspuns la "in Romania nu exista linie intrerupta pe marginea din dreapta". Ti-am aratat doar ca (poate) exista.

Eu ma refeream ca in afara DN2 (si eventual alte drumuri de tip 1,5+1,5) fizic nu mai exista nicaieri in Romania asa ceva. Adica nici pe autostrazi, nici pe drumurile nationale 2+2, nici pe DN-urile 1+1. Si nici in vreo tara vecina. Nu ma refeream ca nu exista o reglementare in acest sens.

Ideea era ca, neexistand fizic nicaieri, oamenii nu cunosc, nu stiu ca acea linie intrerupta ar putea reprezenta marginea partii carosabile, ci confunda cu linia de demarcatie a benzilor de circulatie. Era cu totul si cu totul altceva daca pe toate autostrazile linia din dreapta intre banda 1 si banda de urgenta era exact ca aici pe DN2.

De asemenea poti sa o iei si sa o intorci cum vrei. Art. 78 nu are exceptii si este valabil in mod universal. Adica orice linie intrerupta poate fi incalcata. Punct. Nu avem ce discuta in plus pe tema asta.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

Quote from: vancouver on July 09, 2021, 05:27:27 PM
... CARE este diferenta dintre marcajul continuu A si cel discontinuu B, de ce s-a facut diferit si ce intelege un sofer care a studiat codul rutier ultima oara acum 30 de ani din aceasta diferenta in mod empiric:



Inca nu am primit nici o explicatie la intrebarea asta. @Liviu M, poate reusesti tu sa dai un raspuns?
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Marius

Eu vad asa:
A - nu ai voie sa incalci linia (linia marcheaza limita carosabilului)
B - poti opri dincolo de linie dar nu ai voie sa circuli pe acolo (doar daca esti biciclist, caruta sau alta questie de-asta lenta)

Daca vine bizonul din fata normal ca te retragi cat poti ca sa eviti accidentul dar legal nu trebuie sa-i faci loc. El are doua benzi pe sensul lui + linie continua. La fel si pe sensul celalalt, tragi cat poti, nu te mai uiti la linie daca e continua sau discontinua.

vancouver

Pai si pe autostrada, unde linia e continua, cum poti intra pe banda de urgenta ca sa poti opri?
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Liviu M

N-am trasat nici dunga A, nici pe cea B si nici n-am scris eu articolul 80 din cod. Asa ca nu vad de ce ti-as explica ceva.
Repet, tu ai zis "nu exista linie..." (absolut, asa, fara nici o nuantare, fara nimic), eu doar ti-am aratat ca cadrul legal ii da voie sa existe.

gruiarew

Vancouver, avem și noi ekl4 destule. Eu aș zice în loc să ne contrăm prostește pe cum e în Franța / Germania / Whatever ar trebui să ne focusăm timpul și energia pentru a rezolva problema. Să mute dracului linia aia mai în dreapta, sau mai bine să-l facă 2+1 și servus. Nu contează cum e la nemți, noi circulăm AICI după regulile de AICI.  Ori dacă-s strâmbe trebuie îndreptate și clarificate. La fel ca și discuția cu giratoriul, care culmea, fix la fel ca și aici, s-ar putea rezolva simplu, doar din vopsea.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

NadlacII

#6606
Quote from: Liviu M on July 09, 2021, 11:15:31 PM
eu doar ti-am aratat ca cadrul legal ii da voie sa existe.

Cert este că circulația rutieră nu se bazează numai pe ,,cadrul legal", ci în mare parte pe psihologia șoferilor. Iar linia discontinuă invită majoritatea șoferilor să intre pe acostament, în timp ce linia continuă determină majoritatea șoferilor să NU intre pe marginea drumului - așa cum arată și comparația DN2 cu Centura Lugoj.

Dacă se dorește creșterea rapidă a siguranței pe DN2, trebuie urgent trasată o linie continuă către acostament, iar în același timp micșorat acostamentul prin lățirea benzilor de circulație, astfel încât să nu mai fie posibilă ,,depășirea" prin dreapta. Apoi se poate efectua schimbarea marcajului către 2+1, pe cât mai multe porțiuni, acolo unde nu este (încă) posibilă lărgirea la 2+2.

Este evident că configurația actuală a DN2 - acostament foarte lat cu linie discontinuă - favorizează un comportament al șoferilor care generează o mulțime de accidente grave și foarte grave - iar această problemă poate fi rezolvată cât se poate de ieftin, rapid și simplu: prin adaptarea marcajului la psihologia șoferilor.

Liviu M

#6607
@NadlacII: De acord cu toate observatiile tale - drumul ala este prost marcat si trebuie "reparat". Cu cat mai repede (2+1), cu atat mai bine (largit la 2+2 ar fi ideal, da' nu se va face).
Revenind la ce e acum...
Pe de o parte marcajul intrerupt "pentru acostament" are cu totul alte carcateristici fata de cel "pentru benzi". Nu stiu nici ce a fost in capul celor care au decis sa traga liniile alea, nici care-s regulile pentru marcat acostamentul (in Ro, ca acum il stim pe cel din De). Ce stiu e ca chiar atunci cand au dat in folosinta DN2 largit, cel putin intre Bucuresti si Slobozia acostamentul largit era "barat" cu trei dungi oblice din loc in loc (si cred ca erau si indicatoare cu "pe banda de urgente nu se circula", da' cum au trecut zeci de ani de atunci sunt sanse sa confund). De ce intre timp au disparut... n-am idee. S-o fi bucurat vreun sefut din CNAIR ca a facut economie de vopsea alba.
Pe de alta parte, eu stiam (da' na, nu-s de meserie, sunt sanse sa nu stiu bine) ca sensurile strazilor cu mai multe benzi pe sens se delimiteaza cu dungi duble (continue sau intrerupte). Si articolul 79 pare sa-mi dea (partial) dreptate:
QuoteArt. 79

