Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

ovicor

Perfect explicat de catre Ciprebe. De mentionat , insa , ca multe conflicte de acest gen ar putea fi evitate, daca la intrarea in sens s-ar alege corect banda, pe cat posibil banda 1 sa fie folosita doar de cei ce ies pe prima strada din sens.

laurashgeo

Voi aveti dreptate cu prioritatea verdelui, insa ce naiba cauta masina verde pe banda 1 daca vrea sa iasa din rond tocmai la a treia iesire? De asta se aglomereaza sensurile giratorii ca nu se folosesc cu cap benzile din interiorul sensului!!!
Eu daca stiu ca ies la a treia iesire, merg pe banda doi si poate cand trec prin dreptul primei iesiri, poate intra alta masina pe banda intai, care are nevoie sa iasa la iesirea a doua si astfel trecem amandoi prin sensul giratoriu fara a ne deranja unul pe altul!!
De asta are sensul giraturiu mai multe benzi, nu cum cred unii, ca o data ce ai intrat pe banda doi trebuie sa te invarti in sens pana se termina motorina :D

bogdymol

Solutia este foarte simpla. A aparut prima data in Olanda, iar de cativa ani o vad aplicata cu succes si in Ungaria.



Vreau sa vad si la noi asa ceva!
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

SB76UFO

Multumesc pentru raspunsuri, dar eu mai astept sa vad daca gaseste cineva reglementarea in codul rutier scrisa negru pe alb, pentru ca azi am avut o discutie in contradictoriu cu colegii (eram 3 impotriva tuturor).
"Prostia este eternă și invincibilă"

savagedanyro

In codul rutier nu se specifica "negru pe alb" , este o lacuna stiuta a codului rutier.

Dar in cazul unui incident , cel care va face constatarea va aplica regula "prioritatii de dreapta" intre benzile paralle ale sensului.

Un articol destul de complet si bine scris , cu declaratii ale unui oficial , gasesti aici :

http://adevarul.ro/locale/suceava/video-manevra-gresesc-aproape-soferii-circula-semnalizeaza-corect-sensul-giratoriur-1_5204eb42c7b855ff56bf3b33/index.html
...live the moment...

MHN

Continuare a unei discutii de pe thread-ul A6 Autostrada Lugoj-Craiova-Calafat:

@ vancouver, sincer, eu nu inteleg ce anume ai impotriva sistemului ITS. De ce te opui evolutiei?! :)

Apropos, ai cumva idee cat reprezinta costul sistemului ITS din costul unui kilometru de autostrada in Ro?
Un sfert? Mai mult de jumatate?! Adica chiar se puteau folosi fondurile astea pentru construirea a inca juma' de kilometru, de exemplu?!
Daca nu pentru jumate, atunci pentru cat, caci daca tot esti impotriva, ma gandesc ca ai facut un calcul si esti terifiat de pierderile pe care le sufera reteaua romaneasca de autostrazi din cauza ITS-ului :)

Ai studiat cumva caietele de sarcini din cadrul licitatiilor de pe loturile Nadlac-Arad sau Orastie-Sibiu (sau cele si mai recente) ca sa vezi cerintele, respectiv motivatiile/explicatiile beneficiarului, pentru nevoia de sisteme ITS? Nu esti de acord cu intentiile sale?!
Iti dau dreptate atunci cand combati anumite "metehne" ale proiectantilor romani de infrastructura (de exemplu, capetele de pod de pe DN-urile patriei) si cand aduci exemple de bune practici din Germania. Acum, insa, de ce nu e bine ca ne luam dupa Germania?!

Ai studiat documentele privitoare la Politicile UE pentru siguranta, interconectarea si eficienta energetica a elementelor componente ale retelei TEN-T, de dupa 2010 incoace? Crezi ca CNADNR a impus sistemul ITS dupa capul ei, sau dupa directivele comisiei, respectiv ale agentiei executive a TEN-T?!


Una peste alta, nu ma simt obosit sa-ti tot reamintesc, dupa cum am mai discutat acum ceva timp pe acest subiect, eu sunt intru totul de acord cu construirea si implementarea sistemului ITS deodata cu construirea fiecarui lot de autostrada si nu mai tarziu, caci sper ca esti de acord ca daca nu s-ar construi acum, tot ar trebui sa fie realizat sistemul candva.
De ce acum? Simplu, pentru ca:
A. e inutil sa se sparga autostrazile peste X ani ca sa se monteze ce se poate face inca din faza de constructie, de exemplu: elementele din reteaua de comunicatii, portalurile transversale, panourile info, alte elemente de achizitie de date, etc. Atentie, pentru unele dintre acestea trebuie inchis/deviat traficul, daca s-ar face dupa ani si ani
B. interesele beneficiarului sunt de a avea functionala o retea ITS unitara de la Nadlac la Sibiu, independent de numarul de segmente si de tipul si producatorul diferit al elementelor componente de sistem, care sa fie capabila (nota mea: extrase din caietele de sarcini):
- sa monitorizeze starea elementelor componente ale intregului tronson (ne referim la Nadlac - Sibiu, deocamdata)
- sa monitorizeze si sa masoare valorile de trafic (sisteme de achizitie de date si camere Video, cam din 2 in 2 km pe tot traseul)
- sa monitorizeze conditiile meteorologice si sa alerteze utilizatorii in functie de anumite conditii speciale (nu neaparat ceata, ci polei, de exemplu)
- sa recunoasca automat placutele de inmatriculare in vederea eventualei taxari a utilizarii drumului (vigneta) si a depasirii vitezei
- sa monitorizeze elementele de infrastructura si sa detecteze eventuale acte de vandalism, de deteriorare de bunuri sau de furturi de elemente componente ale retelei (cu detectie in infrarosu)
- sa cantareasca static si/sau dinamic, sa monitorizare si sa alerteze (organe abilitate din teren) in cazurile de depasire ale gabaritului, pe langa emiterea de documente specifice punitive
- poate or mai fi si altele, insa acestea mi-au sarit in ochi.
C. administratorul drumului doreste sa beneficieze de unele dintre functiile enumerate mai sus, poate chiar din minutul 1 in care traseul Nadlac-Sibiu va fi complet

Dupa cum am observat, susbsistemul de afisare pe panouri info cu mesage variabile (VMS) reprezinta doar a "XXIX-a spitza" din sistem. Deci, inutil sa ne legam prea mult de acesta.

Altfel, sper ca mi-am expus coerent argumentele pro si sper ca peste nu mult timp sa recunosti contrariul afirmatiei :)
Quote from: vancouver on November 20, 2013, 01:02:34 AM
[...]

TOATE panourile electronice din România sunt doar de fandoseala pe banii nostri. Expresie a prostiei si fuduliei.

vancouver

#486
M-ai inteles gresit MHN. Eu nu am nimic cu sistemul ITS. Il iubesc si IL UTILIZEZ APROAPE ZILNIC.
Sunt de acord cu tot ce ai prezentat mai jos, ca exista recomandari EU, ca exista caiete de sarcini, ca e mai civilizat, etc...

Problema este ca in România nu exista nicaieri implementat un SISTEM ITS, ci doar frânturi. De aceea NU ARE NICI O UTILITATE. ZERO. Este ca si cand vrei sa faci o cale ferate intre Bucuresti si Constanta si construiesti doar garile Fundulea, Ciulnita si Cernavoda si nimic altceva. Ai nevoie de linii complete, de gari la toate localitatile, de locomotive, de vagoane, de poduri peste Dunare, de electrificare, etc...
Exact asta este ITS-ul implementat in România: cineva a vazut trenuri si gari in alta tara si a decis construirea a trei gari pe o viitoare linie de 225 km. Si in gari a pus si afisaj electronic, liniile din gari sunt electrificate, etc... dar la ce ajuta?


CARE ESTE SCOPUL ITS?

In Germania ITS nu a fost implementat pe segmentele de autostrazi noi construite, de ex. in estul Germaniei pe A73, A71, etc... De ce?
In Germania ITS este numai in jurul marilor centre urbane: Frankfurt, München, Nürenberg, Stuttgart, Köln, Düsseldorf. Dar intre Frankfurt si Köln, pe autostrada principala A3, cu 3 benzi pe sens, NU ESTE. De ce?
Am citit articole lamuritoare pentru publicul larg in legatura cu aceste sisteme. Nu e nimic ermetic, nu trebuie sa ma uit in tezele sofisticate ale UE sau in studiile de fezabilitate. Orice om serios poate intelege functionarea si logica sistemului.

SCOPUL ITS ESTE REDUCEREA AMBUTEIAJELOR. Numai pierderile economice enorme cauzate de ambuteiaje justifica astfel de masuri extrem de costisitoare.



CUM FUNCTIONEAZA ITS.

ITS functioneaza pe baza de masurare de date de trafic si transmiterea electronica de recomandari, atentionari sau restrictii catre soferi. Ca sa poata functiona eficient este nevoie de urmarirea automatizata a traficului pe minim 10-15 km si panouri informative din 2 in 2 km.

Asa arata senzorii de masurare a traficului:



Si asa arata un panou informativ:

De ex. acest panou avertizeaza ca pe urmatorii 2 km (adica pana la urmatorul panou electronic) soferii trebuie sa se retraga de pe banda a treia, acolo fiind probabil o problema, camioanele nu mai au voie sa depaseasca, viteza e limitata la 80km/h, pentru ca urmeaza sa se intre intr-un ambuteiaj (STAU).
La urmatorul panou peste 2km, banda a treia va avea un X, adica complet inchisa. La al treilea panou, peste inca 2 km,  daca e dincolo de problema de pe banda 3, va fi indicator de ridicare a tuturor restrictiilor sau daca totusi traficul e aglomerat se va da restrictie 120 sau 100 sau 80.

In alte situatii panourile anunta deschiderea benzii de urgenta pentru trafic, tot pentru a debloca o situatie de ambuteiaj - daca totusi o masina ramâne in pana pe banda de urgenta, imediat este anulat ordinul "liber pe banda de urgenta".

In alte situatii se da o recomandare pentru folosirea unei autostrazi alternative.

Iar in general se impun doar restrictii. Din practica s-a constatat ca pe autostrada fluxul maxim de vehicule se realizeaza la ca. 80km/h. La viteze mai mari legea impune pastrarea unei distante mai mari intre vehicule, aceste spatii mari reducand capacitatea autostrazii. Daca se depasesc anumite valori de trafic, atunci prin ITS se impune o viteza de 120 km/h (in loc de nelimitat). Daca mai creste se impune 100 km/h, daca mai creste inca o data 80km/h. Astfel se evita ambuteiajele datorate supraaglomerarii sau macar se reduce amplitudinea lor.



Tot ce am descris mai sus este poezie pentru România si pentru autostrazile din România. NU EXISTA AMBUTEIAJE (zilnice) PE AUTOSTRAZILE DIN ROMANIA, generate de supraagomerare. Ca atare nu se justifica investitia.

Pe de alta parte, asa cum am mai spus, ceea ce s-a facut pana acum in România nu este un sistem ITS, ci franturi din el - in esenta frectie la picior de lemn si o bataie de joc. Este dovada unei gandiri defectuoase de tip "vreau si io" sau "daca asa a zis UE"... Ori asta de fapt nu este gandire - "vreau si eu" gandeste si o maimuta, iar "daca asa zice UE" = facem ca slugile, fara sa gandim.


Si iti mai spun un lucru: in multe domenii in România (la stat) este acelasi peisaj cumplit, de prostie, indolenta, infumurare, smecherie ieftina si superficialitate. Multa lume ma intreaba: domne' da si românii muncesc la fel de mult ca nemtii, uneori mai mult, de ce atunci nivelul de trai e mult mai jos? De-aia.


Uite iti mai dau un exemplu: mama mea a lucrat ca inginer la proiectarea centralei nucleare de la Cernavoda. La un moment dat a fost detasata la fata locului si lucra direct cu Canadienii. Spre surprinderea ei a fost instruita ca nu va fi niciodata pedepsita daca semnaleaza greseli proprii sau ale altora sau altii semnaleaza greseli de-ale ei. Ba mai mult, e dubios sa lucrezi fara sa faci greseli: orice om face.
Urmarea: oricine constata o greseala cat de mica, o raporta imediat si se faceau comisii si intruniri pentru a cauta solutii. In plus atmosfera de lucru era mult mai putin stresanta si se lucra cu placere si cu spor.
La noi cum se proceda: cine gresea, era imediat penalizat, se facea comisie de pedepsire, in loc sa se faca una de cautare de solutii. Atmosfera era stresanta, nimeni nu vroia sa-si asume nici un risc, toata lumea fugea de treaba ca dracu de tamâie. Cine gresea incerca sa-si ascunda greselile sub pres, se crease un fel de intelegere tacita, de genul : nu te dau in gat, ca sa nu ma dai in gat. Ca atare se muncea cu putin spor iar greselile constatate nu erau raportate. Produsul final românesc era plin de greseli si functiona ca orice produs al epocii de aur: o zi da, una ba. Ca Dacia 1310. Produsul canadian functiona 99% ireprosabil, pentru ca eventualele deficiente fusesera eliminate in faza de proiect / constructie.

Si acum in firmele românesti sau la stat se aplica acelasi sistem cretin. In spitale de exemplu, in Germania, medicii si spitalele sunt RECOMPENSATI, daca raporteaza o eroare proprie, din care si altii sa traga concluzii si daca astfel aceeasi greseala este apoi evitata la alte spitale sau de catre alti medici.


Si iti mai pot da si alte exemple de gandire / mentalitate anacronica si retarda in multe domenii in România. Iar implementarea ITS pe autostrazi semi-goale cu mesaje gen "circulati cu prudenta" e din acelasi film:

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

MHN

Multam pentru explicatii, pentru exemplele de bune practici din spitalele germane si pentru impartasirea experientei mamei tale.
A, si pentru timpul alocat pentru raspuns :)

Legat de ITS, sunt de acord cu absolut tot ceea ce ai scris despre dirijarea traficului. In rest, sunt oarecum dezamagit... :)

Daca CNADNR doreste sa faca tot ce scrie in Caietul de Sarcini, adica sa beneficieze de toate functiunile si capabilitatile sistemului, atunci partea de prezentare si afisare a mesajelor variabile pe panouri VMS, deci implicit de dirijare a traficului si de reducere a posibilelor ambuteiaje, reprezinta o componenta aproape neglijabila a ceea ce se doreste de la sistem in Romania.
De aceea insist sa stiu daca ai studiat Caitele de Sarcini si de aceea, in mesajul anterior, am denumit VMS-ul drept <<a "XXIX-a spitza" din sistem>>.

Inteleg ca tu poate esti preocupat mai mult de subsistemul de afisare pe panouri VMS si de dirijarea fluxului de trafic cu ajutorul acestuia, din explicatiile tale reiesind ca, in procent covarsitor, scopul sistemului ITS de pe autostrazile din Germania (acolo unde exista), reprezinta, dupa parerea ta, dirijarea traficului pentru reducerea ambuteiajelor. Nu pot sa combat ceea ce spui pentru ca nu m-am plimbat foarte mult prin Germania si nici nu am studiat documente specifice administratorului drumurilor de acolo, ca sa-i inteleg nevoile si scopul.

Atentie insa, (exagerez putin) sa nu faci vreo confuzie: sistemul ITS nu este acelasi lucru cu subsistemul VMS, ci mult mai mult. Adica daca nu exista panouri VMS (pentru informarea participantilor la trafic), nu inseamna automat ca nu pot exista unele dintre celelalte componente ale sistemului (cele de achizitie, evident cu scopul monitorizarii, verificarii si controlului).
Desi, drept e ca in Germania, poate nu e necesar un sistem de verificare permanenta a vitezei si poate nici a gabaritului, din moment ce pe multe segmente nu exista limite iar plata utilizarii drumurilor nu se face prin vigneta pentru autoturisme (ci este inclusa in combustibil, din cate stiu).



Revenind la situatia din Romania, repet, conform Caietelor de Sarcini, deoarece am studiat pozitionarea componenetelor, am vazut ca subsistemul de achizitie de date va fi prevazut cu elemente video si senzori cam din 2 in 2 Km de la Nadlac la Sibiu, pe intreaga distanta, iar cu elemente din subsistemul de informare a soferilor (panouri VMS) aproape inaintea fiecarui nod, in final. De unde, inca o data deduc, ca intentiile CNADNR (am ajuns sa laud mult hulita companie :)) depasesc scopul reducerii ambuteiajelor, acesta fiind unul secundar la noi in tara, altele fiind principale (cele enumerate la punctul B din mesajul meu anterior).

Atentie, deci: ITS nu este = VMS (deci nu doar dirijare trafic si informare soferi), ci mult mai mult.
Iar acest aspect se va vedea abia dupa ce vor fi puse in functiune Centrele de Intretinere si Coordonare (CIC-urile).
De fapt nu noi (soferii) vom vedea mare lucru, ci ei, ceilalti.



PS: te rog sa citesti cu atentie ceea ce scriu, impresia mea fiind ca ai citit printre randuri mesajul anterior
PPS: eu am citit raspunsul tau de mai multe ori :)

Henning

Nemtii combina sistemele astea si le spune Verkehrstelematik , depinde de situatiile existente.
Din 1997 au integrat sistemele RDS/TMC adica atentionarea prin unde radio,TMC si pe GPS (nemtii ii spun Navigationsytem)
Se lucreaza deja la alte sisteme asa zisele sisteme cooperative, o combinatie intre  Floating Car Data(FCD )informatie in timp real,I2V (Infrastructure to Vehicle) si V2V / C2C (Vehicle to Vehicle sau Car to Car).

dr4qul4

Eu sunt de acord cu vancouver ca un astfel de sistem va avea 0 utilitate in Romania. Pentru ca:
- poate sa scrie orice pe panou, romanul il va ignora si va continua sa o ia pe unde vede liber ca sa mai castige cateva masini. ca si acum, cand se baga pe banda de urgenta atunci cand exista un ambuteiaj pe A1.
- pana vom avea noi autostrazi finalizate cap-coada si cu ambuteiaje pe ele Google Trafic va acoperi toate autostrazile si toate masinile vor avea navigatie si te va atentiona masina si nu panoul.

momentan, pe A1, chiar daca se stie ca exista un ambuteiaj nu ai alta varianta, tot inainte tb sa mergi.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Goldmund

Quote from: dr4qul4 on November 23, 2013, 01:25:43 PM
Eu sunt de acord cu vancouver ca un astfel de sistem va avea 0 utilitate in Romania. Pentru ca:
- poate sa scrie orice pe panou, romanul il va ignora
.......

Nu as dori nici o polemica aici, dar parerea mea este alta si cu argumente:
1- chiar daca 'romanul' ignora afisajul electronic, nu inseamna ca nu este necesar. Tot asa putem spune si de toate semnele de circulatie ca sunt inutile atata timp cat conducatorul auto nu le respecta intocmai...
2-'panoul' va fi parte la toate informatiile de care are nevoie traficul. Una nu o exclute pe alta...
3- 'variante' la A1 exista din belsug, totul este ca din timp sa sti pe unde o iei! Paralel cu A1, oriunde, exista un DN si o 'iesire'. Daca nu cunosti locul si nu ai acces la un 'google trafic', avem aceste afisaje electronice, daca nu. ambuteiaj.(inca o data, un ambuteiaj poate apare si pe o autostrada cu un trafic foarte mic - si ce inseamna 'trafic f. mic'? A1 va fi de acum incolo tot mai circulata, plus sezonul vacantelor, plus sfarsitul de saptamana, economia in crestere, inclusiv turismul,etc.)
Intre Stuttgart si Ulm panourile electronice functioneaza de multa vreme(cred ca au fost primele in Germania), autostrada pe care eu o strabat de zeci de ori pe an, de peste 25 de ani. Ei bine, Google(GPS) nu ajuta cu nimic cand pe loc se schimba 'viteza maxima acceptata', din cauza traficului, temperiilor, etc.. De aceea toate semnele de circulatie clasice nu mai sunt valabile, doar panourile electronice! Viteza maxima este controlata de multe radare stationare - intre Stuttgart si Ulm sunt f. multe....Vreau sa spun ca si intr-o tara cu o oarecare civilizatie rutiera, viteza admisa este controlata intens.

vancouver

Quote from: MHN on November 23, 2013, 04:12:49 AM
Atentie insa, (exagerez putin) sa nu faci vreo confuzie: sistemul ITS nu este acelasi lucru cu subsistemul VMS, ci mult mai mult. Adica daca nu exista panouri VMS (pentru informarea participantilor la trafic), nu inseamna automat ca nu pot exista unele dintre celelalte componente ale sistemului (cele de achizitie, evident cu scopul monitorizarii, verificarii si controlului).
Desi, drept e ca in Germania, poate nu e necesar un sistem de verificare permanenta a vitezei si poate nici a gabaritului, din moment ce pe multe segmente nu exista limite iar plata utilizarii drumurilor nu se face prin vigneta pentru autoturisme (ci este inclusa in combustibil, din cate stiu).

Revenind la situatia din Romania, repet, conform Caietelor de Sarcini, deoarece am studiat pozitionarea componenetelor, am vazut ca subsistemul de achizitie de date va fi prevazut cu elemente video si senzori cam din 2 in 2 Km de la Nadlac la Sibiu, pe intreaga distanta, iar cu elemente din subsistemul de informare a soferilor (panouri VMS) aproape inaintea fiecarui nod, in final. De unde, inca o data deduc, ca intentiile CNADNR (am ajuns sa laud mult hulita companie :)) depasesc scopul reducerii ambuteiajelor, acesta fiind unul secundar la noi in tara, altele fiind principale (cele enumerate la punctul B din mesajul meu anterior).

Atentie, deci: ITS nu este = VMS (deci nu doar dirijare trafic si informare soferi), ci mult mai mult.
Iar acest aspect se va vedea abia dupa ce vor fi puse in functiune Centrele de Intretinere si Coordonare (CIC-urile).
De fapt nu noi (soferii) vom vedea mare lucru, ci ei, ceilalti.


PS: te rog sa citesti cu atentie ceea ce scriu, impresia mea fiind ca ai citit printre randuri mesajul anterior
PPS: eu am citit raspunsul tau de mai multe ori :)

VMS nu = ITS - da, stiu asta, dar ai dreptate, am abuzat de notiunea de ITS, desi eu ma refer mai ales la componenta VMS.

- DIRIJARE CAMIOANE IN PARCARI - o alta functie utila a ITS este (sau mai degraba va fi) dirijarea camioanelor catre urmatoarea parcare libera (in Germania deseori parcarile de TIR-uri de pe autostrazi sunt supraaglomerate, mai ales atunci cand multe camioane intârzie in bloc datorita unor ambuteiaje. Dar si aceasta functie o consider inutila DEOCAMDATA pentru România.
- OBSERVAREA POLEIULUI - pentru asta nu este nevoie de un sistem pompos, e nevoie de ministatii de masurare a temperaturii aerului si asfaltului. Dar cel mai important, e nevoie de o informare imediata a soferilor. CUM, daca nu prin panouri VMS din 2 in 2 km? - pentru polei ar trebui chiar mai dese... Iar poleiul de tip "Blitzeis" ii surprinde si pe nemti, la fel ca si pe francezi sau pe austrieci, cu toata supravegherea lor. El se instaleaza in sub 1 minut, atunci cand e cum nu trebuie sa fie, de ex. ploua, dar fix imediat deasupra solului e o masa de aer la minus 2-3 grade. Si asta poate fi doar pe 100-200 m, imposibil de detectat cu senzori din 2 in 2 km.

Cat despre celelalte componente, prin care autoritatile vor sa controleze - mi se pare chiar o mizerie. Cum adica control doar de dragul controlului? In plus pentru controlul taxei de autostrada si a masei e suficient un control punctual la 20-30 km, in nici un caz din 2 in 2 km.


DAR. ATENTIE: eu ti-am si spus, MHN: nu am nimic cu instalarea sistemului ITS, fie si asa cum este prevazut in caietele de sarcini, adica cu accent pe "big brother" in loc de accent pe "utilitate pentru soferi". Eu am o singura problema: PANOURILE VMS instalate pana acum - repet: pana acum - in România. Eu pe acestea le consider INUTILE. Mai mult, pe Bucuresti - Constanta au instalat camere de supraveghere la toate iesirile si intrarile si vreo 5 panouri electronice de tip "tabela de marcaj" pe intreaga distanta... insa deja de 2 ori sistemul a ramas in pioneze, fiind furate cablurile !!! Si asta in conditiile in care, unul din scopuri era evitarea furturilor ...  :lol:

MHN: "De fapt nu noi (soferii) vom vedea mare lucru, ci ei, ceilalti." Pai da - asta este si una din criticile mele majore: in loc sa ajute soferii, sistemul de la noi ajuta politia sa stea in birou si sa ne urmareasca de acolo, cu rezultate limitate privind controlul unor incalcari ale legii, cum ar fi plata taxelor.


In concluzie:
- exista persoane care au scris pe forum si care au laudat panourile electronice instalate pe autostrazi in România. Eu am zis: o prostie mai mare nici ca am vazut. Nu ajuta pe nimeni cu nimic.
- sistemul asa cum il vedem in Germania nu este DEOCAMDATA util in România si de aceea nu trebuie facut, pentru ca e scump. El va fi util doar dupa ce apar ambuteiajele de rush-hour.
- restul ITS nu ma intereseaza, pentru ca nu ma ajuta pe mine, ca sofer, iar autoritatile ar face bine sa bage banii in ceva mai util cetatenilor, pe care de altfel trebuie sa-i serveasca.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

#492
Quote from: dr4qul4 on November 23, 2013, 01:25:43 PM
Eu sunt de acord cu vancouver ca un astfel de sistem va avea 0 utilitate in Romania. Pentru ca:
- poate sa scrie orice pe panou, romanul il va ignora si va continua sa o ia pe unde vede liber ca sa mai castige cateva masini.

