Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

vancouver

#4590
Si in final eu revin cu concluzia mea: nicaieri in Europa nu lipsesc autostrazile ca in Romania. Asta este explicatia principala a nervozitatii soferilor de camion si concomitent a soferilor de masini mici care merg la drum f. lung, ca si un camion. Este vorba de imposibilitatea de a mentine viteza dorita pe distante foarte foarte lungi, datorita imposibilitatii de a depasi. Autostrazile ofera aceasta oportunitate aproape permanent si de aceea pentru SANATATEA (mintala si fizica) a soferilor este nevoie de o RETEA de autostrazi in Romania.

In esenta este necesar ca nici un punct de pe harta sa nu se afle la mai mult de 100-150 km de aceasta retea.

Cu certitudine stim din statistici ca orice km de autostrada reduce nr. accidente. Exemple clare pe DN69 Timisoara - Arad, nr. morti s-a redus de la 20-30 anual, la 4-6, la care se adauga 2-3 pe A1 intre TM si Arad. Si mai mare reducere pe DN22C Cernavoda-Murfatlar, acolo pe doar 30km vara erau 20-30 de morti, acum sunt zero sau maxim 1-2 accidente pe an cu morti.

DAR IN PLUS fata de acest castig clar si direct, va exista unul mai mare atunci cand vom avea o retea. Cand o sa fie gata A0 sud + A1 complet + A2 + A10 + A3 de la Tg. Mures la Bors + DX12 Craiova-Pitesti + A7 Ploiesti - Suceava + A13 Sibiu-BV-Tg. Sec. - macar astea cand o sa fie gata atunci putem vorbi de o retea. Si atunci oriunde ar fi camionagiul sau soferul de cursa lunga va avea de rabdat maxim 1 ora - 1,5 ore pana la autostrada. Altele vor fi datele atunci. Alta capacitatea de a mai rabda un pic, chiar si in spatele unui sofer lent. Alta va fi capacitatea de accepta chiar si o limitare de viteza tembela, cum mai sunt pe DN14 sau mai stiu eu pe unde.

Cam asta e ideea mea, Liviu M. Trebuie o retea de autostrazi, si atunci o sa fie mult mai multa disciplina in trafic, cum vezi in Germania. Nu contest ca trebuie si amenzi, dar sunt convins ca sunt aproape degeaba fara alte masuri suplimentare. Soferii se informeaza intre ei, nu tine. In plus vezi in SUA, pedepsele drastice din legile penale nu fac mafiile sa se potoleasca, dimpotriva criminalitatea in SUA e mult peste Europa. Trebuie o politica inteligenta, de identificare a nevoilor (nevoia de a depasi pe cei care merg mai lent de pilda) si solutiilor (drumuri care permit depasirea in siguranta = autostrazi), plus alte masuri, nu se rezuma totul la pedepse.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Liviu M

Eu n-am zis nimic de pedepse, eu am zis de (auto)disciplina.
Dupa ce am vazut ca pot merge corect in Germania (a propos, in primii 5 ani de Germania am stat la 120 de km de autostrada utila si totusi se putea merge decent), am decis ca pot s-o fac si in tara. Si am facut-o chiar si atunci cand am facut drumuri de 1500 km dintr-o bucata (partea din tara la sfarsit).
Asa ca stiu ca se poate. ;)


danutzu_1069

Ete na, a gândit-o mult și bine...
Altfel nu ar fi stat asa bine în echilibru...

dragos76

https://ziuadecj.realitatea.net/eveniment/video-socant-femeie-la-un-pas-de-a-fi-spulberata-pe-o-trecere-de-pietoni-din-cluj--189810.html

Se vede din film ce efecte parșive poate să aibă o intenție aparent bună, cea în care un șofer îl lasă pe un pieton să treacă neregulamentar. Acolo e un refugiu pe mijlocul străzii, probabil pietonul a fost surprins de culoarea roșie, dar putea liniștit să aștepte următorul ciclu de verde.

pasadia


TibiV

Banda 1 nu este aia de langa axul drumului ?!?!.... :o
:lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

florin74

#4597
Nu. E prima de la margine. Asa se face numerotarea. De la margine spre axul drumului. Banda de urgenta, in cazul autostrazilor, nu intra la numerotore.
E mentionat in codul rutier modul de numerotare.

TibiV

Florin, radeam de aia de la Ziua de Cluj...

Au scris in articol: "Pe imaginile postate de șoferul care a reușit să evite impactul se observă cum, deși semaforul indică culoarea verde pentru autovehicule, pe prima bandă încă staționează două mașini, pentru a-i acorda prioritate pietonului angajat în traversare pe roșu. Accidentul a fost, din fericire, evitat de șoferul care venea pe banda doi, pe culoarea verde a semaforului...."

Iar in imagini vedem ca alea doua masini sunt pe banda 3 (trei). Dar poate Ziua de Cluj a rescris si Codul Rutier si acum banda 1 este lana axul drumului si banda 3 este aia de langa trotuar...
:lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

gruiarew

Acuma mai zic și eu una... ăia stau în mijlocul drumului.. la picnic? Normal că o lași mai moale, poate "sare" ceva din fața lor.
Mi-am luat poate sute de claxoane și înjurături că mergeam încet prin sate (în special Dobra, pentru că LD3...) când era coloană oprită pe partea opusă. Că nu știi când se trezește unul să treacă printre mașini. Dar români suntem și ne grăbim tot timpul....
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Liviu M

Ca alte multe "configuratii stradale", in Romania si semafoarele sunt "optimizate" pentru masini si "neoptimizate" pentru pietoni.
La nemti sunt si semafoarele, si regulile de circulatie ceva mai prietenoase pietonilor:
- intre "verde -> rosu" pentru pietoni si "rosu -> verde" la masini, e destul timp cu ambele "directii" rosii, incat pietonii sa apuce sa traverseze.
- pietonul care a apucat sa puna piciorul pe carosabil pe verde, trece chiar daca in secunda urmatoare se inroseste.

A, am mai zis ca pietonii sunt, in general, sfinti?  ???

florin74

^^ Am citit in diagonala, Tibi.  :lol:
Nu este un reper al presei Ziua de Cluj, dau gherle des.


kitsune

Poza e făcută la semafor (deci nu din mers), dar omul ăla l-am văzut agățat de mașină cam tot drumul. Polaris Constanța, în caz că nu se vede logo, firma de salubritate constănțeană. Locație: bd. Ferdinand, la Dioda.

(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence


alecu26

Stiti ce inseamna BOU? Banda de oprire de urgenta. Doar pentru asta ai voie sa folosesti banda aia. Nu pentru necesitati, sandvichuri, tigara...etc. Pe cat posibil nu iesi afara din masina si daca ai o urgenta si chemi depanarea. Vest reflectorizanta se tine in masina, nu in portbagaj si nu se iese fara ea afara.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).