Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

kitsune

Să mai pun și eu paie pe foc... (că am mai discutat o dată de mult chestia cu giratoriul, acum discut pe nevé, că nu văd pozele și video puse dar... în fine).
Să luăm ca exemplu giratoriul din Constanța, de la Dobrogea (hotel Oxford, Satul de vacanță, etc., cel cu păpădia de arteziană în el). Acolo, când vii dinspre gară pe Lăpușneanu și vrei să faci stânga pe Aurel Vlaicu, trebuie să te incadrezi pe banda III (de la axul drumului), benzile I și II mergând spre Mamaia (dacă ne luăm după săgețile de pe asfalt). Problema e că spre Aurel Vlaicu se iese din giratoriu doar pe banda I, deci, eu venind de la axul drumului, trebuie să schimb banda in giratoriu. Adică în vreo 15 m. Semnalizarea schimbării direcției de mers, dacă îmi aduc bine aminte, se face cu 25 m înainte, deci cum ar veni înainte să intru în giratoriu. Deci eu trebuie să mă incadrez pe banda din stânga înaintea giratoriului, să semnalizez dreapta tot înainte să intru, apoi să schimb banda și să ies la a doua ieșire. Problema este că cel ce vine dinspre Mamaia mă vede pe mine că semnalizez și se bagă, pentru că el crede că eu fac dreapta spre Mamaia. La fel și cei de pe benzile I și II din sensul meu de mers, îi încurc cu semnalizarea. Iar cel de pe banda II, chiar daca are săgeata de mers înainte, are totuși linie întreruptă spre stânga, deci poate intra in sens pe banda lui iar eu ii cam tai calea. Și tot așa.
Ce vreau să scot in evidență e faptul că nu există o abordare unitară și clară. Mai ales la giratoriile cu mai multe benzi. Ar trebui legea să fie concisă și să prevadă toate situațiile clar. Nu să poată fi interpretată după cum vrea/crede/înțelege fiecare.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Liviu M

#6076
Concluziile mele dupa lungul schimb de replici.
1. Politistii au pareri diferite de cum ar trebui sa se circule prin sensul giratoriu. Eu as zice ca solutia e o luare de pozitie/o clarificae a ... (habar n-am cine-i in masura s-o ia) ca toata lumea sa se puna de acord.
2. Habar n-am cum e in alte parti, da' in Franta n-am vazut deloc, iar in Germania am vazut intr-un singur loc tablita/marcaje cu incadrarea pe benzi la intrarea in giratoriu. Da' semnul era clar, aratand pe unde merge fiecare banda (doua benzi pentru un giratoriu cu 3 brate, fiecare banda mergea pe un brat). Mie mi se pare ca cele din tara mai mult incurca decat ajuta. Lui JohannDB cred eu ca i-ar fi mai usor daca ar avea voie sa mearga numai pe banda 1, n-ar mai avea nimeni ocazia sa-i ajunga in unghiul mort.
3. Oricum ar fi, nu e treaba soferului de pe banda 2 pe unde a intrat soferul de pe banda 1. Obligatia lui e sa se asigure si sa se bage cand are loc. Asa ca in filmul de la care a pornit discutia, sunt (eventual) doo vini. Prima soferul alb (eventual) s-a incadrat gresit, a doua politistul n-a acordat prioritate. Eventual pentru ca in film nu se vad indicatoarele/marcajele de la intrarea in giratoriu.

Acestea fiind zise, eu ma opresc, ca nu mai am nimic nou de adaugat.

dr4qul4

in caz ca nu v-ati lamurit pana acum, cand nu exista marcaj/indicator de presemnalizare , solutia ramane la aprecierea politistului.
Acesta poate da vinovat pe oricare din conducatorii auto sau chiar pe amandoi.
Totusi, pentru mine, daca sunt pe prima banda mi se pare de bun simt sa ies la prima iesire. Ca nu poti face mereu asa, este altceva.
Asa ca, preventiv, cascati ochii si lasati-i pe ceilalti sa treaca. pierzi 5 secunde. nu e o tragedie :))
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

marinul

Asta e intersectia cu pricina, intrarea in Oradea din DN76. Marcaje sunt sterse in poza asta, dar acum nu sunt ca s-a asfaltat recent, dar e clar ca de pe banda 1 faci dreapta sau intri in oras si banda 2 faci stanga sau intri in oras.Daca "banda de circulatie este subdiviziune logitudinala" inseamna ca in sensul giratoriu nu avem banda de circulatie.





Powered by API/PUM imgur uploader


cristi5

#6079
Quote from: dr4qul4 on March 07, 2021, 12:02:09 PM
in caz ca nu v-ati lamurit pana acum, cand nu exista marcaj/indicator de presemnalizare , solutia ramane la aprecierea politistului.

Tocmai am aflat ca in Suedia s-a ajuns la curtea suprema cu problema asta (probabil si acolo intepretau politistii cum voiau) si in Suedia are dreptate "Godina" (nu Pertrea sau politistul undercover). Deci eu ieseam de pe B2 convins ca am prioritate :) Fireste ca m-am asigurat, am semnalizat si n-am patit niciodata nimic.

- 1000 SEK amenda daca B2 (interiorul giratiei) schimba banda pe B1 si loveste pe cineva
- 500 SEK ameda in plus daca nu a semnalizat :)
- mici amenzile totusi. O amenda de parcare in centru e 1500

Dar explicatia curtii supreme suedeze e total diferita fata de Romania.
- sensul giratoriu nu e intesectie ci drum (eventual cu mai multe benzi)
- schimbarea de banda se face dupa aceeasi regula ca un drum cu doua benzi. B1 trebuie sa te lase sa revii de pe B2, dar daca-l palesti e vina ta

————

Concluzia: asigurare (peste umarul drept, nu doar oglinda), semnalizare si intelegere intre soferi. Giratia e o intersectie fluenta, viteza e suficient de mica sa nu se intample nenorociri. Esenta giratiei e curbura care duce la scaderea vitezei.

@ciprebbe si cel care are prioritate trebuie sa se asigure. Si sa arate intelegere fata de altii. De-asta incidentele din giratii sunt putine si usoare chiar daca se pare ca nimeni nu stie exact regula.

@pasadia daca pui semafoare si lasi drumul drept, sigur se va trezi unul sa forteze un galben cu 100 si sa nenoroceasca pe cineva. Ca sa eviti asta si sa cresti fluenta giratiei, poti face *giratie semaforizata* ca aici

https://goo.gl/maps/oz7jkWiRP6SGfFru9

De acord cu @pasadia ca trecerile de pietoni in zona giratiei sunt ciudate. Soferul se bucura ca a scapat de giratie si hop un pieton... Sau un ciclist venind in viteza pe deal in jos, ca aici

https://goo.gl/maps/bbrhHq4piBY7ZADK7

(ciclistii coboara dinspre stanga si nu au prioritate cum au pietonii, dar nu vrei sa fortezi regula asta)

————

PS: la sensul giratoriu fara "cedeaza trecerea" (ca in Franta) se aplica prioritatea de dreapta!!! Mai exista f putine astfel de sensuri in Suedia, in orase, de exemplu Karlaplan in Stockholm. Asa era si in Romania mai demult.

https://goo.gl/maps/Ukzerj7x79ygC64Q6

dr4qul4

#6080
 legea spune clar: la intrarea in giratoriu trebuie sa acorzi prioritate tuturor celorlalte masini care sunt deja in giratoriu. Si nu scrie nicaieri ca celalalt isi pierde prioritatea dupa ce ai intrat si tu in giratoriu.

Godina....scrie doar pt postari. E atat de destept incat nu-si aduce mainte de cate ori a tras cu pusca anul trecut. si au fost atat de multe cazuri incat era greu sa numere...de 3 sau 4 ori :lol:




Powered by API/PUM imgur uploader

1. Lasa loc de interpretari
2. situatia este clara, albastru e vinovat.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cristi5

@dr4qul4 cred ca e absurda regula bazata pe "pe unde a intrat X in intersectie". Poate a intrat acum 5 min si de atunci se tot invarte si copilotul consulta harta. Sigur, trebuia sa fie pe banda 2 ca sa se poata invarti fara sa incurce pe altii

Daca sunt pe B1 si cineva vrea sa iasa, il las. Pe mine nu ma pescuia :)

Dar sa dai amenda 850 RON pt asta e absurd. E dublu cat in Suedia la tamponare... Nu e ca si cum poti omori pe cineva pe B1 intr-o giratie...

marinul

In filmare ambii soferi vin din aceeasi directie. Deci e cazul 1. Nu cred ca s-a incadrat gresit, doar a vrut sa evite aglomeratia de pe banda2 dinainte de giratoriu, crezand ca salveaza 20 de secunde

Trimis de pe al meu M2003J15SC folosind Tapatalk


dr4qul4

Nu esti in Suedia, esti in Romania si aici politistii iti dau mereu amenzi ca asa vrea muschiul lor.
In cazul de fata, amandoi au intrat prin acelasi loc, asa ca doar un judecator poate stabili cine a avut dreptate...Si sunt sanse mari ca 3 judecatori sa dea 3 solutii.
Totusi, cel sanctionat a intrat prin dreapta si a ramas acolo pentru 2 iesiri. Chiar nu poti face asa ceva. Daca iesea la a 2-a iesire (adica mergea inainte) mai avea circumstante, dar el vrea sa faca 270 de grade pe banda 1?

In situatii din astea era buna o turbogiratie.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Xander

Astfel de situatii se vor tot repeta pana cand nu se implementeaza "spiral roundabout".
Sectiunile in chenar rosu sunt cele care te obliga sa respecti benzile de iesire si sa nu te "urci" peste cei care vor sa intre.

https://imgur.com/RPQOocT

https://www.drivingcrawley.co.uk/blog/how-to-deal-with-spiral-roundabouts


Liviu M

Am zis ca nu mai scriu aici, da' e prea tentant.
@dr4qul4: postul cu poze.
1. Verdele (cel mult) s-a incadrat gresit, portocaliul n-are prioritate, trebuie sa astepte indiferent de cum a intrat verdele in intersectie.
2. masina albastra e deja in intersectie, are aceeasi prioritate ca masina rosie. Chiar tu zici  la intrarea in sensul giratoriu acorzi prioritate.
Continuand ideea, odata intrat in intersectie, gata, nu mai e valabila regula aia (decat in sensul ca acum cei care vor sa intre iti acorda tie prioritate). Nu exista "prioritate de vechime", e "esti in giratoriu" sau "esti in afara lui".


dr4qul4

ref la 2... Asta e parerea ta. Vezi sa nu ramai fara permis pentru asta.  :lol:
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Liviu M

Nu raman, ca eu oricum merg cum ziceti voi, numai in stanga. Si nu numai in giratorii. :lol:
Si daca tot suntem la sfaturi, ai si tu grija daca ajungi in Germania.  :D

yetiman

 :D Nu numai in Germania. Cam in toata Europa. :lol:
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

cristi5

#6089
@dr4qul4

Deci daca am un politist vanator in stanga mea in giratie, semnalizeaza dreapta

- daca incetinesc sa il las, si el e din curentul de gandire Godina imi da amenda ca incurc circulatia (si ca n-am basca)
- daca nu il las, si brusc gandeste ca Partea, iar imi da amenda ca nu i-am dat prioritate (si ca n-am basca)
- sau pur si simplu ma opreste si-mi da amenda dupa doua iesiri, pt ca nefiind o tara libera, nu te poti razgandi intr-o giratie, sa intri pt inainte si sa faci totusi stanga

Si daca intersectia are 7 strazi (ca la Cluj)

https://goo.gl/maps/ti8WMjDW5cmUYreH7

Care naiba e inainte?

Sau dupa doua strazi imi poate da amenda. Restul de 5 sunt la reducere :) Poa sa se aseze in spatiul din mijloc si sa scoata undita.

Si inca ceva, unii colegi zic ca marcajele din intersectie nu conteaza si nu exista B1 si B2 in giratie. Atunci pe ce baza imi da amenda??