Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

florin74

#5100
Quote from: cristi5 on February 29, 2020, 09:09:18 AM
@pasadia sunt de acord cu Godina, oricine trebuie sa se asigure. Este pacatoasa interpretarea asta romaneasca, si are o conotatie de clasa sociala. "Eu n-am masina, dar uite ca pe zebra asta eu am drepturi mai multe decat smecherul cu BMW". Asa ca trece fara macar sa arunce o privire. Responsabilitate zero fata de sine si fata de altul. Adica exact ca smecherul cu BMW.

Cartea suedeza cere clar sa te uiti in ochii partenerului de trafic. Ca e sofer sau pieton, nu conteaza. Dupa ce ai vazut unde se uita, ai vazut ca te-a vazut, etc, dupa aia intri ca racheta in intersectie. Pana atunci, mai incetut, ca nu stii ce-are in cap. Sau in telefonul mobil.

Cristi, eu nu reusesc sa inteleg cum se pot asigura anumite persoane. De exemplu, persoanele in varsta. Persoanele cu deficiente de vedere. Copiii. Sau un om simplu, care nu are cunostiinte aprofundate privind dinamica. Cum reusesc ei sa evalueze pericolele? Daca e unul mai fricos ajunge sa stea si o ora sa traverseze strada. Pe bune mi se pare o discutie absolut aberanta.
Mai nou pietonii trebuie sa estimeze viteze si distante de franare, sa se uite in ochii soferiilor, sa estimeze traiectorii si viteze de biciclisti si trotinetisti, pe langa cele ale soferilor.
Cat de curand o sa ajungem o natie de matematicieni, fizicieni, si  eventual ghicitori in stele si in ochi.
Din cate stiu, tara asta nu e  formata numai din unicul si preasfintul sofer, si mai sunt si alte categorii de cetateni care trebuie sa traiasca in conditii normale
Hai sa punem o camera de masurat viteza automobilelor in apropierea trecerilor de pietoni. (sa vedem cati reduc viteza, fie si cu 5 km/h, mai ales atunci cand nu este vizibil un pieton) Si sa punem si o camera sa analizam comportamentul pietonilor pe trecerea de pietoni, sa vedem cati se asigura. Un experiment sociologic.
Nu stiu de ce, dar pot sa estimez ca rezultatul va fi net in favoarea pietonilor.
Deci mai usor cu pianul pe scari, vis a vis de aceasta chestiune.

Referitor la Godina, am serioase dubii ca procesul ala verbal rezista in instanta. Sa nu confundam notorietatea cu argumentul pertinent si legal.

cristi5

#5101
Atentie, eu nu spun ca prioritatea pietonilor e de forma. Dar nu e treaba pietonului sa-l puna la punct pe sofer aruncandu-se pe trecere ca sa-l faca sa franeze. E treaba politiei sa-i ia carnetul daca n-a oprit cand era pieton la tecere.

Godina avea si un slogan acolo

"Aici zace ala care a avut prioritate"

Fireste ca cu totii estimam, ca pietoni, daca masina care vine mai poate opri sau nu. Doar n-om fi nebuni sa ne aruncam pe trecere fara sa analizam un pic situatia.

Pe bune eu numai in Romania am vazut oameni care traverseaza pe zebra fara macar sa schitzeze un gest de asigurare. Sigur ca tot in Romania vezi cei mai multi soferi care trec pe la trecere ca prin branza, cu tupeu, indiferent daca sunt pietoni langa ea sau nu. Dar asta nu inseamna ca pietonii nu trebuie sa se asigure.

E posibil ca cele doua anomalii sa fie corelate, poate vorba ta, pietonii s-au saturat de asteptat si-si "iau inima-n dinti". Dar mi se pare cam inconstienta indrazneala asta. De aici pana la a traversa tot asa si unde nu e zebra, nu-i decat un pas. Si asa ajungem sa avem jumatate din victime pietoni.

Cine nu e in stare fizic sa se asigure nu are ce cauta singur pe strada.

Amu tu fa ce vrei, io ma asigur, si-mi invat copiii sa se asigure.

cristi5

#5102
Si apropo mi se pare ca nepurtarea centurii de siguranta si traversarea fara asigurare sunt din aceeasi familie. Optimism naiv gen "doar n-o sa mi se intample tocmai mie". Cuplat eventual cu credinta ca te apara cel-de-sus daca esti pios, asa ca de ce sa te protejezi.

Cu deosebirea ca pt neasigurare la trecere nu se aplica deloc amenda lui Godina. Lumea invata prost la scoala ca pe zebra nu trebuie sa te asiguri si asa ramane.

Mai e si confuzia cu legea. Legea nu e in intersectie sa fluiere daca nu opreste masina sa dea prioritate. Dar cum toti romanii care lucreaza in uriasul sector de stat sunt cu legea-n gura zilnic de la 9 la 5, bunul simt (care include o minima conduita de grija fata de sine si fata de altii) nu mai conteaza. Daca nu scrie la lege...

Romania e supra-legiferata, cum e si Italia de exemplu. Exista legi si pt legatul la pantof. Ca dovada ca si pe acest topic, in loc sa vorbim de educatie si bun-simt vorbim de paragrafe din lege.

Liviu M

#5103
Eu am senzatia ca pe topicul asta sunt amestecate doua diiscutii - cum trebuie ar trebui sa fie posibil in cazul pur teoretic, cu "cartea in mana" si cum e bine/sanatos sa sa procedam (ca pietoni) la traversare.
"Cu cartea in mana", pe trecere pietonii sunt zei si ar trebui sa poata traversa fara sa se asigure. In zonele "fierbinti" administratorul drumului trebuie sa asigure "integritatea" pietonilor. In Franta am trecut prin niste sate in care in zona trecerilor de pietoni viteza era limitata la 30 km/h si trecerile erau inaltate (din timp) cu macar 30 cm fata de nivelul "normal" al soselei. Franai de frica sa nu-ti faci masina praf.

Practic trebuie sa fii kamikaze sa traversezi fara sa te uiti, macar, cu ce te intalnesti pe trecerea de pietoni.

In cazul din film, mie mi se pare ca vinovati sunt si victimele, si camionagiul. Dupa parerea mea, camionul mergea prea repede in zona unei treceri de pietoni pe langa care misunau oameni *) (mie mi se pare ca in Romania TIR-istii merg in general prea repede prin localitati), iar bezmetica de mama a luat-o la fuga pe strada (nu numai fara sa se uite dar si) fara sa fie pe trecerea de pietoni sau sa dea de inteles c-ar dori sa traverseze.

*) Prin intrebarile de pe chestionarele de examen la nemti, sunt destul de dese intrebarile de genul
"te apropii de o trecere de pietoni in apropierea careia sunt pietoni. La ce trebuie sa te astepti:
1. ca toti pietonii sa se asigure ca pot traversa in siguranta;
2. Nici un pieton nu pare sa vrea sa traverseze, asa ca merg linistit;
3. Ca un pieton sa se hotarasca brusc si sa intre pe strada."

Ghiciti care-i raspunsul corect.

LE Am reforumulat "ipoteza initiala" - am inlocuit trebuie cu ar trebui sa fie posibil.

kitsune

Nu vreau să fiu considerat sarcastic, dar cum se asigură un orb la trecerea de pietoni?
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

danutzu_1069

Este un caz special asta. Se asigura ridicand bastonul alb. Stue ce are de facut.
Si oricum, nu se "arunca" pe trecere...

florin74

In orase e cum e cum, dar sa traversezi un DN aglomerat in mediul rural e o adevaranta aventura, e sport extrem.
Socrii mei sunt din Luna, pe DN15, nu va puteti imagina ce trebuie sa faci ca sa traversezi, in conditiile in care se circula constant 80-100 km. Stai minute bune pana se indura careva sa iti acorde prioritate sa traversezi pe trecerea de pietoni.
Eu tot nu reusesc sa inteleg ce este asa de greu pentru CNAIR sa achizitioneze vreo 300 de radare fixe, cum au facut ungurii, si sa le puna pe DN-uri in apropierea trecerilor de pietoni, in zonele in care sunt accidente dese.
Macar aici nu le trebuie SF... :lol:

ghrt

Un orb ridică bastonul alb şi e de bun simţ - dacă nu sunt alte persoane pe lângă el - să te asiguri pt el, să deschizi geamul şi să îi spui că poate traversa în siguranţă.

La fel când traversează copii, dacă eşti oprit pe banda 1 la trecere dar pe banda 2 vine cineva tare din spate le poţi striga să se (re)asigure.

Şi pe mine m-a învăţat bunicul cum să traversez strada, asigurându-mă din ambele direcţii şi permanent.
Cont (aproape) inactiv.

gruiarew

Un lucru ce m-a învățat pe mine acum mulți ani instructorul: Prioritate ai când ți se dă.

Pentru cei ce tot întreabă cum se pot asigura cei cu deficiențe de văz, bărânii și copii ce nu pot aprecia distanțele. Păi e simplu: te duci până în capul trecerii și te oprești. Întorci capul și traversezi când mașinile au oprit. Cred că poți aprecia când o mașină e oprită sau în mișcare. Culmea, orbii nu se aruncă orbește.

În altă ordine de idei, azi treceam spre TM. Un tir culcat pe breteaua de access la Holdea. Aveți careva detalii, cum a reușit? Și mai era ceva după Coșevița într-o râpă, dar n-am văzut mare lucru, eram atent la gropi.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

JohannDB

Un tir culcat pe breteaua de access la Holdea. Aveți careva detalii, cum a reușit?
  ..............Din ce se spune n-ar fi ieșit pe la Ilia ci a continuat până la Holdea pentru a "șunta" bucata de DN68A de la Ilia la Holdea (ce bună ar fi cel puțin bucata de la Ilia la Grind - ca scurtătură), dar aici până-n girație, pe breteaua spre Coșevița, curba nu este deloc accentuată, ceea ce-mi dă cu virgulă, la posibilitatea de-a trânti tir-ul pe-o rână/parte...... Dar, nahhh, unele "rezultate" sunt cvasi-inexplicabile..... Pe "infotrafic, anunțul este mult mai "sec" !!
    Detalii, nu multe, aici:  https://adevarul.ro/locale/timisoara/foto-tir-incarcat-masni-spalat-s-a-rasturnat-breteau-urcare-autostrada-vestului-1_5e5a56975163ec427190b112/index.html

cristi5

@florin74 da, trist ce se intampla la Luna si probabil in sute de alte localitati pe DN. Macar se face "centura" A3... Ar trebui sa mearga localnicii cu lopeti si utilaje la Straco sa dea o mana de ajutor...

Bine ca nu e 2+2 ca la Sangeorzu de Mures. Apropo, acolo eu as inchide o banda pur si simplu. Nu e trafic de 2+2, sa depaseasca in afara localitatii si gata.

pasadia

Poza de mai jos e de pe grupul de what's app creat de IPJ Brașov pentru presa locala și pe care anunță diverse evenimente. Ai detalii despre cele 2 accidente pe trecerile de pietoni survenite în ultimele 2 săptămâni în Ghimbav. Din câte știu în al doilea victima e mătușa fetei accidentate in primul accident.

DN1 e amenajat in zona că drum cu 2 benzi pe sens cu un mic separator din borduri pe mijloc. Se circulă constant cu 60-80 km/h, iluminatul e prost.

Dar asta nu scuza faptul că NICI un șofer nu ar opri să dea prioritate. Pentru că, după cum îi învață inclusiv membri de pe acest forum, e treabă pietonului sa se asigure (adică să stea naibii pe trotuar căci noi șoferii realizam un trafic continuu).

Și după cum am spus: strict în municipiu în Brașov avem anul asta (60 de zile) 3 pietoni UCISI pe trecerile de pietoni. Nu mai zic de cei doar răniți. Dar hei, e vina lor că nu se asigura.

cristi5

#5112
Vina juridica e la sofer clar.

Dar important nu e pe cine bagam la inchisoare (e treaba justitiei) ci cum evitam asa ceva pe viitor.  Si atunci treaba e mai complicata.

- 2+2 (si 3+3 etc) si trecere de pietoni e un risc urias. As gatui la o banda cu cateva zeci de metri inainte de trecere daca valorile de trafic permit
- lipsa de refugiu intre cele doua sensuri, faptul ca trecerea de pietoni este de-a dreptul, peste 4 benzi, in loc sa fie decalata
- politia, si sau radare si camere la astfel de zebre. Amenzi.
- educatia pietonilor: este o confuzie uriasa asta ca nu trebuie sa se asigure. Cum naiba sa nu se asigure pt viata lor?
- fireste ca educatia soferilor e deficitara. Mult de lucru acolo.

Dar e mai simplu sa spunem "se aplica legea" si sa nu facem nimic din toate astea.  Si mor oamenii cu dreptatea-n mana.

Alta greseala (si aici pe forum, chiar la subsemnatul) e sa credem ca doar una singura din ideile de mai sus va rezolva toate problemele ("silver bullet"). Vorbim aici de un sistem. Trebuie actionat in toate domeniile.

JohannDB

Zilele trecute, cu ocazia codului roșu de vânt/vânturi, am mai auzit una bună pe Radio România..... Șoferii camioanelor răsturnate de vântul puternic, nu ar fi adaptat viteza la condițiile de trafic !! Măi, să fie.... Eram în zona Calafat-Craiova și cu abia 30 km/h ne târam pe drum, când am văzut cum tir-ul din fața mea se ridică pe lateral..... L-a săltat vântul la cca 30cm de la șosea... Nici mie nu mi-a fost prea moale, când același fuior de vânt m-a împins ca pe o frunză spre stânga.....
   Să nu uităm că un "vagon" de tir, mai ales gol, este o ușoară și mare "velă" la vântul lateral..... Aduceți-vă aminte de trenul răsturnat în Alaska.
   Nici noi până acum n-am avut vânt la asemenea viteze; dar de acum încolo vom vedea nevăzute !!

pasadia

Da, dar eu nu sunt nici poliție să montez radare, nici primăria sau DRDP sa îngustez drumul. Sunt doar "societate civila" și am de ales intre 2 mesaje:

1. Pietonii sa se educe / să se asigure

2. Șoferii să reducă viteza / să oprească / să fie considerați vinovați.

Daca aleg 1 le spun șoferilor că nu e vina lor și că pot să se comporte că și până acum. Daca aleg 2 le spun pietonilor ceea ce există oricum și în lege (adică că au prioritate).

Opțiunea ta e 1. Ceea ce, îți spun sincer, îmi pare foarte asemănătoare cu a acelor șoferi care consideră că pe DN2 sunt 2 benzi pe sens și că aia care merg in viteza legala ar trebui sa circule pe acostament.