(1). Marcajul cu linie discontinua poate fi simplu sau dublu si se foloseste in urmatoarele situatii:

a) marcajul cu linie discontinua simpla:

  1. pentru separarea sensurilor de circulatie, pe drumurile cu doua benzi si circulatie in ambele sensuri;

  2. pentru separarea benzilor de circulatie pe acelasi sens, pe drumurile cu cel putin doua benzi pe sens;

  3. pentru marcarea trecerii de la o linie discontinua la una continua, in localitati acest marcaj nu este obligatoriu;

  4. pentru a separa, pe autostrazi, benzile de accelerare sau de decelerare de benzile curente de circulatie;

  5. pentru marcaje de ghidare in intersectii;

b) marcajul cu linie discontinua dubla, pentru delimitarea benzilor reversibile. Pe asemenea benzi marcajul este insotit de dispozitive luminoase speciale prevazute la art. 56.

(2). Linia continua se foloseste in urmatoarele situatii:

a) linia continua simpla, pentru separarea sensurilor de circulatie, a benzilor de acelasi sens la apropierea de intersectii si in zone periculoase;

b) linia continua dubla, pentru separarea sensurilor de circulatie cu minimum doua benzi pe fiecare sens, precum si la drumuri cu o banda pe sens sau in alte situatii stabilite de administratorul drumului respectiv, cu acordul politiei rutiere.

Asadar, pe DN2 avem sensuri separate de linie simpla => o banda pe sens. Cel putin in zonele cu linie mediana discontinua, ca ca de obicei, la noi e loc de interpretari, de linia simpla continua nu zice nimeni ca e doar la o banda pe sens.  :o

lupualb

Accident grav pe A1 în zona Topolovat (Timis). Elicopterul de la salvare a aterizat lângă autostradă. Sunt mai multe mașini implicate. Afișajul electronic de la A1 nu funcționează, ca să atentioneze șoferii.  În capătul coloanei un polițist gesticulează energic din mână,  încercând sa atentioneze pe cei care se apropie cu viteza de mașinile oprite. În mână în loc de baston are o șapcă pe care o flutura bine. Vizibilitatea este redusa acolo,  fiind o zona cu pantă.
Ce m-a frapat este faptul ca o mașină a Smurd-ului nu putea ajunge la accident, pentru ca banda de urgenta era blocata de autoturisme oprite.

Liviu M

O eventuală explicație pentru dungile ciudate ar putea fi participarea francezilor la lărgire.
Din păcate n-am găsit decât Colas pentru Urziceni - Râmnicu Sărat.

Liviu M

#6610
Quote from: lupualb on July 10, 2021, 12:54:36 PM
Ce m-a frapat este faptul ca o mașină a Smurd-ului nu putea ajunge la accident, pentru ca banda de urgenta era blocata de autoturisme oprite.
De-aia la altii masinile de interventie merg printre doua benzi de circulatie, nu pe banda de urgente (Rettungsgasse la nemti/austrieci). Pe banda de urgente se retrag masinile sa faca loc intre benzi. Ce-i drept, daca banda de urgente e plina ochi, nu functioneaza nici "ulita de salvare".

LE Ce-i drept la austrieci/nemti e loc si in stanga pana la balustrada (si soferii de pe banda cea mai din stanga sunt obligati sa faca cat mai mult loc). In Romania presupun ca cei din stanga nu pot ajuta prea mult la culoar.

RaduG

^^^^ În nodurile mari dintre autostrăzi, eu aș propune MT să se gândească să dezvolte ,,orășele" de tipul Iowa 80. Știu că Iowa 80 e o facilitate care a crescut treptat, dar măcar ar trebui prevăzute și expropriate spațiile, pentru o eventuală dezvoltare ulterioară.

voicul


NadlacII

#6613
Quote from: Liviu M on July 10, 2021, 11:37:47 AM
Nu stiu nici ce a fost in capul celor care au decis sa traga liniile alea, nici care-s regulile pentru marcat acostamentul (in Ro, ca acum il stim pe cel din De). Ce stiu e ca chiar atunci cand au dat in folosinta DN2 largit, cel putin intre Bucuresti si Slobozia acostamentul largit era "barat" cu trei dungi oblice din loc in loc (si cred ca erau si indicatoare cu "pe banda de urgente nu se circula", da' cum au trecut zeci de ani de atunci sunt sanse sa confund). De ce intre timp au disparut... n-am idee.

Aici se mai vede ceva, în pozele StreetView mai vechi:
https://www.google.com/maps/@44.7031274,26.594739,3a,37.5y,264.02h,79.76t/data=!3m6!1e1!3m4!1sc6gcHkSq9mUfnOmysOoe_g!2e0!7i13312!8i6656
https://www.google.com/maps/@44.7010537,26.5885403,3a,75y,82.26h,80.7t/data=!3m6!1e1!3m4!1srBHn2JEeNEAA3KNmYUUdBw!2e0!7i13312!8i6656

În pozele mai noi, se observă că aceste marcaje s-au șters și nu au mai fost refăcute. Dar o linie continuă pe toată lungimea acostamentului ar fi oricum MULT mai intuitivă!

NadlacII

Quote from: Liviu M on July 10, 2021, 01:35:31 PM
O eventuală explicație pentru dungile ciudate ar putea fi participarea francezilor la lărgire.
Din păcate n-am găsit decât Colas pentru Urziceni - Râmnicu Sărat.

Este interesant că în imaginile Google Earth din Aprilie 2002, DN2 are deja configurația actuală. Se știe când a fost efectuată lărgirea acestui drum?