Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Europiu

^^ Sigur că e greu să faci o comparație, fie și numai din cauza diferenței în numărul de kilometri, dar în Germania, de pildă este un număr minim de ore pe care trebuie să le absolvi pe autostradă în timpul școlii de șoferi. Implementarea e relativ simplă, întrucât în preajma localităților mari ai zone cu limitare de viteză.

Nu știu cum îl aduci pe un învățăcel din Botoșani sau Maramureș pe autostradă, dar, așa cum spui, măcar teoretic ar trebui făcut la școală. Iar lumea sensibilizată prin campanii intensive. Dar, cine să le facă? Pentru că timpul de emisie nu e gratuit.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

JohannDB

      Ca unul ce sunt cu "plinul făcut" cu surprizele create de cei ce se opresc din varii motive, pe banda de urgență, aș avea o mică întrebare....  Bat-o vina de mașină, un BMW, X5; (ce naiba are marca asta de mașină ?? ), cum se face că l-a luat pe "stopist" pe banda de urgență ?? Că "agabaritic" nu era, ca să ruleze la limita din dreapta a liniei continue dintre B1 și BU (banda de urgență) ?? Se pare că evenimentul a avut loc și la lumina zilei.... Sau "stopistul" a oprit, "atât de retras la glisieră" de atingea dunga albă dintre B1 și BU...??
      Nu vor să bage la cap sub nicio formă PERICOLUL UNEI OPRIRI "aiurea" pe banda de urgență.... Că de semnalizarea de rigoare, că e zi, că e noapte, "vax albina".... Sublimă și absentă cu... desăvârșire !!
      Am văzut opriri pentru că "ăl mic face pipi/caca" (și parcarea era la 500m-1km mai în față)...., oprit pentru că vrea să tragă o gură de aer, oprit pentru a-și sorbi din paharul de cafea și a  trage o pipă, așezat cu cuXul pe parapetul lateral,.... oprit ca să "îmbuce" un sandwich etc,...etc.... Dar, NICI UNUL lipit de parapetul din dreapta și "sărit" peste parapet în dreapta; horă în spatele sau fața mașinii....

JohannDB

#6542
                       Revin cu o problemă, de siguranță pe autostradă......
           Eram pe A1, cu o  mică piesă de 39,50m lungime, 3m lățime și....95 de tone la total; normal cu însoțire de poliție.... Și se face că la ceas de noapte fiind un martie al anului 2020, undeva pe la km 488 avem o pană cu explozie pe trailer, ca "noroc" pe dreapta trailerului....  Ne oprim la limita la care se putea lucra la roată, pe dreapta, între trailer și parapet, cu poliția la balizaj în spate (inclusiv poliția, pe autostradă stă în spate)...  După primele cinci minute am constatat că avem NUMAI TURBAȚI și CHIORI pe drum, cu toate luminile roșu albastre ale girofarului poliției, fapt pentru care am tăiat-o cu maximă viteză la prima ieșire (km 494, de Timișoara-Aeroport) unde am făcut stânga împrejur, mâncând pământul până la ieșirea din spatele nostru la km 501, după care frumos m-am oprit în spatele convoiului și cu placa de semnale variabile ridicată și luminată pentru "soare/ziuă" că se vede mai tare, mai de departe, ne-am apucat să punem "blincăre" galbene (lămpi pe baterie cu galben intermitent) și conuri reflectorizante pentru a face culoar de deviere și protecție...... Abia la acest moment am putut să ne vedem, cât de cât, liniștiți de repararea defecțiunii, care operație a durat o oră și jumate în total..... Dar și noi lipiți de parapet și atenți la tot ce venea din spate, pentru a plonja în șanț, de-ar fi fost nevoie........
        Ce vreau să spun ::::::: Poliția rutieră de autostradă, la nemți (că am avut destul de-a face cu ei la însoțire) sunt dotați cu "dube"/minivan-uri.... Toate aceste dube au placă rabatabilă cu semnale luminoase, de la "atenție", la ocolește stânga/dreapta, la oprire obligatorie/stop, săgeți direcționale galbene, în cascadă spre stg/dr..... Mai au în plus un set complet de conuri de semnalizare și lămpi pe baterii cu lumină galbenă intermitentă (șase bucăți -eu ca BF3 am patru astfel de lămpi)......
       Și ca dotări de serviciu, dubele lor au și sistem integrat de trafic de date, cu imprimantă și tot ce ai nevoie pentru verificări........
      AȘA CEVA LE-AR FI NECESARE  și băieților noștrii; nu faptul că au un pistol radar și în "traistă" două "covoare extensibile cu țepi" pentru blocarea celor periculoși (care le au și nemții în dotare)....
      Ori un simplu Logan, care abia scoate 100 CP cu motorul de 1000 cmc, are prea puțin loc pentru toate sculele astea de asigurarea-balizare pe autostradă... Chiar și Duster-ul are puțin loc în portbagaj......
      Asta ne-ar fi necesar pe autostradă....... Ca să nu stai cu fesele strânse (cu toate luminile de avertizare) și să te întrebi, dacă unul, chiar are orbul găinilor și te ia din....... spate......!!

nirolf

Am văzut ocazional șoferi care depășesc pe banda de urgență când coloana nu se mișcă suficient de repede pentru ei. E posibil să fie unul din acele cazuri. Milițienii care dorm cu radarul la umbră nu observă astfel de zmei.

alin2pas

Quote from: vancouver on June 27, 2021, 03:37:13 PM
Ca sa gasim si ceva pozitiv: Waze-ul, prin faptul ca anunta "masina oprita" duce la o constientizare a pericolului pentru multi tineri si de varsta medie. Pentru cei care au cap sa judece adica.
Waze e bun și pentru poliție dacă știu să-l folosească. Am mers odată dinspre Simeria spre Petroșani și îmi apărea semnalat pe Waze poliție - radar aproape în fiecare localitate de pe traseu, iar mașina poliției am văzut-o la mai puțin de 20 km de Petroșani, când se întorcea spre Simeria. Ghici cu ce viteză se circula prin toate localitățile. Poate nu au dat nici o amendă, dar au atins obiectivul esențial: au făcut participanții la trafic de pe tot traseul să circule regulamentar.

kitsune

Că vorbim de Waze și suntem la siguranța circulației: mie niciodată nu mi s-a părut ușor de raportat ceva in Waze, cu toate că telefonul stă în suport. Ai multe chestii de butonat ca să faci o raportare cât de cât ok, timp in care numai atent la drum nu ești. Așa că am renunțat (și la Waze și la raportat)
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

vancouver

La mine consoarta este instruita sa faca raportarile. Inclusiv daca Waze anunta un pericol nu stau sa ma uit eu despre ce este vorba, ci imi spune ea. Cand sunt singur in masina nu raportez nimic, exceptie daca e ambuteiaj si merg incet.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

alin2pas

Eu am suportul de telefon pe bord în poziție foarte accesibilă și văd alertele și indicațiile cu priviri scurte, la fel ca în oglinzile retrovizoare, dar de raportat, tot așa la viteză mică. Nu am îndemânare să butonez în timpul mersului și nici nu vreau să obțin astfel de îndemânări. Nu mi s-a părut ok nici când nu era ilegal să fac asta. Din păcate sunt mașini (în special cu sisteme multimedia cu touchscreen) la care și o schimbare a postului de radio sau a sursei de muzică te face să iei privirea de la drum mai mult decât ar fi ok.

AlexxC

Pentru mine Waze inseamna un mare plus in materie de timp economisit si siguranta rutiera in special pe timp de noapte cand m-a ajutat sa evit gropi, animale moarte, obiecte pierdute pe carosabil , carute nesemnalizate ,balti cu pericol de acvaplanare, autovehicule oprite in curbe fara vezibilitate si multe altele pe care nici nu mi le-as fi imaginat.
Asa cum ne bucuram de beneficiile acestei aplicatii cred ca trebuie si sa contribuim la siguranta celorlalti macar prin semnalizarea pericolelor majore iminente...chiar cu pretul de a trage un minut pe dreapta.

Cristi N

Eu incerc sa raportez cam tot ce intalnesc dar fac cate o operatie pe rand in asa fel incat arunc privirea doar cate o fractiune de secunda pentru confirmare. In momentul in care ai dat click pe butonul de alerta waze memoreaza pozitia si in felul asta nu mai conteaza cat dureaza toata plimbarea prin meniuri.

al_eugen

Pana saptamana trecuta as fi fost de acord.

Apoi telefonul meu (un samsung S7 cu ultimul waze) a binevoit sa ma anunte ca pot zice si "Ok Google, report a hazard!"

Si, surpriza maxima, merge!

n-am testat inca lucruri mai complexe cum ar fi "car stopped on shoulder", dar cred ca merge.


kitsune

Interesant. Dacă merge pe S7 înseamnă că ar trebui să meargă și la mine. Dar ce te faci când rămâi mut de uimire, cum am rămas eu azi când am văzut un nene pe la 65-70 de ani, cu cârje, care se chinuia să sară gardul metalic din fața City Parc la vreo 15 m de trecerea de pietoni. Și nu glumesc când spun că se chinuia. Îmi pare sincer rău că nu am putut face o fotografie. Am să mă uit prin media, imposibil să nu îl fi filmat cineva.
Din păcate, cei care sunt in drept să sancționeze astfel de fapte erau băgați la umbră pe lângă vreo restricție de viteză.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

ionut_16



Un mort şi un rănit, bilanţul unui accident produs pe E85, lăngă Râmnicu Sărat
https://adevarul.ro/locale/buzau/un-mort-ranit-bilantul-unui-accident-produs-e85-ramnicu-sarat-1_60dda4025163ec4271a57350/index.html


QuoteTraficul a fost restricţionat pe DN2 E85, joi, pe sensul de mers Râmnicu Sărat către Buzău, din cauza unui accident rutier. Evenimentul s-a soldat cu moartea unui bărbat de 44 de ani.

Potrivit IPJ Buzău, accidentul s-a produs pe raza satului Oreavu iar vinovat de producerea lui ar fi un şofer de 28 de ani, din comuna buzoiană Grebănu.
În timp ce conducea pe direcţia Buzău către Vrancea, a intrat în coliziune cu o autoutilitară care circula din sens opus, la volanul căreia se afla un conducător auto de 51 de ani, din Prahova.

La faţa locului a intervenit un echipaj de descarcerare pentru scoaterea victimelor din caroseriile deteriorate.
Accidentul rutier s-a soldat cu decesul pasagerului din autoturism, un bărbat de 44 de ani, din comuna Grebănu, şi rănirea şoferului, acesta fiind preluat de ambulanţă şi transportat la spital pentru îngrijiri medicale.

În cauză se va întocmi dosar penal iar poliţiştii continuă cercetările pentru stabilirea tuturor împrejurărilor în care s-a produs accidentul.
Traficul în zonă s-a reluat în urmă cu puţin timp şi se circulă în condiţii normale pe tronsonul dinyre Buzău şi Râmnicu Sărat.

Kimi

Un mesaj pentru cei care au decis ca nu e nevoie ca A3 sa continue mai departe de la Tg Mures  O:-)
(poza facuta in dupa masa asta de miercuri la iesirea de la Ungheni/aeroport, sensul de la CJ spre MS):


ijwtsh

#6554
Pe un grup de Facebook despre traficul din Cluj am aflat ca acum cateva ore a fost un accident in Mihaiesti. Un sofer UMB mort, dupa spusele unui domn.  :(