Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

gruiarew

Cred că e destul de greu să faci pit cu loganul la ditamai tancul.
Am văzut la ruși că la faze d-astea cam participă TIR-iștii la oprirea șmecherilor. Nu pot da prin stație sau să facă gen filtru cu un TIR de-a latul pe drum? În afara localităților bineînțeles...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

vancouver

Bun, daca e un criminal fugar sau unul beat care pune in pericol imediat pe altii, ok, atunci trebuie facut orice e uman posibil. Dar totusi contrabanda cu tigari, chiar daca suna nasol, dar nu e altceva decat comert nedeclarat. Nu poti sa pui in pericol vieti pentru asa ceva, nu mi s-ar parea normal. Nici macar nu as fi de acord sa fie permis sa distruga masina politiei sau o alta masina ca sa opreasca fugarul sau sa elimine din trafic o masina care tine politistii in loc. Nivelul interventiei trebuie adaptat situatiei.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

gruiarew

De acord. Dar cum aduce cartușe de țigări, poate aduce cartușe de AK47 de exemplu. N-ai de unde știi ce a adus ilegal.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

rota

S-a rezolvat problema celor care intra pe contrasens pe autostrada, au postat pe fb cei de CNAIR  >:(

"ATENTIE
Pentru cei care intră accidental pe contrasens:

  • Trageti imediat pe banda de urgență care în această situație se află in stânga dvs !
  • Aprindeți pozițiile și avariile !
  • Sunați la 112, anunțați pe ce autostradă sunteți și la ce km si cereți să fiti ajutat de poliție și de cei de la drumuri să reveniți pe sensul normal de mers !
  • Nu continuați deplasarea pe contrasens !
  • Nu încercați să întoarceți !

Pentru cei care observă autovehicule care se deplasează pe contrasens:

Sunati imediat la 112 !
Simpla filmare a evenimentului și postarea lui pe Facebook nu remediază problema !

Circulația pe contrasens produce de cele mai multe ori accidente grave care duc la decesul celor implicați !"

Sursa
[/list]

vancouver

Esential si cel mai important lucru este ca cei implicati intr-o situatie critica SA STIE CE AU DE FACUT. De aceea excelenta postarea CNAIR, trebuie mediatizata pe cat posibil. Poate salva vieti.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dragos76

Sunt curios cam care e procentul din cei care intră pe contrasens și chiar își dau seama de faptul ăsta, dar continuă pt că nu știu că trebuie să oprească pe banda de urgență, respectiv cei care nici nu își dau seama ce fac.

kitsune

Ok, înțeleg că sunt noduri gata construite (proiectate fără cap) unde nu există o separare între sensuri pe bretele și nici nu este posibilă asta, datorită lipsei spațiului. Dar, adăugarea unor panouri cu "wrong way" nu afectează cu nimic. O singură persoană dacă este salvată de introducerea acestor panouri și se justifică costul lor. Mai ales în punctele nevralgice, pe unde se intră constant pe contrasens.
O altă soluție (cum o văd eu, nu neapărat să fie potrivită) ar fi să existe o separare a sensurilor cu linie continuă acoperită cu o bordură vizibilă din cauciuc (nu știu cum îi spune, era pe vremuri pe DN1 în Otopeni, este și azi la Casa de Cultură în Constanța), nu îți rupe mașina dacă o calci, dar o simți și o vezi, îți dai seama că ceva nu e în regulă. Nodurile de diverse tipuri, forme și dimensiuni sunt confuze pentru mulți șoferi, mai ales cei care nu au mai fost pe acolo. Coroborat cu atenția împărțită între drum, indicatoare, trafic, GPS, live-ul pe Facebook și aburii bahici, eu cred că e mai simplu să ții drumul "între borduri"
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

cristi5

#4417
A incercat API dupa accidentul "recent" pe contrasens in nodul Gilau, am cerut sa puna borne reflectorizante de plastic intre sensuri, pe linie dubla continua.

CNAIR a raspuns imediat ca vor face linie dubla continua cu vopsea speciala, cu plastic, parca reiesea ca vor fi rezonatoare, termoplastic etc.

Zilele trecute (adica dupa muuulte luni) a vopsit linie dubla continua cu vopsea normala.

https://www.facebook.com/1819247748087054/posts/2580275335317621?sfns=mo

Macar o sa fie linie dubla cateva luni pana se sterge.

kitsune

^Idioți, incompetenți, accesorii la omor deosebit de grav.
Pentru mulți nu există noțiunea de linie continuă. Doar un obstacol fizic îi poate împiedica.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

AFC

"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

dimitrie

A8 (Letcani - Motca) si A7 sunt prima prioritate dupa A3, A1 finalizate.

rota

^asta este o super veste. Sper ca incep cu DN2 ca pe DN1 deja sunt portiuni mari cu NJ

pasadia

#4422
Mda, cheltuie bani si apoi isi bat joc cand vine vorba de montat

Revin mai tarziu cu detalii despre ce e vorba.

TibiV

Quote from: pasadia on June 28, 2019, 05:23:29 PM
Revin mai tarziu cu detalii despre ce e vorba.
Despre unde...
Ca prostia se vede si in doar 3 poze.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

Corect, uitasem. Intre Ghimbav si Codlea, pe DN1. Drum cu 2 benzi pe sens, au pus parapeti pe mijloc saptamana trecuta (prilej cu care a si murit electrocutat unul dintre muncitori).

Dar surpriza, li s-au terminat parapetii chiar in dreptul accesului spre o balastiera imensa din zona - Dropped pin
Near Unnamed Road
https://maps.app.goo.gl/CqoAX5vNAHfusGPLA

Ca sa vedeti cat de clar reglementat (vechi si folosit) e accesul: avem chiar si un bazin pentru curatarea rotilor basculantelor. Basculante care intra direct, prin viraj la 90 de grade fie la drepta (legal), fie la stanga (ilegal, peste linia dubla continua) intr-un drum pe care se circula in mod real cu peste 100km/h.

Speram ca macar virajul la stanga sa fie blocat prin parapeti. Dar de unde...