Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

pasadia


florin74

Cluj Napoca...
Desi mai nou nu le pun continuu, ci doar partial. Si am observat ca fie  au inceput sa le inlocuiasca in unele locuri, fie unde fac acum, le fac direct din asfalt,

pasadia

#5762
Poti sa imi dai si cateva exemple, locuri in care sunt montate inclusiv acum, iarna?

LE: sunt extrem de nervos pentru ca aseara o femeie de 53 de ani a fost omorata pe o trecere de pietoni din Brasov. Iar in urma cu 2 zile, in ajun, a fost lovit tot pe trecere de pietoni un alt batran. Ambele accidente la maxim 1 km de domiciliu meu, in plin oras si cu toate acestea administratia orasului continua sa demonteze in fiecare iarna speed bump-urile pretextand ca le-ar distruge in cursul acitiunii de deszapezire daca le-ar lasa pe pozitie.

Din cate imi amintesc e al patrulea pieton omorat anul asta (si in 2016 am avut in Brasov 4 pietoni morti pe trecerile de pietoni). Eu consider ca e o cifra enorm de mare.

kitsune

Și în Constanța sunt. Care îmi vine in minte acum e cel de la trecerea de pietoni de pe Ion Rațiu, înainte de intersecția cu Unirii. Acolo sigur nu s-au scos de când au fost montate.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

adiarc

sunt si in Sibiu..dar eu sunt pentru suta la suta,desi mai sugruma traficul,pt ca sunt o groaza de dementi care trec cu 80-100 km pe ora pe langa trecerile de pietoni...
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

TibiV

In Bucuresti bumperele se monteaza in general pe strazi secundare, nu foarte circulate - si unde tocmai de asta soferii o "calca".

Am doua exemple pe care circul aproape zilnic:
- str. Tudor Gogiu in sectorul 4, care pe aprox. 1 km este paralela cu Sos.Giurgiului si "sunteaza" niste semafoare.
- str. Agricultori in sectorul 2, cumva paralela cu Sos. Mihai Bravu (uneste Calea Calarasi cu Bd. Pache Protopopescu)

Pe aceste strazi sunt montate bumpere de niste ani buni, si niciodata nu am vazut sa le demonteze inainte de venirea iernii.
Este adevarat, s-a intamplat ca iarna cateva sa fie "demontate" cu lama cei de la deszapezire...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

florin74

#5766
Quote from: pasadia on December 26, 2020, 10:40:00 AM
Poti sa imi dai si cateva exemple, locuri in care sunt montate inclusiv acum, iarna?

https://goo.gl/maps/qVURCYqQ7MLSfY4s6 - aici e si o gradinita
https://goo.gl/maps/96EwkQAHwHKdc2Mw8  - aici e langa sediul Politiei Rutiere (aici sunt doua)
In general au ramas pe strazile secundare, iar pe principale au mai ramas inainte de curbe periculoase, unde bizonii aveau obiceiul sa ajunga prin gardurile si casele din apropiere
https://goo.gl/maps/fHfCrzaeFWdkP2P99 - aici e pe varianta Manastur, inainte de o curba stransa (e si pe sensul celalalt, inainte de curba, de acelasi fel)

Uite si modelul care se utilizeaza acum (in locul celui de plastic)
https://goo.gl/maps/PFHjADRRhJxAzWWbA

Pe strazile principale au bagat semafoare la greu (de exemplu am observat ca pe Traian Vuia, soseaua de la aeroport, toate trecererile sunt acum semaforizate - si acolo se murea la greu, ca era drum 2+2 si se baga viteza la greu, pe Calea Turzii au pus semafoare la trecerile de pietoni)

mvmocanu

Chiar cand am vrut sa postez, a pus si florin74. Pe langa exemplele pe care le-a dat el, uite inca un exemplu la iesirea din cluj, care mi se pare un pic dus in extrem:
https://goo.gl/maps/zauEEofSjh5PP7Ym9 - am trecut ultima data peste astia candva pe la final de noiembrie, cred ca inceput de decembrie

Peste cei de langa sediul politiei din linkul dat de florin74 am trecut chiar miercuri in 23 decembrie.

pasadia

Sa ne intelegem: in Brasov semafoarele de la intersectii au cam disparut in favoarea unor giratorii si bumperele au aparut ca solutie de avarie DOAR pe marile bulevarde inaintea trecerilor pentru a mai limita numarul mare de accidente. Insa sunt scoase in fiecare toamna si montate apoi primavara - asta desi chiar iarna e mai multa nevoie de ele fiind mai putine ore de lumina, mai dese situatiile cu precicipitatii, mai mari sanse de polei (adica toti factori potential agravanti).

De viteza cu care se circula prin oras nu mai explic caci e mare subiect de mandrie faptul ca e traversabil in 10-15 minute. Deseori pana si WAZE-ul indica ca traseu mai scurt cel prin oras, nu pe centura (asa cum ar fi fost normal in orice oras civilizat care mai pune pret cat de cat pe viata pietonilor).

kitsune

Ce mă supără pe mine sunt bumperele puse doar pe o bandă, așa încât mulți le ocolesc pe contrasens "să protejeze bucșele și pivoții". Ce trecere de pietoni, ce linie continuă...
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

gruiarew

Fiind unul ce respectă regulile eu nu-s de acord cu ele. Rup destul mașina pe DN68A și pe niște rahaturi de județene. E așa de greu de umblat la legislație și de pus niște camere să-ți trimită felicitare acasă? La nemți și austrieci cum se poate?
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

alin2pas

Nici nu e nevoie să fie puse peste tot, e suficient ca în locurile cu probleme să fie montate cutii foarte vizibile și semnalizate, iar camerele să fie montate aleator în aceste cutii. Atât timp cât nu se știe care cutii sunt cu cameră și care sunt fake, își vor îndeplini rolul de prevenție, ceea ce e mai important cu mult decât colectarea unor sume cât mai mari din amenzi. Aceste camere fixe ar permite o mobilitate mai mare a echipajelor de poliție rutieră, ceea ce ar duce la o creștere a disciplinei și implicit a siguranței în trafic. Pentru aceasta, însă e nevoie să nu fim ,,mai catolici decât papa" atunci când se stabilesc limitele de viteză pentru drumuri, să nu fie introduse limite de viteză mai mici decât sunt necesare. Sunt inclusiv în localități porțiuni de drum unde se poate circula în siguranță cu 70+10 km/h și au limita de 50 km/h.
Având în vedere că evidența abaterilor poate fi ținută electronic, chiar și cuantumul amenzilor poate fi redus la prima abatere și majorat pentru abateri repetate, eventual și prețul RCA să depindă de numărul de abateri.
Referitor la limitatoarele de viteză din plastic sau turnate din beton sau asfalt și la trecerile de pietoni supraînălțate pentru limitarea vitezei: sunt foarte periculoase mai ales noaptea pe ploaie, când sunt mai puțin vizibile, mai ales când nu sunt nici vopsite corespunzător pentru a fi mai vizibile. În Timișoara la un astfel de limitator de viteză din asfalt nemarcat și nesemnalizat mi-am avariat direcția noaptea pe ploaie, iar la o trecere de pietoni din Alba-Iulia supraînălțată mașinile mai joase frecau cu bara de asfalt.

dr4qul4

problema nu e lipsa bumperelor ci lipsa semafoarelor cu buton la trecerile de pietoni pe strazile cu 2 sau mai multe benzi pe sens.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

dorum

La mine in Dumbravita,Timis e o discutie intensa legata de bumpere... foarte multi se plang ca-si distrug masinile scumpe din cauza lor :( bineinteles, oameni stupizi...
Ce e dureros e ca dupa nici 24h de la scoaterea bumperelor, pe o strada laturalnica, a murit o copila de 21 ani in accident rutier, exact din cauza lipsei limitatoarelor de viteza... :(

Manodragon

Apropo de siguranta rutiera, de disciplina in trafic, de numarul de morti pe sosele si despre discutia despre radare de mai sus:
De ce se tot plafoneaza punctul de amenda? Poate se poate intreba la guvern, acum ca avem deschidere?

https://www.hotnews.ro/stiri-esential-24513229-punctul-amenda-2021-mentine-145-lei.htm