Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

zuma80

Un minus "-"pentru postari despre "auzite".
Pentru A6!

pasadia

@Kimi coada aia arata cat de tâmpită e soluția giratoriilor (și sunt 2 acolo, unul la intrarea in DN și altul la Ungheni) in momente in care ai volume mari de trafic pe TOATE brațele acestora. Dar sincer sa fiu nu arata necesitatea autostrăzii spre Făgăraș.

Continuarea aflată în construcție acum va schimba lucrurile fundamental. Și bucata Oana la Acățari deja va face istorie cozile (dar nu ne va salva de accidentele de prin Nadeș)

ionut_16

^^^

Să fie vorba despre accidentul acesta?

EVENIMENTUPDATE VIDEO&FOTO/ ACCIDENT grav în Mihăiești. Un MORT. Trafic BLOCAT. 2 persoane ÎNCARCERATE
https://cluj24.ro/update-accident-grav-in-mihaiesti-trafic-blocat-2-persoane-incarcerate-69276.html

Quote
UPDATE VIDEO&FOTO/ ACCIDENT grav în Mihăiești. Un MORT. Trafic BLOCAT. 2 persoane ÎNCARCERATEPublicat acum 4 ore  iulie 7, 2021De A.U.


Un accident de circulație a avut loc în urmă cu puțin timp în localitatea Mihăiești, comuna Sânpaul.


Din primele date rezultă faptul că în jurul orei 15.00 a avut loc o coliziune între un autocamion și un autoturism. Traficul este blocat și se estimează reluarea normală a circulației în jurul orei 17.

Potrivit ISU Cluj sunt 3 victime, dintre care două sunt încarcerate.

La fața locului intervin patru autospeciale, două echipaje SMURD, două SAJ și este așteptat și un elicopter SMURD.

ijwtsh

Da, acela e. Se vede si intr-o poza in partea stanga un camion portocaliu iesit din decor.

mihaihedes

A murit șoferul din Logan nu șoferul autocamionului UMB.
UMB a ajutat la mutarea epavei din drum.


JohannDB

#6560
              ....... Ce bine este "să nu alergi mai iute/repede decât îngerul tău păzitor"..... Ieri, pe drumul dintre Turda și Sighișoara (exceptând porțiunile cu autostradă) am avut "plăcerea" generată de 7 ieșiri în depășire a unora (cărora nu știu cum să le mai spun,.... cum să-i mai numesc....., obiecte, nicidecum piloți, KAMIKAZE, aflate/aflați între volan și scaunul din spatele volanului, departe de-a fi ființe umane, cu logică/gândire/responsabilitate/simț al autoconservării/etc. ...) ce veneau din contrasens..... Ieșiri în scurt și cu o sarabandă de "flash"-uri pentru a-i face eu loc, BOULUI ca să treacă mai departe.... Iar eu, "în picioare pe frână" și cu dreapta ridicând praful/nisipul de la marginea benzii.......
               Am un vis.... Măcar odată să fiu într-un tanc, în astfel de situații.....
            Apropo...... aud acum (la momentul tastării) pe "tembelizor" de un comisar-șef din Suceava, de la "înmatriculări-permise" pentru un "fleac" (între 70 lei ?? și 500 euro)....... Și mă mai mir că avem numai kamikaze pe drumuri (aici mi-aduc aminte și de problema "permiselor ungurești", luate cu viză de flotant în Ungaria și translator, de acum vreo 20 de ani, problemă specifică "unora")....
            "Conducători auto" care pierd controlul / ies pe contrasens / intră în depășiri oarbe / fac pe dracul în patru, dar nimic conform codului rutier.......
            Vă mai spun ceva... Degeaba vă legați de vizita medicală și de testul psihologic; respectivii le trec pe bune și au tot interesul să le treacă, așa că se comportă "mai mult decât normal".... Ulterior, se dau în stambă (se declanșează un "declic" în creierul lor), că le permite  familia sau unchiul, că le permite buzunarul, care le permite "mașina", care le anesteziază (împreună cu buzunarul) responsabilitatea / simțurile / logica / legalitatea / autoconservarea......
          Ajungem să lăsăm un testament acasă și scrisoare de adio, când plecăm la drum, ca simplu "amator" ??? Dar cei ce lucrăm efectiv "pe drumuri" ??

gruiarew

Nu știu ce să zic cu avizul psihologic... Am fost de-am dat sala săptămâna trecută, că mai vreau o literă pe permis. Pe cuvântul meu că erau niște omuleți lângă mine, numai normali nu păreau. Plus, dacă ai ceva probleme de vedere la un ochi deși treci, ai probleme mari în a aprecia corect distanțele.

Pe de altă parte am comis-o și eu. Am trecut de pe mașină de 0.9l cc la 1.6l cc. Și pe acolo pe la Grind era s-o fac lată (nu era A pe atunci). Aveam impresia că m-am urcat într-un avion față de ce am avut. Dar prostul nu a calculat și kilogramele în plus și faptul că de după tufe poate apărea ceva. Noroc că era TIR și i-am văzut paravântul peste tufe și nici nu venea tare, așa că am avut vreme să ies în stânga (cel din spate închisese gaura de unde am ieșit).

Deci nu toți îs kamikaze. Unii chiar pot avea un moment de retard, cum am avut și eu.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Bachus01

#6562
Accident intamplat astazi intre Roman si Târgu Frumos . Șoferul din ww de 67 ani si sotia de 65 ani decedați.

Chiar dacă vinovatul principal este șoferul care a provocat accidentul , si ceilalti doi participanți sunt vinovati moral într-o oarecare măsură.  In primul rand bizonul cu depășirea prin dreapta , care de altfel a fost si "singurul sofer" in stare sa evite dar asta nu este o scuza . Conducătorul dubei,  care era atent oriunde  in alta parte numai la trafic nu + era suficient sa tragă drepta de volan si nu stanga iar impactul putea fi evitat sau mai mic.  Iar referitor  șoferul care a provocat accidentul sunt curios cum a trecut medicalul .

Sa facem abstracție de acostament , lungim iar discuția. 
Poate militia românească se trezeste in al 12 lea ceas sa renunte naibii odata de stat cu radarul in boschetii . Nu viteza este principala cauza de accidente . Folosirea telefonul , bizonii cu depasirile prin dreapta , șoferii cu o anumita varsta care nu au reflexe deloc (ii vezi in weekend de obicei mergând cu 60 inafara localitatii) , șoferii care accelerează în depășirea,  toate cazaturile de mașini  care circula pe drumuri , depasirile pe linie continua si neacordarea de prioritate. Urgent trebuie inasprita legislatia , mai ales cu folosirea telefonului . Minim 3 luni lasati fara permis.  Poliția sa circule in masini civile si sa sancționeze cazurile de mai sus.  Si schimbată legea amenzilor . Nu ai plătit in 90 zile puscarie sau conturile executate . De obicei pe bizoni ii doare undeva de amenzi




yetiman

Si la accidentul de ieri de la Mihaiesti a aparut o filmare din masina aflata imediat in spatele Logan-ului.

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

dr4qul4

accidentul din Cluj e exemplul perfect de ce nu trebuie mers pe acostament.
Referitor la primul accident, cel cu duba nu are nici o vina. El mergea linistit pe banda lui.
Nici eu nu trag dreapta fara sa ma uit in oglinda, mai ales dupa ce tocmai m-a depasit cineva pe acolo.
Ce  nu inteleg eu, e ce cauta cel cu golful acolo? Chiar nu a gasit unde sa opreasca pe sensul lui?Nu sunt prea multe ocuri, dar poti sa intri pe un drum secundar si sa opresti acolo. Si de ce nu a tras el stanga  spre boscheti?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

vancouver

#6565
In cazul accidentului cu duba dintre Tg. Frumos si Roman, cel care a filmat si depasit prin dreapta NU ARE ABSOLUT NICI CEA MAI MICA URMA DE VINA. In momentul in care apare masina pe contrasens in raza de vizibilitate (aprox. la secunda 8 ) acesta deja depasise duba si circula absolut normal pe drum, cu exceptia vitezei clar peste limita pe care o avea. La 120 se fac 33 de metri pe secunda, deci avea deja parcursi 60-70 m dupa ce depasise duba. Nu poti face vreo legatura intre depasirea ilegala prin dreapta si accident.

La fel de bine putea sa fie duba pe acostament si cel care filmeaza sa depaseasca normal prin stanga. Atunci cel care filma o patea el si cel cu duba scapa (mai ales ca duba obtura vizibilitatea).

De asemenea cel cu duba NICI VORBA sa fi tras de volan spre stanga, el a reusit sa apese la maxim frana. Dar - mai ales la masini mai vechi - cand pui masina in cap la franare maxima, ea trage intr-o parte, ca e greu de crezut ca toate rotile au aceeasi uzura, toate franele sunt si ele la fel de uzate, discuri etc... Deci pur si simplu masina a tras din cauza franarii usor spre stanga si apoi cand ABS-ul a inceput sa functioneze directia s-a redresat. In clipa impactului masina e din nou cu botul inainte normal. Cel mai probabil roata stanga fata a franat 100%, iar cea din dreapta a avut ori rugina ori vreo intarziere de o fractiune si asta a dezechilibrat un pic masina.

Posibil sa fi fost si carosabilul inegal de alunecos, adica pe o parte sa fi fost ceva praf.

Deci cel cu duba era super pe faza, pentru ca un om normal reactioneaza cam intr-o secunda (de cand creierul percepe problema, compileaza ce e de facut, transmite comanda, apoi pana are loc miscarea pe pedala si apoi cat dureaza pana hidraulica masinii executa comanda dureaza o secunda. La un om in varsta 1,2 secunde, la pilotii de curse 0,4-0,5s). Atunci cand cel care filmeaza face acea mini-pendulare (adica si el franeaza maxim si masina lui de asemenea aluneca un pic din cauza prafului de pe carosabil), aproape instantaneu si cel cu duba incepe franarea (pendularea).

Nimeni, absolut nimeni dintre cei de acolo nu are ce sa-si reproseze si sper ca traiesc cu totii, inclusiv soferul dubei. SINGURUL vinovat este cel cu masina pe contrasens, care pleaca de pe loc cu viteza mica, fara sa se asigure si taie drumul, deci nu se duce direct pe partea lui de drum, ci merge in diagonala.

Un parapet median in acea curba si o largire a drumului pe ambele parti cu cate un metru (treaba ce se poate face in 2 saptamani) rezolva situatia si asa ceva nu se mai intampla.

PS. Toti cei implicati, mai putin vinovatul, reactioneaza corect si pun frana maxima. Inclusiv cei 2 din spatele dubei. Doar ca frana dubei se vede clar ca nu a fost asa eficienta. In ciuda impactului care opreste duba pe loc, cei doi din spate nu intra (cu viteza) in duba, poate doar o ating usor. Deci franarea lor a fost mult mai eficienta. De aceea e bine ca starea tehnica a vehiculelor, mai ales partea de franare, sa fie in stare ireprosabila, nu lasate discuri varza si puse placute ieftine, cauciucuri uzate, etc..
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

danutzu_1069

#6566
Accidentul de la Mihaiesti: turismul rosu nu a circulat pe acostament ci eu suspectez adormire / atipire la volan sau problema grava de sanatate (preinfarct, etc) , Este clar ca soferul, dupa ce masina merge singura pe traiectoria in curba, chiar si dupa ce curba se termiana, trage de volan stanga, dar trage prea mult.....

Accidentul dintre Tg. Frumos si Roman,... @vacouver a descris cat se poate de corec, si este clar cine este singurul vinovat.
Doar o singura observatie, daca nu se trece axul drumului, pe sensul celalalt de mers, manevra se numeste devansare nu depasire si este rezultatul faptului ca un vehicul se deplaseaza cu o viteza mai mare decat a altui vehicul...

gruiarew

Totuşi nu se poate face nimic pentru ca drumul acela să fie liniat cum trebuie? Să nu mai fie discuţia asta de bandă / acostament etc. Depăşire, devansare ce-o fi nu se face prin dreapta...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

dr4qul4

@vancoucer, legilatia rutiera te contrazice. Pe acostament nu ai voie sa circuli, de depasit nici nu poate fi vorba.
Rolul acostamentului este de a oferi spatiu pentru a opri in caz de urgenta. Adica este identic cu al benzii de urgenta de pe autostrazi.
Cine circula pe acostament este vinovat de orice accident petrecut pentru ca se va considera ca s-a pus in miscare fara a da prioritate. Politia interpreteaza legea exact ca si cum ai iesi dintr-o alveola/parcare.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Cristi N

Depasirea e atunci cand se iese din sirul de vehicule pentru a trece in fata altuia chiar daca nu se depaseste axul drumului si/sau nu se revine pe sirul initial. Au fost o multitudine de modificari ale articolului asta de-a lungul timpului.