Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

adiarc

http://www.tribuna.ro/stiri/eveniment/video-barbat-de-77-de-ani-surprins-pe-a1-sibiu-deva-circuland-pe-contrasens-141837.html

Este f.bine ca individul a fost sanctionat corespunzator,dar totusi urgenta zero ar fii fost sa fie tras URGENT pe banda de urgenta
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

bgd77

In articolul de pe Adservarul sunt mai multe detalii: https://adevarul.ro/locale/alba-iulia/video-Sofer-77-ani-prins-politie-contrasens-autostrada-sebes-sibiu-circula-banda-doua-conditii-ceata-lumini-1_5c6be1eb445219c57e542217/index.html

QuoteIntervenind operativ, la ora 09:30, în zona km 310, jud. Alba, poliţiştii rutieri din cadrul Biroului menţionat, aflaţi în timpul serviciului, au procedat la identificarea autoturismului indicat de apelantul 112, oprirea imediată a acestuia în trafic şi protejarea zonei în scopul prevenirii producerii vreunui eveniment. În continuare, poliţiştii rutieri au luat măsuri pentru repunerea în siguranţă a autoturismului depistat, în fluxul normal de trafic şi conducerea acestuia la parcarea de la km 312, pentru verificări şi luarea de măsuri legale.

Nu-mi dau seama cine filma sau de ce, dar probabil a trebuit un politist sa se dea jos din autospeciala ca sa-i explice la mos ce prostie a facut si ca trebuie sa intoarca.

JohannDB

"Mai ales că era ceață".....
     Dacă omul a fost semnalat la 310, repus pe fluxul normal și dus la parcarea de la 312 (la 2 km distanță de intrarea de la 310), se prea poate ca acesta să fi intrat prin unul din giratoriile de la 310 ce duc bretelele pe autostradă.... O ipoteză.
     Și cum aceste giratorii de aici (spre Sebeș-două, spre Lancrăm-unu)  sunt bestiale prin înălțime la girație și la glisierele laterale plus îngustime de bandă, ceea ce creează un efect de culoar îngust cu pereții înalți de la nivelul "jos" al unuia din autoturism, nu-i de mirare c-a luat-o pe arătură.....
     Degeaba a luat amenda consistentă și permisul suspendat... Proxima intrare pe contrasens nu este de loc înlăturată (chiar a lui, sau a unuia ce nu a mai fost prin zonă, nu cunoaste zona)....  !!   O contribuție majoră a avut-o ceața.
     NU ȘTIU DE CE nu vor să pună MĂCAR UN PANOU spre direcția greșită cu ATENȚIE !!  CONTRASENS !! NU INTRA !! Precum cele de prin Austria, cu STOP !! FALSCH !!
    Post Scriptum..... Și se mai vrea a se conecta la unul din giratoriile spre Sebeș încă o bretea ce va veni din A10........ Să vezi atunci "ghidușii" !!

voicul

Poate la Turda va fi altfel! Acolo a fost amendata CNAIR?

Compania de Drumuri a fost amendată acum doi ani pentru starea podului căzut pe calea ferată

În iulie 2016 Inspectoratul Județean de Poliție Prahova a aplicat o amendă de 2.650 de lei Secției de Drumuri Naționale Prahova, parte a Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, pentru starea proastă în care se găsea (și se găsește) Centura Est Ploiești, cu indicativ DN 1A. Vineri, bucăți din podul de traversare a căii ferate de pe DN 1A s-au prăbușit pe calea ferată rupând linia de alimentare. Din fericire incidentul nu s-a soldat cu victime.

https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/compania-de-drumuri-a-fost-amendata-acum-doi-ani-pentru-starea-podului-cazut-pe-calea-ferata-1086924

adiarc

asa si?amenzi platite din bani publici=zero...trebuie sancționați direct cei implicati cu nume si prenume
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura


gruiarew

Sau nu mai dai ITP-ul la astfel de mizerii de troace. Motivul? Vizibilitatea. Și gata. Ți-ai luat mega mașină cu volanul la perete? Îl muți și gata!
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

dr4qul4

Si dupa vor aparea oferte de inchiriat volanul pe partea stanga :))
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Io

#4223
Nu pricep de ce nu e interzisa inmatricularea in Romania a autovehiculelor cu volanul de dreapta. Exceptie pot face cele in tranzit, ale nerezidentilor, turistilor, ale ambasadelor/consulatelor. Iar turist/tranzit/nerezident sa se specifice negru pe alb un termen de scoatere a masinii de pe teritoriul Romaniei, un 60 de zile sa spunem. Nu, nu iti afecteaza dreptul tau de proprietate asupra masinii, e a ta dar nu ai voie sa circuli cu ea. Nu ai volanul (si farurile, reglementarea RAR e clara - sint interzise modificari neautorizate de RAR, anume specificate in talonul masinii) unde e sigur sa fie, o vinzi sau o scoti afara din tara. Punct, nenegociabil.
Daca bine stiu eu Danemarca are un sistem (vamal) care face ca daca dupa un termen de x zile de la intrarea in tara nu ai inmatriculat masina (si evident ai platit taxele care sint chiar mari) ai probleme cu uzul de nu cu posesia ei. Se aplica inclusiv masinilor inchiriate de vis a vis, din Germania. Daca am gresit rog sa fiu corectat.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

vancouver

Problema este ca nu mai exista Romania, Germania si Danemarca, exista doar Uniunea Europeana. Iar in Uniunea Europeana este permisa atat circulatia pe dreapta, cat si pe stanga (Marea Britanie, Cipru, Malta, Irlanda). Asa si cu volanul. Daca e permis, nu poate fi interzis. E unul din principiile de baza ale UE.

Acum, daca GB iese din UE, s-ar putea sa se mai schimbe treaba. Dar ca numar raman totusi 3 tari din UE. Toate fiind insa insule, ma gandesc ca se poate gasi o varianta, in care in UE volanul sa fie obligatoriu pe stanga si circulatia pe dreapta, cu exceptia insulelor...

Chestia cu inmatricularea e dificila, iar pedepsele (amenzile) se aplica in principiu numai celor care isi declara rezidenta in noua tara si nu-si inmatriculeaza si masina in termen de .. x luni. E vorba de impozit. In Germania e cam asa: daca te prinde ca esti rezident de mai mult de 6 luni, primesti impunere de plata a impozitului (eventual retroactiv pe mai multi ani si poate sa usture, plus dobanzi). Dar nu te pune sa si inmatriculezi masina. Adica oamenii isi vor banii si atat.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

frunzaverde

Quote from: Io on February 26, 2019, 08:03:11 PM
Nu pricep de ce nu e interzisa inmatricularea in Romania a autovehiculelor cu volanul de dreapta.

Din cauza unei decizii tampite a Curtii Europene de Justitie din 2014 ca urmare a unui proces intre niste cetateni polonezi care doreau sa importe masini SH din UK si Polonia. Polonia a facut o varza din caz - avocat slab, incapabil sa prezinte niste explicatii statistice simple - rezultatul fiind ca CEJ a obligat inmatricularea de vehicule indiferent de volan.

Farurile, oglinzile si alte elemente de siguranta trebuie schimbate obligatoriu daca tara cere asta (si RAR cere asta); Polonia, dupa decizia CEJ, a implementat reguli care cer asta, si au fost primite cu "fara obiectii" si de CEJ si de restul statelor.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

GDPR

^E plin olx-ul de anunturi de inchiriere piese auto pentru inspectia RAR...

JohannDB

Referitor la "englezoaice"........
       Spunea , mai sus, un coleg că pentru farurile "noi" de la "englezoaice"sunt suficiente numai "niște reglaje".....; poate la cele "xenon" care au niște lupe pentru focalizare....
      La becurile "normale" cu filament, halogenele de azi (ca și cele vechi) filamentul are aceeași poziție pentru faza mică cu "scutul" sub filament pentru a obliga fluxul luminos să se ducă în sus în oglindă și de aici de "sus" din oglindă este reflectat spre în jos pe carosabil, dar din fabricație oglinda (elementul reflector al radiației luminoase) este făcută să bată pe dreapta, mai sus și pe stânga relativ orizontal (ambele faruri bat "orizontal" cu deviație spre dreata spre "în sus", dar reglajul este de -1% sub orizontală).....
     La farurile "englezești" oglinzile sunt făcute pentru "inversul" luminării de la noi: pe stânga bat mai sus și pe dreapta orizontal.......
     O mare problemă de vizibilitate la "englezoaice" mai este..... POZITIA ȘTERGĂTOARELOR de parbriz........ Sectorul de arc de cerc pe care-l fac ștergătoarele în timpul cursei pe parbriz : la șoferul de pe dreapta, capătul de cursă este cu maximum de vizibilitate (ștergătorul în cap de cursă la stâlpul din dreapta este vertical), dar la capătul de cursă spre stânga câmpul șters este minim, ștergătorul fiind coborât orizontal.....
     Astfel, cel de pe locul "mortului" din stânga (în situația asta) nu mai are câmp curat suficient, pentru a mai da un evetual "ultim" anunț șoferului.....
     De ce vă zic asta....?? Pentru că am condus o mașină (camion) cu volan modificat pe stânga, dar cu faruri de dreatpa (nemodificate și reglate foarte jos, încât seara eu abia vedeam ceva) și ștergătoare tot pentru dreapta (pe ploaie eu aveam numai o jumate din câmpul vizual "curat" nevoit fiind să mă las către dreapta pentru a mai "ciupi" ceva din câmpul curat de la parbriz........
     Din cauza largheței legislative (chiar deranjantă la un moment dat și periculoasă/ucigașă la propriu), vezi prin Pecica (dacă intrii prin centru localității), prin Huedin (la intrarea dinspre Oradea), prin Buzescu (înainte de Nanov-Alexandria) și nu numai pe aici, cum se lăfăie ostentativ "mărci consacrate" așa în ciuda "românului", toate "dreptace"...."englezoaice".... Ce este mai grav, este că unii "Schumacher"-i din aceste locuri (și nu numai) sunt cu carnete luate pe cine știe unde și prin Ungaria cu viză de flotant și translator la examen prin anii 2000.......

Io

Bun, CEJ a decis ceva, fie, asta nu inseamna deloc ca si are dreptate, inseamna doar ca unii au cistigat un proces la ea. Imi inchipui ca respectiva decizie poate fi intoarsa urmare a unui alt proces.

Nu, Vancouver, nu cred ca ai dreptate. Da, teoretic Romania e "un judet" al Europei in multe privinte, vama, unele proceduri de comert, partial TVA etc, usor mai salbatic if you ask me, dar in unele spete poate fi diferit. Iar asta e un caz, RAR chiar este unica autoritate care decide ce se poate si ce nu inmatricula in Romania, reglementarea ii este de drept exclusiv pe teritoriul Romaniei.

Un exemplu: vad in strainatate o masina pe care vreau sa mi-o aduc. Dar are DRL-uri in faruri, masina de origine are Xenon dar nu DRL in faruri, (DRL aftermarket, e o lucratura profi, masina arata bine, are agreementul in talon al autoritatilor similare celor romane din statul unde e acum inmatriculata. Perfect. Inseamna cumva asta ca RAR mi-o va accepta tale quale? Nu, nu e deloc sigur. Dimpotriva, sanse mari sint sa fiu respins la RAR (nu e voie sa modifici farurile!) si trebuie sa obtin un agreement (marcat in talon) de la RAR. Nu vad de ce nu poate sa existe o reglementare similara de uz intern (esti membru EU dar unele reglementari sint treaba ta, nu ti le impune nimeni) pentru volan pe dreapta, faruri/oglinzi aiurea, lucruri care afecteaza siguranta circulatiei PE TERITORIUL TARII TALE, chestie la care de principiu nu se opune nimeni.
Sigur, poate e cazul sa vorbim de fapt despre autoritati competente si cu oarecare coloana vertebrala. De acord insa asta e o cu totul alta discutie.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

JohannDB

#4229
Poate fi of top, dar hai să mai zgândăr o treabă.... Bag bățul prin gard !!
     Se vehiculează de mai mulți ani ideea ca pe teritoriul U.E. ITP/TUV -u făcut la o mașină înmatriculată în RO (de exemplu) să se poată face în Germania (de exemplu) și să fie valabilă..... Pe scurt, mașină din RO cu TUV/ITP în Germania, valabil în RO..... Sunt mai mult de 5 (cinci) ani de când se discută/vorbește despre asta !!.............................Dacă tot suntem un "județ al Europei"- dixit @"Io"............................................
   Și "later edit"...... Cum de la ora asta, conform "canoanelor europene", la noi pentru un produs (vehicul) este nevoie de reomologare "națională"  pentru înmatriculare aici..... Este paradoxul pe care îl înțeleg mai greu, deoarece , ceva venit din locul în care este deja omologat și utilizat de "n" ani, noi trebuie s-o luăm de la capăt, să.....reinventăm și să rebrevetăm...."roata"......... !!
    Să semene asta cu a fi mai catolic decât...Papa ??