Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

#3960
@thinker, intrebai unde scrie? Uite in lege :))
QuoteArticolul 123 - Conducătorul de vehicul este obligat să circule cu o viteza care să nu depăşească 30 km/h în localităţi sau 50 km/h în afara localităţilor, în următoarele situaţii:
h) la trecerile pentru pietoni nesemaforizate, semnalizate prin indicatoare şi marcaje, când drumul public are cel mult o bandă pe sens, iar pietonii aflaţi pe trotuar, în imediată apropiere a părţii carosabile, intenţionează să se angajeze în traversare;
https://www.e-drpciv.ro/?2u5pl9

Stiu ca inainte nu scria decat ca trebuie sa reduci viteza (nu si pana la cat), dar intre timp au modificat. Iar ciculatia rutiera se desfasoara dupa semne si reguli, nu dup amintiri :)
PS. Godina se lauda ca a amendau un pieton care a "sarit pe trecere" (la contestatie cade amenda), dar ca sofer tot esti vinovat.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

thinker

... deci obligatia de 30km/h este in situatia in care - când drumul public are cel mult o bandă pe sens, iar pietonii aflaţi pe trotuar, în imediata apropiere a părţii carosabile, intenţionează să se angajeze în traversare;

acolo erau 2 benzi pe sens...

si nu spune sa opresti cand pietonii intentioneaza sa traverseze,...trebuie sa mergi cu maxim 30km/h....  de ce oare?

Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

dr4qul4

Din moment ce il lovesti rezulta ca ....era in imediata apropiere si intentiona sa traveseze :)))

iar, in poza de la Turda eu vad o singura banda.... La Luna cate sunt? Poti sa dai locatia exacta? Banda pt virajul la stnaga nu se considera a 3-a banda. Tot o banda pe sens avem!
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Hercule

Pune te rog un link din codul rutier. Ce ai pus tu trimite catre "Cel mai bun site de chestionare auto".  :)
Deșteaptă-te române!

pasadia

Desi imi pastrez epitetul pentru cei care cauta cu obstinatie sa arunce raspunderea asigurarii PE trecerile de pietoni in sarcina acestora, eu tot nu pot intelege la ce va ajuta aceasta discutie. Oricare ar fi concluzia voastra, situatia de fapt ramane aceeasi si nu se va schimba cat timp administratorul drumului nu va implementa masurile de siguranta necesare (si ma refer in primul rand si in foarte multe situatii la semafor).

Fie ca vorbim de pietoni, fie ca vorbim de soferi, comportamentul este dictat de instincte primare: rosu - pericol, opresti, verde - ok, poti trece.

thinker

#3965
@dr4qul4    constatarea post-factum nu ajuta cu nimic...sper ca glumeai...din poza daca autobuzele nu sunt pe contrasesn sunt doua benzi pe sens cu scuar...
intentia de a traversa- te opresti si te asiguri, te faci vizibil, soferii nu sunt medium sa ghiceasca cand un pieton vrea sa traverseze si cand nu, iar deseori trotuarul nu e asa de lat pentru a permite o zona in care sa fie pozitionati cei care vor sa traverseze, separat si vizibili fata de restul pietonilor.

Una e sa faci constienti pietonii ca masinile nu sunt asa performante cum se zvoneste si nu pot opri intr-un metru nici macar la 20km/h, iar soferii pot fi atenti la un pieton sau la altul de pe partea cealalta a strazii, si alta e sa disculpi soferii.
Una e sa constientizezi  ca si la 20km/h viteza de impact poti sa mori alta e sa crezi ca majoritatea celor care sunt loviti la 50 km/h scapa...

si da pietonul cand traverseaza pe trecerea de pietoni trebuie sa se asigure de fiecare data si temeinic, nu e facultativa asigurarea la trecere.

Incurajarea acestei atitudini de a nu te asigura la trecere, ca nu ai obligatia e criminala, mor oameni si cei care fac asta mai si arunca cu epitete pe aici.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

dragos76

Din nou veniți cu exemple ipotetice, sau cazuri excepționale. Da, sunt de acord că dacă vine un pieton în fugă pe trecerea de pietoni, eventual și de pe o traiectorie în diagonală, nu ai cum reacționa în timp util și să îl eviți. Ca să fie lucrurile și mai "imposibile" mai puneți în ecuație și mașini parcate aiurea până în buza, sau chiar PE trecerea de pietoni.

