Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

7 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Goldmund

Quote from: dr4qul4 on October 10, 2013, 11:28:53 PM
tb sa te contraziv: nu din cauza instructorilor se produc accidentele grave, ci din cauza mentalitatii.

sunt multi cei care se cred schumacheri sau care cred ca "lor nu li se poate intampla"  sau si mai grav au bani si PCR si stiu ca scapa.
..................

Nici o problema daca avem pareri diferite si daca ma contrazici, insa din prima fraza imi dati dreptate...'Mentalitatile' nu pot fi schimbate decat prin pedagogi, invatatori si profesori categoric-corecti, 'germani'. In cazul nostru, cine?!
Din urmatoarea fraza inteleg ca spaga si coruptia sunt esentiale in comportamentul conducatorului auto(si a Statului, prin reprezentantii lui in circulatie, respectiv politistii rutieri), iar despre coruptie am scris inca de la punctul 1....

dr4qul4

nu am vorbit de scoala in general, ci de scoala de soferi. tu chiar crezi ca un instructor poate schimba mentalitatea cuiva intr-o luna?  sau macar stilul de condus? el te invata doar cum sa misti masina de pe loc. restul le inveti singur dupa zeci/sute de mii de km.

insa retinerea permisului pt 2 ani (cu posibilitati de recuperare dupa 6 luni urmand acele cursuri fantoma) vor avea un impact major.


ramane o singura problema: mentalitatea celor care vor aplica legea..... si care vor putea face abuzuri dupa bunul plac.


Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

savagedanyro

Azi de dimineata stateam la bariera de cale ferata in plina Timisoara si un "dastept" depaseste toata coloana si trece printre bariere.

Credeti ca ar trebui sa aiba cineva mila de un asa specimen ? 2 ani fara discutie MINIM!!!!
TIMISOARA 2021 !

vancouver

#468
Daca mentalitatea este de vina pentru numarul mare de morti, cum se explica faptul ca in Germania anilor 70 erau 30.000 morti anual si acum sunt numai 3.500 ?

Locuiesc in Germania și mă plimb permanent între Germania și România. ITI GARANTEZ că nu există deosebiri esențiale între comportamentul germanilor și al românilor la volan. Toate situațiile care scot din sărite un român, scot din sărite și un neamț. Diferența constă în modul de organizare al drumurilor, în primul rând modul în care din construcție drumurile și intersecțiile elimină situațiile conflictuale. IN GERMANIA SUNT PUTINE SITUATII CONFLICTUALE. IN ROMANIA SUNT MULTE.

Unul dintre cele mai grave conflicte din România, este cel dintre șoferii locali și cei de lung parcurs. Pus să meargă la drum de 600 km între Timișoara și București, un șofer este extrem de iritat de orice întârziere provocată de șoferii care merg încet între 2 localități apropiate sau în interiorul localității lor. În plus este insuportabil să stai pe 200 din cei 600km pe care-i ai de parcurs cu 50km/h in localitati si inca 100 km cu restrictii diverse datorate reliefului si apoi inca 100 in spatele altora, care n-au chef sau nu pot sa mearga mai repede. Asta produce goana nebună de pe DN-uri. Cum DN-urile sunt extrem de nesigure (in Germania din cei 3500 de morti, numai 500 sunt pe vasta lor retea de autostrazi, restul in localitati si pe B-uri, drumurile federale) - rezulta clar spectacolul din România.

Aducand germani sa conduca masini in România pe aceleasi drumuri REZULTATUL VA FI ACELASI.


Treaba cu mentalitate este o scuza, ca sa ne ascundem, sa ridicam din umeri si sa zicem: "Asta e, mentalitatea, n-avem ce-i face. Mereu altii sunt de vina. Eu sunt cel mai bun." - Da, asta da mentalitate de om superficial la munca si la gandire. Hai sa gandim un pic, sa vedem concret cum se poate sa reducem numarul de accidente, nu sa dam aiurea vina pe mentalitate. Masurile sunt simple, unele costa bani multi, altele nu:
1. Pasaje la trecerile cu calea ferata.
2. Sensuri giratorii in loc de intersectii cruce, unde traficul adunat al drumurilor ce dau in intersectie este sub 30.000 MZA si nu va depasi cifra asta prea curand; daca o depaseste, pasaj denivelat.
3. Cat mai multe autostrăzi.
4. Toate drumurile nationale marcate cu vopsea de calitate, median si la margina; drumurile judetene e suficient marcajul median sa fie clar.
5. Orice drum cu 2 benzi pe sens, cu parapet median neîntrerupt: DN1 Buc - Ploiesti, DN3 Murfatlar - Constanta, DN39 si DN2a lânga Constanta, DN11 la nord de Brasov, DN1 Talmaciu-Sibiu, DN1 la sud de Cluj, DN6 Craiova - Filiasi, etc... adica exact zonele negre. Pentru viraj la stânga, din cand in cand U-Turn-uri (întoarceri în formă de U).

După inaugurarea A1 Deva - Orăștie, numărul morților în județul Hunedoara s-a înjumătățit, de la 40 la 20 în perioada ian-sept. 2013 fata de ian-sept. 2012. Pe autostrada n-a avut loc nici un singur accident grav, pe DN7 unde autostrada nu e gata inca au fost cele mai multe. Oare chiar sa credem ca reducerea este datorata mentalitatii brusc mult mai bune in zona Hunedoara, fara legatura cu autostrada??!!!
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

savagedanyro

va rog sa ma scuzati de offtopic dar mesajul lui vancouver este cel mai bun vazut de mine pe aceasta tema de foarte mult timp !!!!

TIMISOARA 2021 !

iuli

Quote from: savagedanyro on October 11, 2013, 04:39:33 PM
Azi de dimineata stateam la bariera de cale ferata in plina Timisoara si un "dastept" depaseste toata coloana si trece printre bariere.

Credeti ca ar trebui sa aiba cineva mila de un asa specimen ? 2 ani fara discutie MINIM!!!!

Nu-mi spune ca erai in aceasi coloana ca si mine  :o Era un BMW negru la bariera de la gara de est la mine la coloana!  >:(
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Goldmund

#471
@vancouver

Cateodata faci niste afirmatii efectiv gratuite.
1-majoritatea accidentelor care s-au petrecut in Germania anilor '60-'70 si care s-au soldat cu multe victime, nu aveau de-a face cu "starea drumurilor", atunci Germania Federala avea deja aproape 10mii de km autostrada(pe un teritoriu putin-putin mai mare ca al Romaniei - atentie, fara RDG), soselele erau marcate corect, existau pasaje destule peste caile ferate...Erau poate alte cauze pentru atatia morti pe drumurile germane de atunci?...(cauze pe care tu - se pare- ca nu le cunosti)
Un VW 'Käfer'(majoritatea atunci aveau o astfel de masina pe care si eu am indragit-o foarte mult)
era de fapt un sicriu pe roti care nu reprezenta nici un fel de protectie in caz de accident. Toate automobilele de atunci erau practic sicrie pe roti. Chiar si centura de siguranta a fost introdusa obligatoriuabia la inceputul anilor'70... Doar din anul 2004 exista o lege obligatorie ca toate masinile inregistrate in Germania sa aiba centuri de siguranta in trei puncte de fixatie....Despre Air Bag si alte inovatii ale tehnici sigurantei autovehiculelor nici nu mai vorbesc...
2-Da, e vorba de mentalitati chiar si pentru germani pana au inteles acestia ca masina e un 'Risiko' si pana cand a trecut entuziasmul fantastic care a cuprins tara in anii '60-'70 si boom-ul economic german...Nici un popor nu s-a nascut disciplinat, dar exista posibilitatea sa invatam 'din mers'(nu la figurat!) Si ceva important: mita, coruptia nu sunt cunoscute pe soselele germane - si asta tine de mentalitati...
3-autostrazile reprezinta in continuare cele mai sigure cai rutiere. Dar majoritatea mortilor pe soselele din Germania se petrec exact acolo unde nu sunt aceste autostrazi, adica pe Landstraßen. Nici Germania nu poate avea doar autostrazi, iar un 'Restrisiko' va ramane mereu la volan.
4-cine a facut carnetul de conducere in Germania stie ca aici profesorul auto invata in primul rand cum sa conduci prudent, "conducerea defensiva" e lege! Nu conteaza daca germanii depasesc viteza admisa pe sosele sau autostrazi(in general viteza maxima e depasita cu 10-20 km/h), important este condusul defensiv, respectarea intocmai a anumitor reguli(toate legile rutiere sunt respectate, in afara de limita de viteza, dar si aici sunt nuante: in orase, acolo unde scrie 30-50km/h(langa scoli, prin cartierele de locuit, etc), chiar se respecta legea! - acolo sunt si cele mai multe radare montate sau mobile.

Admin note:  Te rog nu mai da quote la TOT mesajul, mai ales daca e imens!

vancouver

#472
Goldmund, unde anume am scris eu ca accidentele din anii 70 din Germania aveau legatura cu starea drumurilor ?????? si mai ales cu existenta sau lipsa autostrazilor.

Tot ce am spus, este MENTALITATEA nu era cauza acelui nivel de accidente, pentru ca germanii au aprox. aceeasi mentalitate atunci ca si acum. Alte persoane de pe forum au spus ca diferenta dintre numarul de accidente din România si Germania este datorat MENTALITATII diferite. Eu am aratat in schimb, ca au fost vremuri cand si in Germania erau multe accidente. Faptul ca acum in Germania sunt putine accidente nu are cum sa se datoreze mentalitatii, pentru ca mentalitatea nu s-a schimbat asa mult. Asadar faptul ca in Germania ACUM sunt putine accidente, nu poate fi folosit ca argument de catre cei care cred ca MENTALITATEA românilor ar fi principala cauza a accidentelor.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Goldmund

Scuze daca nu ai fost tu vizat de  raspusul meu, vancouver.
Numai de bine!

SB76UFO

Imi spune si mie cineva care este raspunsul la intrebarea, cine are prioritate? conform legislatiei actuale (nu pareri proprii).

Multumesc!
"Prostia este eternă și invincibilă"

savagedanyro

Cel verde are prioritate deoarece nu isi schimba directia de deplasare, pastreaza aceeasi banda.

Cel rosu trebuie , pentru aceasta manevra, sa schimbe banda de deplasare, ceea ce implica faptul ca trebuie sa acorde prioritate celor care circula pe acea banda.

TIMISOARA 2021 !

Ionut

Verde? Dupa principiul "orice schimbare de directie presupune mai intai cedarea de prioritate". Plus ca portocaliul e pe banda 2... face dreapta direct din banda 2? Ar fi culmea sa aiba cel portocaliu prioritate... Nu stiu legislatia actuala insa asa e logic din toate punctele de vedere.

savagedanyro

Daca te ajuta cu ceva ai un link despre aceasta discutie.

Si in Timisoara au inceput sa marcheze asa sensurile, plus ca in dreptul iesirilor intre benzi este LINIE CONTINUA odata cu noile marcaje!!!

http://prinbrasov.com/2011/06/iata-ce-spune-politia-despre-noile-marcaje-de-prin-giratorii/

TIMISOARA 2021 !

ciprebbe

#478
Quote from: SB33UFO on November 20, 2013, 04:08:23 PM
Imi spune si mie cineva care este raspunsul la intrebarea, cine are prioritate? conform legislatiei actuale (nu pareri proprii).


Of mai, de cate ori sa va spun...vedeti sensul giratoriu ca o strada cu sens UNIC !!!! si atunci nu mai gresiti.
In situatia din poza portocaliu are obligatia de a ceda trecerea ( prioritate de dr).
Problema la noi e ca in realitate fix ala cu portocalia crede ca are prioritate si te mai si claxoneaza daca nu il lasi sau te mai trezesti si injurat de ce nu semnalizezi stanga cand esti in sens (WTF se iasa doar prin Dreapta si in sens ai prioritate(daca nu e reglementata altfel giratia))
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

iuli

Corect, cel verde are prioritate mereu... Nu vad de ce e asa de greu de inteles, de fapt pentru noi nu e, dar asa cum spunea si ciprebbe realitatea e departe de asa ceva.
Chiar mentionam nu de mult ceea ce a spus si savagedanyro cu un sens din Timisoara care a inceput sa fie marcat clar ca sa fie educati soferii. Cateva saptamani statea si politia in sens sa educe si alftel pe chiori!
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog