Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Se pare ca Marti, 13, a fost un accident nasol pe DN1 link FB
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

pasadia

@Hercule: cu drag o fac, inclusiv cu citate din propriul tau mesaj. Da, "ca pieton ai prioritate la trecere". PUNCT!

Ca sofer, ai OBLIGATIA de a incetini (nu cred ca vreau sa stiu cand a fost ultima oara cand ti-a trecut prin cap sa reduci viteza in zona unei treceri de pietoni nesemaforizata).
Ca sofer ai OBLIGATIA de a opri daca exista vreun pieton care ar putea avea intentia de a traversa strada (nici macar nu ma intereseaza daca a apucat sa calce pe trecere sau daca ti-a facut vreun semn prin care sa isi manifeste intentia).

Ca sofer esti vinovat legal, in mod indubitabil, pentru orice accident petrecut pe trecerea de pietoni. Fie pentru ca era un copil de 10 ani care alerga, fie pentru ca era un adolescent cu casti in ureche, fie pentru ca era un batran cocosat pe care nu "l-ai vazut" de masinile de pe cealalta banda. E atat de simplu, nu exista nici un daca sau parca.

ps: Cat priveste alea 2 secunde, te invit sa te gandesti care e distanta parcursa de tine, ca sofer, in 2 secunde, si care e distanta parcursa de pieton. Si dca concluzionezi, asa cum e logic si normal, ca tu recuperezi acea distanta, si acele 2 secunde, mult mai repede, atunci e clar ca TU esti cel dator sa se opreasca si sa se asigure, NU el!

Hercule

Nu am timp sa intru in polemica, iti doresc sa nu patesti niciodata (tu sau ai tai) vreun accident ca pieton, care putea fi evitat daca te asigurai inainte.

Ar trebui sa-ti ceri scuze de la thinker pentru jignire. Sau macar sa-ti editezi mesajul.
Deșteaptă-te române!

pasadia

Sa-mi editez mesajul? Pe principiu ca nu conteaza ce crezi, conteaza doar ce lasi impresia ca crezi. Nu, multumesc frumos: ce e in cap e si in gusa, si insist pe seama ei cu atat mai mult cu cat simt ca este nevoie sa va fac pe toti sa constientizati problema prin care trecem cu totii ca societate.

A, si cat priveste ceea ce imi doresti - intamplarea face sa fiu implicat intr-un proiect ce presupune interviuri cu victimele si apartinatorii accidentelor de pe trecerile de pietoni. O sa apara si un material video, odata si odata, cand o sa avem timp de el. Dar nodurile in gat acolo sunt, atat timp cat mai ai empatie.

Ionut

Ideea cu editarea mesajului era legata de faptul ca l-ai facut prost pe colegul respectiv. Despre asta era vorba. Astfel de apelative lansate la adresa colegilor nu vor fi tolerate. Deci bine ar fi sa te cenzurezi. Cum te-ai simti daca te-as face eu prost pe tine? Ti-ar conveni? Probabil ca nu. Discutia pe fond poate fi purtata si fara astfel de apelative.

thinker

#3830
tehnic vorbind:

- pietonul are obligatia de a se asigura temeinic inainte de a traversa - aici e vina  politiei si justitiei ca nu au detaliat acest lucru indeajuns, creeand precedente false prin tot ce au facut pana acum.
Reiau- te asiguri ca nu vine nici un autoturism, TIR, autobuz, tramvai, caruta etc. Daca totusi se apropie si hotarasti sa traversezi te asiguri ca ai fost observat si intentia ta de a traversa e cunoscuta, se observa reducerea vitezei, franeaza.

Si daca e semafor tot pietonul trebuie sa se asigure ca acesta afisaza verde, nu o face soferul in locul lui. Asa ca pietonul nu are prioritate la trecere fara a se asigura inainte, ca sa fie clar.

- pietonul are prioritate la trecere - da are prioritate numai dupa realizarea primei etape a procesului si anume asigurarea temeinica
- pietonul ca si toti ceilalti participant la trafic trebuie sa ramana vigilent pe toata durata traversarii

daca pentru fiecare viata salvata prin contientizarea necesitatii asigurarii la traversare trebuie sa fiu etichetat de @pasadia, prefer sa umple toate paginile forumului cu etichete si ii urez spor la treaba. :D

Poate un proiect si cu soferii care au fost implicati in accidente cu victime inconstiente sau in stare de ebrietate -pietoni care nu se asigura si se arunca in fata masinilor, si urmarile, anchete, loc de munca, familie si copii afectati de ce nu? Sau pietonii nu au nici o data nici o obligatie?  - jalnica scuza
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

nirolf

#3831
Măi oameni buni, cum te asiguri când mașina circulă cu 80+ km/h? Voi vedeți că mașină aia e la 2 stâlpi de iluminat distanță de trecerea de pietoni (adică 60m!)? Ce pretenții aveți voi la pietoni mai exact, să scoată binoclul și să se uite în zare dacă nu vine un idiot d-ăsta fără discernământ? În condițiile în care înțeleg că alte mașini opriseră?

Sunt și șofer și pieton, da, sunt și pietoni neatenți și grăbiți, dar sunteți ipocriți să dați vina pe pietoni când știți foarte bine că se circulă frecvent cu 80-90 km/h în localitate, inclusiv în orașele mari, nu mai zic de DN-uri unde și TIR-urile bat spre 100 km/h. Știți că distanța de frânare e dublă la 80km/h vs. 50 km/h? Știți că șansa de supraviețuire a unui pieton lovit de o mașină e la jumătate la 60 km/h vs. 50 km/h? De ce credeți că s-a ales 50 km/h limită de viteză în localitate? Ca să vă încetinească pe voi, eternii grăbiți ai țării?

Și asta în condițiile în care trecerile sunt obturate de cele mai multe ori de mașini parcate neregulamentar și chiar în dispreț față de pietoni (dube sau SUV-uri cu geamuri fumurii parcate în spic fix înainte de trecere). Câți șoferi ați văzut să încetinească la 30 km/h cât e în regulament când sunt pietoni în preajma trecerii sau nu vezi ce e după mașinile parcate? Câți cunosc măcar această regulă? De ce credeți că e linie continuă între benzi înainte de trecere de pietoni? 90% din șoferii români o să zică de geaba, ei schimbă benzile oriunde și oricum. Nu, linia e continuă pentru că în apropierea trecerii de pietoni trebuie să fi atent la pietoni și nu să te uiți în oglinizi!

Nu numai că nu sunt se acord cu această tâmpenie de a da vina pe pietoni (din care mulți nu au primit niciodată o minimă educație rutieră), dar cred că din contră,  pietonii sunt în mare parte atenți și, din păcate, de-a dreptul speriați la traversarea străzilor. Și cred că acest lucru duce la evitarea multor accidente, văd mult mai des pietoni care se feresc de mașini conduse iresponsabil decât pietoni neatenți pe trecere!

thinker

#3832
@nirolf
la 30km/h viteza de impact e accident grav, cateodata cu sanse de a supravietui
la 50km/h se soldeaza in aproape toate cazurile cu deces
Crash test se face la 50km/h si stiti cu totii cum arata masina dupa. Un pieton credeti ca ar arata mai bine?

80km/h si 90km/h e in afara localitatii si se traverseaza si pe acolo, si totusi nu mor asa des pietonii cand traverseaza. Au binoclu la ei, sau e de ajuns ca se asigura?
Fara exagerari.

In conditii bune o masina se vede  de la cateva sute de metri, si daca are 100km/h adica 28 m/s ai cel putin 7-10 secunde ca pieton daca poti sa vezi o masina de la 300m, si 99 % pot.  La 100km/h...
O strada are 8 m la 1+1 sau 16 m la 2+2 , cu viteza de mers foarte incet 5km/h o poti traversa in maxim 10 secunde.
O masina are 1.8 -2.5 m latime, sunt necesare 2-3 secunde sa te feresti din gabarit oricat de incet te-ai misca. Problema e sa vezi masina.

Mai bine hai sa promovam si incurajam si o atitudine responsabila a pietonilor, lucru care in clipa de fata lipseste.
Asta va salva cu certitudine vieti.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

TibiV

ASTA este intr-adevar o mare problema:
Quote from: nirolf on November 15, 2018, 02:53:49 PM
... trecerile sunt obturate de cele mai multe ori de mașini parcate neregulamentar și chiar în dispreț față de pietoni (dube sau SUV-uri cu geamuri fumurii parcate în spic fix înainte de trecere).
Aici este vina politiei rutiere, pe care o doare in basca de interdictia de a parca la mai putin de 5 metri de trecerile de pietoni si de de intersectii...
Iar daca iti iese un pieton dupa o duba parcata fix lana trecerea de pietoni, poti sa doar 30 la ora daca esti la 2 metri de trecerea respectiva...

Nu este cazul accidentului din Suceava, acolo este clar ca soferul gonea mult peste orice limita admisa...
In acest caz vina este combinata, atat a politiei cat mai ales a alesilor nostri dragi...
Alesii se gandesc cum sa puna clopotei la gatul pisicii, nu la cum sa asigure respectarea limitelor legale de viteza...

I-a dus mintea sa oblige presemnalizarea radarelor, dar sa legalizeze amendele date de sisteme video nu ii duce mintea...
Daca legea ar permite amenzi pentru depasirea vitezei constatata de mijloace video/radar, am mai avea viteji cu 80-90 la ora in orase?
Daca bizonul de la Suceava ar fi stiut ca bulevardele sunt pline de camere si ca in momentul in care a depasit 60 va primi o "felicitare" acasa in plic, iar asta sa se poata face ori de cate ori a fost constata depasirea vitezei, chiar si de 5 ori in 10 minute, credeti ca ar mai fi gonit ca turbatul?...
(Aceeasi amenda automata ar trebui sa existe la trecerea pe rosu...)

Dar alesii nostri sunt preocupati de cum sa nu fim sanctionati, nu de cum sa respectam legea... :(

Si, imi pare rau, dar ma expun si eu riscului de a fi prost...
In 30 de ani de soferie nu am avut evenimente care sa implice pietoni (table am tot reparat, dar nu picioarele pietonilor...) Si nici ca pieton sau biciclist nu am fost vreodata victima a unui accident rutier...

Dar asta poate si pentru ca ma asigur, si ca pieton si ca sofer.

Sa imi fie cu iertare, dar in ultimii ani (epoca smartphone) a crescut exponential numarul celor care intra in traversare butonand telefonul, care nici macar nu arunca o privire la dreapta sau la stanga, si asta indiferent daca este uscat sau ud pe jos, daca este zi sau noapte...
Nu mai vorbesc despre cei care trec pe trecerea de pietoni, in intersectii  semaforizate, dar trec pe rosu... (Bine, la astia este clar ca ei sunt de vina daca ajun la spital, dar este din aceeasi categorie
Da, pe trecere pietonii au prioritate...
Dar asta nu poate fi o consolare daca ajungi client la morga...

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

Magie face astia! Oameni pregatiti, excuta rapid, fara anunt prealabil. Mai rau ca la pacanele le merge mainile.
Sa nu crezi ca exista asa romani bine pregatiti. (scuzati comentariul senzational de tabloid)

Furt în timp record pe Transalpina. 12 ore au rezistat plăcuțele reflectorizante - VIDEO
https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/furt-in-timp-record-pe-transalpina-12-ore-au-rezistat-placutele-reflectorizante-1032834

nirolf

#3835
@thinker

Nu este corect, nu mai dați cifre din burtă, mi-a luat 30 secunde să găsesc un studiu pe tema asta: rata de mortalitate crește brusc peste 50 km/h (30 mph):

https://flic.kr/p/2a9RkaS

Iată și relația între viteza de deplasare și timpul de frânare:

https://flic.kr/p/2a9Rkaw

Repet, limita aia de viteză a fost pusă cu cap, doar că românii au tendința să creadă că cei ce setează limitele astea sunt niște tâmpiți. E drept că în multe domenii așa e, dar aici regula a fost cel mai probabil copiată de afară.

Restul calculelor ce să mai zic... câți crezi tu că o să se uite în zare, cam o stație de autobuz așa să vadă dacă nu cumva vine un nebun? Că aici e problema, în primul rând nu te aștepți și nu ești obișnuit să te uiți atât de departe după o mașină. Nu mai zic că mai nou trebuie să te asiguri din toate direcțiile posibile, am pățit recent să-mi treacă o mașină razant prin față pentru că un idiot a depășit în viteză mașina care oprise să îmi acorde prioritate (pe o stradă cu o bandă pe sens).

Evident că pietonii ar trebui să fie mai atenți și sunt de acord și chiar aș insista pentru educație rutieră în școală sau de ce nu la TV. Cum se recomandă a se evita excesele de sare se poate recomanda și traversarea străzii cu atenție. Dar de aici până la a da vina pe pietoni pentru mortalitatea uriașă de pe trecerile mioritice de pietoni e cale lungă și, în opinia mea, o cale greșită.

Iar responsabilitatea mai mare a șoferilor în aceste cazuri (o sursă de frustrare simt eu) este normală: șoferul are un permis special pentru a putea conduce o mașină de o tonă - o armă încărcată pe care o folosesc pentru că au primit acceptul de la Poliție și medici că sunt apți să o facă. Pietonii în schimb, nu au nevoie de niciun permis, pot fi copii sau oameni care nu au habar de codul rutier și nici măcar legile fizicii s-ar putea să nu le spună prea multe.

Allex

De ce trebuie sa se asigure pietonii pe trecerea de pietoni? Pentru ca, printre altele, SE POATE DEFECTA MASINA FIX ACOLO. Sunt patit. Mi s-a blocat ambreiajul si nu mai puteam opri masina, pana m-am gandit sa opresc motorul din cheie era sa calc baba pe trecerea de pietoni. Un grup de tineri mai precauti s-au oprit din traversare cand au vazut ca nu reusesc sa ma opresc. Am plecat de acolo pe platforma.

De aceea zic si eu ce zice toata lumea: ochii cat cepele inainte de a traversa (chiar si la semafor cand e verde pentru pietoni). Mai degraba il injuri pe om pe picioarele tare decat... doamne fereste.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

GrmmrNzi

#3837
Ca șofer ai o armă letală în dotare, și vorba filmului "with great power comes great responsibility". Da, există neatenți, smombies, etc, dar nu este de treaba șoferului să-i pedepsească, și nu oricum, ci cu pedeapsa capitală.

Cristi N

Cand esti vulnerabil e preferabil sa iti pazesti pielea chiar daca ai dreptate, nu degeaba avem vorba aia: "a murit cu dreptatea in mana".
Pana sa am permis de motor si eram la volan nu imi pasa aproape deloc de masinile care vin de pe strazile secundare sau care ar putea face stanga peste sensul meu. Acum, cand sunt pe 2 roti, s-a schimbat treaba, sunt cu ochii in toate directiile. Inainte riscul era cel mult sa stramb o tabla  pe care o indreptam pe banii celui vinovat, acum e vorba de pielea si oasele mele si nu imi doresc deloc sa ajung "la reparat".

tom_sawyer

Din ce in ce mai multi romani isi cumpara masini, ceea ce e foarte bine, dar parca incepem sa uitam ca orasele sunt totusi pentru pietoni.

Aveti dreptate ca pietonii trebuie sa se asigure, totusi odata urcati la volan pare ca ne incurca din ce in ce mai mult... :)