Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

TVlad

Sorinus, acolo a fost cindva canton si bariera. Un pic mai spre est era si o halta, numita Istria. In nemarginita lor intelepciune, unii de la CFR au decis sa desfiinteze si halta si bariera. Au pus o limitare (tablitele cu VS indica sfirsitul limitarii de viteza) dar dupa cum se vede nu e destul. Asa au facut pe foarte multe sectii; salariul cantonierului si o oarecare intretinere pentru bariere au contat mai mult decit viata altora. Stiti cum e: "am pus indicator, am limitat viteza trenului, daca e bou si nu se uita, sa fie sanatos!"

Daca pe vremea carutelor se putea asigura paza trecerii la nivel, acum nu se mai poate, nici macar in mod automat. Se pare ca eu inteleg altfel progresul.

vancouver

Eu de multi ani sustin ca ar trebui un program de denivelare.

Vedeti cat le-a luat sa se mobilizeze pentru rahatul de trecere de la Drajna. Unde ai DN cu trafic de 4 benzi (asa a iesit din studiu si ca atare se face pasajul cu 4 benzi), intersectat cu M800 pe care se circula cu 160.... Adica vreo 3 ani de la decizia politica pana la faza de licitatie de executie.

Ar trebui un program prin care sa dispara absolut toate trecerile la nivel pe orice magistrala pe care se circula cu 140 sau peste, plus astfel de puncte rosii, manjite cu sânge, cum e trecerea criminala prezentata de @Sorinus.

Dar ma lovesc de o totala pasivitate si lipsa de entuziasm. Am trimis astfel de semnale catre MT ... zero reactie. Am discutat aici, @Ionut si ceilalti din PUM, care se ocupa sa faca comunicate, nu sunt nici ei entuziasmati, deci nu fac presiune pe tema asta... De autoritatile locale ce sa mai zic.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

tom_sawyer

#5717
Nu știu dacă anul acesta au fost mai multe accidente la trecerile la nivel, dar cu siguranța știrile cu astfel de accidente au fost mai multe.

Urmăresc clubferoviar.ro, aproape la fiecare 2 săptămâni apare o știre cu mașină lovită de tren.

https://clubferoviar.ro/?s=lovit+tren

cristi5

#5718
Inca un deces (cel putin) pe trecerea la nivel, in Bistrita.

@RobertH a gasit 425 de treceri la nivel in orase, cu magistrale (deci excluznad linii industriale).  La linia dubla se numara ambele fire deci sunt ceva mai putine.

Astea ar fi prima prioritate.  Multe au un pasaj la mai putin de 1km.

Timisoara 10, Oradea 9, Cluj-Napoca 4. Targu Mures 8 (de fapt 9 dar cea de la Secuii Martiri a scapat)
Alba Iulia una singura, dar e fix la iesirea de pe autostrada... Si tot asa.
Campulung Moldovenesc are 14...

Le puteti explora interactiv aici.  Trebuie asteptat cateva minute sa vina datele.







cristi5

#5719
Si 231 de treceri la nivel a DN cu magistrale CF.  Cateva se suprapun peste cele din orase.

Navigare interactiva
https://overpass-turbo.eu/s/113I



Dintre ele 50 sunt cu DNuri principale ("trunk" pe OSM)

https://overpass-turbo.eu/s/113K





Powered by API/PUM imgur uploader

cristi5

#5720
Am cautat treceri la nivel in doua tari vecine

Ungaria:  231 treceri la nivel cu DN  (zero pe drumuri principale trunk, dar nu-s multe drumuri marcate trunk, probabil pt ca majoritatea legaturilor principale sunt A sau DX)
74 treceri la nivel in Budapesta (niciuna cu drum principal)

Austria: 148 treceri la nivel cu DN, vreo 3 in Viena (zero pe trunk, ca mai sus)

Deci problema nu este numarul trecerilor, ci cum sunt amenajate.

contador

Quote from: cristi5 on December 11, 2020, 01:07:51 AM
Si 231 de treceri la nivel a DN cu magistrale CF.  Cateva se suprapun peste cele din orase.
Cred ca sunt mai putin de 231. De exemplu, in judetul Vaslui intre Crasna si Husi, pe harta pusa de tine vad ca apar 3 treceri la nivel, insa linia aia este secundara; pe ea cred ca n-a mai trecut un tren de vreo zece ani si probabil nici nu va mai trece vreodata.

Exemplu:
https://www.google.com/maps/@46.516566,27.8302512,3a,75y,358.44h,78.44t/data=!3m6!1e1!3m4!1sG9prZ1i0LT5Lk4lxm-HFww!2e0!7i13312!8i6656

mircea

Eu zic că-s mai multe  :lol: . De exemplu, aia de la intrarea în Jimbolia dinspre Timișoara e omisă.

Cristi N

Si eu cred ca sunt ceva neconcordante, de exemplu, lipseste trecerea la nivel DN1 cu linia 306 (Ploiesti -Slanic) la nord de Ploiesti dar apare trecerea la nivel de pe DN 72 cu un racord din 302 (Ploiesti - Targoviste) la est de com. Caragiale.

contador

Cred ca pur si simplu acele treceri nu au fost marcate pe harta. Din cate tin eu minte, in OpenStreetMap, atunci cand editezi harta trebuie sa marchezi explicit intersectiile. Nu e suficient sa fie 2 linii care trec una peste alta.

RobertH

Corect, intersectiile dintre rutier si feroviar se marcheaza in OSM cu railway=level_crossing. Uneori acest tag lipseste .

cristi5

#5726
Nu sunt 100% corecte cifrele. De exemplu la linie dubla se numara doua. Plus greseli de cartografiere etc (inclusiv linii scoase din uz nemarcate ca atare pe OSM)

Dar ofera o cifra orientativa si o vizualizare, plus comparatia cu alte tari. Pt mine a fost un exercitiu util, e clar ca amenajarea e problema, nu neaparat numarul.

Dar pe linie reconstruita, in Blaj, Medias sau Alba Iulia, pt mine e f greu de inteles de ce au pastrat treceri la nivel in oras pe coridor CF european, unde marfa si calatorii vor circula intens...

Pe Simeria-km614 au fost ceva mai activi cu pasajele, dar parca au "reusit" sa pastreze o trecere la nivel in Deva de ex.

AndreiB

Si in oras e foarte greu de inteles. Dupa cum ai spus si tu, in Viena ai 3 treceri la nivel cu niste strazi secundare.

In Bucuresti ai:

1. Petricani - bulevard de 4 benzi din CBD-ul Bucurestiului, pe o magistrala de 160 km/h.
2. Soseaua Andronache - tot 4 benzi spre un cartier rezidential, pe o magistrala de 160 km/h.
3. Soseaua Pipera - desi exista pasaj, pentru ca Voluntari nu a construit bretelele necesare, pe o magistrala de 160 km/h.
4. Cateva treceri mai minore in jurul Dragonul Rosu
5. In Pajura, peste tot pachetul de linii din Complexul Feroviar
6. Nenumarate treceri la nivel in complexul Feroviar cu strazi secundare

Desi poate numeric nu sunt enorme fata de Viena, noi avem treceri si de strazi mai importante si peste magistrale majore. Mie personal nu mi se pare ok la nivelul de afluenta din Bucuresti.

cristi5

#5728
^ treceri la nivel de CF principale sau secundare cu drumuri principale sau secundare (deci nu rezidentiale sau tertiare)

Austria 450, Viena:


Ungaria 1063, Budapesta:


Romania 855, Bucuresti:



Powered by API/PUM imgur uploader

tom_sawyer

#5729
Încă o mașină lovită de tren, 1 mort, la Câmpulung Moldovenesc, azi dimineață.

Și încă:

Teleorman: Doi morţi, după ce un autoturism a fost lovit de un tren/ Mecanicul de locomotivă avea o concentraţie de 0,55 mg/l alcool pur în aerul expirat

Accidentul a avut loc pe strada Morii din comuna Plosca, transmite Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Teleorman.

Trenul circula pe ruta Alexandria - Roşiori de Vede.

news.ro