Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dr4qul4

tineti cont ca foarte multi din cei care sunt plecati la munca in afara, au masinile inmatriculate tot pe Romania. In special din cauza taxelor si a asigurarii.
Pe "italieni" i-a ars. Posibil sa urmeze masuri similare peste tot, dar doar dupa decizia curtii de justitie a UE.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

JohannDB

#4111
"" Dar ala de la camere "vede bine"? Sau nu se uita nimeni la vreun ecran?""
         Bântuind pe autostrăzile noastre, mi-am pus și eu întrebarea, oarecum similară.... Ce, cine și cât se vede pe aceste camere "cocoțate" pe stâlpii autostrăzilor... ?? Cât din tot acest sistem de urmărire trafic este operațional și în funcțiune ? Prin aceste camere se pot vedea, spre exemplu, și cei ce intră pe contrasens în autostradă, pentru o alarmare imediată și contramăsuri eficiente......... :hm: :hm: :hm:
         Este o întrebare mai mult pentru "Siguranța circulației", puțin off top aici, dar.....

nirolf

#4112
Quote from: vancouver on January 01, 2019, 09:17:03 PM


Pe langa asta mai sunt o sumedenie de factori, din care as aminti:

- vremea (ani ploiosi, mai putin accidente cu morti, pentru ca se circula mai incet pe ploaie, dar creste numarul total de accidente)

Aici te contrazic, vremea, cel puțin la noi, cred că joacă un rol invers: pe ploaie cred că (și empiric așa am observat urmărind știrile) sunt mai multe accidente. Șoferii români nu prea înțeleg conceptul de a adapta viteza la condițiile de drum (vezi și carambolul de pe A2 pe ceață).

Te sperii când vezi șoferi care merg pe ploaie torențială sau pe ceață cu farurile stinse, alții fac depășiri în orb în aceleași condiții.

În plus, circulă cu cauciucuri vechi/uzate cu care acvaplanează ușor sau pierd controlul în curbe. Inclusiv sau mai ales camioanagii trag de cauciucuri până la limită. Incredibil de mulți șoferi au ștergătoare necorespunzătoare!

Din câte știu a fost un an sărac în precipitații în special din iunie până în octombrie, adică perioada cea mai aglomerată (concedii). În special în sud și est au fost zone unde nu a plouat (aproape) deloc 4 luni! Inclusiv ceață parcă a fost mai puțină ca în alți ani toamna asta.

Părerea mea este că vremea e unul din factorii care a contribuit la scăderea aparent mare de anul ăsta.

Un alt factor care cred că a contribuit la reducerea numărului de morți e obligativitatea scaunului pentru copii, e destul de recent introdusă în lege, dar în ultima vreme observ din ce în ce mai multe scaune montate prin mașini, probabil că încet încet lumea conștientizează necesitatea lor. Din păcate văd în continuare mulți copii care se mișcă liber prin mașini, în special în oraș.

danutzu_1069

#4113
Desi este dintr-o "revista" de bascalie, este cat de poate de adevarat...


Mesajul unui șofer de TIR pentru conducătorii auto: Cum să scapi viu pe șoselele din România

Sunt șofer de TIR de mulți ani şi vreau să spun că instructorii ar trebui să explice viitorilor șoferi riscurile la care se expun pe drumurile pe care circulă camioane. Personal, când conduc autoturismul personal, sunt EXTREM de atent cu camioanele! Sfaturi utile: nu staţi între camioane; dacă depășim s-o facem cât mai repede şi să păstrăm o distanță laterală cât mai mare posibil, iar când intrăm în faţă nu frânăm sau scădem nejustificat viteza pt că la greutatea lui frânarea în câţiva metri e imposibilă și poate însemna moarte pt tine; pe bruma de autostrăzi nu mai conduceţi sub 90km/h în faţa lor pt că mulți au timpi de încărcare și un program strict de condus pe care trebuie să-l respecte, plus că dacă te depăşesc îşi riscă permisul şi implicit pâinea! Nu-ţi risca viața, stai departe de camioane! Drumuri bune tuturor!

https://kmkz.ro/mesajul-unui-sofer-de-tir-pentru-conducatorii-auto-cum-sa-scapi-viu-pe-soselele-din-romania

vancouver

#4114
Quote from: nirolf on January 03, 2019, 01:55:01 AM
Aici te contrazic, vremea, cel puțin la noi, cred că joacă un rol invers: pe ploaie cred că (și empiric așa am observat urmărind știrile) sunt mai multe accidente. Șoferii români nu prea înțeleg conceptul de a adapta viteza la condițiile de drum (vezi și carambolul de pe A2 pe ceață).

Pai asta am zis si eu, chiar in mesajul citat de tine: "creste numarul total de accidente".  :D

Daca continui sa gandesti logic, vei intelege imediat insa, ca un numar mai mare de accidente nu inseamna neaparat mai multi morti. Logic este ca atunci cand viteza de deplasare scade, urmarile accidentelor sunt mai putin grave. Evident, cand spun asta, ma bazez pe experienta unor date din trecut, pe care le-am analizat. Nu imi aduc acum aminte exact despre ce an era vorba, dar tin minte ca multi se mirau ca numarul de accidente scazuse, dar numarul de morti crescuse, apoi in alt an pe fondul cresterii numarului total de accidente, scazuse numarul mortilor si ranitilor grav. Analizand clima in acei ani am concluzionat ca este un fenomen cat se poate de firesc: vreme uscata, se merge cu viteza mare, accidentele sunt mai putine, pentru ca nu se patineaza, dar cele care sunt au urmari catastrofale.

Adica nu stiu, mie mi se pare absolut logic. Nu poti sa gandesti atat de simplist, incat sa spui: mai multe accidente, mai multi morti, mai putine accidente, mai multi morti. Cred ca putem avea capacitatea de a gandi un pic mai in profunzime si sa intelegem ca se poate sa fie si altfel, daca exista o explicatie logica.

PS. Nu ma refer in mod special la anul 2018, ci la modul general.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Liviu M

Quote from: thinker on December 31, 2018, 12:07:05 AM
Siguranta rutiera se face preponderent resurse economice adecvate.
Dupa parerea mea (c), pe un topic de siguranta rutiera evidentiem motivele "nesigurantei" si cautam eventuale solutii, nu cautam justificari.

thinker

#4116
Hai sa  ne folosim energia sa imbunatatim ceva si nu sa combatem.

Conform statisticilor si rapoartelor Politiei rutiere - cauzele accidentelor sun mereu oamenii, de foarte putine ori tehnice si nici o data cauze de infrastructura. Parcul nostru auto e mai bun fata de cel occidental care au rate mai mari la defectiuni technice ce provoaca accidente, la fel si infrastructura noastra rutiera - drumuri si semnalizare, e conform acestor statistici perfecta - nu a generat nici un procent de accidente.

E deja impamantenita ideea ca siguranta rutiera = prudenta la volan, respectarea tuturor normelor rutiere si cam atat. Aceasta idee e indusa continuu de politia rutiera. Politia rutiera apara din oficiu alte institutii ale statului care nu isi fac datoria, prea rar fiind stabilita vina administratorului drumului, care ar trebui sa se ocupe de infrastructura rutiera si nu numai. 

In cazul gropilor periculoase de pe autostrada, a sanctionat politia administratorul drumului ? A facut asta zilnic pana la rezolvarea situatiei? Cazurile in care politia a sanctionat un administrator de drum pentru intretinerea defectuasa a infrastructurii se pot numara pe degetele de la o mana.

Asa ca solutiile de crestere semnificativa a sigurantei pot veni din imbunatatirea infrastructurii.

Ca o paranteza in Sibiu accidentele pe DN-uri cu morti au scazut la jumatate dupa deschiderea autostrazii -lucru spus cu subiect si predicat de comandantul politiei la acea vreme.  Au devenit brusc soferii mult mai prudenti si disciplinati ?
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

adiarc

^Bingo...de f.f putine ori a fost amendat administratorul drumului si in mare parte din cazuri pentru deszapezire deficitara...practic niciodata pt vicii mari la calea de rulare - parapeti lipsa sau prost montati,rosturi de dilatatie varza,gropi sau alte chestii vazute ca minore,dar de fapt cu un impact urias ,mai ales noaptea,cum ar fii marcajele,acostamentele burdusite,semne de circulatie aiurea sau nelizibile,etc......

si aici cred ca trebuie introdusa ( nicidecum scoasa ),raspunderea personala sau neglijenta si/sau abuzul in serviciu,coroborat cu un sistem f.f simplu si eficient de executare silita national,european,chiar global pt cei care nu platesc amenzile.

Nu se va responsabiliza nimeni si nimic daca institutiile se amendeaza intre ele si amenzile sunt platite din bani publici...
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Liviu M

#4118
@thinker: Eu n-am zis niciodata ca infrastructura ar fi suficienta/adecvata/cemaivreitu, eu am zis ca n-ar trebui sa folosim intotdeauna infrastructura pentru justificarea incalcarii cu buna stiinta a unor norme minime de siguranta.
Eu n-am combatut viteza in general, ci doar viteza prea mare in localitati (+ conditiile total improprii oferite localnicilor pe drumurile publice). Iar pe aia, oricata energie cere, o s-o combat intotdeauna. Vino cu propuneri concrete de imbunatatire a sigurantei, si mai vorbim. Pana acum doar i-ai scuzat pe cei care merg repede.
Uite inca un exemplu. Nu mai departe de acum trei zile a trebuit sa opresc in Barcanesti pe banda 1, ca sa nu calc un caine. Clar l-am deranjat pe constanteanul din spate, care se grabea spre munte. M-a depasit in tromba pe banda doi, claxonand furios.
Din fericire era vreme buna, vizibilitatea la fel si mergeam si suficient de incet (pe langa cei 70 km/h cat e voie acolo), ca altfel nu-s convins ca reuseam sa-l evit pe bietul caine. Cainele, saracul, ar fi mers pe "trotuar", da' nu putea, ca era ocupat de un papuc cu toate usile deschise, descarcand marfa.

Repet, discutam pe topicul de siguranta circulatiei in conditiile existente, si exemplele pe care le-am dat n-au fost luate din statisticile (manarite) ale Politiei, ci din observatiile pe care le-am facut pe pielea mea la ultimii ~500 km.

Asa cum zicea si Vancouver, folosim "n-avem infrastructura" si "legea e proasta" ca sa justificam orice.


thinker

@Liviu M

Nu am scuzat pe cei care merg prea repede, daca asta ai inteles, sorry. Mai degraba am cautat motivele pentru care acesti oameni  gresesc, pentru a putea fi inlaturate. Sunt multe si nu se rezuma numai la educatie rutiera si preventie cum da de inteles politia rutiera si statisticile oficiale.

Aduceti nemti sa circule in Romania, si in doi ani ori pleaca acasa ori vor circula fix ca romanii :lol: Poate 2 ani e mult.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

dr4qul4

@thinker, nr de decese nu au scazut pentru ca au devenit soferii mai disciplinati, ci pentru ca s-a redus numarul de depasiri cu patrundere pe contrasens. Aceste manevre sunt cele care duc la accidente mortale in randul soferilor.
Daca in afara localitatilor se rezolva cu banda 2, in interiorul localitatilor dublarea nu scade doar nr mortilor din autovehicule, ci il si cresc pe cel al pietonilor.
Eu de asta sunt de parere ca banda 2 ajuta enorm, chiar si fara parapete median. Numarul patrunderilor voluntare pe contrasens este infinit mai mare decat al patrunderilor involuntare (sau inconstiente, in cazul unora).
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

thinker

#4121
@thinker, nr de decese nu au scazut pentru ca au devenit soferii mai disciplinati, ci pentru ca s-a redus numarul de depasiri cu patrundere pe contrasens.
@dr4qul4  intrebarea mea era ironica... :lol: dar stii asta

pai ce incerc eu sa spun e ca acciodentele de la noi nu sunt pentru ca am fi noi neaparat mai indisciplinati/ neprevazatori comparat cu ceilalti soferi europeni, si asta explica tot, ci fiindca nu avem infrastructura si anumite cauze pot fi explicate prin acest lucru. Cauze care nu apar in statisticile oficiale.

Da suntem mai necivilizati pe drumurile din Romania, fiindca suntem mai stresati, si conducem pe o infrastructura de x ori mai slaba, masini mai uzate, avem autoritatile pe care le avem si suntem impinsi spre limite mult mai des...
Da parcurgem in medie jumatate din distanta pe care in german o strabate zilnic in medie dar cu riscuri si stress de 4 ori mai mari.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

Ionut

Undeva prin Florida, insa un mesaj la fel de util si pentru soferii autohtoni:


nirolf

#4123
Quote from: vancouver on January 03, 2019, 12:02:25 PM
Pai asta am zis si eu, chiar in mesajul citat de tine: "creste numarul total de accidente".  :D

Ok, înlocuiește "sunt mai multe accidente" cu "sunt mai multe accidente grave" și recitește postarea. Tocmai că eu nu am remarcat să se meargă mult mai încet pe ploaie, și chiar dacă unii merg mai încet nu înseamnă decât că zmeii fac și mai multe depășiri periculoase. "Nu a adaptat viteza la condițiile de drum" cred că e printre cele mai frecvente fraze din comunicatele poliției.

Edit: Din ce găsesc prin studii se pare că un impact mai mare îl are căldură, aparent accidentele sunt mai grave cu cât crește temperatura. 2018 a fost un an cald, dar în mod ciudat fără extreme, nu prea am avut caniculă cu 35-40 grade.

https://ehp.niehs.nih.gov/doi/10.1289/ehp.1409223k

adiarc

Quote from: adiarc on January 01, 2019, 10:17:47 PM
si contraexemplul - curba mortii din deal de la Bradu unde tot asa la 1-2 luni cineva moare...daca ar fii corectată,coroborat cu 2 benzi la urcare si separarea sensurilor ar mai fii desfiintat un cimitir...dar.....dar...si iar dar

http://www.turnulsfatului.ro/2019/01/05/al-doilea-accident-grav-pe-hula-bradului-nici-12-ore-patru-masini-implicate/
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura