Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 5 Guests are viewing this topic.

radutm

Quote from: vancouver on August 23, 2013, 12:36:11 PM
Ce vorbesti???? Cum sa nu le putem demola??? Da, ce avem oase in burta. Ne place sa ne masacram singuri?
Ma refeream la sate...nu cred ca vroiai sa zici ca trebuie sa demolam acum satele si sa le configuram dupa o structura vest-/europeana.
Quote from: vancouver on August 23, 2013, 12:36:11 PM
Ba mai mult, exista localitati si drumuri in România, unde lipsesc cu desavârsire, si anume dintr-un motiv foarte simplu: a fost facut si trotuarul. Si atunci dispar râpele rigolelor de lânga drum, dispare necesitatea podetelor de acces la curti peste aceste râpe. Este asa de simplu. Iar existenta unui trotuar in localitate mi se pare absolut necesar si banal.
Tie ti se pare banal, dar nu peste tot este posibil - sunt sate unde nu mai este loc - sau nu este o prioritate. E necesar da, nu contesta nimeni, dar nu este banal, pentru ca trei sferturi din comunele din Romania sunt subventionate de la bugetul de stat iar investitiile se fac cum se fac.

Quote from: vancouver on August 23, 2013, 12:36:11 PM
Eu deplâng de fapt, ca la reabilitarile de DN nu s-au facut si trotuare, ca parte integranta normala a unui sistem rutier modern si civilizat. Si nu e nici un fel de investitie majora. De altfel pe multe drumuri judetene reabiliatate s-a si facut asta. Deci pe DJ se poate, doar pe DN nu se poate. Bravo.
S-au facut reabilitari, cu podete cu tot. Oare de ce? Pentru ca oamenii din acele localitati au avut nevoie de ele si le-au cerut in mod expres.

Quote from: vancouver on August 23, 2013, 12:36:11 PM
Cand citesc la tine ma apuca si rasul si plansul: auzi aberatie: "Acel podet are o importanta mare pentru acesti locuitori, fie ca ne place sau nu." - deci tu ai inteles ca eu vreau sa desfiintez podetele de acces la gospodarii??? Tu asta intelegi din postul meu? Credeam ca discutam la nivel de oameni seriosi, de solutii in care nimeni sa nu fie "păgubit".
Daca ceea ce am scris este o aberatie pentru tine si crezi ca vorbesti cu un om neserios, ai putea macar, dintr-un spirit de civilizatie mai mult german si mai putin balcanic, sa iti nuantezi afirmatia pentru a nu iti jigni interlocutorul. Asta daca tot ne raportam la Germania, sa aratam ca avem si educatie germana, nu doar idei de infrastructura preluate de la altii 

Quote from: vancouver on August 23, 2013, 12:36:11 PM
Eu cer o solutie mai avansata (trotuare), nu una tembelă (eliminarea podetelor fara a le inlocui cu nimic).
Eliminarea podetelor este concluzia ta personala, eu nu am spus deloc asa ceva. Eu amn vorbit despre trecerea sistemelor de scurgere a apelor pluviale in subteran, ceea ce ar face sa nu mai fie nevoie de podete. Eu nu am spus ca solutia avansata nu exista si nu este posibila, doar ca trebuie sa intelegi ce inseamna un sat in Romania anului 2013. Trotuarele nu sunt tocmai o prioritate - dar probabil ca vor fi in 5-10 ani -  si doar prin trotuare nu rezolvi problema apelor pluviale. Dar discutia despre trotuare este falsa. Santurile/rigolele sunt motivul pentru care este nevoie de podete. Ele nu degeaba sunt foarte adanci, ci au si o misiune ingrata, pentru ca in lipsa unor amenajari hidrotehnice moderne si pe fondul defirsarilor tot mai accentuare care au loc in jurul satelor, la o ploaie mai serioasa nu fac fata scurgerilor. Deci in Germania au trecut de mult de acest nivel, si-au amenajat/regularizat toate paraiele si raurile, si-au impadurit zonele de protectie in jurul localitatilor, si-au facut sisteme de scurgere care deviaza apele curgatoare astfel incat sa nu treaca prin localitati. Asa ca apele pluviale din localitate sunt usor de gestionat. La noi, ia si vezi cat mai este de facut pana acolo.
cont inchis

mitsu

#436
@vancouvero

Tin sa-i dau dreptate mai mult lui radutm.

Problema e destul de simpla: santurile de pe marginea drumurilor nationale care trec prin sate s-au facut din simplul motiv ca pe acolo nu exista canalizare. Santurile sunt largi si adanci ptr ca ajuta la scurgerea apelor pluviale atat de pe sosea, cat si din curtile oamenilor. Nu puteau fi facute peste tot inguste si astupate cu placi din beton (cum s-a mai facut pe alocuri) ptr ca nu ar face fata apelor pluviale si s-ar indunda fie soseaua, fie curtile oamenilor, fie ambele.

Trotuarele n-au nicio legatura. Ele daca se fac se fac pe langa garduri, nu pe langa sosea, deci oricum intre trotuar si sosea va exista santul de scurgere si implicit vor exista podete, care sa lege curtea si trotuarul de sosea. Trotuarele sunt treaba autoritatilor locale, de-aia s-au facut mai mult acolo unde s-a reabilitat un DJ sau un DC, nicidecum nu e treaba CNADNR sa faca trotuare.

In plus, de multe ori, soseaua e mai inalta (sau mai joasa) decat nivelul curtilor oamenilor, de aceea si santurile sunt cu atat mai adanci si mai largi. E clar ca sunt un pericol, dar santurile nu pot fi eliminate. Pe mine ma intriga ca la podete s-au facut si niste balustrade groase din beton, care amplifica pericolul. Oricum, ca o paranteza, la 50 km/ora n-ar trebui sa fie un pericol mortal. Pericolul insa exista, asta e clar.

Singura soutie ar fi montarea de parapeti metalici pe sosea, in dreptul santurilor. E drept ca in multe zone ar fi cam 2-3 metri parapet - 2 metri liber ptr iesirea de pe podet - iar 2-3 metri parapet - iar 2 metri liber si tot asa. Dar s-ar evita pericolul creat de sant si capetele de podet. Insa eliminarea santurilor si a podetelor este imposibila in majoritatea cazurilor, asta e clar. Asta cel putin pana la implementarea unui sistem clasic de canalizare ingropat. ceea ce va mai dura vreo 20 de ani.

vancouver

Quote from: radutm on August 23, 2013, 12:59:52 PM
Trotuarele nu sunt tocmai o prioritate - dar probabil ca vor fi in 5-10 ani -  si doar prin trotuare nu rezolvi problema apelor pluviale.

Bai omule cati ani ai? Imi spui ca te jignesc, dar tu imi jignesti inteligenta. EVIDENT CA TROTUARELE SINGURE NU REZOLVA APELE PLUVIALE. Se subînțelege: TOT SISTEMUL. Trotuar + canalizare + borduri + cabluri telefonice ingropate + cabluri de curent electric pentru stâlpii de iluminat ingropate + + + . Sa nu uităm capacele de canalizare, altfel nu mai putem vizita canalizarea. Si rigolele. Si sa nu uitam sa facem drumul in panta, ca sa se scurga apa spre rigole. MAN!

Nu stiu, am față de prost, ca să mă crezi atât de prost, încât eu să cred că singur trotuarul rezolvă problema?

Subiect închis din punctul meu de vedere.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

radutm

Quote from: vancouver on August 23, 2013, 04:55:32 PM
Bai omule cati ani ai? Imi spui ca te jignesc, dar tu imi jignesti inteligenta. EVIDENT CA TROTUARELE SINGURE NU REZOLVA APELE PLUVIALE.
Scuza-ma, dar eu credeam ca te stiu de pe SSC si parca te stiam altfel. Nu stiu daca altii o fac, dar eu nu iti permit sa mi te atresezi in acest fel. Nu ai niciun motiv sa fi nepoliticos fata de mine atata timp cat eu nu te-am lipsit de respect. Nu poti sa spui ca iti jignesc inteligenta, intr-o dezbatere de idei nu exista jigniri, iar inteligenta - daca exista si e multa - prin definitie nu poate fi ranita. Pentru ca daca eu sunt atat de mult mai prejos decat tine, tu, ca om inteligent, educat si european, trebuie sa dovedesti primul ca ai o inteligenta superioara si sa dai un exemplu ca atare.

Quote from: vancouver on August 23, 2013, 04:55:32 PM
Se subînțelege: TOT SISTEMUL. Trotuar + canalizare + borduri + cabluri telefonice ingropate + cabluri de curent electric pentru stâlpii de iluminat ingropate + + + . Sa nu uităm capacele de canalizare, altfel nu mai putem vizita canalizarea. Si rigolele. Si sa nu uitam sa facem drumul in panta, ca sa se scurga apa spre rigole. MAN!
Tu ai vorbit despre trotuare ca despre o solutie, nimeni altcineva.

Quote from: vancouver on August 23, 2013, 04:55:32 PM
Nu stiu, am față de prost, ca să mă crezi atât de prost, încât eu să cred că singur trotuarul rezolvă problema?
Aceasta expresie si mod de a vorbi imi aduce aminte de anii (de trista amintire) '90. Este un limbaj specific unei perioade si o atitudine care ne-a tras foarte mult timp in joc, ca societate, peste care am vrut sa trecem prin intrarea in UE si de care vrem sa ne debarasam. Cel putin cred ca fac si eu parte dintr-o parte a Romaniei care vrea sa traiasca la ea acasa, ca in occident, vrea sa se comporte civilizat, care respecta si pretinde respect. Este cu atat mai socant ca o persoana care are ca model o tara f.civilizata ca Germania, sa adopte o asemenea atitudine.

Quote from: vancouver on August 23, 2013, 04:55:32 PM
Subiect închis din punctul meu de vedere.
Dupa ce iti agresezi verbal interlocutorul nu poti sa pretinzi tot tu ca subiectul este inchis. Nu suntem intr-un cartier rau famat unde batausul isi agreseaza victima fara motiv apoi o trimite acasa cu o bataie pe umar. Aici eventual domina ideile bune, dar mai mult decat atat, niste reguli si un respect minim fata de colegii de forum.

PS: il rog pe Ionut sa nu stearga, ci eventual sa mute discutia, pentru ca subiectul nu este inchis. Te rog sa raspunzi la ceea ce am scris mai sus.
cont inchis

vancouver

Quote from: radutm on August 23, 2013, 09:10:12 PM
Dupa ce iti agresezi verbal interlocutorul nu poti sa pretinzi tot tu ca subiectul este inchis.
PS: Te rog sa raspunzi la ceea ce am scris mai sus.

Te rog sa fi atent la nuante. Nu am pretins ca subiectul este inchis in general. Am spus: "din punctul meu de vedere". Și asta, pentru că orice aș mai adăuga, nu ar fi decât o reluare a ceea ce am spus deja. Dacă dorești, poți scrie și dezbate în continuare pe subiect. Voi citi ceea ce ai scris si voi raspunde, daca sunt elemente noi.
Cât despre duritatea răspunsurilor mele pe tema obstacolelor puse intentionat de mana omului de-a lungul drumurilor, ea este cauzată de MOARTEA unui om, după ce alte sute au murit sau au suferit rani grave din același motiv. Ca atare - din punctul meu de vedere - situatia este strigatoare la cer. Si ca atare - DA - sunt revoltat pe aceia care se găsesc să ia apărarea capetelor de pod.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Ionut

Discutia este "valida" din punctul meu de vedere, important este sa va respectati reciproc opiniile, argumentand pozitia.


iuli

Am incercat sa va urmaresc discutia din concediu legata de capeti de pod si de santuri. Eu inca imi mentin ideea ca accidentele pot fi reduse nu din cauza capetilor, de pod, santurilor, stalpilor, gardurilor, liniilor continue, gastelor sau berzelor, ci prin condus preventiv si cu viteza adaptata si mai ales legala.

Am sa creez un post unde am sa detaliez pe larg experientele mele pe drumurile din Polonia si va pot explica cum totul tine de educatia la volan si nu de modul in care e drumul. Sa recunoastem ca romanii sunt extrem de nervosi la volan, conduc agresiv, conduc cu viteza si au o lipsa crasa de bun simt si educatie, atat in societate cat si la volan!  >:(
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

davyl

Total de acord cu iuli!
Am spus-o si eu de atatea ori: nervii in trafic nu aduc nimic bun! Ce folos daca eu sunt calm si-mi taie o duduie calea prin dreapta, iar cand o apostrofez cu un claxon scurt, imi scoate mana cu degetul "minunat"? Normal ca ma umplu instantaneu de nervi!

Marea majoritate a soferilor din Romania (o spun cu mare regret!) uita ca daca tu nu respecti pe altii in trafic, nici altii nu te vor repecta pe tine! E atat de simplu! Neaplicabil in Romania, din pacate!

marius_ar

Un nou accident in care sunt implicate autocare: 3 morti, 25 raniti. http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actualitate/Stiri/Trei+oameni+au+murit+si+29+sunt+grav+raniti+dupa+ce+doua+autocar

Din cate am inteles, s-a intamplat in localitatea Nadlac, adica limita de viteza 50km/h. Cu ce viteza au putut circula de au ajuns in halul asta cele 2 autocare?

Inca un articol, din presa locala: http://arq.ro/breaking-news-carnagiu-la-nadlac-doua-autocare-s-au-ciocnit-3-morti-si-25-de-raniti-foto-video

iuli

Te intrebi cu ce viteza?! Pai iti spun eu ce am patit si deduci singur... Mergeam pe DN1 intre Sibiu si Brasov si aveam cam 100 , conduceam lejer nimeni in fata, doar undeva in spate vedeam un autocar de la Atlassib. La un moment dat ma uit pe geamul din stanga si sa fac infarct, autocarul ma depasea nonsalat, chiar a facut si faza aia cu insulitele pe care ati vazut-o la ala cu BMW-ul. Daca eu mergeam cu 100 si autocarul m-a depasit destul de usor, deduceti singuri cu cat mergea el... No comment!  >:(
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

davyl

Curata nebunie faza cu autocarul!  Cat a gonit de tare de te-a surprins!!!

Nu sunt limitati la 100 km/h? Adica ma gandesc ca ar trebui sa aiba limitatoare fizice la autocar pt 100 km/h.
Sau au avut grija "baietii veseli" si le-au scos?

iuli

#447
Limitatoare au toate la 100, dar dupa ce intra in Romania le dezactiveaza, procedeul nu e complicat... Cand ies din tara le "repara" si le pun sigiliile inapoi pentru ca daca ii prinde radarul cu mai mult decat limitatorul fac puscarie, pentru fals, simplu! La noi nimeni nu se leaga de firmele de autocare pentru ca sunt foarte bine ancorate, atat in politie cat mai ales politic, de aici viteza excesiva plus ca pasagerii sunt de acord cu astfel de practici pentru ca ei doresc sa ajunga cat mai repede la destinatie, drumul fiind lung. E un cerc viciios pe care cineva trebuie sa-l taie, dar nu vad cine  :(
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

RaduC


alecu26

nici nu trebuie marite foarte mult amenzile si toate porcariile care le inventeaza astia.

Doar o campanie cu videoclipuri de astea in prime time si se calmeaza multi si se gandesc de doua ori inainte de a face vreo imprudenta care sa-i puna si pe altii in pericol.

Mia spus odata un coleg ca politia asa facea odata. Te ierta poate de plata amenzii sau de luat carnet, dar te trimitea la un fel de curs in care doar din astea iti prezenta de dupa aia mergeai cu 20 km/h.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).