Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.


cristi5

#4621
^^

Intereasant, un mesaj pe cu totul alta tema arata ca totusi esti asigurat si pe drumurile inchise!

danutzu_1069

^^ Asa cum scrie acolo, este valabil la RCA, la CASCO trebuie sa fie clauza pentru circulatia pe drumuri offroad,,,

cristi5

#4623
Eu cand citesc "limita despagubirii RCA" citesc o limita de suma, nu un tip de asigurare sau altul. Dar ma rog, nu sunt deloc sigur ca nu e domeniul meu. In orice caz e interesant ca exista o minima asigurare.

Deci riscul se reduce la faptul ca omul a intrat pe un drum proprietate de stat ne-deschis circulatiei publice. Politia nu stiu daca are jurisdictie, drumul nefiind public. Totusi la un accident ei trebuie sa stabileasca vinovatul, ca pe un drum privat.

Deci paza CNAIR are dreptul sa il dea afara. Alte riscuri? @Quest, vorbesc strict de legalitate da? "What if" scenario.

@gruiarew de acord ca sa dai la o parte parapetul e o infractiune. Cum au fost la mutarea parapetilor de la Moara Vlasiei, Sanpetru etc. Autor necunoscut.

elphax

Apropo de discuția de zilele trecute: aseară pe A1 Deva spre Sibiu :
Un golf 4 de GJ oprit pe banda de urgenta într-o zona slab luminată,  catadioptrii lipsă etc. Nici o semnalizare, părea abandonată.
10 min mai târziu, un camion mergea pe linie, jumătate pe banda 1  și jumatate  pe cea de urgență
Cu astfel de fenomene cum sa nu fie accidente??

cristi5

Poate s-a mai discutat: de unde vine obiceiul soferilor de camion sa circule calare peste linia continua, jumatate pe banda de urgenta? Asa circula pe DNuri existente care au cat de cat acostament? Le e mai comod asa, ca sunt mai departe de cei care-i depasesc pe banda 2?

Si care-i pedeapsa legala pentru asta? Suspendare de carnet? Omul poate zice ca tocmai i se strica masina si voia sa intre pe urgenta...

alin2pas

Probabil circulă mai relaxați când merg pe două benzi în loc de una și nu riscă să acroșeze mașinile care-i depășesc pe banda 2. Foarte probabil cei care circulă astfel nu prea respectă timpii de odihnă sau au și alte activități în timp ce conduc și de aceea au nevoie de mai multă ,,relaxare" la volan. Își permit, din moment ce nu-i întreabă nimeni de ,,sănătate" pentru așa ceva.

danutzu_1069

^^ Și crezi ca se relaxeaza și tahograful dacă merg calare pe banda? Dacă nu respecta timpii de odihna, asta se reflecta pe tahograf...

alin2pas

Asta doar dacă tahograful funcționează...

Allex

Traiasca magnetul... Sunt atatia soferi care isi fac "pauza de 45" din mers.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

Liviu M

Asa ca-i normal sa se urce pe tine daca indraznesti sa mergi (cat de cat) legal prin localitati, ca na, sunt obositi si nervosi.  >:(

TibiV

Cel care are tonajul mai mare si tabla mai groasa, ala este mai legal... La noi... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer

#4632
Un bărbat a scapat dintr-un accident rutier după ce un parapet metalic a străpuns pe lungime mașina pe care o conducea



Un bărbat a scăpat ca prin minune în urma unui accident rutier petrecut în județul Teleorman pe Drumul European 70, în localitatea Măldăieni. Mașina pe care o conducea a fost implicată într-un accident cu un alt autoturism și apoi a lovit un parapet metalic de la marginea drumului care a intrat prin parbriz și a străpuns mașina pe lungimea acesteia, ,,ieșind" prin partea din spate.

hotnews.ro

https://www.facebook.com/totalimpact.ro/

Locul accidentului pare aici. Interesant ca in 2012 nu erau parapete.

gruiarew

Eu zic pentru orice există soluţie. În cazul ăsta e compusă din 2 variabile: respect şi răbdare. Haideţi să ne punem şi în locul lor, al transportatorilor. Nu-s TIR-ist dar am umblat destul cu ei şi pot zice că cei mai tâmpiţi şi indisciplinaţi suntem noi, cei cu turismele. Ăştia plimbă pe şosele o chestie de (poate) 40 de ori mai grea, plus trebuie să ajungă la ora X altfel nu-i mai descarcă nici dracu. Să-i vedeţi cum stau pe după Carrefour prin Sibiu, pentru că probabil au ajuns prea târziu.

Dacă te prinde TIR-ul din spate înseamnă că ceva nu faci bine. M-a prins şi pe mine de nenumărate ori. Prin sate nu mă risc să-i dau nu din cauză că mă ia radarul, dar mai ales seara mişună o grămadă de chestii nesemnalizate şi n-aş vrea să nenorocesc pe careva şi implicit pe mine. Dacă mă prinde din spate înseamnă că probabil restul s-au dus şi am ajuns cap de coloană. Ceea ce e jalnic mai ales noaptea pe drumuri gen DN68A, ce habar n-ai unde începe, unde se termină şi mai ales unde-i mijlocul, mai ales după ce ti-ai luat nişte faruri reglate după avione în ochi. Soluţie: În prima parcare am tras dreapta şi mă pun apoi în spatele lui. Pierd la ceas, dar câştig maxim la siguranţă având ditamai hardughia în faţa mea.

Duminica pe zi, dacă mă presează că vezi doamne, e liber, îi dau de două ori avarii şi dacă nu se lasă, gen să păstreze o distanţă în care să mă simt OK (90% o fac şi oricum îi pierd la ieşirea din localitate) opresc unde pot şi-l las să se ducă (poate e gol).

@cristi5 ţi-am scris şi în privat: Nu e ok să-ţi faci singur dreptate. Dacă există o instituţie a statului care poate face asta şi trebuie să facă asta, fie că e CNAIR, ANAF, Tribunal sau Poliţie, trebuie presaţi să o facă. În cazul de faţă trebuie stat călare pe CNAIR până remediază şi deschid. Doar CNAIR-ul deschide, nu forţată intrarea, mutat clandestin parapete etc. Dacă nu pot să-şi facă treaba pentru care sunt plătiţi (nu le cere nimeni drum pe Marte şi înapoi) să plece toţi acasă (de binevoie sau de nevoie) şi ne-om descurca şi fără. S-au făcut drumuri şi înainte de a exista ei. Dar atâta timp cât există "ei", trebuie să ne conformăm "lor".

Şi în general, dacă legea-i proastă trebuie schimbată, nu încălcată.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Liviu M

Quote from: gruiarew on September 22, 2019, 08:38:12 PM
Dacă te prinde TIR-ul din spate înseamnă că ceva nu faci bine.
Clar nu fac bine. Nu depasesc riscant tirurile pe care le prin in afara localitatilor, asa ca nu pot pune suficienta distanta intre mine si cei din spate. In urmatoarea localitate (sunt lungi ca zilele de post), ma prind nervosi. Daca-i liber ma si depasesc, nu bai. Numai ca in afara localitatii ii prind si (daca am loc) ii depasesc eu. Si o luam de la capat.

Sigur, si eu mi-as dori sa merg numai pe autostrada pana ajung la destinatie. In felul asta, un drum pana in tara mi-ar lua o zi jumatate in loc de doua. Chiar sunt curios cat dureaza acum cu autostrada aproape continua pana la Sibiu (sper sa prind un drum "normal", nu nebunia de Craciun).