Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 29 Guests are viewing this topic.

Harry





Redau aici o mica parte sin discutia cu persoana implivata in accident. Faza cu politia e din filmele cu Borat:
Nefiind un accident cu victime, poliția nu se deplasează să vadă ce se întîmplă, trebuie să te duci tu la picioarele ei. Am aflat asta după ce am sunat la 112.

Înainte de asta, am aprins farurile de avarie, ne-am pus vestele reflectorizante, iar D. s-a dus în urmă să caute plăcuța de înmatriculare față. I-am spus să-și ia ceva cu el, că dacă apar alți porci mistreți? (Ce naiba să-și ia că nu umblăm cu puști după noi, doar n-am plecat la vînătoare de porci mistreți). Am rămas singură, la 23.30, pe banda de urgență, cu mașini care treceau în viteză. După 15 minute, mi-au trecut alte scenarii prin cap.

Apare în sfîrșit soțul meu și asistența de urgență sau ce sunt ăia care te tractează. Îl întreabă dacă avem nevoie de ajutor. Tractarea e 250 lei, dar noi sunasem deja un prieten. "Să știți că amenda că te tractează altcineva e de 1200 lei". Indolența ăluia m-a făcut să-mi revin. Continuă: A văzut el un ghemotoc parcă și că da, domle, trec porci mistreți pe aici. Și ce, bă, ți se pare normal să treacă porci pe aici? Deci tu știi că se întîmplă asta, iar noi, după ce plătim atîtea taxe, vii să-mi spui că ajutorul tău de porc, ne costă 250 lei? Asta era problema ta, nu că sunt porci mistreți pe autostradă?

I-am dat flit și a plecat. În timp ce ne așteptam prietenul, ne-am învîrtit în jurul mașinii să vedem daunele. Apare a doua mașină de tractare, de pe cealaltă direcție de sens. Vrea și ăla 250 de lei. Băi, am impresia că se plimbă pe autostradă rugîndu-se zilnic să-și facă norma de 250.

După ce am sunat la 112, au început absurditățile, dacă poate fi una mai mare decît faptul că tocmai am intrat în niște porci. Polițistul zice să trecem din nou stația de taxare și să aducem mașina să facă o constatare. Nu-i pasă nimănui că ești în stare de șoc, că poate nu ai bani să plătești tractări sau măcar taxele de pod din nou (le-am plătit pentru două mașini că iar am trecut prin stația de taxare și încă o dată ca să ne ducem acasă, după ce am luat hîrtia de constatare), poate nu ai prieteni, poate nu ai bani, poate ai mintea blocată. Nici măcar nu te întreabă dacă ești în regulă, sau să-ți dea dracu un pahar de apă în biroul lor sinistru de constatari de serviciu, enervați că le-ai stricat noaptea cu accidentul tău fără victime.

Întreb: dle, e posibil să îmi cereți iar taxarea de două ori pentru un accident? îmi răspunde așa, cu nonșalanță că ei nu se duc să vadă despre ce e vorba dacă nu sunt victime.

Întreb: de ce nu puneți plăcuțe de avertisment că trec porci mistreți pe aici dacă tot știți că se întîmplă asta? răspunde: nu e de competența noastră.

Spun mai răspicat: înțeleg că nu e de competența dv., dar totuși ați semnalat cuiva că trec porci mistreți pe autostradă?
răspunde: pe autostradă nu au cum să treacă animale sălbatice. Și atunci cine ne-a stricat mașina? extratereștrii?

****
Trecand peste comportamentul militianului, aici se ajunge sindin cauza a tot felul de ong de protectie a animalelor care blocheaza vanarea ba a mistretilor, ba a cormoranilor, ba a sacalilor, ba a ursilor etc. Populatia animalelor salbatice trebuie tinuta sub control atat pentru binele oamenilor cat si pt un echilibru natural, iar asta inseamna ca uneori trebuiesc vanate zeci, sute sau chiar mii de animale.

pasadia

Iar in alte situatii ar trebui sa mai construiesti macar niste viaducte si poduri. Nu doar debleu...

kitsune

#4367
Înțeleg că doamna era supărată, afectată de accident și de toate cele întâmplate. Mai ales de întâlnirea de gradul III cu purtătorii de epoleți, am fost într-o situație aproape identică cu o căprioară și un sunat la 112 noaptea, plus deplasarea la secția de miliție din cel mai apropiat oraș, unde principala întrebare era despre locul unde se află căprioara lovită, nu de daunele mele fizice sau psihice.
Dar, nu sunt de acord cu afirmația dânsei (și trebuie să spun asta indiferent că supără) referitoare la uciderea animalelor pentru că nu mai avem noi, oamenii, loc de ele pe drum. Poți omorî toți mistreții din țara asta în afară de o pereche și dacă scroafa e pe partea cealaltă a autostrăzii vierul se va duce la ea, pe sub roțile camioanelor dacă trebuie, pentru că așa e animalul, nu știe regulile de circulație și nici să citească semnul că e interzis pe Autobahn, unde mergem noi tare.
Ca specie dominantă pe planeta asta (unii zic că și inteligentă și cu putere de discernământ, dar astea sunt vorbe) e de datoria noastră să facem în așa fel încât animalele să nu ajungă pe drum, să aibă posibilitatea să traverseze strada in siguranță, pe un pod, printr-un pasaj, cum o fi.
Nu scuză nimic totuși atitudinea samsarilor cu tractatul (care au informațiile din sistem, nu patrulează să caute accidente), nici atitudinea organelor de drept (fiind vorba de statia de taxare, sunt din Fetești probabil, cinste lor).

Later edit: pe vremurile dinaintea autostrăzii, situația era similară în Valu Traian, același conflict între mașini și mamifere (bipede de data asta), dacă te nășteai pe partea stângă a drumului, puține șanse să ajungi vreodată pe partea dreaptă. Nu s-a gândit nimeni că ar trebui controlat numărul sătenilor ca să nu mai încurce mașinile.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

gruiarew

Autostrada aia are totuși garduri. Și mai are niște agarici (cel puțin pe A1) ce se plimbă cu avariile puse pe banda de urgență. De ar verifica gardurile și ar închide porțile n-ar mai fi tot felul de jivine unde n-ar trebui să fie. Eu nici acum nu pricep ce mama naibii înseamnă plimbările alea pe banda de urgență. Unde e parapetul rupt, e rupt cu lunile. La fel gropile și semnele lăsate aiurea. Și astea-s pe drum, nu în câmp.

Sunatul la 112 e cu dus și întors. Eu unul mi-am luat-o urât de tot. Trei inși l-au lăsat lat pe al patrulea și eu trecând prin zonă sun, că deh, doar nu-l las dracu să moară (stătea colac jos și tremura, am crezut că i-au rupt spatele cum i-au cărat picioare în cocoașă). Bineînțeles până a venit echipajul, ăla s-a dus printre blocuri.

Apoi a început show-ul pentru mine. Telefoane peste telefoane și declarații peste declarații. Ce-a fost mai fain e că au venit după mine la muncă (eram angajat de 2 săptămâni și dă tare bine când te iau pe sus doi inși de la criminalistică fără să spună de ce). Și la doi ani după eveniment eram prin tribunale, ca martor la un proces de tulburarea liniștii publice (așa s-a deschis dosarul, cei 4 se știau între ei și "sacul" nu a depus plângere.

Deci grijă mare cu 112-ul.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Harry

@yk17fox aia cu omoratul era afirmatia mea, de aia am si pus *** intre fraze :)))
@gruiarew pe multe portiuni au fost furate gardurile de catre apasi....

kitsune

#4370
Da, am găsit postarea doamnei cam pe la toate site-urile de știri.
Sper că nu mă înșel, accidentul a avut loc între Fetești și Cernavodă, pe baltă, nu?  Acolo nu sunt garduri pe partea cu calea ferată, plus că sunt ceva intrări în autostradă, una chiar după coborârea de pe podul peste Borcea, accesul la Halta Ovidiu și pe sub calea ferată la zona de sud a bălții, alta la Halta Dunărea, e o întrerupere în parapet, acolo stăteau cu radarul, e o curbă lină înainte, ocolește zona haltei. Apoi e drumul de pe malul Dunării.
Zona aia este plină de animale, sunt câmpuri agricole, păduri, bălți, e o insulă drenată, înainte era mlaștină. Saligny făcuse calea ferată gen viaduct pe toată balta, pe vremuri se mai vedeau cuburile de beton pe care era suspendată calea ferată (din tren se vedeau, pe dreapta cum te duci spre Constanța).
Nu sunt garduri, cum am zis, nu sunt ecoducte, autostrada este o barieră în calea animalelor. Să nu ne mirăm că ajung pe șosea.

Apașii ăia de fură gardurile sunt mai încolo, spre Lehliu, unde au făcut un zid de beton pe dreapta să despartă satul de autostradă. Intrau caii pe drum. Acum mai intră doar pirandele și puradeii, la cules de separatoare din alea verzi, că sunt bune iarna pe foc. Nu glumesc. Când treci pe-acolo să te uiți, mereu lipsesc.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Harry

Am vazut ca lipsesc dar am crezut ca de la accidente sau furtuna, nu mi-am imaginat ca le pun pe foc :)))

bgd77

QuoteGrav accident pe Autostrada Vestului provocat de un şofer care a mers pe contrasens. Două persoane au murit, doi copii sunt în comă.

https://adevarul.ro/locale/timisoara/accident-autostrada-a1-sensul-mers-traian-vuia-timisoara-doi-adulti-murit-doi-copii-fost-grav-raniti-1_5d0c6ae6892c0bb0c69d0894/index.html

Soferul vinovat a fugit

pasadia

In aceeasi tema filmat ast-noapte in Ghimbav (pentru cine nu stie, DN1 pe teritoriul orasului Ghimbav are 2 benzi pe sens separate printr-o mica bordura):

https://www.facebook.com/viorel.iurac/videos/2100461870077126/

ps: folosesc acest prilej pentru a spune ca ieri au inceput sa monteze parapeti mediani si pe tronsonul dintre Codlea si Ghimbav al DN1, tronson care in mod similar are 2 benzi pe sens.

Liviu M

De ce am senzatia ca ala care filma e convins ca n-a facut nimic gresit?   ???

pasadia

Trecand peste faptul ca de fiecare data trebuie tu sa faci observatii cand constati ca cineva ar folosi telefonul fiind la volan, tin sa spun ca cel putin intr-o asemenea situatie eu sunt "bucuros" ca exista aceasta filmare. Ea ar putea (sper ca va) fi folosita pentru a constientiza lumea / alti soferi cu privire la pericolele de pe drumurile noastre - atat soferi care conduc pe contrasens, cat si soferi care conduc beti / drogati.

O stire fara vizual va fi ignorata. Un vizual regizat (sa zicem reclamele din campaniile de constientizare) va fi perceput ca fake. Asa, cu aura asta de Rusia, clipul are sanse sa ajunga la multi.

TibiV

Quote from: Liviu M on June 21, 2019, 11:33:09 AM
De ce am senzatia ca ala care filma e convins ca n-a facut nimic gresit?   ???

Ce a gresit? Ca nu i-a aruncat boului cateva caramizi pe capota?
Poate nu avea caramizi la el...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

kitsune

Quote,,Dacă se respectă semnalizarea rutieră, nu ai nicio problemă. Nu există probleme de sistematizare, de vizibilitate şi semnalizare rutieră. Sub nicio formă. Cu siguranţă nu a respectat semnele. Sunt acolo indicatoare, tot felul de semne care nu îşi permit să faci prostia asta. A greşit, ce să zic. Nu e primul care greşeşte. Dacă nu greşea nu avem morți acuma", a declarat Adrian Moş, de la Biroul Poliţiei Autostrăzii Vestului.

Ba da, există probleme de sistematizare. Trebuie să fie fizic imposibil să ajungi pe contrasens. Și dacă prin absurd reușește vreunul, din metru în metru să aibă indicatoare cu "wrong way",  "falsch", "bă boule, ești pe contrasens!".
Și probă la permis de conducere pe autostradă, inclusiv intrare și ieșire, măcar pe simulator dacă autostrada cea mai apropiată e la sute de kilometri (mulțumesc din suflet partidului pentru asta)
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

voicul

Dovada video ca au intrat porcii pe Autostrada Soarelui, desi CNAIR sustinea ca incidentul nu se confirma

Victimele accidentului rutier de pe Autostrada Soarelui in care au fost implicati si porci mistreti aduc dovezi video, dupa ce purtatorul de cuvant al Companiei Nationale de Infrastructura Rutiera (CNAIR), Alin Serbanescu, a sustinut ca institutia a facut verificari si nu a descoperit nicio urma a incidentului.

http://www.ziare.com/stiri/autostrada/dovada-video-ca-au-intrat-porcii-pe-autostrada-soarelui-cnair-sustinea-ca-incidentul-nu-se-confirma-1566342

perfidus

Da, "institutia a facut verificari" pe dracu'. S-au uitat pe camerele video care nu funcționează probabil. Cineva ar trebui destituit după aceasta minciuna! Chiar trebuie sa ne facem dreptate singuri pana la capat? As recomanda pagubitului sa-si angajeze un avocat si sa dea cu ei de pamant.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat