Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Liviu M

Quote from: thinker on December 29, 2018, 03:44:39 PM
in primul rand sa eliminam extremele din discutie... cei care vor sa traverseze o localitate ca vantul...
Din pacate mie mi s-a parut ca vantul nu-i o extrema, e regula. Nu-l pot cuantiza in km/h, da' la ultimul drum Sibiu - Medias - Sighisoara (la care in localitati am mers cu 50-60 km/h),  masinile pe care le-am avut in fata s-au departat, iar cele pe care in afara localitatii le-am avut in oglinda retrovizoare m-au depasit. TOATE. Cel mai tare m-a uimit un taxi cu numar de Mures, care a rezistat in spatele meu pret de 3 localitati, dupa cate s-a plictisit si el.

ghrt

Pentru cetăţeni există transportul aerian si serviciile de închirieri de maşini sau maşină de la partenerul local. Pentru marfă se pune o problemă de costuri pe care şi-o optimizează fiecare şofer dar nu cred că se poate argumenta un stil imprudent de condus.
Cont (aproape) inactiv.

danutzu_1069

Pai daca am masina, de ce transport aerian sau inchiriere de masini? La costuri, nu te gandesti?

thinker

#4083
@ghrt

in momentul in alegi sa conduci pe drumurile romanesti esti din start imprudent.  Asa cum nu ai intra ca bolnav in spitalul de pe locul 1 la infectii ca ar fi imprudent, asa nu intrii de buna voie pe drumurile tarii de pe primul loc la nesiguranta rutiera.

Institutiile tarii noastre nu iti garanteaza nimic
-ca nu vei gasi soferi care au obtinut permisul pe spaga,
-ca nu vei gasi soferi care au incalcat legea si au dat spaga, neinvatand nimic din asta
-ca drumurile respecta anumiti parametrii si elemete de siguranta
-ca nu gasesti noaptea la ora 0 o caruta sau un alt vehicul complet nesemnalizat pe mijlocul drumului
-ca nu vei gasii cetateni in stare de ebrietate mergand sau culcati pe drum - chiar si in afara localitatii
- ca un drum e in localitate sau in afara dupa cum bate vantul si interesul celui care aplica legea

si mai presus de toate nici o institutie nu garanteaza buna intentie de a face ceva si a intari siguranta rutiera - facand drumuri, facand actiuni de prevenire unde e cu adevarat necesar, imbunatatind semnalizarea rutiera sau educand participantii la trafic. Totul e pe interese de conjunctura si pe bani.

Faptul ca scriem cu totii pe acest forum e o dovada a celor de mai sus, daca se ocupau institutiile cu atributii noi nu mai scriam aici de infrastructura ca nu mai era asa mare nevoie.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

ghrt

@danutzu_1069, tocmai pentru că nu avem autostrăzi. În acest context, varianta civilizată este cu avionul până în proximitatea destinaţiei şi apoi cu o maşină, preferabil (dpdv financiar) de la beneficiar dar... de aia există servicii de închiriere chiar în aeroport. Sunt de acord cu tine că e mai scump dar atenţie la o chestie, nu este cu mult mai scump. Ca să mergi la Oradea câte ore faci cu maşina vs avion? Dus-întors? Gândeşte-te că faci altceva, că e timpul tău etc. În plus, civilizaţia ne oferă confort, timp de loasir etc dar costă mai mult decât traiul ălălalt, pe care l-am experimentat în detaliu înainte de '89 şi în anii '90.

@thinker, confuzi imprudenţa cu nesiguranţa.
În ceea ce mă priveşte, am acceptat pe la 30 de ani că voi muri, dar asta nu înseamnă să conduc cu viteză peste limita legală+10. Înseamnă doar că m-am apucat de sporturi catalogate ca extreme, dar care vorta ta, sunt mai puţin periculoase decât drumul tur-retur la Sibiu cu auto personal.
Cont (aproape) inactiv.

thinker

#4085
Nu e nici un secret ca toata lumea se grabeste undeva -  pietonii la servici, acasa, etc, soferii la fel. Cu un motiv mai bun sau mai putin bun toata lumea se grabeste.

Acum poate ca treaba asta e de inteles. Vrem standard de viata cat mai apropiat de cel occidental, pe infrastructura noastra de slaba calitate. Un om care lucreaza in Romania intr-o firma e poate in competitie cu colegul lui din Germania sau alta tara. Trebuie sa se grabeasca si sa fie performant. Asa si un transport de la Craiova e in competitie cu un transport din Germania, Franta sau America. Trebuie sa se grabeasca sa fie competitiv. Nu putem sa fim integrati intr-o lume in care ei transporta cu 80km/h iar noi cu 30km/h.

Daca statul si institutiile doreau siguranta scadeau si mai mult limitele de viteza, faceau autostrazi, etc - dar statul vrea bani nu siguranta, siguranta e doar o sintagma, si costul optim e acesta cu atatea victime pe sosele cate sunt acum.  Mai putine victime ar fi si mai putini bani in situatia actuala. 
Ce ar fi sa tripleze statul numarul de agenti de la rutiera  (3200 la nivel national, dar nu sunt sigur) ? Sa imbunatateasca semnalizarea pe drumuri, sa intretina drumurile si sa construiasca autostrazi?

@ghrt
cand intri pe drumuri nesigure esti imprudent... prudent stai pe drumuri cu un coeficient de siguranta sporit- daca poti  :D

E prudent sa fi in coloana de pe Valea Oltului masina care e depasita de toata lumea - tiruri, camioane, turisme etc? Cu siguranta nu, si atunci mergi cu viteza coloanei, care e aceea.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

Ionut

^ Cam asa, vreo 3200 de agenți la Rutieră la nivel national.

thinker

si din cei 3200 nici macar jumatate poate nu sunt in strada, (fiecare sectie de politie are comandant, sef de tura, dispecer, etc..) sunt posturi destule in birouri.
Si acea jumatate de 1600 agenti trebuie impartita la 4 la 5 sau 6 - cat e disponibil un agent  din 24/7/365 zile pe an.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

Liviu M

Quote from: thinker on December 29, 2018, 05:05:25 PM
Daca statul si institutiile doreau siguranta ...
Surprinzator, da' fiind o discutie pe topicul "Siguranta circulatiei", nu consider un argument ce "doreste" statul.

danutzu_1069

Din ce stiu eu, sectiile de politie nu au agenți de la circulatie....
Exceptie la Rurala, cand isi pune chipiul alb... si este de la circulatie... (btw, mai este asa?)

thinker

#4090
Sectiile de politie din municipiile de judet au birou, compartiment sau cum e numit- de circulatie rutiera,
si acolo sunt de fapt doua birouri:
- rutiera municipala
- rutiera DN-uri
Legal agentii de la municipala nu au autoritate pe DN-uri (fiindca nu cunosc limitele administrative, locatia semnelor de circulatie, etc), iar cei de la DN-uri nu au autoritate in municipii. Ceea ce nu prea se respecta

Fiecare compartiment cu seful lui, cu sefii de tura, cu agentii care raspund la telefon si supervizeaza PV de la tamponari, cu cei care asigura accesul la arhiva-  inregistreaza permisele predate si restituie permisele la expirarea perioadei, etc...
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

ghrt

#4091
Quote from: thinker on December 29, 2018, 05:05:25 PM
Nu putem sa fim integrati intr-o lume in care ei transporta cu 80km/h iar noi cu 30km/h.

Eu sunt cam pafarist la economie din asta. Cred că dacă diferenţa de cost poate fi suportată (de salariaţi, clienţi şi companie), da, putem fi integraţi. Dacă nu, poate că PIBul creşte mai lent şi se plafonează la o valoare mai mică.

Quote from: thinker on December 29, 2018, 05:05:25 PM
costul optim e acesta cu atatea victime pe sosele cate sunt acum.  Mai putine victime ar fi si mai putini bani in situatia actuala.

Din punct de vedere al bugetului Ministerului Transporturilor şi CNAIR, probabil că da, însă la nivelul economiei se calculează acest cost (pierderi de vieţi omeneşti - nu vorbim de relaţiile umane, accidente grave sau uşoare etc). Ultima cifră pe care am văzut-o pentru România este de 3 mld de euro anual. Iar bugetul CNAxR e pare-mi-se între 0,5 şi 0,15mld € anual. Se poate să fie invers?

Quote from: thinker on December 29, 2018, 05:05:25 PM
E prudent sa fi in coloana de pe Valea Oltului masina care e depasita de toata lumea - tiruri, camioane, turisme etc? Cu siguranta nu, si atunci mergi cu viteza coloanei, care e aceea.

Prudenţa la volan în opinia mea înseamnă să conduc raportat la starea mea biologică (oboseală/atenţie - minte şi ochi - lumină / întuneric etc), a maşinii (aici intră inclusiv cum se comportă în condiţiile meteo de pe drum) şi a drumului (inclusiv a animalelor de pe lângă el...) astfel încât să pot evita un accident. De exemplu, dacă sunt cap de coloană şi am o curbă dincolo de care nu am vizibilitate pentru viteza curentă, înseamnă să încetinesc, cu binecuvântarea de rigoare a şumahărilor din spate. De când am neplăcerea de a-mi conduce maşina am evitat, încetinind preventiv, 2 accidente (un pieton şi un biciclist bou). Desigur că am încetinit de mult mai multe ori.

Nesiguranţă înseamnă acele elemente care nu sunt sub controlul meu. De exemplu, conduc des pe A2 şi sunt multe zile cu ceaţă; pe ceaţă groasă merg cu 4-50kmph, cresc viteza la limita vizibilităţii (să pot frâna dacă e ceva oprit pe banda I). Până la carambolul acela imens, eram depăşit de autoturisme care goneau cu mai mult de 100kmph. A fost nevoie de un accident mostru ca acum să fiu depăşit cu 7-80kmph şi mult mai rar, raportat la ce trafic mă aştept să fie (şi ce era înainte). Comportamentul imprudent al multor şoferi determină nesiguranţa unei astfel de deplasări.
Cont (aproape) inactiv.

gruiarew

Azi pe A1 între Timişoara şi Margina plin de şoareci (cred că am numărat 20). Pisici (4) şi o vulpe.... Plus o grămadă de alte rămăşiţe animale. Şoarecii ca şoarecii, dar pisicile şi vulpile n-ar trebui să se oprească la ... gard?
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

thinker

#4093
@ghrt

diferenta nu poate fi suportata de nimeni. Nu se poate. Plus ca metoda larga de lucru - just in time,  nu poate fi respectata. Nu o respecti nu lucrezi, nu e negociabil.

O simpla firma pierde contracte de milioane de  euro fiindca din china vine cu 3 centi mai ieftin, tu din transportul prost prin Romania pierzi 7 centi. Ai pierdut competitivitatea, ai pierdut contractul, ai pierdut banii.
Asa a construit Renault a doua uzina Dacia in Tanger. Asa nu au venit investitii de multe miliarde in Romania.
Asa au plecat 4-6 milioane de romani afara.   
Noi romanii am intrat in cursa pentru integrare in spatiul european in anii 2000 cu salariul mediu de 70 euro si pensia undeva la 35-45 euro.  Crezi ca putem sa ne intoarcem acolo? Si daca crezi ca da, sa stii ca nu se poate.

Cat despre costurile cu victimele, acele 3 mld de euro, statul roman nu a considerat nici o data asa ceva adevarat. Oare cat pierde statul daca moare un pensionar, un somer, un om cu salariul minim sau mediu pe economie?

Adevaratele costuri sunt cele  generate de intarzieri si de economie neperformanta care nu poate misca produsele si sunt mai mari, plus investitii ratate si depopularea tarii.
Mor in medie 4 oameni pe zi in accidente si pleaca 400 in afara. Daca calculam in nota de mai sus acolo sunt sute de miliarde de euro pe an.

PIB Romania - anul acest poate atinge 200 mld euro.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

Liviu M

Fiind noi pe topicul de siguranta circulatiei, mie-mi dau cu virgula argumentele economice. Le-as lua in calcul la sectiunile economice ale forumului.