Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 28 Guests are viewing this topic.

cristi5

Nenea Titi Aur e cam depasit de vremuri. Paradigma lui e ca daca conduci bine/defensiv, totul se rezolva. Degeaba, daca infrastructura permite intrarea pe contrasens de exemplu, poa sa fie el zmeul defensiv, ca ia un bizon in fatza...

https://m.digi24.ro/stiri/actualitate/social/de-ce-au-loc-mai-multe-accidente-fatale-de-craciun-titi-aur-nimeni-nu-pleaca-cu-ideea-ca-astazi-o-sa-mor-1236875

Zice ca nu putem da vina pe DN2, el mare expert in conducere defensiva. Pai tocmai ca DN2, prin modul cum e marcat, incurajeaza conducerea ofensiva...

gruiarew

'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

JohannDB

Sursa: INFOTRAFIC   Categorie: Stire   
JUDEŢUL SIBIU: CIRCULAȚIE RELUATĂ PE DN 7

Data: 26 Decembrie 2019

Ora: 14:10


Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliţiei Române informează că traficul rutier s-a reluat pe un fir alternativ pe DN 7 Râmnicu Vâlcea – Sibiu, la kilometrul 243+500, între localitățile Boița și Lazaret, județul Sibiu. Anterior, pe fondul neadaptării vitezei în curbă, conducătorul unui autoturism a intrat în coliziune cu parapetul median, a pătruns pe sensul opus și a lovit un alt autovehicul. În urma impactului, din autoturismul lovit au decedat șoferul și pasagerul din dreapta, iar din autoturismul ce a pătruns pe sensul opus, o persoană este rănită grav și alte două ușor, fiind transportate la spital pentru îngrijiri medicale.

Se estimează ca traficul să fie reluat, în condiții normale, în 30 de minute.

Recomandăm conducătorilor auto să adapteze viteza la condiţiile de drum, să respecte indicaţiile poliţiştilor prezenţi la faţa locului pentru fluidizarea circulaţiei şi să manifeste o conduită preventivă în trafic.

        Am ajuns și la asta ??.... Parapeții inutili ??; se sare peste ei....Pentru a duce în neant, din nou, doi nevinovați...................
        Ce mai poți spune de calitatea celui de la volan ??


yetiman

#4923
Nu, parapetul nu e inutil. Iar din poza se vede ca a lovit parapetul de pe marginea (din stanga) si nu cel median, care acolo abia incepea.
Din pacate nu era pe toata zona.

QuoteȘtire inițială Conducatoarea unui autoturism care circula spre Sibiu, pe fondul vitezei neadaptate in curba la dreapta, pierde controlul directiei de deplasare, loveste parapetul din stanga, patrunde pe contrasens si intra in coliziune cu un autoturism condus regulamentar din sens opus.



Sursa: Ora de Sibiu
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

JohannDB

...... circula spre Sibiu, pe fondul vitezei neadaptate in curba la dreapta, pierde controlul directiei de deplasare, loveste parapetul din stanga, patrunde pe contrasens si intra in coliziune cu un autoturism condus regulamentar din sens opus................. În situația asta și nevîzând imaginea, formularea textului la poză este improprie..... Șoferița era deja pe stânga când a lovit....glisiera metalică și capul de podeț ... Dar ce este cu mașina cu roțile-n sus  (să fie șoferița în mașina cu roțile-n sus) ?? Să "așezi" o mașină cu josu-n sus pe un spațiu așa de strâmt e cam imposibil, dacă nu încaleci ceva....

yetiman

M-am uitat mai atent si la celelalte poze.
Inainte de parapetii de beton erau parapeti din plastic (albi si rosii), care au fost efectiv spulberati. Se vad bucatile din ei peste tot. Banuiesc ca aveau ceva nisip in ei, cel care este imprastiat pe sosea. Foarte probabil, nici nu erau umpluti ci doar cat sa nu-i duca vantul (dar asta e doar speculatia mea).



Sursa: Aceeasi "Ora de Sibiu"
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

TibiV

Si fostul ministru de Finante Daniel Chitoiu a omorat ieri doi oameni pe DN7...

https://www.g4media.ro/video-noi-imagini-de-la-accidentul-in-care-a-fost-implicat-daniel-chitoiu-un-martor-spune-ca-masina-fostului-ministru-a-intrat-pe-contrasens.html

Quote
Fostul ministru Daniel Chițoiu, secretar general al ALDE, a fost implicat într-un accident rutier pe DN 7, în localitatea Zamfirești din județul Argeș, pe Dealul Negru. Chițoiu conducea o mașină Audi și s-a lovit frontal cu un autoturism Logan. Șoferul Loganului, în vârstă de 82 de ani, și o femeie de 73 de ani, pasageră în același autoturism au murit.

Cam acelasi lucu, dar cu mai multe detalii: https://www.capital.ro/rasturnare-de-situatie-in-accidentul-lui-daniel-chitoiu-declaratia-martorilor-schimba-tot-politia-a-deschis-dosar-penal.html
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ghrt

Omul ăla are alte probleme acum, dar un clip cu dinamica accidentului (sper sa cerceteze suficient de repede Poliţia) şi mesajul "dacă ar fi fost autostrada PiSi, pentru care există finanţare din 2008, nu intra pe contrasens" poate mai convinge niscaiva coledzi de-ai lui, politicieni.
Cont (aproape) inactiv.

cristi5

#4928
Ca fapt divers, Chitoiu e unul din cei scapati in Parlament de urmarirea penala. Acum sper ca nu mai scapa. Desi stiti cum e, cercetarile dureaza, are timp spaga sa ajunga unde trebuie, presa e asa de tare-n pix ca nici n-a reusit din prima sa afle cine a patruns pe contrasens (probabil manipularea incepuse deja sa iasa mortul de vina).

Se aude ca butona la telefon si s-a trezit pe contrasens. L-a trezit impactul

ghrt

O plimbă până se uită şi încearcă între timp să se împace contracost cu familia victimelor. Dacă îi reuşesc mişcările, poliţia şi tov. procuror vor fi reverenţi cu "domnul ministru". De Iorgulescu junior ai mai auzit ceva, în afară de faptul că s-a trezit din comă?
Cont (aproape) inactiv.

dr4qul4

Daca Huidu a scapat, asta de ce sa nu o faca? 3>2. Iar Iorgulescu junior era si drogat.
Cand va spuneam ca ar trebui masurat si rezultatul, ati sarit toti ca "e accident". Daca esti vinovat de producerea accidentului, trebuie sa iei minim 1 an de puscarie. Si asta doar in cazul in care ai circumstante atenuante: adica nu ai intrat in depasire, nu ai baut nimic inainte, masina avea o problema de care nu erai constient, ai avut viteza, sau ai luat o gropita inainte si ai pierdut controlul (daca e gropoi, atunci vina ar trebui sa treaca la cnair). Ai depasit ca bizonul? (si in rest ai fost "cuminte) atunci minim 2 ani. Oricum scapi mai repede pt buna purtare
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cristi5

#4931
Quote from: JohannDB on December 27, 2019, 06:04:01 PM
Ce să zic la asta ??....."""Toti mortii in accidente pe DNurile tarii sunt pe constiinta tuturor celor ce au condus tara in ultimii 30 de ani. Fara exceptie!"""....... SERIOS ?? Că suntem pe "A"-uri sau "DN"-uri, VINA / RESPONSABILITATEA / INTENȚIA / GROBIANISMUL / PROSTIA-neamprostia / INDOLENȚA / JEGUL CARACTERIAL / durerea-n cxr, aparține  strict, personal și inseparabil de piesa aia dintre volan și scaun,

Discutia asta despre "infrastructura vs educatie (rutiera si 7 ani)" a avut loc de nenumarate ori pe forum. Este o discutie luunga intre mine si @florin74 prin 2015-2016.

Concluzia e asa: trebuie sa ne ocupam si de infrastructura si de educatie, dar un lot de autostrada dureaza 5 ani, un separator de sens dureaza cateva luni. Educarea si reeducarea soferilor e ori imposibila, ori dureaza decenii.

Asa ca da, cine nu face infrastructura si se multumeste da dea vina pe soferi si pietoni e pur si simplu criminal. Solutii penibil de simple si ieftine ca 2+1 alternativ salveaza vieti pe banda rulanta. De autostrazi ce sa mai vorbim.

Problema e in localitate unde avem jumatate din victime. Acolo sunt sute de solutii care pot salva vieti dar trebuie aplicate in zeci de mii de locuri. Sunt solutii simple si ieftine in localitate, cine nu le aplica si face investitii numai pt soferi in loc de pietoni si ciclisti, e criminal. Exemplu: Brasov.

Daca vrei sa faci ceva constructiv deschide un topic de educatie rutiera daca nu avem deja.

Eu personal vad prostie si indisciplina in trafic aproape la fel de des in Suedia si in Romania. Cum au ajuns pe primul loc in EU la siguranta rutiera si Romania pe ultimul?! Diferenta e clar infrastructura. Si nu au decat dublul km de autostrada fata de noi (la suprafata dubla). Dar au 3000 km de 2+1 alternativ, intersectii extrem de clare, jde mii de subtraversari pietonale in localitati, jdemii de trotuare asigurate si treceri de pietoni blindate, piste de bicicleta etc etc etc. Pe scurt, infrastructura mare si mica.

Toate astea sunt proiectate orientat pe sofer/pieton/ciclist de o scoala de top mondial de "human factors" la care am avut si eu sansa sa studiez ca doctorand fara sa inteleg atunci cat erau de tari profesorii. Au o Viziune Zero (victime in trafic) dupa care isi ghideaza politicile si deciziile.

Asa ca pentru mine e foarte clar unde vom putea face rapid diferenta! Infrastructura!

Sigur ca trebuie reformata educatia rutiera dar nivelul de la care pornim (orbi cu permis) e foarte scazut. Va dura decenii. Ne apuca vehiculele autonome...

cristi5

Quote from: ghrt on December 27, 2019, 05:29:44 PMDacă îi reuşesc mişcările, poliţia şi tov. procuror vor fi reverenţi cu "domnul ministru".

Interesant ca seful sindicatului politistilor a intervenit si a zis ca "ministrul" a intrat pe contrasens din motive necunoscute. A vazut un elefant roz probabil

https://adevarul.ro/news/eveniment/presedintele-sindicatului-national-agentilor-politie-accidentul-judetul-arges-provocat-fostul-ministru-daniel-chitoiu-1_5e05d47f5163ec42716e21fe/index.html

ghrt

Pe de o parte scade presiunea asupra agentului respectiv. Pe de altă parte este multă încordare în societate şi ziariştii stau atenţi la subiectul ăsta. Dacă Poliţia calcă strâmb prejudiciile de imagine vor fi foarte mari.
Cont (aproape) inactiv.

Io

#4934
Quote from: dr4qul4 on December 27, 2019, 06:22:07 PM
... masina avea o problema de care nu erai constient, ...

In general de acord mai putin cu citatul. Este complet irelevant daca erai sau nu constient/aveai cunostinta ca masina ta are o problema. Asta nu te exonereaza de vreo vina. Era de datoria ta sa verifici si sa stii in permanenta ca masina ta are directia si frinele in ordine, legea e cit se poate de clara in privinta asta si pentru asta dupa un accident fie si fara singe se verifica frinele si directia. Nu exista exceptii decit daca dupa accident masina nu mai poate circula. Nu conteaza ca ai ramas fara frine si n-ai stiut (e foarte posibil pentru scurta distanta) sau ca, spre exemplu ai facut pana lenta si nu ti-ai dat seama (evident cu vini diferite dar nu despre astea e vorba aici).
Te dadeai pe FB si ai intrat pe contrasens? Ar trebui sa fie o agravanta. Esti si politician? Dupa mine esti vinovat a priori, sint mari sanse sa fii agresiv si mirlan pe sosea, infipt si needucat, fapte pentru care te-as judeca in procedura de urgenta. Am fost de prea multe ori in situatia de a face manevre la limita din cauza unor imbecili cu masini puternice si doar prudenta, calitatea frinelor, atentia si uneori bafta chioara au facut sa nu se indoaie table sau sa curga singe din cauza unor idioti cu masini care fac ele multe dar pe care le duc la limita pe drumul public.

Intotdeauna cind intilnesc in trafic o masina care are un bec ars, se intimpla sa-l lase un bec de frina si sa nu stie - chiar se intimpla dar asta nu-l exonereaza de vreo vina - , ii fac semne si mi s-a intimplat sa-l determin sa opreasca si sa-i spun ce si cum. Am facut asta depasind destul de agresiv pe Posada in sus o masina noua nouta, o Honda CR-V abia luata de la reprezentanta, a oprit omul usor speriat de semnele mele si i-am spus de ce. Ce mare lucru sa schimbi un bec? Nu-i nici o rusine, a durat 5 minute si ne-am vazut fiecare de drum.
Iar daca sint pieton si vad ca are un bec de far ars (se poate sa nu-si dea seama, sa nu aiba martor in bord pentru asa ceva) ii atrag atentia. Nu intotdeauna cu folos ...
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.