Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Raducu Popa

#4680
Intre timp, pe DN Iasi-Targu Frumos, macelul continua...azi inca 4 morti, in zona Baltati.
Imi pare rau ca iar postez asa ceva, dar domnilor DIN CNAIR, POLITIE, FACETI CEVA PE ACEST TRONSON!!!!!! Nu exista saptamana fara incidente grave aici!

ionut.cava

@Ionut comentariile pe FB sunt incredibile. Nu inteleg boala asta cu "nu dati vina pe mort" de la noi. Fix asta trebuie sa facem. Nu vina, dar sa atragem atentia pentru a putea salva niste vieti pe viitor. Cat traversez Europa asta, oamenii fara centura sunt exceptii pe sosele. Sau macar in minoritate evidenta. Inclusiv in CEE. Dar la noi e 50-50.
Daca o moarte putea fi evitata prin simpla cuplare a centurii de siguranta, chestia asta ar trebui sa fie pe toate ecranele. "Victima nu purta centura de siguranta", "Centura ar fi crescut sansele de supravietuire" si asa mai departe.
Sunt curios, chiar nu se poate pune presiune pe presa sa insiste putin pe aspectul asta? Nu trebuie mult efort. Pe tata l-am convertit usor. La intrebarea "nu ai incredere in mine?" am raspuns simplu "In tine da. In ala care ar putea intra in noi, nu." Mesaje simple si de bun simt, dar peste tot. Mai ales ca multi au impresia ca te salveaza airbag-ul de unu' singur. :o Stiu ca API a mai luat pozitii publice pe tema asta, de asta intreb.

Mai ales ca suntem mereu ultimii la siguranta rutiera in UE. Da, centura la peste >80km/h e la noroc, dar fara centura la >80km/h esti mort.
"Ah... I love summer in England ... it's my favourite day of the year" (thanks Global Warming for ruining a decent joke)
Driving across Europe.

vancouver

#4682
Accident DN2A

https://tacataca.prosport.ro/marturii-cutremuratoare-ale-sotului-unei-femei-care-a-supravietuit-in-accidentul-cumplit-din-ialomita-era-un-maldar-de-fiare-unul-peste-altul-10640/?utm_source=Bula+Mediafax&utm_medium=website&utm_campaign=fidmee

declaratia sotului unei victime, una din cele 7 persoane ranite.


Daca e adevarat ca soferul pornise la 16:00 si a condus toata noaptea, rezulta ca avea 13 ore de cand plecase la drum, si nu putem sti daca atunci cand a plecat era odihnit sau mai facuse ceva in aceeasi zi. Pe de alta parte e un pic cusuta cu ata alba: de la Tg. Jiu pana la locul accidentui se fac ca. 6 ore, nu 13. Si mergea spre Slobozia, adica spre est (angajatii Mega Image mergeau spre Urziceni, spre vest, lucrau la Mega Image in Bucuresti). Deci posibil sa fi plecat de la 16:00 din Tg. Jiu, a ajuns undeva sa incarce marfa si apoi a plecat mai departe (atunci oboseala lui depinde daca a participat la incarcare sau s-a odihnit in timpul asta). Sau ora 16:00 e inventata. Alta varianta ar fi ca intr-adevar a plecat la ora 16:00, a mers pana undeva pe langa Urziceni, a dormit in camion vreo 7 ore, si era proaspat trezit, ca sa ajunga la destinatie dimineata. Si un om abia trezit are riscul de a adormi la volan. Sau nu neaparat proaspat trezit, dar trezit f. devreme in noapte, altfel decat ritmul lui biologic normal.

In acest din urma caz a respectat legea cu timpii de mers. A mers o prima tura de max. 4,5 ore, a facut pauza (care e de minim 45 de minute, dar el a facut-o de 7 ore, ceea ce nu stiu sa fie interzis) si apoi a mai mers inca 1,5 ore pana la locul accidentului. Si atunci avem o problema, pentru ca el de fapt a respectat timpii de mers.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

florin74

4 decedati intr-un accident pe DN 28  Tg Frumos Iasi. (Baltati)
A vrut cineva sa intoarca pe linia continua si a fost lovit in plin de un SUV. Toti 4 din masina decedati.

Haideti cu parapetii aia de beton, ca altfel nici o sansa....

vancouver

Corect, ambele accidente grave din acest week-end puteau fi evitate numai cu parapet median din beton.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/animatie-grafica-cum-s-a-produs-de-fapt-accidentul-cu-10-morti-din-ialomita.html

Daca e corecta animatia, atunci nu a adormit, ci a intrat in curba si fie din neatentie fie pe fondul vitezei excesive, nu a putut pastra banda si a intrat pe contrasens. Legat de oboseala, aflam ca a dormit 3 ore si ca intr-adevar venea de la Targu Jiu, de unde plecase la 16. 24-16+5=13-3=10. Avea deci 10 ore de condus, era la limita timpului (normal 9 ore maxim, dar se admite de 2 ori pe saptamana si 10). Avand inca 50km pana la destinatie, probabil tragea tare.

Mai greu de inteles este, de ce nu a folosit A2, dat fiind ca destinatia era Ciulnita (Drajna).

Microbuzul este praf numai in fata, scaunele din randul 2 sunt deja intacte. Daca purtau centuri cu certitudine azi vorbeam de mai putini morti, iar dintre ranitii grav posibil traumatismele sa fi fost mai putin severe. Clar trebuie legiferata obligatia de a purta centuri in orice fel de vehicul rutier, pe toate scaunele (cu exceptia autobuzelor care circula in oras, dar si acestea sa fie dotate obligatoriu cu centura si cine vrea sa o poata pune).
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dorum

Microbuzele astea mai vechi nu au centuri, sau multe daca au, sunt nefunctionale.
Eu n-am lasat-o pe fiica-mea sa mearga in tabara cu un astfel de microbuz, am dus-o eu cu masina.
Restul parintilor m-au considerat dus cu capul si nu intelegeau pretentia mea ""ABSURDA"": ca microbuzul sa aiba centuri... :(

Deci e si chestie de mentalitate si de obisnuinta, din pacate...

cristi5

#4687
Pai de-asta suntem aici, sa schimbam mentalitati.

Cateva propuneri legislative
- marirea amenzilor pentru nepurtarea centurii  pe banchetele din spate in interurban. Si pt circulat in picioare
- scoaterea din trafic a vehiculelor interurbane fara centuri in maxim 3 ani
- obligativitatea folosirii autostrazilor pentru transport greu daca acestea sunt disponibile intre locul de plecare si destinatie. Cu un sistem similar celui cu transporturi de lemne, care da posibilitatea cetatenilor sa verifice online si sa semnaleze traficul greu din localitatile lor

danutzu_1069

Mi se pare ca legislatia actuala obliga folosirea centurilor de siguranta la toate categoriile de vehicule, care le au prevazute din fabrica.
Imi vine greu sa cred ca acel microbuz nu avea centuri din fabrica pentru toate locurile.

gruiarew

#4689
Stai calm că nu poartă nimeni centura. Mașina ce-o am piuie de te scoate din draci dacă ești în mișcare fără centură. Dar care nu piuie, de ce s-o mai pui că mai mult te încurcă... să mai ai o chestie de desfăcut când trebuie să te dai jos :) Am auzit argumente care de care mai tâmpite de la oameni care-s șoferi de-o viață. Lasă că e doar până aici aproape, n-o mai pun. Și era pentru locul din dreapta, nu în spate.

Oricum la viteze de peste 100 nu cred că are un foarte mare efect. Fără airbag îți zboară căpățâna ca piatra din catapultele de pe vremea dacilor și romanilor. Și Doamne iartă-mă dar decât să rămâi paralizat de la gât în jos și să fii legumă, poate mai bine direct în lumea celor drepți. E mai ușor pentru toată lumea, și pentru accidentat și pentru cei din jur. Una e să fii mort și alta e să te vadă ai tăi cum chinui și mori câte puțin în fiecare zi.

Cred că mai ok ar fi de găsit o cale de a împiedica intrarea pe sensul celălalt. Adică dacă s-a întâmplat în locul X câteva accidente din cauză că s-a intrat pe contrasens poate ar merge plantat parapet. Dacă nu e loc, lărgit cumva drumul pentru o mai bună vizibilitate.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

dr4qul4

Au fost 10 morti si 7 raniti. Daca ar fi purtat centura am fi avut cel mult jumatate din victime. Poate victimele care vor ramane paralizate, ar fi scapat cu rani vindecabile daca purtau centura.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cristi5

Despre masurile high-tech pe care vrea sa lea ia Cuc, reactia unui sofer de TIR

https://adevarul.ro/locale/slobozia/revolta-unui-sofer-tir-tragedia-10-morti-ialomita-mesajul-viral-adresat-ministrului-cuc-va-asteptam-celule-stimate-domn-1_5d9af05e892c0bb0c656390d/index.html

Quote
După tragicul eveniment de lângă Slobozia, când un coleg al nostru a intrat pe contrasens şi a provocat o tragedie din care a rezultat 10 morţi, printre care 2 colegi ai noştri, stimatul domn ministru al transporturilor Cuc anunţă controale fără precedent care vizează camionagii români.   În primul rând vreau să exprim sincere condoleanţe familiilor pt pierderile suferite!    Nimeni nu merită să moară aşa, mai ales că toate acele victime mergeau sau se aflau la job, un job care se pare că devine o armă cu 2 taişuri, mai ales pe şoselele din România, nişte şosele care sunt că nişte arme încărcate permanent ce aşteaptă să elibereze glonţul către alţi nevinovaţi!!! Nu contest gravitatea faptelor, dar domnule ministru nu aţi vrea dvs şi ceilalţi care conduceţi Ministerul Transporturilor de 30 ani să luaţi o mană de cenuşa gata scoasă din sobă şi să o puneţi deasupra pălăriei cu care defilaţi acum, în momentul în care aţi elucidat misterul pt care se intamplă tragedii pe şoselele româneşti ? Vă aducem aminte următoarele stimate domn, noi ăştia care ne căştigam pâinea de pe urmă unui volan atât în trafic internaţional dar şi intern: Lipsa infrastructurii rutiere, aici aducând aminte de lipsa autostrăzilor şi a spaţiilor de odihnă pt camionagii produc victime, domnule ministru!! Implicarea din umbră a oamenilor politici care sunt în spatele unor mari firme de transport ce pun presiune pe angajaţii lor, produc victime domnule ministru! Poate nu ştiţi, dar depinde cum te cheamă că şi firmă pe şoselele din România pt a fi controlat de către controlorii de trafic!! Probabil nici asta nu ştiti dar controale la firmele de transport cu spate politic nu există !! Mă gândesc că nu ştiti că de la Bucureşti la Timişoara pe timpul zilei nu se poate ajunge respectându-se regulamentul 561 şi totuşi speditiile care dau curse către transportator fac presiuni pt a se ajunge la destinaţie sub ameninţarea că nu vor mai fi alte curse date către ei, asta ducând la faliment ! Probabil nici asta nu ştiţi, dar spaţiile de odihnă create de minister pt cea mai mare branşa din sectorul privat din România sunt cam 12 la număr, spaţii care să contină măcar o toaletă. Vreţi să ne scanaţi reţînă să vedeţi dacă suntem obosiţi, din ce am citit .... Hmmm, păi ar trebui să scanaţi reţînă prima dată a celor care controlează, pt că au ceva scăpări în momentul în care fac controale în trafic, nefiind oprite camioanele anumitor firme, chiar dacă indicii clare că acolo se lucrează sub o presiune enormă pe angajaţii şoferi. Vă readucem aminte că şoferii profesionişti din România lucrează pe salarii minime, adică sub salarizarea unor angajaţi de la serviciul de salubritate şi diurnă este cea care le asigura traiul zilnic, atât lor cât fi familiilor acestora. Ce condiţii a creat mai exact ministerul condus de dvs pt desfăşurarea activităţii şoferilor români în normalitate precum în tări gen Polonia, Italia, Ungaria?? Singura măsură este să fie amendaţi amărâţii ăştia care îşi câştigă pâinea alergând mastodonţii pe şosele?? Hilar, deci ministerul are pretenţia să se facă din căcât bici, neoferind nimic altceva decât controale care să aducă bani la bugetul de stat, buget devalizat de ani buni de slugile regimului politic perindat la conducerea acestei ţări!! Aveţi habar în ce condiţii lucrează un camionagiu din România ?? Ştiţi cumva că se fac cam 7 h pe centură Bucureşti şi de acolo până la Arad mai sunt 550 km ?? Ştiţi cumva cum ar trebui să procedăm că să circulăm în condiţii normale??   Veniţi cu biciul să loviţi nişte oameni care se află în noroi, un noroi din care ministerele de resort refuză să ne scoată de 30 ani!! Bate-i mă, că nu vor mai da nici laptele ăla puţin pe care îl dădeau până acum!! Avem pretenţii dar nu oferim nimic!! Vă faceţi că nu ştiţi, e mai uşor aşa!! Vă aşteptăm la noi în "celule" stimate domn,să va povestim ce înseamnă să faci transport într-o Românie furată de 30 ani de politicieni,într-o ţara unde se surpă autostrăzile înainte de a împlini 3 ani, într-o ţara unde politicienii circulă cu escorte să aibă loc în traficul produs de săraci şi elicoptere când au diaree!! Pe şosele ne avem doar unii pe ceilalţi!!".

cristi5

#4692
Quote from: danutzu_1069 on October 07, 2019, 02:34:20 PM
Mi se pare ca legislatia actuala obliga folosirea centurilor de siguranta la toate categoriile de vehicule, care le au prevazute din fabrica.
Imi vine greu sa cred ca acel microbuz nu avea centuri din fabrica pentru toate locurile.

Sunt doua probleme aici
- ca nu toate microbuzele sunt dotate cu centuri, si legislatia specifica sa pui centura acolo unde este. Si fireste ca devine o scuza: n-a fost dotat cu centuri din fabricatie. Pai atunci trebuie interzis si gata!
- ca lumea nu respecta legislatia atunci cand sunt centuri, ca se gandesc ca politia vede oricum numai scaunul din fata.

De-aici rezulta victime multiple la orice accident de microbuz, si multe victime pe bancheta din spate la turisme (vezi accidentul de la Jibou, ciocnire cu ditai trenul, toate 3 din spate au murit pt ca au zburat afara, iar soferita a scapat, ca fiind in fata, avea centura ca deh, vede politia). Si pe DN2A, la ciocnire frontala cu camion avem cabina incredibil de intreaga (mai putin partea din fata). Dar multi au zburat afara si au fost striviti.

De-asta zic ca trebuie amenzi usturatoare pt nepurtat centura in spate (si pt pasager si pt sofer, pt ca el e capitanul vehiculului si trebuia sa se asigure ca toti pasagerii poarta centura) , si campanii de promovare cu ce se intampla cand un pasager are centura si cel de langa (sau din spatele lui) nu are. Campanii din alea cu pasageri care zboara in slow-motion, cu capul celui care n-are centura spargand craniul celui care are centura, cu supraponderalul din spatele microbuzului strivind pasagerul din fata, etc etc. Sa priceapa lumea. In campanii din astea trebuie sa investeasca statul, nu API care a incercat ceva, dar nu are resursele necesare. Nu vor fi campanii populare in tara vitejilor fara centura, dar poate poate tanara generatie intelege.

Trebuie contracarata vitejia asta ca nu-mi pun centura ca mai mult incurca. Si cand lumea, dupa un accident de microbuz cu N morti zice "vrem autostrazi!" (mai putin cand accidentul e pe autostrada, ca atunci nah, ce sa mai zici), noi trebuie sa raspundem "bine, si noi vrem autostrazi, dar pana atunci puneti-va centura de siguranta, ca circulati prin tara cu cea mai proasta siguranta rutiera din Europa, poate vreti totusi sa luati o minima masura de precautie!!"

Pentru pasagerii din fata recomand campania cu airbag-ul care, in lipsa centurii, te paleste si te lasa inconstient, cu sechele neurologice pe viata. Prietenul meu din sat care conduce linistit cu airbag si fara centura zice: pai ce, ca la ultima tamponare nu s-a deschis airbag-ul. Zic, vrei sa mai incerci??

vancouver

Nu e vorba numai de microbuze. E vorba si de autocare. Si autobuze care intra si pe drumuri interurbane. Nu stiu sa existe autocare sau autobuze cu centuri.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TibiV

In ultimii4-5 ani nu am mai calatorit cu autocar fara centuri.
Cred  ca am fost singurul care mi-am si pus-o, in ciuda privirilor compatimitoare ale vecinilor de autocar...  :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)