Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Cristi N

In principiu daca politia are acces la filmarea originala, needitata ar putea da amenda fara probleme, practic politistul vede cu ochii lui pe ecran cum bizonul incalca legea, daca vrea sa aiba un proces verbal beton poate sa ataseze si o declaratie a "cameramanului" cu toate detaliile. Nu ii convine bizonului, atunci sa depuna contestatie, sa ceara expertiza filmarii, sa aduca alti martori si tot tacamul.

gruiarew

Și-n Sibiu pe unul ce era cu pruncul la volan cică l-ar fi amendat. http://www.turnulsfatului.ro/2019/10/31/tatal-copilului-de-doi-ani-pozat-la-volan-in-centrul-orasului-a-fost-amendat/

Acuma ce să zic, la noi legea e făcută în așa hal, că dacă o citești de două ori are cel puțin trei înțelesuri.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

dr4qul4

Judecatorul are libertatea de a admite sau a respinge probele.
Dar orice filmare, insotita de declaratia celui care a fost martor (si a si filmat) este o proba solida. Unii politisti fug de astfel de situatii, deoarece martorii nu se prezinta la tribunal (iar ca sa fie siguri ca nu sunt citati, refuza sa declare ca au vazut ce apare pe fimare), astfel ca proba este inadmisibila. Si oricum, locul exact al contraventiei nu poate fi stabilit doar din filmare.
Filmarea de pe youtube/trafictube nu este cea originala, ci o copie prelucrata. Este si normal sa fie asa, orice filmare de pe youtube poate fi destul de usor modificata in ziua de azi.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

OK, deci toate filmarie astea sunt fake-uri....

Sa ne mandrim atunci cu locul fruntas in topul european al tragediilor rutiere.

Si cu astfel de bizoni ("Îl omoram pe ăla, care-i problema? Am asigurare!") avem doar trei optiuni:
1. ne "acomodam" cu ei
2. in prima parcare toti soferii decenti il bat pana ii da sangele pe nas... Evident, daca au asigurare...
3. varianta soft: in prima parcare sa ii fie intepate toate cele 4 anvelope, plus taiate cateva conducte prin compartimentul motor

Scuze, nu am fost niciodata un tip violent.
Dar asa ceva pur si simplu NU este este acceptabil, iar cat timp autoritatile (?!?!...) nu fac nimic, poate este cazul ca cetatenii sa ia problema "in propriile maini"...

Un fel de Far East...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

Pai ce faci acum? Atentezi la libertatea justitiei? Pentru ca exact asta inseamna puterea judecatorului de a admite/respinge o proba.
Nu zice nimeni ca sunt false ci doar ca nu sunt, fara nici o indoiala, adevarate. Iar in justitie asa trebuie sa fie.
Solutia este instalarea de camere de supraveghere, certificate metrologic, atat fixe cat si mobile. Cu certificatul de verificare tehnica in fata, judecatorul va admite proba. Sau ca cei care filmeaza asemenea incidente, sa depuna plangere la politie impotriva bizonilor.
Dar asta inseamna timp si bani pierduti, iar multi prefera sa inchida ochii. Pe fb e simplu, in viata reala e ceva mai dificil.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

dragos76

S-a mai discutat problema, și una din ideile ridicate era că totuși ar trebui să existe o demarcație între sprit civic (când sesizezi unei autorități o problemă, și ei își fac datoria) și o încurajare a unei atitudini polițienești a cetățeanului de rând, care poate produce el direct probe irefutabile pe baza cărora să se dea sancțiuni (să fim fiecare din noi un mic "big brother"). 

La modul ideal cred că ar trebui marșat pe a avea o societate unde organele statului au mijloacele (legislative, bugetare etc) ca să își poată face eficient datoria, și să nu fie nevoiți să apeleze ei la probe ca acestea care apar prin media (tradițională sau online). Doar că din păcate dacă e să așteptăm să ajungem acolo și nu facem nimic altceva până atunci, "deștepți" ca cei din filmele în cauză o să trimită destui nevinovați pe lumea cealaltă. Și parcă aș prefera să știu că se merge pe modificarea/clarificarea legislației ca să se poată lua măsuri și pe baza unor astfel de filmări, deși asta poate vine la pachet cu potențiale abuzuri ca efecte secundare.

prd.marius

#4761
TibiV, am dat si eu share pe facebook la chestia asta, si exact asta a fost si commentariul meu "pe cont propriu..."
Sunt patit, nu in trafic, dar am sunat la 112, nu de mult timp, si mi s-a spus sa merg "luni la prima ora sa depun o declaratie". Stiu nu toti sunt la fel, dar sa spui public la TV sau radio ca nu se poate face nimic, pe baza acelei filmari, intr-o tara din UE in 2019.... clar, Far East.

boza.bogdanalexandru

Este absolut sideranta si revoltatoare reactia (sau mai bine spus LIPSA de reactie) a politistilor de la Brigada Rutiera. Unde sunt Godina si "vedetele" care sar ca arsi cand politistii NU sunt respectati, cand sunt agresati sau sunt ultragiati?? Unde este Sindicatorul Politistilor (SNPPC) si dl Dumitru Coarna, care de altfel este foarte prezent in spatiul public??

De ce NIMENI din sistem NU a solicitat amendarea legislatiei primare (Codul Rutier) si a normelor infralegale in sensul introducerii unei prevederi exprese potrivit "orice inregistrare audio-video efectuata cu echipamente foto-video aflate la bordul autovehiculelor este mijloc de proba, daca a fost obtinute licit"?

Propun initierea unei petitii online care are ca scop tocmai amendarea normelor juridice anterior mentionate, in scopul introducerii acestor mijloace de proba in procesul de aplicare a Codului Rutier, respectiv in constatarea unor contraventii sau infractiuni prevazute de respectivul Cod, corelat cu obligatia agentilor constatatori de a tine cont de acestea si de a se autosesiza atunci cand iau la cunostinta despre existenta lor din spatiul public.

perfidus

#4763
Un sef al celor de la Politia Rutiera ar trebui sa aiba tocmai acest rol de a acumula informatie "din piata" si sa vina cu un plan de masuri atat juridice cat si administrative (de exemplu propuneri de supraveghere video permanenta a punctelor negre). Sau mai bine sa fie infiintata o autoritate guvernamentala (cu control parlamentar) de siguranta rutiera separata de Politia rutiera (cum e NTSB in state sau TSC in UK).

Nu trebuie incurajate actele de justitie privata dar trebuie asa cum s-a mai spus ca functiile publice sa raporteze cetatenilor rezultatele muncii lor de prevenire. Statistici cu numarul de victime in scadere, cu toate ca traficul creste constant. Nu ai rezultate, dar ai avut fonduri si nu le-ai cheltuit, la revedere si sa vina urmatorul.
Chiar daca empatizam la maxim cu victimele (sau rudele lor care sufera cel mai mult dupa ce o tragedie are loc si se dovedeste ca putea fi evitata), nu avem inca un civism adecvat in sange. Si plangem pentru victime apoi dam vina exclusiv pe agresor/vinovat fara sa vedem de fapt intreg tabloul, cum s-a ajuns de fapt aici si ce e de facut.

Concret, un dobitoc cum a fost cel cu depasirea in curba ramane un dobitoc si atat. Posibil la ce creier are o amenda sa nu-l potoleasca. Ridicatul permisului pentru trei lubni, o nimica toata. E clar ca prima problema este examinarea psihologica, daca un individ violent (comportament tipic de bizon) ca acela poate avea carnet. A doua problema, lentoarea autoritatilor in cazul unui apel la 112 (asta trebuia sa faca acel sofer imediat).
POATE CLIPUL NU E BUN CA PROBA. Dar o campanie nationala pornita de ca o compilatie de astfel de clipuri poate obliga autoritatile sa micsoreze riscurile in punctele negre. Potolirea bizonilor prin 2+1 alternativ este sigur o masura buna de calmare a traficului. Degeaba avem restrictii la 50 daca si camioanele merg cu 75 pe acele curbe. Apoi acostamentele sa fie cat mai largi. S-a vazut ca tocmai acostamentul larg a dus la evitarea unei tragedii.
Scoaterea drumurilor nationale in afara localitatilor iarasi trebuie sa fie o prioriate nationala din punct de vedere a securitatii.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

cristi5

@dragos76 sa nu punem carul inaintea boilor! Sau a bizonilor...

La cata indisciplina este pe sosele, chiar si la soferi profesionisti, eu zic ca orice sursa de date e buna.

Siguranta circulatiei e aproape la nivel de Africa sau India. Cand o sa fim macar la mijlocul clasamentului european de victime/milion locuitori, putem vorbi de "big brother". Dar mai avem muuuult pana acolo. Poate urmatoarea generatie va avea problema asta...

TibiV

Baiatul cu "Îl omoram pe ăla, care-i problema? Am asigurare!" a ajuns mare vedeta....
L-am vazut la PRO TV, la 19....

Quote from: perfidus on November 04, 2019, 04:36:27 PM
Nu trebuie incurajate actele de justitie privata...

Nu, nu trebuie incurajate.
Dar daca un animal ca cel despre care vorbim ar UCIDE pe cineva (iar victima ar fi sotia/copilul tau) dar justitia publica i-ar da 2-3 ani cu suspendare?...

Nu spun sa incalcam legea, din contra...
Atunci cand legea este prea blanda / prea dura - sa o schimbam.
Dar pana atunci?...

Sa nu uitam ca in Far West furtul unui cal te ducea direct la spanzuratoare. Nici nu era nevoie de serif...
Si sa nu uitam ca Australia a fost colonizata cu multi detinuti, cei mai multi furasera o paine sau o gaina... de foame!

Dobitocul ala care "avea asigurare" in mod sigur nu murea de foame...

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

boza.bogdanalexandru

@Tibi V

Solutiile exista si pot fi puse in practica extrem de rapid, fara costuri semnificative:
A. Masuri administrative:
1. reactivarea retelei de radare existente si functionale la nivel national pana in 2011, prin preluarea acesteia de la societatea comerciala proprietara si extinderea acesteia in toate punctele critice ale infrastructurii rutiere (termen implementare maxim 6 luni, costuri neglijabile);
2. adaugarea la reteaua de radare anterior mentionata a unei retele de camere video 4K, cu software de identificare numere inmatriculare, si crearea unui software cu algoritmi de selectare a secventelor video (maxim 30 de secunde), in care acei algoritmi identifica manevre care pot constitui abateri la legislatia rutiera (depasiri de coloana, depasiri pe linie continua, depasiri in curbe, mers/depasiri pe banda de urgenta, mers pe contrasens, slalom etc.)
3. reorganizarea Brigazii rutiere de la nivelul IGPR, in 2 mari componente, cu un centru de comanda si supraveghere care sa includa cele doua componente de la pct 1 si 2
  3.1 componenta operationala- echipaje de politie rutiera doar pentru interventii la evenimente, NU PANDA in trafic si redirectionare doar catre zone neacoperite de sistemele de supraveghere;
  3.2 componenta supraveghere (translatarea majoritatii echipajelor auto radar la noua structura)- al carei principal scop il constituie constatarea si incheierea proceselor verbale de constatare ale contraventiilor ori ale proceselor verbale de sesizare din oficiu in ceea ce priveste infractiunile;
4. accesul Brigarii Politiei Rutiere la bazele de date ale Evidentei Persoanei, Taxe si Impozite Locale si ANAF pentru operarea sanctiunilor contraventionale in timp real;
5. marcarea cu indicatoare amplasate cu minim 1 km anterior a camerelor video/radar (scopul principal al acestora este unul preventiv, secundar fiind unul coercitiv)

B. Masuri legislative
1. modificarea Codului Rutier: introducerea prevederii potrivit careia "dupa implinirea termenului de 120 de zile de la data exigibilitatii obligatiei platii amenzii contraventionale rutiere, contravenientului conducator auto i se suspenda dreptul de a conduce autovehicule pentru o perioada de 3 luni", corelativ cu obligatia IPJ din care face parte agentul constatator de a trimite notificari cu privire la implinerea termenului si sanctiunea aplicata cu 30 de zile, 15 zile, respectiv 7 zile inainte de implinirea termenului de 120 de zile anterior mentionat;
2. modificarea pedepselor pentru infractiunea de ucidere din culpa:
      2.1  forma tipica, la nivelul infractiunii de omor, respectiv 10-20 de ani;
      2.2 forma agravata (doua sau mai multe victime etc), la nivelul infractiunii de omor calificat: 15-25 de ani;
      2.3 aceleasi pedepse de la forma agravata (15-25 de ani) in forma tipica (o singura victima), dar in care conducatorul auto era sub influenta bauturilor alcoolice, substantelor interzise sau utiliza in momentul condusului mijloace de comunicare in afara prevederilor legale (live pe fb etc.)
     2.4 pentru toate infractiunile de mai sus, pedeapsa complimentara a interzicerii dreptului de a conduce pentru o perioda egala cu cea aa pedepsei principale;

3. obligativitatea evaluarii psihologice doar in centre MAI a tuturor conducatorilor auto, in termen de 6 luni de la data intrarii in vigoare a acestei prevederi (centrele vor face programarile, conducatorii auto urmand a se prezenta la data si ora programate); in caz de neprezentare, se suspenda automat dreptul de a conduce autovehicule pana la obtinerea calificativului "apt" in cadrul acestei evaluari; evaluarea se va repeta in cazul tuturor conducatorilor auto care au produs accidente rutiere soldate cu victime, indiferent de numarul zilelor de spitalizare a respectivelor victime, precum si a celor care au avut suspendat dreptul de a conduce autovehicule, dupa fiecare suspendare;

4. obligativitatea testarii cunostintelor teoretice la fiecare 5 ani a tuturor soferilor, in centrele MAI de sustinere a acestei probe in cadrul examenului pentru obtinerea permisului auto, cu aceeasi sanctiune;

5. obligativitatea promovarii unui curs acreditat de conducere defensiva (se vor acredita in prealabil minim 5 centre in fiecare judet) a tuturor conducatorilor auto, in termen de 12 luni de la intrararea in vigoare a legii, sub sanctiunea suspendarii dreptului de a conduce pentru o perioada de 30 de zile;

6. introducerea obligativitatii purtarii unor bratari electronice cu gps (la picior, nu este vizibila si  nu incalca dreptul la demnitate umana) a tuturor conducatorilor auto care au suspendat dreptul de a conduce; costul achizitionarii bratarii si a traficului GPRS vor fi imputate conducatorului auto;

7. modificarea Codului Rutier si introducerea unei gradualizari a sanctiunilor care costau in suspendarea dreptului de a conduce:
  7.1 prima sanctiune- durata ramane cea prevazuta in vigoare;
7.2 a doua sanctiune identica- durata se dubleaza fata de cea prevazuta in vigoare (de la 30 de zile la 60, de la 3 luni la 6 luni);
7.3 a treia sanctiune- durata sanctiunii de 12 luni;
7.4 pentru conducerea sub influenta bauturilor alcoolice, substantelor interzise-durata suspendarii 6 luni pentru conducatori auto neprofesionisti, respectiv 12 luni pentru cei profesionisti, la prima abatere;
7.5 refuzul prezentarii documentelor in vederea efectuarii controlului-suspendarea dreptului de a conduce pe o perioada de 15 zile;
7.6 pentru producerea de accidente in urma conducerii sub influenta bauturilor alcoolice, consumului de substante interzise- sanctiunile prevazute la pct 7.3, iar la al doilea accident- anularea permisului de conducere;

8. introducerii mijloacelor de proba audio-video, filmate de catre orice echipament dotat cu astfel de functii, fara detinerea unei calitati speciale (de catre orice conducator auto), in procesul de aplicare a Codului Rutier, respectiv in constatarea unor contraventii sau infractiuni prevazute de respectivul Cod, corelat cu obligatia agentilor constatatori de a tine cont de acestea si de a se autosesiza atunci cand iau la cunostinta despre existenta lor din spatiul public.

Daca vrem sa nu intelegem ce inseamna sentimentul pierderii unei fiice/fiu/mame/tata prin gesturi absolut criminale ale unor animale bipede cu trasaturi umanoide, masurile trebuie sa fie drastice si implementate exemplar!

voicul

^WooooooW +1. Cand il amendati si pe ala ce depasi in curba ... de avea RCA?

Ce pedeapsă a primit şoferul care a condus periculos o autocisternă în Hunedoara

Şoferul autocisternei care a fost filmat în Hunedoara în timp ce intra în repetate depăşiri pe linie continuă şi în curbe fără vizibilitate a fost prins. Bărbatul a fost amendat cu 580 de lei şi a rămas fără carnet pentru 30 de zile, informeză MEDIAFAX.

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/ce-pedeapsa-a-primit-soferul-autocisternei-filmate-in-hunedoara-intrand-in-depasire-pe-linie-continua-1211981

ddfab

^ in cazul asta s-au putut lua masuri, dar in cazul aluia cu mertanu' la suceava nu se poate? nu mai inteleg nimic... >:(

pelan87

E posibil ca in cazul suceveanului aluia inconstient sa fie o alta problema: se vede pe filmare ca s-a intrat intr-o zona cu limitare la 50 km/h, iar camera de bord arata ca proprietarul acesteia mergea cu o viteza peste limita. Poate acesta nu doreste sa depuna filmarea ca proba, pentru ca, cel mai probabil, s-ar alege si el cu o amenda (sau, cine stie, cu permisul suspendat daca avea deja prea multe puncte de penalizare acumulate). Iar fara filmare si declaratia martorului (proprietarului masinii de pe care s-a filmat) cred ca nu se poate face nimic. Desigur, e doar o presupunere...