Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

cristi5

#5055
In deschiderea conferintei de siguranta rutiera vorbeste regele Suediei, ministrul infrastructurii din Suedia, directorul Organizatiei Mondiale a Sanatatii (WHO) si... Adina Vălean, comisarul UE pt transport. Live aici:


Harry

Una nasoala de azi noapte pe A2. Soferul a adormit la volan. foto: DRDP Ct


Sorinus

Pare a fi in benziarie. Ce viteza putea a aiba sa treaca asa prin parametii aia?

Harry

Cum plm sa te arunci in halul asta in fata unui tir


dr4qul4

si totusi soferul de tir este vinovat, chiar daca are circumstante atenuante.
Nu pare a avea viteza (maxim 60), dar la trecerile de pietoni esti obligat sa reduci viteza. Dar legea este interpretabila: desi scrie ca tb sa reduci la 30, mai scrie si ca tb sa faci asta doar cand in preajma sunt pietoni care intentioneaza sa traverseze.
Cum facem diferenta intre intentioneaza si se arunca?
Eu nu inteleg de ce insistam pe treceri de pietoni clasice, in loc sa le inlocuim cu semafoare cu buton?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

rota

eu stiam ca daca poti demonstra (martor) ca pietonul s-a aruncat sau a alergat pe trecerea de pietoni nu mai e vinovat soferul. Sper sa nu fie alt mit urban  ???

gruiarew

@dr4qul4 pentru că asa e la noi. DRDP Timișoara a accesat fonduri pentru sporirea siguranței rutiere la trecerile de nivel cu calea ferată. Au făcut machetuțe și o să facă niște marcaje. Pasaje? Neah cică nu se justifică.

Revenind la filmarea de mai sus, crezi că o lampă ar fi oprit-o? Parcă în lege era că trebuie să reduci până la evitarea oricărui pericol. Oricum, nu avea viteză omul, uitați-vă cât de repede oprește. La cum a sărit eu n-aș fi putut evita nici dacă eram pe jos...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

elphax

asta e un exemplu clar de evolutia speciei. din pacate mama aia si-a omorat copilul ( presupunand ca nu au scapat)

- pietonii nu ajunsesera in dreptul trecerii de pietoni ! mai erau 2 metri pana la semn
- pietonii mergeau paralel cu soseaua intr-un ritm relativ constant cand ...
- brusc, inainte de trecere au schimbat directia si au inceput sa alerge pe strada oblic spre trecerea de pietoni. efectiv s-au aruncat in fata TIR-ului
Pietonii sunt vinovati legal si moral. Din pacate si pt sofer se poate interpreta daca a incetinit destul, nu putem sa ne dam seama cat avea TIR-ul, probabil intre 30 si 50.

Articolul 72
(1) Pietonii sunt obligati sa se deplaseze numai pe trotuar, iar in lipsa acestuia, pe acostamentul din partea stanga a drumului, in directia lor de mers. Cand si acostamentul lipseste, pietonii sunt obligati sa circule cat mai aproape de marginea din partea stanga a partii carosabile, in directia lor de mers.
(2) Pietonii au prioritate de trecere fata de conducatorii de vehicule numai atunci cand sunt angajati in traversarea drumurilor publice prin locuri special amenajate, marcate si semnalizate corespunzator, ori la culoarea verde a semaforului destinat pietonilor.
(3) Traversarea drumului public de catre pietoni se face perpendicular pe axa acestuia, numai prin locurile special amenajate iar in lipsa acestora, in localitati, pe la coltul strazii, numai dupa ce s-au asigurat ca o pot face fara pericol pentru ei si pentru ceilalti participanti la trafic.

Art. 123

Conducatorul de vehicul este obligat sa circule cu o viteza care sa nu depaseasca 30 km/h, in localitati, sau 50 km/h in afara localitatilor, in urmatoarele situatii:
[...]
i) la trecerile pentru pietoni nesemaforizate, semnalizate prin indicatoare si marcaje, cand drumul public are cel mult o banda pe sens, iar pietonii aflati pe trotuar, in imediata apropiere a partii carosabile, intentioneaza sa se angajeze in traversare;

Hercule

Apropo, am o nelamurire: la drumurile unde exista scuar/refugiu intre sensurile de circulatie, exista obligativitatea de a acorda prioritate pietonilor de pe ambele sensuri de circulatie sau doar de pe sensul de deplasare?

PS Urat accident. Imi pare rau pentru victime dar si pentru soferul de tir care va avea cosmaruri toata viata (nevinovat zic eu).
Deșteaptă-te române!

elphax

Din cate stiu eu, la refugiile alea timp insula dintre sensuri se considera ca daca e pe cealalta parte nu trebuie sa opresti. Daca pietonul a ajuns deja pe insula, esti obligat sa opresti.

TibiV

Mai oameni buni, legea este foarte clara
Quote from: elphax on February 28, 2020, 11:17:18 AM
Articolul 72
(...)
(3) Traversarea drumului public de catre pietoni se face perpendicular pe axa acestuia, numai prin locurile special amenajate iar in lipsa acestora, in localitati, pe la coltul strazii, numai dupa ce s-au asigurat ca o pot face fara pericol pentru ei si pentru ceilalti participanti la trafic.


Ca sa nu mai spun ca s-au aruncat pe carosabil cu vreo 2 metri inainte de zebra.... :(

@Hercule,
daca exista scuar intre sensuri dai prioritate numai celor care vor sa traverseze pe sensul tau de mers.
Se aplica regulile de la o strada cu sens unic.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

Tibi, partea cu numai după ce s-au asigurat de aplică când traversezi la intersecții neamenajate cu treceri. Aici, existând trecerea, se aplica aliniatul precedent, 2, care zice că pietonul are prioritate.

Evident aici avem parte de un comportament demn de premiul Darwin, dar da: șoferul de tir va fi considerat legal vinovat. Sper sa ajungem odată să vedem și vina morala, aceea de a nu reduce viteza in ideea de a evita pericolul.

danutzu_1069

Datele problemei sunt asa: TIR-ul mai avea cca 25 - 30 m pana la trecere, in momentul cand pietonii " se angajeaza in traversare" (in fuga si nu perpendicular pe axul drumului. Carosabilul era umed, nu ud... Calculati cu ce viteza circula TIR-ul...

danutzu_1069

Eu zic ca avea 45 - 55 km/h...
Mult prea mult in apropierea trecerii de pietoni..

irirat

^^^^
Eu zic ca aliniatele 2 si 3 sunt complementare, unul iti spune unde ai prioritate si al doilea iti spune cum sa traversezi. Respectiv, pe trecere (si la culoare verde daca e cazul) ai prioritate, dar te angajezi in traversare doar dupa ce te-ai asigurat. La coltul strazii, daca nu e trecere, nu ai prioritate dar poti sa traversezi fara sa fii amendat.
Asta am invatat pe vremea cand se facea educatie rutiera in scoala si nu aveam carnet. :D