Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.


pasadia

Daca vorbim de urban: da, semafor peste tot unde sunt mai mult de 2 benzi.

Daca vorbim de rural, in cate locuri avem 2+2 si trecere de pietoni? Pe DN1 intre B si Ploiesti, in Ghimbav, si intre Turda si Cluj. Si cam atat. Deci raspunsul e da, ne permitem.

Da, ma refer la semafoare cu buton. Fara senzori sau alte nebunii...

dr4qul4

Mai avem si pe DN7 pana la Tartasesti si astia vor sa-l prelungeasca, DN5 pana la Giurgiu, DN6 pana in Cornetu.
Ziua nu e o problema atat de mare pentru ca se circula incet. Insa noaptea, eventual si pe ploaie, trebuie sa ai curaj sa traversezi. Iar unii localnici, incearca sa traiasca in acele localitati.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

prd.marius

Stiu ca nu e vorba de "Siguranta circulatiei rutiere in Romania", dar in Bulgaria sau chiar si in Moldova, drumurile nationale nu trec prin localitati, cel putin pe unde am circulat eu.
Asta este solutia.
Stiu, pe termen scurt sunt semafoarele cu buton, insa sa nu ramanem la "termen scurt", asa cum facem noi romanii de obicei.
Nu inteleg cum de tara noastra este configurata de asa natura de drumurile nationale trec prin localitati, iar la vecinii nostri nu.

pasadia

Au asfaltat ceva mai tarziu, dupa ce devenise evident ca e o prostie sa asfaltezi exact vechiul traseu al carutelor.

gruiarew

La sate de ce n-ar merge cu buton? Pe ăia îi doare mâna să apese? Bumperele alea mi se par cea mai mare prostie. Dacă nu sunt pe toată lăţimea se face slalom printre ele. Dacă sunt pe toată lăţimea e mai aiurea să te zgâlţăie de două ori.

Ok pentru îngustări şi insule dacă-s făcute cu cap. Nu mizeria ce au făcut-o în Săcel pe DN1/DN7, de exemplu.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

cristi5

#3936
Quote from: prd.marius on November 22, 2018, 09:47:16 PM
Stiu ca nu e vorba de "Siguranta circulatiei rutiere in Romania", dar in Bulgaria sau chiar si in Moldova, drumurile nationale nu trec prin localitati, cel putin pe unde am circulat eu.

Bine-nteles ca trebuie centuri... Daca centurile raman centuri adica
- nu au treceri de pietoni
- nu se construieste de-a lungul lor cu acces
- etc

Sa nu uitam ca proiectele de centuri sunt printre cele mai intarziate, reziliate etc

La munte e mai greu cu centurile (de cand ne chinuim sa scapam de niste obstacole in Busteni?)

Numarul urias al localitatilor de pe DN fara centura sau autostrada e pur si simplu dezarmant. Ar trebui numarate si comparat cu nr de centuri facute in 28 de ani... Corelat cu nr de victime din fiecare localitate si prioritizat un plan de centuri "urgente".

Cu alte cuvinte, construit centuri nu pt trafic ci pt siguranta (desi nr de victime probabil depinde de trafic)

Trebuie lucrat cu ce avem daca vrem sa vedem rezultate. Daca asteptam pana-s gata centurile si autostrazile, sau sa respecte oamenii legea mai mult ca anul trecut, carnagiul va continua nestingherit.

cristi5

#3937
Putem face o lista de 10 localitati unde s-au construit (chiar daca nu terminat) sicane/insule respectiv garduri separatoare de sens,  si anul darii in folosinta?

Localitatile sa nu aiba autostrada in apropiere. Gen nu DN1/DN7

Ideea e sa intrebam la postul de politie cate victime au avut, 3 ani inainte si 3 ani dupa.

Pana acum am asa:

Gilau (sicane)
Feleacu (sicane? gard)
Paniceni (gard)

Inteleg ca si pe Brasov-Sibiu sunt. Am condus destul de recent dar nu-mi mai amintesc.

ghrt

Pe Sibiu - Făgăraş sunt multe, şi în localităţi şi în afara acestora (intersecţii), probabil că apar pe GMaps.
Cont (aproape) inactiv.

perfidus

@pasadia si @dr4qul4, avem treceri de pietoni pe 2+2 in rural si pe DN6 pe tot tronsonul Craiova - Filiasi, unde limita de viteza este de 70 in localitati.
La trecerile de pietoni este coborata la 30 dar prea putini o respecta ca vorba colegului, ne impinge Waze sa scoatem timpi mai buni.
Nu sunt separatoare de sens decat in zona Isalnita si in Tatomiresti la o curba periculoasa dar ar trebui clar facute niste refugii.
Se zboara cu peste 100km/h prin acele cateva localitati de pe traseu, sunt si locurile preferate de stat ale MCV-urilor.
Si e perfect justificat ca se aseaza acolo.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

davyl

#3940
+1  :police:

JohannDB

...."o teză de doctorat recentă"......
         Am "răsfoit-o" pe repede înainte (o privire fugară-fugară, după cercetarea cuprinsului); este interesantă cu destule date.....
         La "Capitolul 2. Factori ce influiențează siguranța rutieră", însă, nu face chiar nicio referire la  șanțurile/rigolele laterale ca element de siguranță pasivă, șanturi/rigole devenite în ultimii ani adevărate capcane/"șanturi antitanc" mortale, ce nu-ți permit sub nicio formă ieșirea voluntară "în decor" în cazul extrem în care să alegi între o tamponare frontală/semifrontală și ieșirea în decor cu daune minime posibil.... Exemplu de așa ceva, noul și neterminatul total (ÎNCĂ) DN56 Calafat - Craiova (pe care am trecut cu o lună în urmă), unde șanțurile laterale au 1,80m adâncime.....
         Șanțuri/rigole care fac victime cu duiumul.... Numai săptămâna trecută am văzut un "Sandero" cu roțile în sus pe la Horezu (DN67)..... Nu mai era nimeni lângă mașină !!

JohannDB

Pe Sibiu - Făgăraş sunt multe, şi în localităţi şi în afara acestora (intersecţii),
      Așa este, "pasadia" le știe și el foarte bine.....
Deși unele mai au sistem de iluminare, la ora actuală aceste sisteme "emit întunericul".... Numai la lumina farurilor le mai vezi (dacă nu te orbește careva din contra sens)....
     Și, da, de la momentul punerii în operă a acestor șicane/insule/obstacole (2008-2010) numărul accidentelor a crescut.... Faptul a fost semnalat și de Poliția Rutieră (am discutat cu ei de multe ori problema în diferitele misiuni), dar NICI PE EI nu i-a luat nimeni în seamă.... Totul a rămas "cum am stabilit".... La fel ca la Păniceni, ca la Vâlcele, ca la Feleac....

kitsune

Că tot vorbim de treceri de pietoni, e bine de remarcat soluția aplicată în Constanța (inițial pe Aurel Vlaicu la giratoriul dintre Campus și Taverna Sârbului), ulterior începând să apară în mai multe locuri din oraș. E vorba de instalarea de garduri metalice pe insula din mijlocul drumului, garduri care dirijează pietonii în așa fel încât vin cu fața către sensul de mers, într-un fel sunt forțați să se asigure. Asta dacă nu sunt cu ochii în telefon.
Pe Aurel Vlaicu, mai jos de trecerea "pilot" e o trecere "normală", e o mare diferență între ele.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

perfidus

Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat