Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

gruiarew

 Eu-s pieton în oraș. Că Sibiul îl faci într-o oră dintr-un capăt în altul și dimineața când toți se mișcă ai șanse mari să ajungi mai repede pe jos. Eu iar am zis ce văd, nu caut vinovați și nici responsabili. Fiecare pricepe ce vrea și cum poate. Eu sunt de părere că fiecare trebuie să-și apere prima dată propria piele. Ori când treci cu nasul în telefon chit că ești pe trecere sau pe lângă mi se pare de porc să-i ceri altuia să aibă grijă de oasele tale. Da, sunt și excepții, gen oameni loviți pe trecere pe verde și zilele trecute l-au pălit pe unul pe trotuar, după ce au sărit prin giratoriu (probabil beat, că aici iar e ceva sport local de a conduce cu grade la bord).
Foarte rar am văzut pe câte unul când ajunge în capul trecerii să oprească o secundă să întoarcă bostanul ca să vadă dacă cel ce vine cu mașina are într-adevăr timp să oprească. Nu ajută la nimic să ai toată dreptatea din lume și dreptul de a trece dar în același timp oasele rupte. E doar părerea mea, nu trebuie să fie nimeni de acord cu ea.

Dacă ai nevoie de țigări la ora 01:00 și magazinul închide la 23:00 tot revoltat te bagi și-ți iei? Făcând chestii ilegale nu mi se pare o chestie de revoltă, s-au inventat alte modalități de a-ți exprima nemulțumirile.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

alin2pas

Într-adevăr, sunt mulți care traversează pe trecerea de pietoni fără să se uite, că ,,au prioritate" și nu se gândesc că o mașină nu poate opri instantaneu și nu se gândesc că o condamnare dată șoferului nu le redă sănătatea sau viața. Sunt și șoferi care conduc prin oraș ca la raliu, că sunt ,,meseriași". Sunt aspecte care se pot corecta numai print-o mai bună educație în cei 7 ani de acasă, în primele clase de școală sau la unii oferită de agenții de circulație, dar sunt locuri unde oricât ai vrea să fii de corect și de prevăzător, tot îți este greu să eviți accidentele. Sunt șoferi care parchează pe prima bandă chiar înaintea trecerilor de pietoni sau a intersecțiilor și în locuri unde carosabilul este hașurat să poată vedea oricine că nu are voie să stea acolo (cu atât mai mult să parcheze), uneori lasă mașinile și pe diagonală ,,că numai așa au avut loc" și nu vezi efectiv să te asiguri când intri cu mașina în intersecție sau când vrei să traversezi ca pieton. Sunt și treceri de pietoni prost iluminate și semnalizate, unde noaptea pe ploaie îți este foarte greu să vezi pe zebră un pieton cu haine de culoare închisă, iar dacă vine de pe contrasens un ,,șmecher" cu xenoane aftermarket puse în faruri normale sau o mașină cu faruri care bat în copaci, este aproape imposibil să vezi pietonul.
Pentru a crește vizibilitatea trecerilor de pietoni și a pietonilor pe trecere cea mai eficientă metodă mi se pare montarea de elemente reflectorizante  (,,punctulețele albe"), dar pentru a face pietonii mai vizibili cea mai bună metodă mi se pare cea aplicată în municipiul Petroșani (HD) de câțiva ani, inițial în locuri unde s-au produs accidente grave, apoi în mai multe locuri asemănătoare: s-au montat reflectoare LED cu lumină mult mai intensă decât iluminatul stradal obișnuit orientate să lumineze strict trecerea de pietoni de-a lungul ei, astfel încât nu ,,orbesc" șoferii, dar fac foarte vizibilă atât trecerea de pietoni, cât și pe oricine este pe trecere. Cât despre ,,șumahări" sau cei care parchează unde le vine cheful, nu putem avea destui polițiști pe străzi pentru ei.


ghrt

Ca şofer încerc să dau prioritate pietonilor în zona trecerilor şi să îi feresc în rest. Dar chiar şi aşa (e drept că rar) mi se întâmplă să mă evite pietonul pe care nu l-am văzut, sau l-am văzut prea târziu. Cred că aici e şi o problemă de configuraţie, în sensul că aşa cum spune alin2pas sunt maşini parcate sau alte obstacole care taie vizibilitatea şi îl vezi prea din scurt. Să nu fiu atent sau să îi confund cu peisajul mi s-a întâmplat extrem extrem de rar.

Din păcate şi pietonii trebuie să conştientizeze că trebuie să se asigure. Când eram de-o şchioapă bunicul m-a luat de mână şi mi-a explicat cum să traversez. Acum sunt pieton şi mă asigur uitându-mă la şofer dacă m-a văzut, sau măcar la maşină că reduce viteza. Dar sunt şi pietoni care nu se asigură! Victime sigure ale neatenţiei şoferului.

În Sibiu (şi în general în Transilvania, dar în Sibiu am mers mai des) am avut ca pieton parte de comportamente grobiene din partea şoferilor. Am şi eu un amic cu mentalitatea asta, "cine n-are maşină se fereşte", dar în Sibiu par destul de mulţi. Părerea mea, sunt mulţi la prima generaţie în maşină, şi merg cu tărâţa umflată.
Am mers destul de mult pieton prin Sibiu şi configuraţia mi se pare ok pentru pietoni, doar o dată am rămas fără trotuar câţiva metri pe o străduţă anonimă, în rest totul legat, treceri clar marcate.
Am impresia nu prea sunt piste de biclă, oraşul este atât de mic încât probabil că ţi-ai face treaba decent pe 2 roţi.
Cont (aproape) inactiv.

pasadia

#4879
@alexd: eh, dacă te uiți atent la poze și text poți suspectă altceva:

Tirul mergea tare, a sesizat târziu că mașina din față lui vroia sa vireze stânga și era oprită pentru a ceda prioritate. Șoferul tirului a ales sa vireze stânga pentru a nu ciocni mașina de pe banda lui și a lovit exact mașina căreia i se acorda prioritate.

Dacă lucrurile s-au întâmplat așa, atunci:

1. Avem o problema cu modul de amenajare al intersecției (lipsa banda dedicata pe care să acorde prioritate cei care vor sa vireze la stânga).
2. Manevra greșită a șoferului de tir (instinctul asta de a vira stânga când realizezi că ai un "obstacol" în fața e cel mai păcătos. Era mult mai bine daca vira dreapta și iese doar el in decor.
3. Mica dilema cu privire la momentul in care cel care dorea sa vireze stânga și-a anunțat intenția - dacă știu că mă aflu într-o situație de acest gen incep sa semnalizez cu mult timp înainte asigurandu-ma că cei din spate înțeleg din timp ce manevra urmează să fac.

Harry

O solutie relativ ok referitoare la trecerile pt pietoni din Ct.


florin74

https://goo.gl/maps/CwZKFtrBP51fRj7x9

Aici s-a petrecut. Cel cu masina de teren a incetinit sa intre in benzinarie. Avea linie continua. Dupa cum vedeti, camionul venea dupa o curba usor la stanga, mai mult ca sigur nu a fost atent ca cel din fata a franat. Asta e o meteahna pacatoasa a soferilor de TIR/camioane, faptul ca stau la o distanta foarta mica de cei din fata. Franarea la ei e mult mai lunga ca distanta, iar efectele se vad din pacate, cei nevinovati platesc
Bine, acelasi obicei prost il au si soferii de maini mici, de multe ori la 130-140/h pe autostrada sunt unii de stau lipiti de spatele meu. Nu reusesc sa ii inteleg...

Liviu M

#4882
Quote from: gruiarew on December 03, 2019, 08:44:22 AM
Eu sunt de părere că fiecare trebuie să-și apere prima dată propria piele.
De acord. E sanatos sa te asiguri pentru ca de, ai de-a face cu soferi (conform zicalei "oamenii se impart in oameni buni, oameni rai si soferi").

Quote from: gruiarew on December 03, 2019, 08:44:22 AM
Ori când treci cu nasul în telefon chit că ești pe trecere ... mi se pare de porc să-i ceri altuia să aibă grijă de oasele tale.
Nu-i deloc de porc. E obligatia soferului sa se asigure ca nu-s pietoni pe trecere. La nemti (ca tot ne place noua cum se merge la nemti) soferul trebuie sa opreasca daca pietonul, pe trotuar fiind, da de inteles ca ar voi sa traverseze, nu cand e deja pe trecere.
Quote(1) An Fußgängerüberwegen haben Fahrzeuge mit Ausnahme von Schienenfahrzeugen den zu Fuß Gehenden sowie Fahrenden von Krankenfahrstühlen oder Rollstühlen, welche den Überweg erkennbar benutzen wollen, ...
In interpretarea ADAC, "da de inteles" e explicat prin "cand se indreapta decis spre trecere, nu e nevoie sa faca semne deosebite". Si tot ADAC mai zice "cand nu esti sigur, lasa pietonul":
QuoteIn § 26 Straßenverkehrsordnung (StVO) steht, dass Autofahrer stehen bleiben müssen, wenn ein Fußgänger den Überweg "erkennbar" benutzen will. Besondere Gesten, Zeichen oder Blicke des Fußgängers sind nicht erforderlich. Ausschlaggebend ist die "objektive Erkennbarkeit". Das heißt, wenn der Fußgänger zügig auf den Überweg zugeht, muss man anhalten und ihn passieren lassen.

Achtung! Da bei Missachtung hohe Geldbußen und Punkte drohen, sollte im Zweifel immer dem Fußgänger Vorrang gewährt werden.

PS Stiu, am scris degeaba, imi sterge Ionut postul c-am citat...

nirolf

Și la noi există în lege:

QuoteRegulamentul de aplicare a Oug 195/2002


Art. 123

Conducatorul de vehicul este obligat sa circule cu o viteza care sa nu depaseasca 30 km/h, in localitati, sau 50 km/h in afara localitatilor, in urmatoarele situatii:

i) la trecerile pentru pietoni nesemaforizate, semnalizate prin indicatoare si marcaje, cand drumul public are cel mult o banda pe sens, iar pietonii aflati pe trotuar, in imediata apropiere a partii carosabile, intentioneaza sa se angajeze in traversare;


Crezi că știu măcar 20% șoferi de asta? Respectă cineva prevederea asta?

La noi din păcate când vrei să traversezi unii șoferi accelerează, unii chiar trag de volan să te ocolească.

Iar scuza cu mașinile parcate aiurea e doar o scuză. La fel cu aia cu l-am văzut târziu în timp ce merg cu 80 km/h în localitate.

Trist e că marea majoritate a șoferilor încetinesc la cocoașele cu limitare de 30 km/h mult sub această viteză, să nu se strice mașina lor. Dar la trecerile de pietoni fără vizibilitate sau cu pietoni în preajmă merg fără grij, brusc sunt grăbiți. Și dacă se "strică" vreun pieton, asta e, ghinion.

cristi5

Quote from: alexd on December 03, 2019, 11:45:37 AM
Ceea ce putea fi doar un accident banal s-a transformat in tragedie. Lipsa airbag, lipsa centuri.

Cabina Daciei e stearsa dar nu deformata. Cu centuri puteau scapa.

Dar nimeni din presa nu zice de centuri (am vazut si pe alba24). Zic doar ca "au fost proiectati in afara" dar nu zic ca au fost proiectati din greseala lor...

Sigur, ca sofer profesionist e ciudat sa traga stanga in loc de dreapta, sau sa loveasca pur si simplu pe cel din fata...



alin2pas

Cu mașinile parcate nu e doar o scuză, de multe ori am fost nevoit să traversez stradă cu două benzi pe sens, cu prima bandă ocupată de dube sau camioane parcate chiar înaintea trecerii de pietoni. Trebuia să mă opresc înainte de linia dintre banda 1 și banda 2, să mă asigur pe după mașinile parcate și să-mi continui traversarea numai după ce mă observau șoferii și îmi dădeau prioritate. Ca șofer, de fiecare dată treceam foarte prudent prin acel loc.
În alte situații, am întâlnit de multe ori treceri de pietoni cu marcajele aproape șterse și indicatoarele ascunse după copaci sau ascunse în spatele unor mașini mari parcate. De unde știi că trebuie să reduci viteza și să dai prioritate la pietoni?

Io

^ La o asemenea traversare eu ma asigur ca pe banda a doua nu vine ceva sau daca vine m-a si vazut: pot sa stau linistit pe trecere in fata masinii care a oprit la zebra sa-mi dea prioritate dar nu stiu daca, cum si ce vine pe banda 2, indeosebi daca cel care a oprit e o duba sau un autobuz. Soferul de pe banda 2 nu are cum sa ma vada si prefer sa-l vad eu in loc sa pariez ca va incetini el.

Iar ca sofer tratez cu maxima atentie orice duba sau autobuz stationat (chiar si in afara orasului) pentru ca in afara situatiei in care pot sa vad pe sub el niste picioare nu stiu daca nu-mi apare in fata vreun pieton sau chiar vreun copil care si-a scapat mingea! Deseori intr-o astfel de situatie afara din oras prefer sa schimb banda daca pot (tehnic sa fac o depasire) ca sa ma indepartez cit de mult de autobuzul/duba stationata.
Despre cocoasele acelea din beton/limitatoarele: mi se par foarte bune cu conditia sa fie foarte bine semnalizate. E una pe Bulevard in Ploiesti si una in Brasov ambele aproape nemarcate si in cea din Brasov daca intram ceva mai tare de 50 si ceva cit aveam cred ca imi spargeam baia. N-am vazut-o pur si simplu!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

ghrt

#4887
Bumperele alea sunt o mizerie, trebuiesc luate cu 10kmph, şi de obicei sunt pereche că altfel bizonii le ocolesc pe contrasens. Până şi bulgarii au adoptat ridicarea trecerii de pietoni cu 10cm, care e mai durabilă (e din astfalt), are o pantă mai domoală şi o poţi aborda cu 30kmph şi are un efect mult mai bun în sensul că încetineşti o singură dată fix înainte de trecere.

Maşina chiar şi la 30kmph, nu mai zic de 40, are o distanţă de frânare de nişte metri buni. Dacă e parcată o dubă sau un jeep înalt cu geamuri fumurii pe banda I şi pietonii îţi apar brusc din spatele ăstora, nu mai ai cum frâna. Dacă stau ei, e bine; treci şi asta e. Dacă se lansează în trecere e mult mai complicat.
Personal respect regulamentul, adică ridic piciorul de pe acceleraţie din timp , dacă văd pietoni încetinesc din timp astfel încât să îi încurajez să traverseze iar eu să nu fiu nevoit să opresc complet şi să redemarez; dacă vin mai tare, dar în limita de frânare, mulţi aşteaptă să opresc complet. Cu toate acestea sunt şi eu surprins din când în când. Am văzut în Câmpina, la trecerile de pietoni stâlpi metalici înalţi şi solizi care împiedică parcarea (1-2 locuri pierdute) astfel încât ai vizibilitate. E mult mai safe pt pietoni.

Cei care îşi imaginează că e doar problema pietonului şi că îşi vor lua pur şi simplu altă maşină nu ştiu despre ce vorbesc, ce înseamnă procesul penal, că vor plăti din buzunar (suplimentar asigurării) până se satură (ca să nu facă familia victimei presiune în dosarul penal ) etc. Eu sunt mai cinic, spun că o plăteşti pe babă de virgină. Poate ajută această exprimare...
Cont (aproape) inactiv.

Io

#4888
Intr-o seara de decembrie (LE - ianuarie ca incepuse sesiunea), sa fi fost prin 1982 am luat impreuna cu 3 colegi un taxi de la IPG Ploiesti catre Centru. Pe mine a picat magareata si stateam in fata. Ok, am oricum obiceiul de a urmari ce face soferul oricarei masini in care ma urc. Soferul conducea incet, nici n-avea ce, o Dacie rablagita, schimba subturat, cunoasteti genul. Asfalt curat si uscat, marcaje cit de cit, trafic foarte lejer, aproape inexistent. Dupa citeva sute de metri am ajuns aici: https://www.google.ro/maps/@44.9218079,26.034328,3a,75y,14.21h,76.23t/data=!3m6!1e1!3m4!1sDOEjTfIW5941oBHfOG6pVQ!2e0!7i13312!8i6656

Locul arata la fel doar ca atunci nu existau nici trecerea de pietoni (s-ar putea sa ma insel totusi, e irelevant pentru intimplare), nici parcarea si nici NJ. Pe sub trecerea aia de pietoni exista un pasaj pietonal care nu era folosit de mai nimeni, era insalubru (adica putea a latrina) si, cred, periculos noaptea.
In statie un autobuz oprit, pe banda 1 se tira un microbuz si in dreptul lui (bara fata a taxi-ului vreo 2 metri in spatele barei fata a microbuzului) pe banda 2 taxi-ul cu noi, taxiul nu cred sa fi avut 40 la ora.
S-a intimplat atit de repede incit nimeni nu a avut timp sa faca vreun gest: pur si simplu din fata microbuzului a iesit un om, farul dreapta al Daciei i-a secerat piciorul si corpul i-a fost proiectat pe capota cu capul inainte, capul a izbit in parbriz si in rama acestuia (am avut geaca si pantalonii plini de cioburi de parbriz) si apoi corpul a fost aruncat in fata la citiva metri. Tin minte ca acum cum sareau portocalele pe asfalt la lumina farurilor, portocale care fusesera in plasa pietonului. Taximetristul a oprit foarte repede si s-a dus tinguindu-se spre corpul care misca spasmodic la citiva metri in fata masinii. Militia a venit foarte repede, declaratii, masuratori etc. Pietonul a decedat in drum spre spital. Mi se pare ca pentru astfel de cazuri pedeapsa era "6 luni la locul de munca" dar s-ar prea putea sa ma insel.
Am mai fost chemati la Militie sa sustinem declaratiile sau ceva de genul. Nu stiu ce pedeapsa a primit taximetristul, in opinia mea singura lui vina a fost ca a fost in locul acela atunci.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

Goldmund

Un pieton omorat pe trecere de pietoni e crima, e criminal!
Proba: masina de politie civila, mai in fata o alta masina de politie, observat "din parcare" cum trec masinile peste trecerea de pietoni(peste "zebre") si...amenzi, in fiecare zi amenzi, amenzi usturatoare(de la a doua abatere) Mai ales acolo unde sunt scoli ar trebui facute aceste controale. Apoi echipele de politie rutiera se ocupa de alta trecere de pietoni.  Intr-un an ai "educat" intreg orasul, iar anul viitor o iei de la capat. Asa as face in Sibiu si Brasov, dupa ce am citit relatarile voastre edificatoare. "Civilizatia rutiera" se face si "din mers", nu doar prin teorie. Omul trebuie controlat, indiferent ce face, altfel avem haos si victime, din pacate.