Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 30 Guests are viewing this topic.

contador

Quote from: Bachus01 on July 09, 2021, 01:24:20 PM
Intrebarea : Un sofer turc care vede linia discontinua, fara indicatoare care sa atentioneze ce trebuie sa faca? Sa trimita cerere la CNAIR cand intra in tara?
Soferul turc trebuie sa stie Codul Rutier romanesc daca vrea sa conduca prin Romania, la fel cum un sofer roman trebuie sa stie Codul Rutier turcesc atunci cand conduce prin Turcia.

Quote from: Bachus01 on July 09, 2021, 01:24:20 PMIntr-o tara cu apa calda acostamentul/banda de urgenta este trasata cu linie CONTINUA .
Du-le niste apa calda acestor amarati:

https://www.google.com/maps/@49.7431345,1.6535058,3a,75y,266.3h,76.18t/data=!3m6!1e1!3m4!1s1igylRURT0uUVP-uXUSxdg!2e0!7i16384!8i8192?hl=en

https://www.google.com/maps/@57.4277041,24.4294082,3a,75y,178.37h,83t/data=!3m6!1e1!3m4!1sRIUHEWIeIjQJ1G8T5OP4Ow!2e0!7i13312!8i6656?hl=en

https://www.google.com/maps/@47.2811878,12.5761135,3a,73.3y,293.04h,78.57t/data=!3m6!1e1!3m4!1sJmwWim_vb9r0uxdWc1ojtA!2e0!7i13312!8i6656

https://www.google.com/maps/@52.8016369,5.8406523,3a,75y,198.96h,68.27t/data=!3m6!1e1!3m4!1s8QrJWt1Xv8qfMeU1jELssg!2e0!7i13312!8i6656

Am gasit rapid pe Google Maps niste exemple de drumuri mai mari sau mai mici, insa chiar n-am chef sa pierd toata ziua dandu-ti exemple din majoritatea Uniunii Europene.

vancouver

Nimeni care stie codul rutier si vede linia discontinua de pe DN2 nu isi imagineaza ca acela este un acostament, adica o zona aflata in afara partii carosabile. Pe toate autostrazile acostamentul este marcat cu linie continua groasa in Romania (si in tarile din jur).

Doar noi aici stim ca in acte este acostament. Ceea ce a fost doar un truc pentru a obtine finantare europeana pentru o latime maxima de drum, astfel incat ulterior largirea la 2+2 sa fie cat mai ieftina.

Nici un sofer normal nu are cum sa stie ca acea zona de pe DN2 este acostament, pentru ca:
- zona e delimitata doar cu linie discontinua
- 90% dintre soferi circula pe acel acostament
- politia nu a dat niciodata amenda pentru circulatia pe acostament (si nici nu poate da, cata vreme linia este discontinua)
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

Situatia este complet diferita pe centura Lugoj, unde avem aceeasi situatie ca si pe DN2, doar ca linia este continua. In loc de 90% care se retrag pe acostament pentru a se lasa depasiti, la Lugoj 90% nu ies de pe banda de circulatie iar cei putini care o fac calca doar foarte putin si prudent peste linia continua:





https://www.google.ro/maps/@45.6919183,21.9301174,3a,75y,146.46h,78.37t/data=!3m6!1e1!3m4!1sNrFS7BEFN5AkOch6w1AfTQ!2e0!7i13312!8i6656

Daca pe DN2 s-ar aplica marcaj continuu, lucrurile s-ar schimba treptat si nu s-ar mai intra pe acostament. Daca asta va duce la o reducere a accidentelor nu pot sa stiu. Ar merita incercat de proba pe o portiune.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Liviu M

Citat din cod(r)ul rutier:
QuoteArt. 80
(1). Marcajele de delimitare a partii carosabile sunt amplasate in lungul drumului, se executa la limita din dreapta a partii carosabile in sensul de mers, cu exceptia autostrazilor si a drumurilor expres, unde marcajul se aplica si pe partea stanga, langa mijlocul fizic de separare a sensurilor de circulatie. Aceste marcaje pot fi cu linie continua sau discontinua simpla.
...

Bachus01

Cat ar costa largirea pt un km la 2+2 cu parapet median? Se poate face in regie de catre Cnair?

Putem incepe inafara localitatilor cel putin , eventual in punctele negre. Sunt necesare expropieri ? Din ce cunosc nu ai voie sa construiesti la o anumita distanta de axul drumului pe DN2 . In plus fata de asta toate firmele cu iesire pe DN2 platesc anual o taxa de aproximativ 1600 lei .

Daca cu 300 mil euro il putem moderniza tot cap coada , castigurile sunt infinit mai mari decat suma respectiva daca luam in calcul pierderile materiale si de vieti .

Repet , vorbim mult nu ajungem la nicio concluzie .

Poate ar trebuii adunate toate datele acestea si sa avem o pozitie API vizavi de acest aspect .

Deutschländer

In primul rand, clar nu e drum de 2+2. In primul rand acostament e prea ingust, chiar trebuie sa intrii putin in contra sens cand depasesti un TIR. Mai departe este clar permis depasirea in contrasens.
In al doilea rand, evident nu o sa mai plateste nimeni bani pentru extidere in 2+2 cand avem deja A7 pe hartie.
Nu vreau sa fiu nepoliticos, dar romanul are de principiu nevoie de parapeti. Asta ar fi solutia care salveaza vieti. Evident nu au cum sa fac asta, pentru ca nu e spatiu pentru 2+2.

Eu cred ca solutia este intre 2+1 si linia continui la acostament. Varianta 2+1 e mai logica, dar tras doua linii drepte e mai usor.

Oricum, singura scapare este A7 si o politia mai activa.

TibiV

+1

Dacă ești din Germania, te descurci foarte bine cu limba română...  ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

NadlacII

#6592
Quote from: Deutschländer on July 09, 2021, 04:40:03 PM
Eu cred ca solutia este intre 2+1 si linia continui la acostament. Varianta 2+1 e mai logica, dar tras doua linii drepte e mai usor.

EXACT AȘA!

Pasul 1: linie continuă acostament, pe toată lungimea DN2! -> urgent, simplu și ieftin

Pasul 2: marcaj 2+1, pe cât mai multe porțiuni!

Pasul 3: extindere 2+2, acolo unde se impune

Bachus01

Cu sau fara A7 (mai devreme de 4 ani nu il vedem) , imi mentin parerea ca ar trebui facut minim 2+2 inafara localitatilor (mult mai usor si mai ieftin) , eventual 2+1 in interiorul localitatilor.


vancouver

https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/soseaua-pe-care-zeci-mii-de-soferi-incalca-legea-fara-sa-stie-823803

Citez ce e mai important din articol:

(...)

Marginea din dreapta a drumui național are o lațime de doar 2,5 metri, fix cât lățimea unui camion, cu un metru mai puțin decât lățimea unei benzi de drum național și cu 1,25 metri sub lățimea unei benzi de autostradă.

Convingerea fermă că drumul are două benzi face ca cei care circulă cu viteză să pună presiune pe cei care sunt in fața lor, cerându-le acestora să se retragă spre acostament.

(...)

Ce spun IGPR și CNAIR despre drum

Atât IGPR, cât și CNAIR afirmă că DN 2 are o singură bandă pe sens și că în dreapta benzii se găsește doar acostamentul (porțiune ce nu este inclusă în carosabil). "Drumul național DN2 are o platformă de 13 metri și este prevăzut cu 2 benzi circulație în lățime de 3,5 metri (una pe sens) și două acostamente în lățime de 3 metri fiecare (unul pe sens) (...) Această bandă consolidată de 2,5 metri din cadrul acostamentului nu este o bandă destinată rulării, ea fiind prevăzută pentru staționarea în caz de urgență", afirma conducerea CNAIR într-un răspuns adresat unui utilizator al drumului în 2009.

(...)

Ordonanța 43 din august 1997, privind regimul drumurilor, spune că "este interzisă circulația autovehiculelor pe acostamente, șanțuri, trotuare, pe spații de siguranță ale drumurilor și podurilor, precum și pe banda de urgență sau mediană a autostrăzilor". Potrivit IGPR, încălcarea acestei prevederi se sancționează cu amendă de la 2.000 lei la 6.000 lei, aplicată persoanelor fizice sau juridice, confiorm art.61, aliniat 1, litera a din același act legislativ.

(...)

Poliția Română susține că a avertizat în numeroase rânduri CNAIR asupra situației și că a cerut lărgirea benzii astfel încât să se poată circula pe două benzi pe sens. "Poliția Română (...) a transmis mai multe solicitări către administratorul drumului public, pentru schimbarea soluției constructive a DN2 prin extinderea platformei acestuia și realizarea a câte două benzi de circulșație pe fiecare sens de mers", spune IGPR în răspunsul adresat Digi24.ro.

(...)

Întrebată câte amenzi a acordat de la începutul anului pentru circulație pe acostament, IGPR nu spune că nu a dat nicio amendă pentru aceasta, (...)

(...)

Unul dintre șoferii profesioniști iritați de situație este Coman Tite din Focșani. El are mai multe postări pe Facebook dedicate subiectului și a postat inclusiv înregistrări video cu accidente petrecute din cauza depășirilor. "Camioanele circulă pe acostamentul acela pentru a favoriza un trafic cât mai fluid, altfel accidentele ar fi mult mai multe și mai grave prin forțarea depășirii de către alți conducători auto și neavând spațiul și timpul necesar din cauza traficului foarte aglomerat", spune el într-o postare pe Facebook. Trebuie spus însă că mulți conducători auto de TIR-uri refuză să se retragă pe acostament. "Am spus-o și o mai repet , DN2 - E85 până la o viitoare Autostrada spre Moldova are nevoie de modernizare rapidă (...) murim ca proștii, din vina noastră, a altora, dar unul din n principalele motive ale accidentelor este și configurația drumului. Ține locul unei autostrăzi, străbate jumătate din țară. Nu mai face față nici tâmpiților, nici traficului", spune furios Coma Tite.

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

Aici vedem tot o zona din DN2, langa Lilieci, jud. Ialomita.

