Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

TibiV

pasadia,
probabil vorbim despre inca o nefericita neclaritate in textul legii...
Si care poate fi interpretata cum spui tu. Sau cum inteleg eu....

Dar hai sa facem o analiza pe text:

Quote
Articolul 72
(...)
(3) Traversarea drumului public de catre pietoni se face perpendicular pe axa acestuia, numai prin locurile special amenajate iar in lipsa acestora, in localitati, pe la coltul strazii, numai dupa ce s-au asigurat ca o pot face fara pericol pentru ei si pentru ceilalti participanti la trafic.

Aparent, trebuie sa te asiguri numai daca traversezi la coltul strazii, printr-un loc care NU este special amenajat...

Dar ce ai spune daca textul (fara nici un cuvant in plus, doar un pic "rearanjat" - nu am nici macar o virgula in plus...) ar fi sunat asa:

Quote
Articolul 72
(...)
(3) Traversarea drumului public de catre pietoni se face numai dupa ce s-au asigurat ca o pot face fara pericol pentru ei si pentru ceilalti participanti la trafic, perpendicular pe axa acestuia, numai prin locurile special amenajate iar in lipsa acestora, in localitati, pe la coltul strazii,.

Cam asta cred ca a fost intentia "legiuitorului".
"Legiuitor" care si-a demonstrat inca o data incompetenta, printr-un text care poate fi citit si asa, si asa....

Ca sustinere in problema asta: daca intepretarea ta este corecta, atunci toate "pisi" care traverseaza pe zebra cu ochii lipiti de postarea FB de pe mobil, fara sa se uite macar in stanga, sunt victimele "nevinovate" ale soferilor "sangerosi"....

PS
Viteza normala de deplasare a unui adult sanatos este de 6 km/h. Cu viteza asta a fost creat Imperiul Roman, care nu a fost deloc mititel...
30 km/h este o viteza de 5 ori mai mare.
Poate poti frana in 2 metri pe bicicleta (10-20 kg vehiculul + 70 kg biciclistul), dar nu cu un vehicul de +20 de tone...

PPS
Ce paine buna mananca avocatii din treaba asta....  ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

adiarc

iarasi incepeti cu trecerile de pietoni.....

mai umblati si prin alte tari sa vezi cum oameni opresc cand esti la 2 M de trecere...si stau la 1-2 M de ea...pana treci de ea...nu te "preseaza" deloc,stand la 0,5 M cu botul de tine si inaintand usor

nu...nu sunt mai civilizati...dar legea functioneaza la sânge....si retinerile de permise sunt totdeauna de ani de zile iar sistemul de amendare/executare silita merge ceas


restul sunt povesti de adormit copii si stil romanesc de a despica firul in patru
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

TibiV

OK...

Si cum propui tu sa implementam in RO metodele din vest, intr-o tara in care unii parlamentari ("mitraliera", cum li se spune "intre prieteni") isi doreau ca "motanul" (politia) sa nu poata amenda vitezomanii decat daca are clopotei la gat?....  :o

In tara asta "majoritatea parlamentara" nu isi doreste aplicarea legii, ci gasirea de metode pentru evitarea ei...
Explicabil, de altfel...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

adiarc

pai m-as astepta ca "actualul" partid sa faca opusul "fostului" partid.....ceea ce NU se intampla

nu-i bai...pana la celelalte alegeri ( 2024 ),obțin si eu cetatenia pe care mi-o doresc :lol:...si eu ...si toata familia mea de 4 membri
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

bgd77


danutzu_1069

@adiarc, tot în tarile alea de care pomenesti, pietonul se OPRESTE inainte sa puna piciorul pe trecere, si se mai uita stanga-dreapta....
Nu merge pe principiul "e zebra, merg cum vrea muschiul meu"

TibiV

@adiarc,
este momentul din care ar trebui sa NU ne mai spui ce tara de kkt este RO...

De fapt, asta este o "specialitate romaneasca".

Am cativa prieteni unguri/maghiari... Cu cetatenie romana sau maghiara.
Dar niciodata nu i-am auzit spunand ca Magyarorszag este o tara de kko...
Da, au spus ca guvernul X sau Y este un gunoi, ca aia sau ailalta...

Dar NICIODATA nu am auzit un ungur sa spuna ca Ungaria este o tara de rahat...
Nu... Pentru ei tara este eterna si mareata... Doar conducatorii ei vremelnici sunt maronii...

In schimb noua, romanilor, ne place sa spunem asta despre tara.
"Romania este de kkt"...
Asta pot saspuna "bunii nostri vecini", dar NU NOI...

MAI OAMENI BUNI, tara asta nu este nici mai buna, nici mai rea decat cei care o populeaza!

Nu va mai place - OK... Puteti pleca.
Dar nu aruncati cu balega in cei care ramanem si incercam sa impingem tara inainte....

PS
adiarc, postarea asta NU este impotiva ta. Doar o constatare despre cat de mult ne place sa ne auto-umilim....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut


gruiarew

În țările alea de care ziceți voi nu trece tir-ul prin sate la 1 - 2 m de geamul omului.
În țările alea de care ziceți voi o trecere nu îs câteva dungi șterse pe un asfalt mizerabil și niște table montate total ampulea de care nu vezi nimic.
În Coșava pe DN68A au montat indicatoare pe ambele părți la unica trecere din sat. Dar în așa fel încât să nu mai vezi dacă vine ceva dinspre Margina, doar dacă e mașină mare.

În țările alea de care ziceți voi pietonul nu aleargă ca un apucat pe trecere și nici nu o arde aiurea pe bordură. Plus e conștient că nu poți opri tir-ul în 2 metri.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Harry

Nu vreau sa pun paie pe foc dar in USA trec tirurile inclusiv prin centrul orasului, dungi sterse sau lipsa, birocratie cretina. Exemplu real si recent din LA. E o alee (strada cu o banda pe sens) si pe ambele parti sunt diverse hale (depozitare, industrie f light -> IT )si birouri. Aleea respectiva plina de gropi. La intersectia dintre ea si main road era o groapa imensa, niste oameni care lucreaza acolo fac cerere la primarie sa vina sa asfalteze. Primaria le raspunde ca stiu de groapa dar nu pot asfalta pana cand compania de apa care are teava fix in groapa nu astupa groapa si ca ei trebuie sa faca cerere catre compania de apa, apoi dupa ce aia umplu groapa trebuie sa faca cerere la primarie sa vina sa asfalteze.

Tot in USA cowboys au voie cu cirezile de vite/turmele de oi pe autostrazi cat timp circula doar pe prima banda si au indeajuns de multi oameni pentru a tine cireada/turma sub control.

Poza e de pe highway 6, Utah


Earthchild


dr4qul4

In Londra, in oras, este plin de camioane. In timpul zilei. Si toti se grabesc pentru ca timpul insemana bani. Acolo, chiar mai multi decat in alta parte.
Dar nu tin minte sa fi vazut treceri de pietoni fara semafor. Avem la indemana o solutie simpla. Dar noi trebuie sa reinventam roata: leduri, desene, beculete, senzori...toate inutile.
Avem treceri de pietoni peste 8 benzi (pe Vacaresti). Indicatoarele si marcajele aici mai mult incurca: Pietonul stie ca are prioritate si mai e si inconstient. Iar soferul vine cu 80 de pe pasaj, ca doar asa trece in fiecare zi pe acolo (cand e mai liber) si niciodata nu a vazut pieton pe trecere. Sau vede trecerea cand mai are 20m pana in ea.

La Metrou Mihai Bravu aveam o trecere de pietoni cu semafor intermitent. Acum 1 an si ceva au facut semafor adevarat. Oare cate accidente (cu victime) au fost inaitne si cate dupa?  Ce pot sa va spun? acum avem mult mai multi pietoni care folosesc acea trecere.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

pasadia

Tibi, citește paragraful 2, ăla care spune clar că pietonul are prioritate în locurile special amenajate.

Aliniatul 3 nu face decât să de-a dreptul pietonilor de a traversa și prin alte locuri (localități, intersecții) instituindu-i obligația de a asigura IN aceste situații.

Deci revin încă odată: pietonul NU e obligat să se asigure pe trecerile de pietoni. Și e normal sa fie asa - sunt o mulțime de pietoni ce, potențial, nu se pot asigura (orbi/miopi, copii, vârstnici, etc...). Ei nu au cum sa se asigure în același mod în care o face o persoană perfect adaptată - nu percep distante, viteze...

Da, și eu îmi doresc centuri / autostrăzi. Și eu îmi doresc semafoare în orașe la toate trecerile de pietoni (anul asta avem numai în BV 3 pietoni omorâți pe trecerile de pietoni - nu mai zic de răniți, vreo 10 cel puțin destul de grav). Și mai vreau camere, permise suspendate pe baza înregistrărilor, radare și alte lucruri.

Dar mai ales as vrea că șoferii, măcar ăștia de aici, să înțeleagă că ei stau într-o armă de 2 tone în vreme ce pietonul trebuie să înfrunte frig, ploaie, zăpadă, vânt. Măcar atât respect acordati-le și opriți că sa traverseze!

Cristi N

Doar las asta aici, si eu tind sa cred ca pietonul este obligat sa se asigure chiar daca traverseaza pe trecerea de pietoni.

Pietonii pot fi amendaţi chiar dacă trec pe zebră. Godină a deschis "Cutia Pandorei"

Cine s-ar fi gândit că pietonii pot fi amendați chiar dacă traversează pe zebră? Marian Godină a povestit că a sancționat un pieton, deși acesta traversase pe trecere semnalizată prin marcaj și indicator. ,,L-am sancționat pentru că a traversat fără să se asigure, a explicat brașoveanul.

Marian Godină a povestit cum a amendat un pieton deși acesta traversase pe zebră. Motivul amenzii a fost faptul că pietonul nu s-a asigurat înainte de a păși pe trecere.

"Am postat mai demult un text în care relatam cum am sancționat un pieton, deși acesta traversase pe trecere semnalizată prin marcaj și indicator. L-am sancționat pentru că a traversat fără să se asigure. Mai pe românește, s-a aruncat pe trecere ca în piscină", a scris Godină.

Acesta a continuat: "Articolul de lege pe care l-am invocat lasă loc de interpretări gramaticale. El sună cam așa: Articolul 72, alin. 3 din OUG 195/2002 : Traversarea drumului public de catre pietoni se face perpendicular pe axa acestuia, numai prin locurile special amenajate si semnalizate corespunzator, iar in lipsa acestora, in localitati, pe la coltul strazii, NUMAI DUPĂ CE S-AU ASIGURAT că o pot face fara pericol pentru ei si pentru ceilalti participanti la trafic. Virgulele sunt exact așa cum le-am pus mai sus. Unii înțeleg că trebuie să te asiguri doar când treci pe la colțul străzii, în lipsa trecerilor de pietoni, eu am înțeles că trebuie să te asiguri indiferent pe unde ai trece, chiar și pe trecere. Procesul-verbal nu a fost contestat, așa că nu știu cum ar interpreta un judecător".

Marian Godină a încheiat: "Postarea de pe Facebook mi-a adus chiar și o reclamație la IPJ Brașov, o persoană sesizând că polițistul Marian Godină îi defavorizează pe pietoni. Lăsând la o parte articolele de lege, cred că e mai mult decât normal să te asiguri când te angajezi în traversarea străzii, chiar și pe trecerea de pietoni. Nu știu care sunt statisticile oficiale, dar eu, în cariera mea de polițist rutier, am fost la mult mai multe accidente cu pietoni accidentați pe trecere, decât la accidente cu pietoni loviți traversând aiurea prin loc nepermis. De ce oare? E lesne de înțeles: cei care traversează printre mașini, aiurea, deși încalcă legea și se expun mult mai tare la accidente, se asigură temeinic".

pasadia

Eh, trebuia să apară și argumentul Godina. Adu-mi aminte, el e Dumnezeu, Iisus sau Sfânta Treime?

Pe bune acum, faptul că el da o anumită interpretare nu înseamnă că el.are dreptate.