Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

In aceeasi nota, intreb si eu: ca sofer sunt obligat sa trec la 1,5m distanta (in lateral), dar oare biciclistul cand se strecoara printre masini nu ar trebui sa respecte aceeasi distanta? Sau pentru el e ok sa se sprijine (cu mana, piciorul, roata sau chiar cu ghidonul) de masina?
Bine, asta nu scuza cu nimic gestul soferului care ar trebui sa stea macar cateva luni la racoare. La SUV vs Logan ca la Baneasa ai sanse bune sa scapi, insa la masina vs bicicleta doar norocul te poate scapa. Si cam a avut noroc, putea sa fie strivit intre masini sau sa se loveasca de un cap de pod.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Io

Eu privesc altfel, poate si prin prisma faptului ca am fost si biciclist si motociclist. Nu voi mai fi insa asta e o alta discutie, poate cel mult mountainbike. Ei sint mai fragili decit mine, pot sa-si piarda echilibrul, pot sa alunece, sa cada (am cazut cu bicicleta pe drum asfaltat, uscat, drept ca-n palma, m-am rostogolit pina la mijlocul soselei, n-am avut nici o zgirietura dar daca venea vreo masina nu ieseam prea bine si-o-ncurca si soferul nevinovat) si atunci ii feresc eu pentru a ma feri pe mine: ii claxonez de departe - niciodata de aproape! - si de regula ii depasesc exact cum fac cu orice alta masina, schimb banda. Cu motociclistii, de regula ii las sa ma depaseasca si le fac loc, daca sint grup incetinesc si las tot grupul, e mai sigur asa si de cele mai multe ori mi s-a multumit, ori ca veneam in jos de la Ghetarul Scarisoara ori ca urcam pe la Cheia. Sigur ca in oras lucrurile stau altfel dar fac tot ce pot sa nu conduc in oras. Orice oras.
Cit despre pusul miinii, batutul, sprijinitul de masina mea, daca o vei face n-o sa-ti placa ce va urma. O sa am grija sa te coste. Mult.

Ramin insa la parerea ca folosirea masinii ca intimidare, cu sau fara ranirea biciclistului este o tentativa de crima si trebuie pedepsita penal. Nu accept argumente de genul m-a injurat, eram nervos, sint obosit/stresat, nu e deloc obligatoriu sa continui sa conduci daca starea ta psihica e labila.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

voicul

Tupeu de borfas cu tenta de crimanal:
"Șoferița care a vrut să omoare un polițist "Nu am oprit la semnalul polițistului pentru că mă grăbeam să ajung la București""
Noroc ca nu venea nimic pe contrasens.

Șcene șocante în Buzău. O șoferiță a intrat intenționat cu mașina într-un poliţist aflat pe motocicletă - VIDEO

https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/scene-socante-in-buzau-o-soferita-a-intrat-intentionat-cu-masina-intr-un-politist-aflat-pe-motocicleta.html

adiarc

^este evident ca sistemul nu functioneaza
- acordarea carnetului ( mai ales testul psihologic)
- respectul de care NU se bucura politistii de la rutiera ( cadrul legislativ deficitar ,dar mai ales implementarea lui )
- conducerea IPJ - formata din multi dinozauri expirati care nu pun accentul ( si nici nu aloca astfel fondurile) ,pt patrulari non stop in vederea sanctionarii contraventiilor marunte dar importante....in schimb...trimit oamenii la ciupeala cu radarul in tufe ..zero efect la preventie

pe aceste 3 cauze trebuie luate masuri ferme si imediate...dupa ce terminam cu ele trecem la urmatoarele
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura


JohannDB

Pe lângă toate, să-l mai vezi pe unul din ăsta, pe stradă, cu trotineta, pe care n-ar fi dat nimic, dar cu care ar fi făcut ture, fițe și  figuri....!!
      Este insistent nevoie mare; puțină minte pare să aibă "colegul lui" ce apare/dispare imediat din cadru !!

https://www.banatulazi.ro/doi-tineri-au-incercat-sa-fure-o-trotineta-la-timisoara-video/


JohannDB

Una de acum trei ani, acum am dat de ea; un balsam....... Când ,,CREZI CĂ FACI CE VREI" și dai de naiba.....


cristi5

Aia cu pilotul ciclist e o situatie clasica de Road Rage. Ciclistul a inceput, lovind in masina ca sa-l educe pe sofer (sa-i "atraga atentia"), soferul a luat-o personal si a lovit si el, cu toata masina. Soferul e tentat sa abuzeze ciclistul pt ca ala e mai neajutorat, n-are tanc. Am vazut un incident similar in Suedia.

Sunt convins ca e mult road rage in Romania dar n-am vazut sa fie fenomenul discutat... In UK parca am vazut o statistica, sunt cateva decese pe an din astfel de incaierari.

Cel mai interesant road rage l-am vazut in debandada din Mumbai. Nu credeam ca acolo exista reguli, prin urmare nu ai de ce sa te superi ca cineva a incalcat o regula. Totusi, in ultima zi, unul s-a dat jos in coloana la altul sa-i zica cateva vorbe dulci.

stangabriel

#5409
Am impresia ca exista o senzatie de superioritate a participanilor in trafic care folosesc mijloace de transport cu 2/3 roti. Poate ca este normal, eu personal nu ma simt in siguranta pe 2 roti in trafic, fara pista de bicicleta. Tocmai de asta , eu efectiv evit , cat pot de mult, pe cei care sunt pe motociclata sau bicicleta.

Problema e ca cei care sunt pe bicicleta sau motocicleta, in momentul in care te dai la o parte, majoritatea isi spun: - Loc sa treaca regele, curajosul, nemuritorul( in mare parte din grija celorlalti participanti la trafic)

Altfel nu inteleg depasirile cu viteze duble sau triple fata de alti conducatori, nu inteleg nerespectarea regulilor de circulatie. Si li se "urca la cap".

Insa asa se ajunge la o calibrare a traficului, se face o educare oarecum cu forta.
Eu consider ca trebuie sa avem rabdare unii cu altii, apreciez cand dupa ce ma dau la o parte, de pe motocicleta mi se multumeste.

Momentan, nu vad acelasi comportament de la biciclisti. Tot respectul pentru modul Eco de transport, insa tocmai, sa facem diferenta intre mersul pe bicicleta la munca, cel care inlocuieste masina si mersul pe bicicleta pentru efort fizic/plimbare in echipe, pe distante lungi.

Eu observ ca cei mai agresivi sunt cei care fac sport in trafic, nu merg la lucru. Atunci, hai sa facem si noi curse cu masini in trafic. (stiu ca se fac, dar nu cred ca si-a justificat nimeni comportamentul prin asta).

Adevarul e de multe ori undeva la mijloc,  eu vad o evolutie pozitiva, cel putin in Bucuresti.

dr4qul4

Cel mai nasol e cand tu (la semafor) semnalizezi dreapta, dar ciclistul/trotinetistul te depaseste pe langa bordura. Dupa care tot el face gura ca nu te-ai uitat in oglinda.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

JohannDB

  Una de Vineri 14.08.2020, pe DN1A, după ieșirea din Măneciu Ungureni spre Cheia, pe primul kilometru după coborârea celor două serpentine aflate după stația "Lukoil" de aici.... Practic și frumos dispozitivul pentru biciclete atașat pe rotula cârligului de remorcare, dar atât; conectarea lui la instalația mașinii era "sublimă", plus lipsa totală a numărului de înmatriculare și imposibilitatea citirii celui de pe hayon !! NUMAI după ce l-am depășit am văzut că  necunoscutul este B 47 REA !!
     Aș fi vrut să-l văd trecut de graniță, în Ungaria pe primul kilometru de M43, cu un echilaj în cârcă la primul pas.






size=8pt]Powered by API/PUM imgur uploader[/size]

dragos76

Și revenim... totul de reduce la concluzia de mai sus a lui adiarc.
Bine că la polițiile locale din orice cătun se angajează în draci, dar la birourile de poliție rutieră e un deficit groaznic. Și din ăia puțini angajați, jumătate fac mună de birou.

dr4qul4

Pt a te angaja la politie ai nevoie de scoala. La comunitari merge si cu cu "scoala vietii"  :lol:
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

bgd77

Quote from: dr4qul4 on August 21, 2020, 05:36:16 PM
Cel mai nasol e cand tu (la semafor) semnalizezi dreapta, dar ciclistul/trotinetistul te depaseste pe langa bordura. Dupa care tot el face gura ca nu te-ai uitat in oglinda.

Pai daca tu schimbi directia de mers trebuie sa te asiguri, nu? In cazul asta are dreptate ciclistul/trotinetistul, daca semnalizezi nu inseamna neaparat ca ai prioritate.