Cei care sunt asa de bine informati aici pe forum si cunosc si noaptea in somn codul rutier pe din afara, sa raspunda la intrebarea: CARE este diferenta dintre marcajul continuu A si cel discontinuu B, de ce s-a facut diferit si ce intelege un sofer care a studiat codul rutier ultima oara acum 30 de ani din aceasta diferenta in mod empiric:


Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

#6596
DECI! M-am interesat cum e in Germania.

Marcajul aceala intrerupt simplu pentru marginea unui drum se foloseste la drumurile de la tara. Cea mai joasa clasa de drumuri. Acelea la care latimea drumului NU PERMITE TRECEREA unul pe langa altul a doua vehicule, mai ales daca sunt mai late (gen camion). Atunci este necesara incalcarea (cu grija) a liniei discontinue, pentru a permite trecerea in siguranta pe langa cel care vine din contrasens. Viteza maxima este 70 km/h:







Deci inca o data ATENTIE:
- linia discontinua poate fi incalcata la nevoie si nu este interzisa intrarea pe acostament, ba dimpotriva este OBLIGATORIE pentru a nu face accident
- vmax 70
- NU exista linie de marcaj a axului drumului, tocmai pentru ca drumul este asa de ingust si nu se poate circula doar pe jumatatea lui

Asta spune si regulamentul romanesc de altfel:

"Marcajele
Art. 78
Marcajul longitudinal format dintr-o linie discontinuă simplă sau dublă permite trecerea peste acesta, dacă manevra sau reglementările instituite impun acest lucru.

Marcajele
Art. 80
(1) Marcajele de delimitare a părţii carosabile sunt amplasate în lungul drumului, se execută la limita din dreapta a părţii carosabile în sensul de mers, cu excepţia autostrăzilor şi a drumurilor expres, unde marcajul se aplică şi pe partea stângă, lângă mijlocul fizic de separare a sensurilor de circulaţie. Aceste marcaje pot fi cu linie continuă sau discontinuă simplă."

Si asa capata sens si articolul 80, citat anterior de cineva aici, dar fara sa puna si Art. 78.



Deci hai sa recapitulam:

1. Nu au ce cauta marcaje discontinui pe un drum de acest nivel la marginea partii carosabile. Articolul din regulament care permite ca ele sa fie discontinue este gandit pentru drumuri satesti, comunale etc. cu platforma drumului extrem de ingusta - astfel incat soferul sa nu fie amendat aiurea daca incalca o linie continua ca sa faca loc altui sofer.

2. Daca totusi marcajul exista in aceasta forma, nici o amenda nu ar avea sorti de izbanda in instanta. Chiar daca exista prevederi care interzic circulatia pe acostament, totusi incalcarea unei linii discontinui nu poate fi amendata sau va fi anulata in instanta. Pentru ca Art. 78 e clar si se aplica ceea ce este mai in favoarea soferului, atunci cand exista prevederi contradictorii.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Liviu M

Quote from: vancouver on July 09, 2021, 06:58:34 PM
DECI! M-am interesat cum e in Germania.
Irelevant, conteaza cum e in Romania.

Quote from: vancouver on July 09, 2021, 06:58:34 PM
Si asa capata sens si articolul 80, citat anterior de cineva aici, dar fara sa puna si Art. 78.
Articolul 78 era irelevant in contextul in care am pus citatul. Citatul era raspuns la "in Romania nu exista linie intrerupta pe marginea din dreapta". Ti-am aratat doar ca (poate) exista.

Deutschländer

Cred ca am vorbit de faptul cum nebuna care a trecut in dreapta pe acostament, nu de strazi in Germania. Dar daca dorim, hai:

Pe langa faptul ca EKL4 nici nu prea e reflectat in codul rutier (StVO Anlage 3 Zeichen 340), statul spune clar ca spatiu din dreapta de marcaj este doar de folosit cand te intalnesti cu masini din contrasens, altfel nu.
Referinta: https://www.bast.de/BASt_2017/DE/Verkehrstechnik/Fachthemen/v1-strassentypen.html

Dar din nou, nu cred ca n-are nicio legatura cu problema de DN2 si in continuare cred, cine spune ca e OK sa depasesti acolo pe dreapta, are nevoie de o reevaluare psihica. Si nu doar in trafic. In general, cu toate viata.
Pentru ca data viitoare nu vine alt nebun in contrasens ci este doar o masina cu pana oprita in dreapta dupa curba si atunci sa prinde pe nevinovati.

dr4qul4

NU pot sa nu remarc ca pe acea autostrada din Franta (primul link pus de contador), marcajul de delimitare a benzii de urgenta este identic cu cel de pe DN2.  Oare o fi autostrada cu 3 benzi/sens ?  :lol:




Powered by API/PUM imgur uploader

Oare daca lipseste marcajul, pot depasi in curbe fara vizibilitate :troll:

+1 Liviu M pt postarea articolului privind marcajul de pe margine.

PS. Ma doare undeva de cum e in germania. Prin alte tari poti sa bei o bere inainte sa te urci la volan. Asta nu inseamna ca o poti face si aici.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist