Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

florin74

#3900
Quote from: HVMihnea on November 22, 2018, 07:08:22 AM
@alin2pas
In 2017 nu cred ca trecea o luna fara un accident mortal cu un pieton acolo. Bineinteles ca oricate accidente ar fi, pietonii tot nu se vor asigura, asa ca a aparut solutia luminilor amplasate deasupra trecerilor. O solutie excelenta, dupa parerea mea.

Obligatia este a soferilor de a incetini si a da prioritate pietonilor. Nu exista nicaieri in lege mentionata obligatia de a se asigura a pietonilor
Ca sa obtii carnet de conducere faci niste ore, constientizezi ce efect poate avea un accident, iti asumi obligatiile ca sofer. Nu toti pietonii sunt soferi, asa ca nu o sa cer persoanelor cu dizabilitati, copiilor, batranilor sa calculeze si sa estimeze viteze, sa anticipeze ce este in mintea soferilor

Asa ca mai usor cu genul esta de scuze, ca pietenul trebuie sa se asigure, ca se arunca pe trecerea de pietoni. Noi ca soferi, avem obligatia de a anticipa toate aceste posibilitati, si sa incetinim preventiv in apropierea trecerii de pietoni.

By the way, inca un pieton accidentat grav pe o trecere de pietoni in Cluj Napoca in seara trecuta, (iluminata, fara masini parcate in apropiere) Aruncat vreo 20 de metri de masina.




ddfab

^^^ apropos de trecerile de pietoni... in Alba Iulia, primaria testeaza un tip de semnalizare inteligenta pentru trecerile de pietoni...
pe stalp este montat un sensor, care in momentul in care identifica pietoni in zona, actioneaza luminile montate pe stalp. Acestea clipesc puternic, luminile fiind de culoare rosie. pe fiecare stalp sunt montate lampi de mare putere, care ilumineaza puternic zona pe timpul noptii.aici au fost mai multe accidente mortale. urmeaza sa vedem eficienta...




prd.marius

^ Din cate imi aduc aminte din perioada mea in Bucuresti, parca erau si acolo asemenea senzori. Nu stiu daca mai sunt

dr4qul4

Avem si noi senzori, dar nu asa colorati. Oricum nu functioneaza. Sunt pusi in asfalt aici si de obicei sunt acoperiti de: apa, zapada, frunze, jeg. Prin urmare, este cea mai proasta solutie posibila. Se aprind cand nu trece nimeni, si stau stinsi cand ai pieton pe trecere.
Solutia o reprezinta semaforul cu buton, si au inceput sa apara si pe la noi.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Cristi N

Solutia din Bucuresti este cu 2 senzori de miscare, cate unul pe fiecare trotuar. Senzorii sunt din categoria celor de uz casnic, probabil cu pretul cel mai mic. Problema este ca nu ii intretine nimeni, in timp se acopera cu mizerie si raman blocati permanent pe una din pozitii.

Hercule

Quote from: florin74 on November 22, 2018, 08:55:23 AM
Nu exista nicaieri in lege mentionata obligatia de a se asigura a pietonilor

Codul rutier art 17:

"(3) Traversarea drumului public de catre pietoni se face perpendicular pe axa acestuia, numai prin locurile special amenajate si semnalizate corespunzator, iar in lipsa acestora, in localitati, pe la coltul strazii, numai dupa ce s-au asigurat ca o pot face fara pericol pentru ei si pentru ceilalti participanti la trafic."

Textul integral aici.
Deșteaptă-te române!

gruiarew

iar in lipsa acestora Asta e cheia. Că nici ca șofer nu ești obligat să te asiguri pe verde sau când ai prioritate. Unii, inclusiv eu o fac, dar aia e altă poveste.

Eu nu pricep cum merge treaba aia cu stâlpul cu senzori. Se face stâlpul roșu sau cum? Ce clipește? Care-i avantajul față de semaforul cu buton?
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

nirolf

În București cel mai mare avantaj era că se asigura iluminat suplimentar în zona trecerii și erai alertat că există cineva în dreptul trecerii pe trotuar prin niște led -uri portocalii care clipoceau. Doar că nu s-a făcut  mentenanță, probabil nici ele nu au fost prea bune - s-au stricat în câteva luni și așa au rămas. "Cine trebuie" și-a luat banii, siguranța prietenilor nu interesează pe nimeni.

florin74

#3908
@Hercule

Eu ma refeream la trecerile de pietoni semnalizate ca atare, situatie care este mentionata la pararaful 2
(2) Pietonii au prioritate de trecere faţă de conducătorii de vehicule numai atunci când sunt angajaţi în traversarea drumurilor publice prin locuri special amenajate, marcate şi semnalizate corespunzător, ori la culoarea verde a semaforului destinat pietonilor.

Toate discutia se refera la numeroasele accidente cu pietoni angajati in traversare pe trecerile de pietoni, si la nenumaratele scuze si acuze aduse lor ca nu se asigura, ca nu se uita, etc.
Am si o intrebare, cand mergeti pe drumul cu prioritate, si va intersectati cu  drumuri secundare, agricole, ce faceti, incetiniti si va uitati in stanga dreapta de 3 ori sa nu vina vreun nebun (adica va asigurati)? Ca vad ca exista pretentia asta catre pietoni, foarte multi soferi o ridica. Calitatea de sofer nu iti aduce numai drepturi, ci si foarte multe obligatii. Multi le cam ignora, sau isi aduc aminte de ele selectiv.
Repet, discutia se refera strict la traversarea pe trecerile de pieton.  Prin alte locuri, asigurarea e sfanta. :)

Hercule

Incredibil cat efort se depune pentru a scoate pietonul intotdeauna nevinovat si fara nici o obligatie (de vreo 2-3 useri, ca restul 20+ catalogati ca prosti au sustinut altceva pe ultimele 6 pagini).

E drept ca textul din Codul rutier e putin ambiguu si poate fi citit printre virgule dupa cum vrea fiecare. Deh, sport romanesc. Eu vad logic asa:

"(3) Traversarea drumului public de catre pietoni se face PE UNDE?=[perpendicular pe axa acestuia, numai prin locurile special amenajate si semnalizate corespunzator, iar in lipsa acestora, in localitati, pe la coltul strazii,] CUM?=[numai dupa ce s-au asigurat ca o pot face fara pericol pentru ei si pentru ceilalti participanti la trafic.]

Fraza PE UNDE trateaza locurile pe unde se trece, aici locurile special amenajate si semnalizate = treceri de pietoni. PE UNDE fiind un intreg/tot, paragraful, se citeste astfel  "Traversarea drumului public de catre pietoni se face ...(pe unde este permis)... numai dupa ce s-au asigurat ca o pot face fara pericol pentru ei si pentru ceilalti participanti la trafic.

Ca sa nu pornesc din nou polemica, inca o data repet ca nu sustin nevinovatia soferilor, acestia au obligativitatea sa se asigure si sa incetineasca si sa opreasca la trecerile de pietoni asa cum la randul lor pietonii au obligatia sa se asigure la trecerea strazii prin locuri permise sau nepermise. Altfel va puteti suna zinic parintii (si copiii) si sa-i intrebati daca au avut altii grija de ei ca sa mai traiasca.
Deșteaptă-te române!

dr4qul4

@Hercule, o singura intrebare: Pe strada Grigore Moisil este o trecere de pietoni cu un semn de nevazatori:
Daca nu se asigura (ca nu prea are cum), si traverseaza, cat de vinovat este pietonul? Pentru ca el trece printr-un loc amenajat, fara sa se asigure in prealabil.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

florin74

#3911
Daca e sa o luam logic, cum se pupa prioritatea de trecere de la pararaful 2 cu asigurarea pe care o sustii tu de la punctul 3????
Adica am prioritate dar trebuie sa ma asigur?  (Cum ar veni, sunt sofer, am verde sau sunt pe drum cu prioritate, si ma asigur cand trec prin orice intersectie, evenutual ma si opresc sa treaca cel de pe drum fara prioritate????). Mie mi se pare o fractura logica in ceea ce sustii tu.
Pai atunci de ce mai exista trecerile de pietoni? Nu cumva rolul lor este sa permita traversarea tuturor categoriilor de oameni? ALtfel, explica-mi tu cum se asigura persoanele cu dizabilitati? Cum se asigura persoanele care nu vad foarte bine? Batranii? Cum se asigura copii mici? Stau si calculeaza viteze, am timp, nu am timp, oare sunt asigurat, hai sa ma risc?

Obligatia de asigurare intervine cand traversezi la coltul strazii, in lipsa locurilor special amenajate. Mie mi se pare foarte clar mentiunea de la punctul 3, tinand cont si de paragraful 2.

Nu stiu unde am scris ca sunt  prosti ceilalti, ar trebui un pic de calm inainte de a ne lansa in tot felul de acuze si sa citim si sa intelegem corect  legilor/regulile de circulatie, si a faptului ca nu exista numai soferi, exista si pietoni, care nu au treaba cu condusul si care trebuie protejati pe trecerile de pietoni.
Cine vrea bine, cine nu iarasi e bine.

Din punctul meu de vedere, discutia e incheiata. Cand o sa vad pietoni vinovati din punct de vedere legal pentru ca nu s-au asigurat la traversarea pe treceri in cazul unor accidente, si soferi nevinovati, atunci o sa iti dau dreptate.

PS Imi aduc aminte de fiecare data cand incerc sa traversez DN13 la Luna, cand merg la socrii, si cand stau la trecerea de pietoni cu copii 3-5 minute, ca nici un sofer nu opreste sa acorde prioritate. De redus viteza nu mai vorbesc.  Cam asta e gradul de respect fata de legi si reguli in Romania. Si din aceasta cauza ma asigur inclusiv cand traversez pe treceri, pentru ca la noi nivelul de responsabilitate fata de ceilalti participanti la trafic e la genunchiul broastei.






Hercule

Faceti cum vreti, si din punctul meu de vedere discutia e incheiata. Ca pieton sau sofer, fiecare sa caste ochii cand crede de cuviinta.

PS Cauta la pagina 255 ca sa vezi cine pe cine face prost.
Deșteaptă-te române!


nirolf

#3914
Și alt exemplu, la 3:40. Nu a trebuit să caut, e recent și apar periodic.

https://www.trafictube.ro/trafic-5-12/

Oameni care nu gândesc, nu sunt atenți la trafic. Aseară am coborât din tramvai, dau să traversez pe trecerea din fața tramvaiului și apare un șofer pe după tramvai (pe un bulevard cu 2 benzi + refugiu + tramvai!). Trece pe lângă un tramvai oprit cu trecere în față cu 30km/h, ce poate fi în capul acelui idiot? Câți pietoni se asigură că nu vine un tramvai pe contrasens? Pe ăștia îi apărați voi?

Cine urmărește site-ul ăsta probabil a observat că în 80-90% din situații sunt șoferi care nu acordă prioritate și ocazional mai apare cate un pietoni grăbit/neatent. Ceea ce pot confirma din mersul cotidian prin București, pieton și mai rar, e drept, șofer.

Un alt caz "celebru", ce înseamnă perspectiva diferită:
https://razvanbb.ro/era-sa-lovesc-un-copil-pe-trecerea-de-pietoni/