Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

thinker

Siguranta rutiera se face preponderent resurse economice adecvate.
Cei 3 factori principali:
-omul - conducator auto, politist rutier sau agentul de la RAR, ISCTR, etc trebuie educati (resurse financiare) si recompensati (resurse financiare), pentru a genera siguranta rutiera
-infrastructura rutiera - se face si intretine cu resurse financiare
-vehiculele bine intretinute si moderne - resurse financiare

Fara resurse financiare adecvate toti factori de mai sus compromit siguranta - asta se intampla deja. 

Daca nu analizam in profunzime fenomenul si ne limitam la "reduceti viteza, circulati prudent" nu se va schimba nimic mai mult fata de ceea ce se intampla deja.
Numarul de vehicule de pe sosele este rezultatul direct al etapei dezvoltarii economice. Etapa care  se regaseste prea putin in infrastructura sau legislatie.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

pasadia

Am inteles: pentru ca Dacia sa-si produca si livreze marfa e ok daca mor 10 oameni. Pentru Ford care e numar? 5, caci ei produc la jumatate?

thinker

#4097
Intelegere foarte gresita. Siguranta rutiera e un concept strain cumva?

De unde se pot trage asemenea concluzii si insinuari?   :lol: 



Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

thinker

@pasadia

unu plus unu fac doi
ai trafic rutier dar nu bagi bani in siguranta rutiera mor oameni

acestea sunt concluzii logice elementare care nu au nevoie de acordul nimanui.

Daca tu intelegi ca poti fi de acord sau nu cu concluziile logice, si ca nefiind de acord cu logica poti schimba ceva e exclusiv opinia si intelegerea ta. 
Eu doar am analizat cauzele, pentru a evidentia solutiile.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

kumar

De cateva zile un bmw e in sensul de la Nadasel. Mi se pare ca a intrat dispre Garbau.




Ionut

^ Am impresia ca e cel care s-a înfipt puțin în centrul giratoriului acum cateva zile.

cristi5

#4101
S-ar putea sa avem un minim istoric la numarul de victime. Sursele spun ca pe 2018 vor fi sub 1800 victime, chiar in jur de 1750, de la peste 1900 in 2016 si 2017.

Pe de alta parte in 2017 si 2018 a fost un val de emigrari din cauza regimului politic/OUG13,ä. Un val mai mic decat cel de dupa intrarea in EU in 2007 si relaxarea restrictiilor de munca in Europa occcidentala (in jur de 2010?) dar semnificativ totusi. Parerea mea e ca astfel de scaderi bruste de populatie activa, care conduce si foloseste vehicule rutiere, nu are cum sa nu afecteze numarul de victime rutiere.

https://www.statista.com/statistics/437975/number-of-road-deaths-in-romania/



Powered by API/PUM imgur uploader

Ionut

^ Cam asa arata pe un grafic evolutia 2006-2018, cu 1750 decese puse in 2018. Ar fi misto daca puteti sapa dupa statisticile de dinainte de 2006 ca sa le pun pe grafic si sa avem mediile pe mai multi ani.


Telvanni

Eu cred ca decesele au scazut doar pentru ca masinile sunt din ce in ce mai sigure. Ganditi-va doar cate accidente nu au mai avut loc datorita sistemelor active de siguranta (ESP, ABS...)

vancouver

De ce fiecare incearca sa gaseasca o singura cauza a reducerii deceselor? Cand este clar ca este vorba despre suprapunerea unui numar mare de factori. Scaderea numarului de victime este vizibila incepand din anii 70 in toata Europa, in ciuda cresterii gradului de motorizare si a mobilitatii. Este clar ca acest trend este rezultatul sistemelor de siguranta, incepand cu centura, introdusa atunci in anii 70 si ulterior ABS, ESP, sisteme de evitarea a coliziunilor (de ex. la camioane), etc... Deci clar trendul general acesta este. Romania nu se incadreaza, pentru ca gradul de motorizare in anii 70-80 era inca la cote extrem de mici, iar mobilitatea la cote de neimaginat in vestul Europei, iar cresterea acestor 2 facturi a dus initial la o crestere puternica a numarului de accidente dupa 1989.

Dar evident ca sunt si alte elemente ce intra in calcul. In Romania esentiala este lipsa generala de respect in fata legii. Am prieteni buni care-mi explica continuu ca legile sunt proaste - dar chiar daca ar fi asa, nu inseamna ca toata sunt proaste (cine afirma asta consider ca are o capacitate redusa de a discerne realitatea din jur, si atunci ca sa nu arate asta, se ascund in fata unor afirmatii in care baga pe toti in aceeasi oala, de ex. toti politienii fura sau toate legile sunt proaste, etc... in loc sa spuna cutare lege este proasta pentru ca si trebuie modificata asa, iar legea ailalta este ok, dar se mai poate face in plus ailalta). Revenind la cei care-mi explica ca toate legile sunt proaste, acestia folosesc acest argument ca sa justifice orice actiune posibila sau imposibila, dar care lor li se pare ok. Deci trecand peste capacitatea redusa de a avea o parere critic-constructiva, ei trag concluziile dorite in orice domeniu, inclusiv rutier. Lipsa respectului real fata de legile rutiere a acestei categorii de oameni este un real pericol. Evident exista leac la orice boala din asta, dar deocamdata in Romania sunt alte prioritati, iar sportul principal este gasirea vinovatilor in locul implementarii de masuri preventive.

Pe langa asta mai sunt o sumedenie de factori, din care as aminti:
- aglomeratia (ambuteiajele) - care se traduce prin scaderea vitezei si atunci accidentele sunt mai putin grave
- vremea (ani ploiosi, mai putin accidente cu morti, pentru ca se circula mai incet pe ploaie, dar creste numarul total de accidente)
- starea drumurilor (drum prost, se circula mai incet, mai putini morti). Tot aici intra lipsa generalizata a trotuarelor in zonele de la tara si ocuparea cvasi-generalizata a trotuarelor cu masini parcate in orasele mari.
- kilometri de autostrada (reducere drastica a nr. de accidente local, acolo unde se da in folosinta autostrada. Aici conteaza mai ales separarea traficului local de cel de lung parcurs, ultimul mult mai nervos atunci cand trebuie sa mearga prin localitati. Plus parapetul median, plus ca nu se mai merge prin localitati, deci mai putini pietoni accidentati, plus, plus...)
- controalele rutiere si campaniile de constientizare (au efect numai pe termen lung si daca se insista, mai ales la controale. Nu au sens decat daca sunt permanentizate)
- varsta - in Romania varsta medie a soferilor este mult inferioara vestului Europei, pentru ca in Romania pensionarii nu au in egala masura masini ca in vest, sau daca au le cam lasa pe tusa. Ori se stie clar ca grupa de risc maxim este in zona 20-30 de ani, apoi 30-40 ani, etc... Abia peste 20-30 de ani se va ajunge la un mix de varsta apropiat de vest, si abia atunci se vor crea conditii de apropiere a ratelor de mortalitate. Nu sperati sa reusim sa ne apropiem de vest mai devreme, e imposibil din acest motiv.


Etc... Etc..
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

adiarc

si sa nu uitam de miciile investitii cu efect mare...ar putea fii chiar major daca s-ar face pe scara larga....am tot dat exemplul si o sa-l repet cu amplasarea de parapeti intre Sibiu si Vestem...aici nu exista luna sa nu moara cineva...acum nu am mai avut accidente cu raniti grav DELOC...si poate doar un tir ar trece pe comtrasens....

si contraexemplul - curba mortii din deal de la Bradu unde tot asa la 1-2 luni cineva moare...daca ar fii corectată,coroborat cu 2 benzi la urcare si separarea sensurilor ar mai fii desfiintat un cimitir...dar.....dar...si iar dar
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

cristi5

#4106
Quote from: vancouver on January 01, 2019, 09:17:03 PM
De ce fiecare incearca sa gaseasca o singura cauza a reducerii deceselor?

N-a zis nimeni ca e o singura cauza.

Fara statstici ale numarului anual de emigranti nu vom sti niciodata daca o scadere a nr total de victime inseamna neaparat o scadere a numarului de victime per locuitor sau o crestere. Adica nu vom sti daca masurile luate (drumuri de mare siguranta, imbunatatirea educatiei rutiere, amenajari pt protectie pietoni si biciclisti) chiar prevaleaza sau sunt "batute" de indisciplina, cresterea nr de vehicule/km parcursi, etc.

Numarul actual de emigranti este estimat si la 4 milioane, deci o populatie stabila de 15 milioane, adica pana la 130 victime pe milionul de locuitori in 2017, fata de statistica oficiala de 98, care e bazata practic pe incapacitatea statului de a tine corect evidenta populatiei.

Inca ceva, datele pe 2018 sunt provizorii. Datele oficiale apar in aprilie 2019, dupa ce se stie daca cei grav raniti au decedat sau nu.

Pe langa factorii cunoscuti gen drumuri mai sigure (autostrazi) si vehicule mai sigure, exista si factori negativi pt siguranta: numarul mare de masini second-hand importate, de ex. Diesel. Am vazut afirmatii din CNAIR gen "traficul a explodat in 2018", fireste fara date, doar opinii.

vancouver

#4107
Quote from: cristi5 on January 02, 2019, 12:25:39 AM
N-a zis nimeni ca e o singura cauza.

Ba da. A spus telvanni mai sus, lui i-am răspuns. Nu e nevoie sa crezi ca orice răspuns ti se adresează ție.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

Legat de numărul mare de vehicule second importate in ultima vreme , eu cred ca este un factor pozitiv. sunt vehicule cu o vechime de 2-15 ani, dar cele mai multe au înlocuit vehicule si mai vechi, adevăratele hârburi. In perioada cu taxa auto, care s-a suprapus cu criza, putini si-au permis sa-si schimbe masina. Explozia de dupa este exact pe acest segment. Cunosc personal mai mulți astfel de oameni. In schimb nu cunosc pe nimeni sa nu fi avut nici o masina si acum deodată sa-si fi luat o vechitura din vest. Posibil sa fie si din aceștia, dar majoritatea sunt cei cu înnoirea.

Si pe șosele acum in iarna, am vazut un parc auto mult mai modern decât acum 2-3 ani. Venind rar in Romania vad aceste schimbări. Iar Daciile vechi au dispărut aproape cu totul, la fel si harburile cu număr de Bulgaria.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

adiarc

totusi statistica este un plus zic eu cu toata migratia...de ce ?
doar in 2017 s-au inmatriculat peste 600.000 autovehicule second si peste 200.000 noi....iar in 2018 vor fii iarasi peste 500.000 second si tot vreo 200.000 noi.....cam la aceleasi drumuri.


pe mine ce ma ingrijoreaza ( desi sunt ardelean suta la suta ),cat de inegale sunt investitiile - adica in 3-4 ani Ardealul va fii excelent penetrat de autostrazi ( A3,A10,A1 )....poate cu ceva probleme spre Brasov dar tot temporar....in schimb ,in Moldova si Sudul Tarii ,varză totala,ceea ce contribuie din plin la dezunire si subdezvoltare
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura