Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

JohannDB

      @cristi5...... Girația în RO este o problemă pentru vreo 80% din șoferii "de linie dreaptă"..... Începând cu (ne)semnalizarea intenției la ieșire, înscrierea pe banda de selecție înainte de intrarea-n girație, cu chiar cedarea priorității de stânga, cu urmarea benzii pe parcursul girației, cu ieșirea din girație,..... etc.,....... Și nu la urma-urmei, chiar cu interpretarea polițistului "specialist" care face niște interpretări ce se bat cap-în-cap cu ceea ce predau instructorii în școală !! "Kafka" !!

RaduI

#5821
Nu vreau sa fiu rau cand zic asta, dar aceleasi argumente le putem folosi la orice am pune in loc de giratoriu, de la semn de stop, semafor pana la intersectie pe 3 nivele.


L.E.

@TibiV Initial nu am raspuns ca sa nu adancesc offtopicul, dar ma folosesc de postarea asta sa iti raspund

Si eu vad ca si tine "dislike"-ul ca gest de nu ma cert cu tine, dau cu piatra si fug. Daca sunt de acord si nu am ce adauga sau pentru efortul depus de om -> "like", iar cand nu sunt de acord scriu.

Se tot vorbeste de ceva timp de a vedea pe ce postare exact ai luat "dislike", macar sa stii unde ai gresit. Acest feature poate e mai asteptat si dorit ca unele autostrazi de prin Romania de multi de pe forum  :)

rt25

#5822
Giratiile sunt sigure pentru soferi dar sunt periculoase pentru pietoni...
Exemplul de la Brasov e graitor, ai giratorii pe 3 benzi in care intra toata lumea odata si la iesire din giratie se iese foarte tare pe una din cele 3 benzi si in 50m ai trecere de pietoni. Tu esti preocupat sa te incadrezi in haosul din giratoriu unde ai concomitent foarte multe masini si cand iesi din giratoriu (cu semnalizare ca iesi ) trebuie sa ai grija in dreapta ta ca se incadreaza un "meserias" pe banda 1 care vrea sa faca stanga (si conform legii tu esti de vina...) . Iar in situatia asta pietonul pe trecere este o surpriza intotdeauna.

Drept dovada, Brasovul e No1 la 2 categorii: numarul de giratorii si numarul de accidente cu pietoni. Corelatia nu implica cauzalitate, dar e prea a naibii coiuncidenta...

Calin88

#5823
Quote from: rt25 on January 10, 2021, 10:53:08 AM
Drept dovada, Brasovul e No1 la 2 categorii: numarul de giratorii si numarul de accidente cu pietoni. Corelatia nu implica cauzalitate, dar e prea a naibii coiuncidenta...
Unde ai gasit tu statistica legata de numarul de accidente cu pietoni in Brasov? Din cate stiu eu, nu exista asa ceva, cel putin nu public.

Apropo, aproape toate accidentele letale pe treceri de pietoni din Brasov au avut loc pe treceri care NU sunt apropriate de sensuri giratorii. Cele 2 de anul trecut de pe Muncii si Carpatilor, au mai fost pe Grivitei, Saturn (in statia de la blocurile potcoava si pe trecerea de la Biserica inainte sa puna semafor), Calea Bucuresti (celebra trecere de mai sus de intersectia cu Berzei care acum e semaforizata). Nici macar una din aceste treceri nu are un giratoriu aproape.
Ar mai fi trecerea de pe Independentei pe care aveau loc accidente noaptea constant pentru ca nu era iluminata. Dar aceea se afla cam la 50 de m de un giratoriu mic, cu 2 benzi, din care nu prea ai cum sa iesi cu viteza foarte mare. Acolo problema s-a rezolvat, nu au mai fost accidente grave de vreo 2 ani

rt25

Fie ca tine, sper sa se fi schimbat in bine fata de acum 2 ani cand citeam astfel de articole legat de acest aspect in presa.
Insa ca o concluzie subiectiva si oarecum evideta, ca pieton, Brasovul nu e un oras foarte placut...La intersectia de la judetean e o adevarata aventura daca vrei sa mergi pe jos. Mai ca iti vine sa iei un taxi sa te treaca giratoriul, ca trecerile de pietoni sun ascunse sau iti e literalmente frica sa treci sa nu te ia vreunul pe capota. Ca pieton care merge pe jos, trebuie sa ocolesti fooooarte mult ca sa urmezi cursul bulevardului. E haos ... Poate daca stai doar in masina nu pare...

Calin88

De acord, orasul nu e deloc prietenos cu pietonii. La cele enumerate de tine, as adauga iluminatul deficitar in tot orasul. Daca esti pe inserate si mai si ploua, poti sa nu vezi pietonii mai ales daca nu au haine colorate si daca mai aleg sa si treaca strada ilegal.

Si, da, giratoriile din Brasov sunt o problema pentru pietoni dar nu neaparat de siguranta. Ci, cum ai spus si tu, datorita distantei trecerilor fata de intersectie, treceri care nu pot fi retrasate mai aproape fara blocarea sensului giratoriu.

gruiarew

Giratoriile sunt o curiozitate pentru mulți. Mai ales cele mici din bidoane. Se semnalizează taman pe dos. O fi cum o fi la voi la Brașov dar la "noi" la Sibiu e mai fain. Intri pe trei, ieși pe două una fiind stație de autobuz. Intri pe două giratoriul e cu trei, dar ieși pe una.
Ieri m-am trezit cu unul lângă ușă că m-a mâncat să mă bag. Omul semnaliza dreapta dar dădea ture prin giratoriu...
Și da, pentru pietoni e cumplit să ai trecere la ieșirea din giratoriu unde majoritatea o calcă. Am mai zis, cel mai ok și mai calm se conduce unde-s semafoare cu afișaj al timpului. Știu când pot să trec, nu călăresc ambreiajul, toată lumea e calmă. Dar nouă ne place să ne rotim. Personal, nu văd nici o afacere cu giratoriile în oraș. Dau doar senzația de fluiditate că te înghesui pe acolo înaintând câțiva cm, când ai putea sta liniștit să se facă verde.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

alexandru_m

@cristi5

Nu detin datele acestea si nu stiu daca exista. Cel putin in Romania.

Cu toate ca stiu ca esti probabil mai informat decat mine in acest domeniu, voi posta niste cifre din 2019 aici:

Pe baza cifrelor provizorii pentru 2019, țările cu cele mai bune cifre au fost Suedia (22 decese/milion) și Irlanda (29/milion), în timp ce România (96/milion), Bulgaria (89/milion) și Polonia (77/milion) au raportat cele mai mari rate ale letalității în 2019.

Aproape 40 % dintre decesele rutiere se înregistrează în zone urbane

În total, 53 % dintre decesele rutiere din 2018 s-au produs pe drumuri rurale, 38 % în zonele urbane și 9 % pe autostrăzi.

Sursa

Nu ma apuc sa insir aici cati cm de autostrada per locuitor avem, dar cred ca stim toti ca stam cel mai prost din UE.

La centuri ale localitatilor la fel, la denivelari intersectii probabil ca ne "luptam" cu Bulgaria, Croatia si Slovacia. Posibil partial Polonia, restul (inclusiv Ungaria) ne dau clasa.

La accidente / decese la intersectii la nivel cu caile ferate nu am vazut niciodata cifre comparative cu alte tari, dar nu imi inchipui ca stam bine.

RaduI

#5828
@alexandru_tm

In postarile de mai sus s-a vorbit si de siguranta pietonilor. Numarul acesta reprezinta o pondere importanta din decesele rutiere in Romania. Cauzele principale sunt indisciplina in trafic si nu doar infrastructura, dar o las la nivelul de parere. Un accident la viteze mari e tragic si apare mai mereu la stiri, de aici probabil si noi suntem mai partinitori sa credem ca aici este problema cea mai mare.

Din sursa pe care ai oferit-o am extras
QuoteAccidentele rutiere din zonele urbane au un caracter diferit de cel al accidentelor rutiere din zonele rurale și de pe autostrăzi. În zonele urbane, partea cea mai mare a victimelor este reprezentată de pietoni (și nu de ocupanții autoturismelor): în interiorul zonelor urbane, aproape 40 % dintre decese sunt pietoni, 12 % sunt cicliști și 18 % sunt utilizatori de vehicule motorizate cu două roți. Aceasta înseamnă că 70 % din totalul deceselor în zonele urbane sunt utilizatori rutieri vulnerabili. În afara zonelor urbane, acest procent este de 32 %.

Noi avem un parc auto invechit, iar o parte din accidentele la viteze mai mici ajung sa fie fatale din cauze ce putea fi evitate.

Daca urmaresti pe ani numarul de morti per capita versul numarul de kilometri de autostrada in Romania, sper sa nu ma insel, dar si creste. Nu mai caut ca nu sunt usor accesibile catre public, poate sa ma corecteze oricine. La cauze aici nu mai emit nici o parere.

Avem un transport public pe distante medii rudimentar bazat pe microbuze si a disparut alternativa feroviara. Nu imi amintesc pana acum un accident in care sa nu fi fost si vreo 10 in picioare (sau nu am fost atent)

Si cum am postat ieri, avem multe treceri la nivel cu cale ferata si neprotejate impotriva traversarii accidentale sau nu. Si pentru siguranta aici nu avem nevoie de pasaje peste tot si o bariera dubla rezolva situatia mai economic.

L.E.

Pentru ultima afirmatie a postat @cristi5 in urma cu multe pagini incepand cu postarea asta cum stam la nivel de treceri la nivel cu calea ferata, pasaje, etc Romania vs Europa. O sa regasesti ca nici ei nu au doar pasaje.

alexandru_m

#5829
Offff....

Quote from: RaduI on January 10, 2021, 05:11:54 PM

QuoteAccidentele rutiere din zonele urbane au un caracter diferit de cel al accidentelor rutiere din zonele rurale și de pe autostrăzi. În zonele urbane, partea cea mai mare a victimelor este reprezentată de pietoni (și nu de ocupanții autoturismelor): în interiorul zonelor urbane, aproape 40 % dintre decese sunt pietoni, 12 % sunt cicliști și 18 % sunt utilizatori de vehicule motorizate cu două roți. Aceasta înseamnă că 70 % din totalul deceselor în zonele urbane sunt utilizatori rutieri vulnerabili. În afara zonelor urbane, acest procent este de 32 %.



Inainte aveai si partea asta:
QuoteÎn total, 53 % dintre decesele rutiere din 2018 s-au produs pe drumuri rurale, 38 % în zonele urbane și 9 % pe autostrăzi.

Noi doi despre zone urbane ne tot contram? Pe un topic despre o zona urbana am inceput toata discutia?

Ooooofffffff!

Edit: Da, normal ca ai mai multe victime cand ai mai multe autostrazi si mai multe masini care merg pe acele autostrazi.

Una este sa ai 1 km de autostrada si 1500 de km parcursi in tot anul de vehicule pe autostrada in tara aia si alta e sa ai mii de km cu milioane de masini care parcurg miliarde de km in total pe an.

RaduI

@alexandru_tm Am cautat si ieri sa port o discutie cu tine, dar sincer nu pot. Cand imi zici ca nu citesti dar imi raspunzi si eu nu vad nici o legatura cu ce ti-am scris.

Las pe altii sa raspunda. Pe mine m-ai convins, scadem numarul de morti fie betonand toata Romania si atunci avem 38% din mortii de azi, fie conectam toate satele cu autostrazi si avem 9% din mortii de azi.

pasadia

@MoWeed - într-adevăr, accidentele în care mor pietoni în Brașov de obicei nu se întâmplă imediat în preajma giratoriilor. De exemplu în 2020 am avut 4 decese și doar unul a fost la o trecere de lângă un giratoriu (trecerea de la Rompetrol mic de după Coresi în sensul spre Sânpetru). Celelalte 3 decese au fost la treceri aflate la distanta de giratorii (unul pe 13 Decembrie mai sus de Casa de Pensii, pe Griviței la farmacia non-stop și cel de pe Carpaților de Crăciun).

Dar: e normal că accidentele de pe trecerile de pietoni de lângă giratorii să NU se soldeze cu decese ci doar cu vătămări mai grave sau mai puțin grave. Asta pentru că viteza de impact nu e atât de mare (să zicem că e între 40 și 60).

Comparativ pe trecerile de pietoni unde au loc decese (toate iarna, când sunt scoase bumperele) avem mașini care circula, destul de des, cu 80-100km/h. Comportament agresiv din partea șoferilor încurajat tocmai de faptul că din intersecțiile Brașovului au dispărut semafoarele și astfel sunt in câștig mergând mai tare (celebrele situații cu șoferi care se laudă că străbat orașul în 10minute, mai ales la anumite ore când traficul e mai redus). Daca ar ști că oricât de tare ar merge intre intersecții tot ar prinde un roșu, șoferii brașoveni ar lăsa, cred, mai moale pedala.

Așa că din acest punct de vedere corelația menționată mai sus e valabilă - giratoriile au condus la mai multe victime din rândul pietonilor.

oc7avian

Total de acord. Lipsa semafoarelor a dus la creșterea vitezei practicată în oraș în porțiunile drepte. Mi se pare riscul major.

Au fost câteva lucruri care au adăugat la creșterea riscului:
- iluminarea proastă la treceri de pietoni (și în general se trecuse la iluminare doar de pe o latură a străzii) -> s-au pus iluminare pe ambele părți la multe treceri + semafoare altele (un trend ce vreau să continue)
- treceri de pietoni aflate între locuri de parcare -> s-au construit niște peninsule foarte utile care permit creșterea vizibilității

Chiar și pentru șoferii cuminți era foarte dificil noaptea. Eu personal era să zbor pe cineva pentru că iluminare proastă + mașini parcate + îmbrăcăminte 100% neagră. Milimetric am trecut pe lângă. Și nici măcar n-aveam viteză, că eram la intersecția Carpaților - Poienelor unde obligatoriu virezi. Și pe lângă multe treceri de pietoni reduceam viteza exagerat pentru că nu vedeam absolut nimic.

adiarc

#5833
si ajungem la ce spuneam....big brother peste tot  cu felicitare acasa si un sistem eficient de recuperare/ executare si am rezolvat problema....pana una alta las sa mai moara oameni nevinovati
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

gruiarew

Adiarc, asta am zis și eu. Dar nu. Cel puțin în Sibiul nostru drag au umplut de porcării d-alea de bumpere de trebuie să treci cu a I-a peste ele, altfel amesteci tot ce-i în spate. Știu că a mai scris cineva că cei ce cred că-și strica mașinile sunt idioți și drăcoveniile alea îs o chestie necesară. În fine. Eu tot zic că semafoare + camere cu felicitare și ai rezolvat. În Timișoara am observat că dacă ai viteza care trebuie efectiv prinzi toate semafoarele pe verde. M-am mirat și eu cum naiba cum ajungeam aproape de semafor se înverzea. Dar tot nu-mi place că n-au afișaj cu timp și neștiind care cât durează ești tot geană, altfel te spurcă imediat cel din spate.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis