Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

irirat

#6255
@Gruiarew
Eu iti au dreptate, si pe mine ma enerveaza cei care nu respecta regulile de circulatie sau nu sunt adeptii bunului simt, indiferent ca sunt in colanti sau nu,  biciclisti sau soferi. Referitor la filmuletul tau, baiatul pe bicicleta chiar are curaj, daca tu faceai manevrele alea cu masina in fata lui, te lua lumea de nebun....
Anyway nu cred ca viteza e neaparat o problema si cred ca politia se poate concentra pe urmatoarele spete (in privinta biciclistilor)
Art. 161 - Se interzice conducatorilor de biciclete sau mopede:
e) sa circule in paralel, cu exceptia situatiilor cand participa la competitii sportive organizate;
o) sa traverseze drumurile publice, pe trecerile destinate pietonilor, in timp ce se deplaseaza pe bicicleta sau moped;
+
Art. 116
(1) Conducatorii de vehicule sunt obligati sa semnalizeze schimbarea directiei de deplasare, depasirea, oprirea si punerea in miscare.
si cireasa de pe tort
depasirea prin dreapta (a autovehiculelor, nu a tramvaiului)

Astea le-am invatat si eu acum 35 de ani cand educatia rutiera era obligatorie in gimnaziu.

PS: eu nu sunt ciclist decat ocazional, dar asta nu-mi ia dreptul la opinie...sa curga minusurile


Valentin


ionut_16

Dacă tot vorbeați de echipaje de poliție care opresc pe autostradă, undeva pe lângă Cluj:

- minutul 6:55


frunzaverde

Este absolut absurda asta cu limitatul vitezei la bicicleta... Majoritatea ciclistilor nu stau cu GPS-ul pe furca... Si, pana la urma, la ce va ajuta o reducere a vitezei bicicletelor?
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

AndreiB

#6260
Nu ajuta la nimic. Reglementari ca sa se ocupe si de MAI ceva, sau probabil ceva functionari cu patima anti ciclism.

Sunt prioritati mult mai mari in legislatie/codul rutier de care se poate ocupa MAI/Parlamentul: simplificarea amendarii vitezei excesive prin radar fix fara camere omologate si alte portite legislative si simplificarea amendarii parcarii ilegale fara identificare si constatare de x-ulescu etc.

Ambele masuri de bun simt care ar imbunatati enorm siguranta si urbanismul din Romania. MAI se concentreaza pe radar pentru ciclism... Populism ieftin.

tom_sawyer

Propuneri de reglementare pentru noul cod rutier:

- clarificarea circulatiei prin sensul giratoriu
- regula fermoarului
- ridicarea vitezei pe DX-uri, de la 100 km/h cat este in prezent.

Sper ca si API va avea un cuvant de spus legat de acest nou cod rutier.

neobluenet

@ionut_16 e de pe A1, la nodul de la Saliste, portiunea de dinainte e OS3, de-aia e asa peticita.

Pe DX-uri clar ar trebui ridicata viteza maxima la 110, ca la vecinii de la vest. Avand in vedere ca in cazul nostru va fi trafic de lung parcurs, geometria va fi mult mai buna ca pe DN-uri, situatiile neprevazute pot fi anticipate din timp. Pe langa asta o crestere a vitezei maxime admise poate face mai multi soferi sa o respecte. De exemplu, pe DN1C intre Cluj-Napoca si Dej se circula cu mai mare viteza de cand sunt limitele de 50km/h, decat cand erau 70km/h.

etravel

Quote from: frunzaverde on April 15, 2021, 11:57:43 PM
Este absolut absurda asta cu limitatul vitezei la bicicleta... Majoritatea ciclistilor nu stau cu GPS-ul pe furca... Si, pana la urma, la ce va ajuta o reducere a vitezei bicicletelor?
E aberant sa pretinda respectarea unei asemenea limitari, mai ales cand aceeasi lege nu prevede si obligativitatea existentei unui GPS imbarcat pe bicicleta.
Autoritatile in loc sa stimuleze deplasarea biciclistica, mai rau vor sa o inhibe.

JohannDB

                  Când nu mai ai "ce face", cauți "nod în papură".......!!
                       Stau și mă întreb, gândindu-mă, dacă cumva "discernământul" unora n-a luat-o pe "arătură"........ Săăă, pui 30 km/h la biciclete,  ... Poate la vale și cu vântul din spate, ....înseamnă că cei ce gândesc (aiurea)/pritocesc  aceste "normative" n-au "călărit" o bicicletă în adevăratul sens al acțiunii/efortului ..... Pentru a atinge 30 km/h, dar, mai ales să depășești această viteză (doar dacă ești la vale și cu vântul din spate - unde să te aștepte radarul, că n-or fi proști să stea în altă parte) este un efort "destul de țapăn" în pedale și viteaza asta cere mușchi, cel puțin la nivel de la "mediu în sus"............ Totul, seamănă cu "cererea" din vremea codului din vremea RSR cu "reducerea vitezei la limitarea oricărui pericol"......... DECI timpul stă în loc !!!! Dacă vorbim de biciclete electrice și chiar trotinete ("poate - oare ?? -  tunate") electrice, echilibrul și "încrederea" cade.......................................

TibiV

https://ec.europa.eu/romania/news/20210420_siguranta_rutiera_ro

Siguranța rutieră: În 2020 s-a înregistrat o reducere cu 4 000 de cazuri a accidentelor rutiere mortale în UE, rata mortalității fiind la cel mai scăzut nivel din toate timpurile

Comisia Europeană a publicat astăzi, 20 aprilie, cifre provizorii privind accidentele rutiere mortale din anul 2020. Potrivit estimărilor, 18 800 de persoane și-au pierdut viața în urma unui accident rutier în cursul anului trecut, o scădere anuală fără precedent de 17 % față de 2019. Aceasta înseamnă că un număr de 4 000 de vieți au fost cruțate pe drumurile din UE în 2020 în comparație cu anul 2019. Scăderea volumelor de trafic, ca urmare a pandemiei de COVID-19, a avut un impact clar, deși nu poate fi măsurat, asupra numărului de accidente rutiere mortale.

Comisarul pentru transporturi, Adina Vălean, a declarat: ,,În 2020, pe șoselele europene au fost cu 4000 de victime mai puțin față de anul precedent. Din păcate, România rămâne țara din Uniunea Europeană cu cele mai multe accidente soldate cu victime - 85 la un milion de locuitori. România trebuie să investească masiv și urgent în soluții pentru siguranța rutieră: infrastructură adecvată pentru fiecare tip de mobilitate, programe de educație, reformă legislativă pentru introducerea tuturor principiilor europene în domeniu. Sper ca investițiile în transporturi prevăzute în Planul Național de Redresare și Reziliență să aibă o componentă consistentă de siguranță rutieră. România are nevoie de o strategie integrată în această privință, care să lege investițiile în infrastructură de cadrul legislativ''.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

DarkFranck




"Din păcate, România rămâne țara din Uniunea Europeană cu cele mai multe accidente soldate cu victime - 85 la un milion de locuitori.

România trebuie să investească masiv și urgent în soluții pentru siguranța rutieră: infrastructură adecvată pentru fiecare tip de mobilitate, programe de educație, reformă legislativă pentru introducerea tuturor principiilor europene în domeniu.

Sper ca investițiile în transporturi prevăzute în Planul Național de Redresare și Reziliență să aibă o componentă consistentă de siguranță rutieră. România are nevoie de o strategie integrată în această privință, care să lege investițiile în infrastructură de cadrul legislativ'', a declarat comisarul european pentru transporturi, Adina Vălean.

Din păcate, situația rămâne foarte proastă la noi, e un masacru pe șosele în România an de an...
Fluctuat Nec Mergitur

voicul

În 2020, accidentele rutiere mortale în UE, la cel mai scăzut nivel din toate timpurile. România, țara cu cea mai mare rată de decese

Comisia Europeană a publicat astăzi, 20 aprilie, cifre provizorii privind accidentele rutiere mortale din anul 2020. Potrivit estimărilor, 18.800 de persoane și-au pierdut viața în urma unui accident rutier în cursul anului trecut, o scădere anuală fără precedent de 17% față de 2019. Aceasta înseamnă că un număr de 4.000 de vieți au fost cruțate pe drumurile din UE în 2020 în comparație cu anul 2019. Scăderea volumelor de trafic, ca urmare a pandemiei de COVID-19, a avut un impact clar, deși nu poate fi măsurat, asupra numărului de accidente rutiere mortale.

Comisarul pentru transporturi, Adina Vălean: ,,În 2020, pe șoselele europene au fost cu 4.000 de victime mai puțin față de anul precedent. Din păcate, România rămâne țara din Uniunea Europeană cu cele mai multe accidente soldate cu victime - 85 la un milion de locuitori. România trebuie să investească masiv și urgent în soluții pentru siguranța rutieră: infrastructură adecvată pentru fiecare tip de mobilitate, programe de educație, reformă legislativă pentru introducerea tuturor principiilor europene în domeniu. Sper ca investițiile în transporturi prevăzute în Planul Național de Redresare și Reziliență să aibă o componentă consistentă de siguranță rutieră. România are nevoie de o strategie integrată în această privință, care să lege investițiile în infrastructură de cadrul legislativ''.

Drumurile din UE sunt de departe cele mai sigure din lume
În cursul deceniului precedent, între 2010 și 2020, numărul deceselor cauzate de accidente rutiere a scăzut cu 36%, o scădere care nu atinge obiectivul stabilit pentru deceniul respectiv, și anume reducerea cu 50% a numărului de decese. Cu toate acestea, cu 42 de accidente rutiere mortale la 1 milion de locuitori, UE rămâne continentul cu cele mai sigure drumuri din lume. Cu titlu comparativ, media mondială este de peste 180.

Potrivit cifrelor provizorii, 18 state membre au înregistrat o scădere record a numărului de accidente rutiere mortale în 2020. La nivelul UE, numărul deceselor a scăzut în medie cu 17% față de 2019, deși reducerea a fost departe de a fi uniformă, cele mai mari scăderi (de 20% sau mai mult) fiind observate în Belgia, Bulgaria, Danemarca, Spania, Franța, Croația, Italia, Ungaria, Malta și Slovenia. În schimb, cinci state membre (Estonia, Irlanda, Letonia, Luxemburg și Finlanda) au înregistrat o creștere a numărului de decese, deși numărul acestora tinde să fluctueze de la an la an în țările mici.

Pe o perioadă mai lungă de timp, numărul deceselor pe drumurile europene a scăzut cu 36% între 2010 și 2020, ceea ce se situează sub obiectivul UE de 50%. Numai Grecia (54%) a depășit obiectivul, fiind urmată de Croația (44%), Spania (44%), Portugalia (43%), Italia (42%) și Slovenia (42%). În total, nouă state membre au înregistrat scăderi cu 40% sau mai mult.

Deși evoluția fără precedent constatată în 2020 a determinat anumite schimbări în clasamentul ratelor mortalității pe țări, cele mai sigure drumuri rămân în Suedia (18 /1 milion), în timp ce România (85 /1 milion) a înregistrat cea mai ridicată rată a mortalității în 2020. Media UE a fost de 42 de decese la un milion de locuitori.

Impactul pandemiei e greu de măsurat
Reducerea volumelor de trafic, ca urmare a pandemiei de COVID-19, a avut un impact clar, deși nemăsurabil, asupra numărului de accidente rutiere mortale. Cu toate acestea, datele preliminare arată că în SUA, de exemplu, numărul accidentelor mortale a crescut vertiginos în 2020, în pofida reducerii volumelor de trafic. Într-adevăr, statisticile înregistrate în unele țări ale UE indică, de asemenea, o creștere a comportamentelor mai riscante, în special excesul de viteză, în perioadele de restricții de deplasare a persoanelor.

Taote detaliile pe:
https://www.digi24.ro/stiri/externe/ue/in-2020-accidentele-rutiere-mortale-in-ue-la-cel-mai-scazut-nivel-din-toate-timpurile-romania-tara-cu-cea-mai-mare-rata-de-decese-1502167

cristi5

Am inteles ca exista interes pt implementarea Viziunii Zero (e si un inceput de topic pe forum despre asta). E singurul mod de care stiu cu care se poate scadea marcant numarul victimelor.

Autostrazile sunt doar o parte a solutiei devreme ce mare parte din victime sunt pietoni si ciclisti. Si va fi greu de implementat o viziune integrata in Romania unde fiecare e cu silozul lui: CNAIR, CJ, primarie, CFR (treceri la nivel), operatori rutieri, feroviari etc

Am un canal de comunicare cu consilierul ministrului pe siguranta, dar din pacate nu am gasit prea multe mijloace sa ajut. Pana la urma chiar daca am studiat human factors nu am profesat niciodata direct pe siguranta rutiera.

Vedem cum evolueaza treaba.

vancouver

#6269
Va dau eu cateva hinturi pentru o intelegere rapida a situatiei:

# tarii cat mai multe capete de pod! + rigole descoperite de 2-3 metri (canalizarea acoperita e pentru altii)
# copacii o duc bine pe marginea drumurilor (si masinile infipte in ei la fel)
# treceri la nivel cu calea ferata
# cea mai mica rata de executare a amenzilor din UE: doar 43-45% din amenzi platite - cauza primara: Romania nu stie unde se afla locuitorii ei. Cauza secundara: acte multe si inutile pentru a declara un domiciliu nou si lipsa obligatiei de a declara parasirea unui domiciliu.
# restrictii absurde
# lipsa centuri la sate + pietoni bauti
# vanzatori ambulanti pe marginea drumului
# puncte negre

Vreau sa fiu foarte clar: nu am intalnit NICAIERI, dar NICAIERI in toate Europa capete de pod. Asa ceva practic nu exista. Sau poate o exista cateva ascunse sau pe vreun drumeag lateral. Dar nu pe drumuri de interes national. Ar fi un efort minim eliminarea lor completa: un program national in acest sens, transformarea tuturor rigolelor din localitati de-a lungul DN si DJ in canalizari acoperite, trotuar pentru pietoni, parapet lateral unde nu se poate (poduri, diferente de nivel mari).

La fel taiati toti copacii. Dupa unificarea Germaniei, cei din vest au ramas consternati cand au vazut nebunia din RDG cu copaci pe margine si in cateva luni i-au taiat pe toti.

Treceri la nivel - de cand vorbesc in gol pe tema asta... Sincer ma asteptam macar de la Drula sa porneasca aici un program agresiv... Am incercat sa dau semnale in directia asta si lui Bode, prin consilieri, dar nici consilierii si nici Bode n-au inteles ce vreau...

Legat de restrictii absurde: Ex. limita de 80km/h pe ploaie pe autostrazi, care in loc sa opreasca accidentele grave, dimpotriva le multiplica prin efectul pervers de a considera orice limitare sau regula ca fiind idioata (in esenta legiuitorul il considera pe sofer un imbecil, daca il pune sa mearga cu 80 la ora pe ploaie, ca atare si soferul raspunde considerand legiuitorul tot un imbecil; ca si comparatie in Franta limitarea pe ploaie este de 110 - cu totul alt ordin de marime, iar in Germania nu exista nici o limitare generala, ci sunt semnalizate doar punctele critice, unde se formeaza pelicule de apa si exista risc de acvaplanare, si acolo intr-adevar limita este 80, ceea ce chiar ajuta pe soferi sa evite accidente grave; in rest pe ploaie se considera soferii suficient de rationali si inteligenti sa circule mai incet decat daca este uscat si ca atare nu exista nici o limita).

De asemenea e inadmisibil sa nu se actioneze IMEDIAT cu masuri in punctele negre cunoscute. Ma refer la modificare configuratiei drumului / intersectiilor. IMEDIAT, cu fonduri de urgenta, fara licitatie. Pe cat posibil intern prin DRDP.


.... in final... ia mai bagaaa maaa o bere si da-l in puii lui pe @vancouver cu ideile lui .... baga o restrictie de 30 km/h in toata tara si gataaaaaaa.... Si mai las-o baaa ca merge asaaaaa.. La anu nu trebuie sa ne miram iara ca suntem cei mai prosti....
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.