Desi imi dai dreptate in general, motivul invocat as vrea sa-l contrazic putin, oarecum in completarea lui Goldmund:

1. Ignorarea legilor si restrictiilor in România este un sport national - DAR. ATENTIE, asta are o cauza clara: BATAIA DE JOC cu care sunt facute aceste norme, legi sau restrictii. Daca de ex. impun soferilor sa circule cu 80km/h pe ora pe ploaie pe autostrazi, asta este BATAIE DE JOC. Pentru ca pe o ploaie de toamna orice sofer vede ca este sigur sa circule si cu 120-130 km/h pe autostrada. In Germania exista zone de coborâre sau urcare accentuata pe unele autostrazi si STRICT ACOLO exista limitare la 100 km/h sau uneori si 80km/h pe autostrada pe ploaie. Dupa punctul critic se ridica orice restrictie pe ploaie. Adica: DA, exista risc de acvaplanare pe ploaie, dar nu peste tot, de ex. pe A2 Bucuresti - Constanta, cu siguranta nu exista acest risc intre Bucuresti si Cernavoda, decat poate pe o rupere de nori in timpul verii. Dar exista poate pe una din pantele din Dobrogea. Si acolo, local, trebuie impusa limita. Asta VA INTELEGE orice sofer normal la cap si va respecta. Legea actuala nu are cum sa o respecte, este la BATAIE DE JOC.
Asta creeaza impresia ca orice lege sau restrictie este la BATAIE DE JOC. In ziua cand asta se va schimba, vei vedea ca lumea respecta.
2. Oricat de bizon ar fi, românul nu e prost, cand vine vorba de el insusi. Daca pe panou scrie ca in fata este un ambuteiaj si ca pe alta parte e mai bine, eu zic ca panoul nu va mai fi ignorat, decât poate de 10-20% dintre soferi - care spera ca ambuteiajul nu e asa grav si stiu ca si ruta ocolitoare ar putea fi nasoala. Va veni acea vreme, in care vom avea ambuteiaje zilnice in rush-hour. De ex. sa presupunem ca din cei 200.000 de locuitori ai Ploiestului + imprejurimi, 20.000 vor lucra la Bucuresti si vor incepe toti lucrul la ora 8:00 - 9:00. Capacitatea actuala este asa: A3: 4000 veh./ora, DN1: 3000 veh./ora, DN1a: 2000 veh./ora. Total: 9.000 veh /ora. Daca se mai adauga si 2000 vehicule dinspre Brasov si 2000 dinspre Buzau care vor dori sa mearga pe A3 spre Bucuresti la aceeasi ora, cum crezi ca vor arata A3 si DN1 la intrarea in Bucuresti? Ziua ambuteiajelor se apropie. Alt punct critic este A1 centura Arad si desigur A4 in sezon lânga Constanta. Acestea sunt locurile unde in viitor va fi nevoie de supravegere ITS si panouri VMS din 2 in 2 km. Dar exclus sa fie util ITS de ex. pe A1 intre Soimus (Deva) si intersectie A6/A1 (Lugoj).
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

igorashu

Quote from: vancouver on November 23, 2013, 03:46:54 PM
... Adica: DA, exista risc de acvaplanare pe ploaie, dar nu peste tot, de ex. pe A2 Bucuresti - Constanta, cu siguranta nu exista acest risc intre Bucuresti si Cernavoda, decat poate pe o rupere de nori in timpul verii.
"Been there, done that" vara asta. Foarte ciudat, dar erau zone de 100-200 m cu balti, apoi perfect uscat. La prima balta, un morcov imens...

On topic: in primul rand, multumesc pentru informatiile legate de VMS - poza si explicatiile fiecarui indicator m-au mai luminat.
In al doilea rand, asa cum se fac interpelarile catre CNADNR, nu credeti ca ar trebui pusa o intrebare si catre Politia Rutiera in legatura cu ce au de gand sa faca pentru a educa soferii cum sa circule pe autostrada?

get