Dar aici:
- e un accident la primele ore ale dimineții, se vede din fotografii că e încă întuneric. La ora aia nu e așa trafic mare în zonă, deci nu prea cred ca să fie vorba de scenariul de care spunea Florin (bine, nici nu am o dovadă fermă în acest sens)
- nu e  trecere de pietoni cu vizibilitate mascată de mașini parcate
- trotuarul e separat de stradă prin un mic scuar cu verdeață. Deci cine vrea să traverseze e în mod evident mai aproape de stradă decât cel care se deplasează pe trotuar, și îi poți vedea intenția de traversare.
- victima avea 65 de ani. Ok, sunt și oameni mai sportivi la acea vârstă, dar m-ar mira ca să fi alergat săracul pe trecere.

Deci până una alta, deși da (pasadia) cu o soluție simplă (semafor) poate că sărmanul ar fi fost în viață, până una alta din ce date avem mi se pare că neatenția șoferului e cea care a cauzat tragicul accident.

cristi5

Pietonul trebuie sa se asigure pt binele propriu, si da, asta trebuie educat. Dar soferul e responsabil pt pieton pe trecere.

Pietonul trebuie sa fie vizibil prin prevederi legale si marcaj: distanta de la ultima masina parcata pana la trecere, de la linia de oprire la trecere, etc.


thinker

#3968
a trecut o coloana NATO

X camioane pe 8 axe cu remorci pe 6 axe 50-70km/h prin oras la ora de varf,  escortate de politia militara la capete ..1 km lungime  au trecut pe rosu, peste tot, nu conta culoarea la semafor, nu era politie rutiera in zona sa opreasca pietonii...

Credeti ca daca un pieton pe trecere intra in fata lor scapa? Pe trecere si verde pentru pietoni.
Credeti ca aceasta coloana ar fi oprit...chiar si in fata lui @Pasadia?

Daca accidentau un pieton ar fi oprit ? va spun ca nu...

Asa ca asigurarea pietonului e sfanta asta e tot ce vreau sa zic... si pietonii pot preveni multe din accidentele in care sunt victime
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

TibiV

Quote from: cristi5 on November 26, 2018, 05:33:18 PM
... distanta de la ultima masina parcata pana la trecere, de la linia de oprire la trecere, etc.
Daca nu s-a schimbat legea, ar trebui sa fie minim 5 metri.
So what?!
Peste tot vezi dube parcate cu botul dincolo de linia transversala (linia de oprire) a trecerii de pietoni.
Face politia ceva?
Da, scrie in PV ca soferul nu i-a acordat prioritate pietonului...

Si ca veni vorba...
O duba incurca vizibilitatea in cazul pietonilor adulti.
Un copil de pana in 10 ani (h ~ 1 metru) nu o sa-l vezi nici daca masina parcata cu botul pe trecere este un Matiz... :(

Mie asta mi se pare una dintre cele mai mari probleme care privesc siguranta rutiera.

Aceeasi regula a celor 5 metri exista si pentru intersectii, chiar si fara treceri de pietoni.
Nu vi s-a intamplat niciodata sa nu vezi daca vine cineva decat daca iesi in drum cu jumatate din botul masinii pentru ca este parcata o duba/un camion chiar pe colt?...
Bine, in cazul asta (de regula) problemele se rezolva la service, nu la spital sau la morga, dar totusi...

Sunt cel putin 7-8 ani de cand am auzit ultima oara de cineva care s-a plans ca a luat amenda pentru ca nu lasat 5 metri pana la trecere....
Baietii de la rutiera sunt rigurosi cu oprirea/stationarea/parcarea atunci cand dai examenul pentru carnet.
Iar dupa aia ii doare fix in pix...

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dumbravaandrei

#3970
25m, nu 5m. La 30 km/h inseamna 3 secunde de reactie (suficiente).
Ca Politia nu face nimic si permite unui dobitoc sa parcheze chiar si pe trecere, asta e alta discutie.

In cearta sofer vs pieton, uitam de administratorul drumului. Si in Germania, Franta, Suedia, etc. avem aceeasi soferi cu aceleasi metehne, aceeasi pietoni concentrati la cu totul alte lucruri decat traficul auto de pe strada ce or sa o traverseze. Numai ca in alelalte tari infrastructura asigura securitatea atat a pietonului cat si a soferului, obligandu-i temeinic pe altii sa se asigure. Asta inseamna semnalizare speciala (inclusiv semafor, trambuline, cocoase, marcaje de culori tipatoare etc), amenajare adecvata a sistemului rutier (insule, decalari ale trecerii intre sensuri, trecerea in subteran ori a traficului auto ori a traficului pietonal etc) cat si intretinerea celor mentionate ulterior (spalat, degresare, inlocuire elemente reflextorizante sau de iluminare etc). La noi... la infrastructura noastra de secol XIX... sa zicem de multe ori meri ca avem macar indicator de trecere de pietoni ca oricum in mare parte marcajee nu rezista mia mult de 3-4 luni...

Sa va zic una mai frumoasa... de Sf. Dumitru in 2012 in satul bunicii mele, bineinteles ca o tinerica pe la 75 de ani este luata pe capota masinii si cam aia i-a fost (ce e drept, e si hramul satului in ziua aia, nu bag mana in foc pentru starea "tinerei"). Au venit cei de la rutiera, au facut cercetarea la fata locului, au consemnat ca pietonul traversa neregulamentar, soferul mai mai sa ceara despagubiri de la mostenitorii defunctei. In 2016 in dreptul crucii defunctei (aia de se pune pe marginea drumului de parca cand moare unul acasa ii punem cruce din fier/marmura in camera de a murit - asta e, inca suntem barbari) se produce un arc electric suficient incat iau foc salcamii de sub firele de transport energie electrica. Dupa ce se stange focul... surpriza... rasare si indicatorul de trecere de pietoni. Turnura la 180 de grade.

Ce e drept, defapt pe acolo chiar era trecere de pietoni... Numai ca dupa asfaltarea din campania electorala chiar din vara lui 2012, marcajul - naiba stie cu ce var a fost facut - s-a spalat complet in nici 2 luni. Iar indicatorul a fost pus la mama naibii, pe celalalt mal de sant, fix intre salcami (nu in buza malului de pamant ci fix intre salcami).
Acum... credeti ca cei de la CJ (accidentul s-a produs pe un DJ) au facut altceva decat sa arunce acel indicator cu tot cu stalp? Bineinteles ca la re-expertizare s-a constatat ca in planurile de amenajare figura trecerea de pietoni. Nimeni n-a mai patit nimic ...

mvmocanu

Ia uite lipsa de asigurare la pietoni, dar si greseala soferului ca n-a anuntat politia:

dr4qul4

Aici semaforul e verde. Vina e a pietonului. In schimb, soferul se incadreaza la parasirea locului accidentului. Nu ai voie sa nu anunti politia daca lovesti un pieton, chiar daca e vina lui si pleaca pe picioarele lui.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

thinker

#3973
corect @dumbravaandrei 25m ...
5m nu inseamna vizibilitate, e aproape egal cu zero.

povestea e savuroasa.
Am mai zis pe topic...cum pun limita localitate,  in afara localitatii, eu spun ca nu e nici un fel de norma, pun in interes financiar al ambelor parti implicate primaria si politia
asa cum amplaseaza un indicator...la fel nici un fel de norma, sunt locuri unde un indicator mascheaza bine de tot un alt indicator. Si indicatoarele rutiere pot insemna accidente.

desprea asta vorbim aici cum se face....nu se face siguranta rutiera
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

cristi5

Deci regula e 25 sau 5?

In Suedia e 10 parca. Mai demult erau semne pe asfalt la 10m de la trecere sau intersectie. Acum sunt semne de parcare...

Dar mai e o regula care la inceput mi s-a parut exagerata: parcare interzisa pe drum cu prioritate.