Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

alexandru_m

@TVlad

Tie un om care face o scoala de soferi cum se face in Romania (de multe ori in gluma), da un examen pe care il promoveaza poate cu "atentii", nu conduce 5 ani si apoi sare la volanul unei masini cu 150+ cai putere ti se pare ca este ok sa existe in trafic?

alin2pas

La examenul pentru școala de șoferi dacă nu știi comenzile mașinii pici examenul din prima. De ce ar mai putea păstra permisul cineva care nu cunoaște comenzile mașinii și încurcă frâna cu accelerația? Mai ales la o mașină cu cutie automată, care are doar două pedale. Am pățit prima dată când am condus o ,,automată" (foarte relaxat) și am făcut greșeala să țin piciorul stâng în locul pedalei lipsă, iar când ar fi trebuit să calc ambreiajul la o mașină cu cutie manuală, piciorul stâng ,,fugea" pe frână. După ce am pus piciorul pe locul special din stânga, nu am mai avut probleme, chiar dacă a mai ,,fugit " de câteva ori, a ajuns în locul pedalei lipsă. Totuși, să încurci frâna cu accelerația nu e posibil decât pentru cei care au și uitat de când nu s-au urcat la volan. Cunosc persoane care au permisul de mai mult de 10 ani (cineva chiar de peste 30 de ani!), nu au condus niciodată, dar își reînnoiesc permisul de fiecare dată înainte să expire, ,,că nu se știe niciodată". O asemenea persoană e mai periculoasă în trafic decât cineva care nu are permis.
Concluzia lui Titi Aur din păcate nu se poate aplica la noi în țară. Cum ar fi de exemplu să-i ceri unui șofer care face sute de mii de km pe an (cum e JohannDB de exemplu) să facă cursuri periodice de conducere? El face ore întregi de ,,antrenament" zilnic! Dar în condițiile de la noi nu ai cum să-l deosebești de un șofer care nu s-a mai urcat la volan de 5 ani. Dacă și la noi asigurările auto ar fi pe șofer și nu pe mașină, un șofer care nu are asigurare un an înseamnă că nu a condus deloc în acel an (legal) și îi poți impune să facă niște cursuri suplimentare, iar dacă nu le face, sancțiunile să fie mult majorate, până la nivelul celor săvârșite cu intenție și nu din culpă. Dacă o persoană cum e femeia care a produs accidentul în cauză ar primi o pedeapsă cu închisoarea ca pentru omor calificat ar descuraja pe alții să facă la fel ca ea.
Pentru că acest lucru nu e posibil la noi în țară, poate ar fi suficient dacă i s-ar acorda pedeapsa maximă permisă de lege, atât pe domeniul penal (închisoare cu executare), cât și civil (despăgubiri acordate familiei victimelor) pentru a-i face pe alții să se gândească și la urmările posibile. Din păcate, eu sunt cam sceptic și nu cred că se va întâmpla așa ceva.

mircea

Quote from: dr4qul4Dar daca esti vinovat de moartea unui om, ar trebui sa faci macar 6 luni de puscarie.

Quote from: adiarc on February 28, 2021, 09:44:50 PM
^^ subscriu....si as vrea si la noi ( de ex pt asemenea grozavii ),introducerea interdictiei de a mai conduce vreodata...pe viata

Aici nu sunt de acord. Este o prostie absolută să legiferezi așa ceva. Și vin cu un exemplu clar, cred că l-am mai dat o dată.
Un cunoscut (om în vârstă, fără valențe de Șumi) a călcat un om care, mut de beat, dormea noaptea pe șosea, imediat după o curbă. Din cauza virajului strâns viteza excesivă iese din discuție. Dar nici dacă mergea cu 10 km/h nu putea să-l vadă și să-l ocolească. Și totuși, acest cunoscut al meu a primit cu închisoare suspendare pentru omor din culpă, pentru că așa e legea.
Dacă bagi obligativitate la executare, indiferent de situație, te trezești cu situații absurde și deloc juste! De aceea e bine să lași loc unui judecător să analizeze situația și să decidă de la caz la caz.

rt25

Excelenta ideea cu legarea RCA-ului de sofer si nu de masina. Ar rezolva multe. Inclusiv siguranta in trafic cat si probleme de echitate.
Conduci periculos sau nu conduci deloc, asigurare mare. Nu ai asigurare, dar ai permis, ghinion, nu te urci la volan.

Si aici sunt 2 cazuri: fie adolescenti teribilisti cu masinile pe numele bunicilor (platesc putin fac multe daune) fie pesoane care nu au mai condus demult si nu pot fi deosebiti de cei care sunt chiar buni in a conduce.
Ca sa nu mai zic ca poti pierde istoricul negativ pe RCA prin cateva manevre birocrative... O astfel de masura ar incuraja conducerea preventiva mai mult decat orice.

alin2pas

Un avantaj ar fi că la valoarea asigurării s-ar putea ține cont și de amenzile primite în trafic (cum e în SUA, de exemplu). Dezavantajul ar fi pentru familiile unde sunt mai mulți șoferi care se folosesc de aceeași mașină, dar având în vedere că la noi în țară sunt mai mulți șoferi decât autovehicule, cuantumul asigurării/șofer ar trebui să fie mai mic decât cel actual pe mașină.

dr4qul4

@mircea, am specifica ca trebuie sa fi si vinovat.  Daca ai calcat un pieton pe  carosabil nu e vina ta. E vina pietonului.
Daca il calci pe trecerea de pietoni, atunci da, va fi vina ta.  Daca erai baut sau nu aveai carnet, la fel e (si) vina ta, chiar daca ala era pe mijlocul drumului. Daca avea viteza excesiva (si se poate demonstra cu probe), la fel e si vina ta.

Judecatorul care a decis asa ceva in cazul mentionat de tine e un idiot. La fel de idiot ca cei care dau aceeasi pedeapsa (inchisoare cu suspendare celor) care omoara pe cineva pentru ca s-a bagat intr-o depasire aiurea.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TVlad

Quote from: alexandru_m on March 01, 2021, 09:36:25 AM
@TVlad

Tie un om care face o scoala de soferi cum se face in Romania (de multe ori in gluma), da un examen pe care il promoveaza poate cu "atentii", nu conduce 5 ani si apoi sare la volanul unei masini cu 150+ cai putere ti se pare ca este ok sa existe in trafic?

Nu e de dorit sa fie asa dar spune-mi cum il impiedici sa fie in trafic? Trecindu-i pe toti ceilalti prin "Academia" lui Titi Aur? Sper ca nu.
Statul trebuie in primul rind sa controleze ca examenul ala nu se trece "cu atentii" si scoala se face cum trebuie. Restul e doar responsabilitate personala.

rt25

#5992
Quote from: alin2pas on March 01, 2021, 11:20:29 AM
Dezavantajul ar fi pentru familiile unde sunt mai mulți șoferi care se folosesc de aceeași mașină, dar având în vedere că la noi în țară sunt mai mulți șoferi decât autovehicule, cuantumul asigurării/șofer ar trebui să fie mai mic decât cel actual pe mașină.

Corect, si pe mine m-ar ustura destul de mult tinand cont ca sotia conduce foarte bine si schimbam destul de des (aceeasi) masina. Pe de alta parte, desi e contra-intuitiv, nu vei avea mai multe masini din motivul acesta, pentru ca schema clasica acum este ca toate masinile sa fie inscrise pe persoana cu cel mai bun pret la RCA. Altfel, devine responsabilitatea personala indiferent de masina. Sau nici nu stiu... Poate ar trebui sa fie in 2 componente, vehicul si persoana, dar birocratizam ceva simplu foarte mult.

In cazul de mai sus, soferita respectiva trebuia sa isi fi platit asigurarea pe numele ei inainte sa se fi urcat la volan. Poate faptul ca platea ceva ca sa conduca si nu era o duminica ca toate cele la o plimbare linistita dupa o bere in cartier ar fi responsabilizat-o sa faca lectiile de condus in alta parte, chiar cu instructor. In cazul curent, probabil o alta persoana va fi nevoita sa suporte si sa explice cum a fost posibil ca altcineva sa conduca autovehiculul respectiv, inclusiv respectiva polita RCA va plati despagubirile materiale.


Apropo, a iesit in presa ca soferita avea 0.67 la mie alcoolemia. Deci, cumva deja e clar ca nu poate sa ramana cazul ne-pedespit drastic.

gruiarew

Nu știu ce ziceți voi acolo, dar știu că RCA-ul e pe persoană. Am schimbat cotețul și îs tot B8. De asemenea nu-s de acord cu chestiile gen nu mergi ai RCA mare. De unde le scoateți fraților? Nu mergi, nu faci accident. Ce-s cu ideile astea de a băga taxe peste taxe? Ai comis-o, plătești. În funcție de gravitatea faptei ți se cresc taxele sau se reduc niște drepturi.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

rt25

#5994
E vorba ca e plina tara de BMW-uri, Mercedesuri (app de topicul discutiei) si de Audi-uri inmatriculate pe numele unor batranei din ce stiu catune (cu RCA-uri 200-300 de lei pe ani) conduse de ce stiu ce nepot ce stiu pe unde. De 2 ori am fost lovit, si de ambele ocazii, intre titularul RCA-ului si conducatorul auto era mai mult de 1 generatie...
E vorba ca trebuie sa iti asumi in nume personal responsabilitatea cand te urci la volan. Nu vorbesc de cresteri de taxe. (Ba dimpotriva, per total, cred ca ar scadea primele daca intotdeauna cel de la volan este si titularul asigurarii).

Hercule

Totusi nu inteleg ce anume propuneti. Eu am o masina la care conduc 4 persoane: eu, sotia si 2 copii (cand mai apuca). Sa-mi fac 4 RCA pentru masina respectiva? Poate, daca ar creste banii in copaci.
Deșteaptă-te române!

gruiarew

Exact asta zic și eu. Plus că mai îi și cazul celălalt, care iar nu e convenabil. Să fac RCA pe minim o lună când eu am nevoie o zi de mașină.

Cred că mai în toate cazurile ar fi acceptabil dacă sunt rude de gradul 1. Cu asigurare pe bunici care probabil nici nu au permis mi se pare de porc. La fel cum mi se pare de porc asigurarea de X ori mai mare pentru cei tineri. Cum îl convingi pe om să-și ia anumite responsabilități când de fapt l-ai cocoșat cu taxe? Că nu toți îs Schumi cu BMW-uri.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

dr4qul4

Eu conduc o masina de firma, dar inchiriata (leasing operational) de la alta firma. Pe asta o conduc doar eu, dar nu am asigurare pe numele meu, si cand e in service primesc alta de schimb. Si la aia se schimba soferii zilnic/saptamanal.
Asadar, mai ganditi-va cu propunerile astea, ca nu toti avem masina personala :))
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

Despre accidentul din Andronache, cu 2 fete ucise/strivite.

Se pare (deocamdata "pe surse") ca doamna de la volan (care conducea pentru ca sotul era "prea alcoolizat") avea si ea o alcoolemie de +0,5 mg/l !...

Daca ea era treaza, cat o fi avut sotul?!?!....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

Eu sunt curios cand achizitionasera masina. Sa fi fost cumva "prima tura" cu "noul bolid", stropit in prealabil cu un pahar de sampanie?
Mie imi vine greu sa cred ca "soferita" aia a venit de la distanta cu masina intreaga, a supravietuit traficului din Bucuresti, si cand mai avea 10 m pana la casa, a gresit pedala.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist